Ale keby videla že sa pravidla porušujú, tak by asi mala zasiahnuť.
Dopravní letectvo
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11146
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Jedině proti FAA ... a to by skončilo okupací Kanady (headquarter je v Montrealu)
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Dopravní letectvo
Letět s hořícím křídlem? Piloti Boeingu 787 si stěžují na protipožární systém
Piloti leteckých společností se obávají o bezpečnost Boeingu 787 Dreamliner, neboť klíčový protipožární systém je náchylný k poruchovosti. S odvoláním na nejmenované piloty to uvedl nedělník The Observer. Společnost Boeing aerolinky na záležitost upozornila a americký Federální úřad pro letectví (FAA) rozhodl, že provoz těchto letounů nezakáže, přestože připustil, že tento problém existuje, napsal list.
P.S. Opět šlendrián výrobce(nebral při konstrukci spínače v potaz tepelnou roztažnost materiálu vz. hraniční hodnoty výrobních tolerancí) i FAA která toto nezjistila při atestaci(přitom by postačovalo zúžit výrobní tolerance kritických míst dílů). Nějak se to v této sestavě(Boeing, FAA) stává pravidlem.
https://echo24.cz/a/SACZY/letet-s-horic ... rni-system
Piloti leteckých společností se obávají o bezpečnost Boeingu 787 Dreamliner, neboť klíčový protipožární systém je náchylný k poruchovosti. S odvoláním na nejmenované piloty to uvedl nedělník The Observer. Společnost Boeing aerolinky na záležitost upozornila a americký Federální úřad pro letectví (FAA) rozhodl, že provoz těchto letounů nezakáže, přestože připustil, že tento problém existuje, napsal list.
FAA vydal směrnici o letové způsobilosti, v níž oznámil, že problém „pravděpodobně existuje nebo se může objevit v jiných výrobcích stejné konstrukce“ a že „existuje možnost, že požár bude nekontrolovatelný“. Provoz letadel nicméně nezakázal a místo toho leteckým společnostem nařídil