Dopravní letectvo

Odpovědět
kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kenavf » 17 kvě 2019, 10:15

Skeptik píše:
17 kvě 2019, 06:30
..
ICAO s tím nemá co dělat. Stanovuje pravidla, není certifikační autoritou.
Ale keby videla že sa pravidla porušujú, tak by asi mala zasiahnuť.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 17 kvě 2019, 15:07

kenavf píše:
17 kvě 2019, 10:15
Skeptik píše:
17 kvě 2019, 06:30
..
ICAO s tím nemá co dělat. Stanovuje pravidla, není certifikační autoritou.
Ale keby videla že sa pravidla porušujú, tak by asi mala zasiahnuť.
Jedině proti FAA ... a to by skončilo okupací Kanady (headquarter je v Montrealu) :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 16 čer 2019, 13:22

Letět s hořícím křídlem? Piloti Boeingu 787 si stěžují na protipožární systém

Piloti leteckých společností se obávají o bezpečnost Boeingu 787 Dreamliner, neboť klíčový protipožární systém je náchylný k poruchovosti. S odvoláním na nejmenované piloty to uvedl nedělník The Observer. Společnost Boeing aerolinky na záležitost upozornila a americký Federální úřad pro letectví (FAA) rozhodl, že provoz těchto letounů nezakáže, přestože připustil, že tento problém existuje, napsal list.
Přepravcům, v jejichž flotile jsou stroje Boeing 787 Dreamliner, Boeing oznámil, že spínač hasicího systému požáru motoru v „malém počtu“ případů selhal. Zařízení také přeruší přívod paliva a hydraulické kapaliny, aby se zabránilo šíření požáru.
Boeing ve svém oznámení aerolinky upozornil na to, že dlouhodobě spuštěné topení může způsobit, že požární spínač se bude držet v uzamčené poloze, takže nebude moci být použit k uvolnění hasicích přístrojů v motorech.
FAA vydal směrnici o letové způsobilosti, v níž oznámil, že problém „pravděpodobně existuje nebo se může objevit v jiných výrobcích stejné konstrukce“ a že „existuje možnost, že požár bude nekontrolovatelný“. Provoz letadel nicméně nezakázal a místo toho leteckým společnostem nařídil kontrolovat spínač každých 30 dní.

P.S. Opět šlendrián výrobce(nebral při konstrukci spínače v potaz tepelnou roztažnost materiálu vz. hraniční hodnoty výrobních tolerancí) i FAA která toto nezjistila při atestaci(přitom by postačovalo zúžit výrobní tolerance kritických míst dílů). Nějak se to v této sestavě(Boeing, FAA) stává pravidlem.

https://echo24.cz/a/SACZY/letet-s-horic ... rni-system

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 17 čer 2019, 19:10

Let nad Evropou postihly extrémní turbulence

Na nedělní let z kosovské Prištiny do švýcarské Basileje pasažéři jen tak nezapomenou. Zhruba 30 minut po vzletu postihl Boeing B737-300 bulharské letecké společnosti ALK extrémní turbulence.
Z výpovědí vyplývá, že sedadla některých cestujících byla doslova odtržena od kotevních úchytů.
Silné turbulence trvaly pět minut. Po přistání v Basileji bylo do nemocnice se zraněními převezeno deset lidí.

P.S. Soubor posledních medializovaných konstrukčních a výrobních nedostatků u Boeingu již vypovídá o systémovém šlendriánu výrobce(špóroval, špóroval až se ušpóroval do tohoto stavu). Opět závada jež by měla vyřadit do jejich odstranění z typ z provozu(spekuluji materiálová záměna resp. konstrukční zjednodušení oproti certifikované verzi).

https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... lence.html

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Kolja » 17 čer 2019, 19:16

Nedávno jsem letěl do Dublinu se společností Ryan air. Že se za zavazadla platí, za jídlo taky, budiž, je to nízkonákladovka. Ale proč jsou opěradla na sedačkách silný asi jako v autobusu Karosa, to už chápu hůř. Rozmlsanej charterovejma letama s TS, kde byly masivní koženkový měkký sedačky, tohle byl pro mně docela šok. Čekám, kdy zpoplatní použití toalety.

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1677
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Hektor » 17 čer 2019, 19:55

Spoločnosť Ryan air ďakuje za radu a wc spoplatní od 1.7.2019 :wink:
Strava bola ako v base?

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Kolja » 17 čer 2019, 20:00

Já jsem se nestravoval. Letěl jsem večer a nebyla potřeba. A WC? Letěl jsem snad 12x(po Evropě: Bulharsko, Řecko, Británie)a doposud jsem služeb toalet na palubě nevyužil. Stačil jsem se vymočit na letišti. Ještě nám říkal průvodce takovou perličku, že snad se měl vyjádřit šéf Ryanu, že budou poskytovat za letu orální sex za úplatu. Ale nevím, bylo to JPP. :lol:
Stravu na palubě využívali výhradně spolucestující jednoho etnika, kteří údajně byli v Irsku pro dávky.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od kenavf » 17 čer 2019, 20:14

Nepáči sa vám že sedíte? Budete stáť celú cestu v takomto "sedadle/stojane".
Obrázek
Zvýšenie počtu pasažierov o 20% a zníženie hmotnosti sedačky o 50%
https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Kolja
Senior redaktor
Příspěvky: 3014
Registrován: 07 úno 2017, 17:43

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Kolja » 17 čer 2019, 20:16

To je taky jeden z nápadů manyžerů z RA (a tím nemyslím rudou armádu :wink: ) U nás nasadili na linkách nový busy. V prosturu naproti zadním dveřím je namontovaný cosi, co vypadá jako žehlící prkno nastojato. U toho jsou bezpečnostní pásy. Dumal jsem, na co to je. Předpokládám, že je to pro vozíčkáře, aby se mohli opřít a připoutat, ale kdo ví. Třeba to budou montovat v celým busu a bude se jezdit jen na stojáka. :razz:

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 17 čer 2019, 22:19

Keby lietadlá boli vlaky tak s Ryanair lietate dobytčákom.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 17 čer 2019, 22:29

Pořád lepší než autobusem na trase Kladno - Praha :wink:
Prostě levná přeprava z místa A do místa B. Pokud let není delší než 1,5 hodiny, je to OK.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 17 čer 2019, 23:01

Skeptiku, i když se sedačky navrhují pro standadizovanou postavu tak lidé nejsou rozměrově, váhově ani zdravotně standardizovaní.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 17 čer 2019, 23:04

Tak nelietaj "nízkonakladovkou"...
Viem, že je to hlúpa odpoveď, ale lepšiu nedostaneš, pokiaľ niekto nestanoví normu. Čo nie je zakázané, je dovolené.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 17 čer 2019, 23:12

Alchy odpověděl za mne.
Hromadná doprava prostě musí posílat s průměrným cestujícím. A letecká zvláště. Jde o každý centimetr a každé kilo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 17 čer 2019, 23:16

On je nějaký rozdíl mezi palubním komfortem, vybavením nízkonákladovky, charterem a economy?

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42271
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 17 čer 2019, 23:42

:evil_smile: a aký :!: Napríklad už vzdialenosť radov sedačiek. Ale podrobnosti nechám znalejším. Ostatne, vidieť to aj na počtoch sedačiek v rôznych prevedeniach toho istého typu a varianty.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 18 čer 2019, 00:08

Dle mne se rozteč sedadel i počet v řadě liší od těchto tříd výše. Jmenované využívají nejekonomičtější uspořádání sedadel.

http://letenky.cestovniportal.cz/6506-c ... v-letadle/

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od jura-p » 18 čer 2019, 00:20

Charter je prostě nepravidelná přeprava, kdy si přepravující objednává celé letadlo. Záleží na tom, co si přepravující objedná a také, co sežene, co je ještě volné.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 18 čer 2019, 00:46

Juro to je varianta A. B jsou specializované aerolinky u Nás např. Fischer Air, Travel Service, ve světě např. Lauda Air.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8169
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 18 čer 2019, 04:49

Fischer Air zbankrotoval 2005 (vloni bylo oznámeno, že letos v září má začít operovat air Fischer)
Lauda Air zbankrotoval 2013 (low-costka Niki 2017)

Co se rozdílů v pohodlí a službách na palubách charterů, low-costek a v ekonomy třídě týče, lze konstatovat, že se tyto rozdíly po roce 2008 postupně stíraly až téměř zmizely.
Dnes je to spíše o rozdílu mezi jednotlivými airlines a tím, zda je letadlo určeno pro krátké a střední tratě nebo pro dálkovky.

Příkladem budiž Travel Service.
Původní flotila B-737NG (ve verzi 800) pro transporty "koupáků" (jiný terminus technicus zní SHBčka ... od Self Handling Baggage :razz: ) byla doplněna dvěma ex-lufthansáckými B-737-500 (pohodlné kožené sedačky s větší roztečí mezi sedadly, ale kapacita jen 103 PAX), které začaly létat jako low-cost Smart Wings. Postupně ale provoz Smart Wings začaly přebírat charterové B-737NG, nově i MAX. Dnes už má Travel Service jednotnou flotilu pro vše.
A co víc, po převzetí ČSA (a jejich faktickém zániku neb zůstalo jen logo) došlo postupně ji ke sloučení flotil ČSA a Travel Service, takže všechna letadla létají, co je potřeba. V současnosti dochází k vyřazování ČSÁckých Airbasů, čímž se flotila, nové vytvořené Smart Wings Group zcela unifikuje (až na vyjímky v podobě A330 zapůjčeného od Korea Air a pár ATR ... u nichž je jen otázkou času kdy skončí).

Obdobným vývojem si prošla i většina airlines v Evropě - tedy s výjimkou jejich dálkových letadel.

Co se těch "tenkých opěradel" týče, to je další trend. Na krátkých a středních tratích po Evropě (v průměru 2 hodiny letu) se částečně rezignovalo na pohodlí a některé sedačky nemají ani sklopná opěradla. Zato je mají tenká (tedy oni existují i tenká sklopná, ale jsou dražší :wink:).
Obrázek
Tenké opěradlo znamená úsporu cca 4 cm. Při 29-ti řadách to znamená úsporu cca 116-ti cm = možnost vložení 30-té řady a navýšení seatingu o 6 sedadel = 6 extra PAX.
Nezdá se to moc, ale jsou to extra money z každého letu ... při stejných nákladech.

Snížení komfortu bych airlines nezazlíval, protože je to něco, co cestující chtějí.
Když s tím první low-costky přišly, říkalo se, že je to jen pro "baťůžkáře". Ale při ekonomické krizi na to rychle zareagovali i "kravaťáci" a pro "pár dolarů" se přesunuli z economy class do low-cost. A na to klasické airlines musely zareagovat, jinak ... Bankrot.
Takže vlastně "požadavek zákazníka".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět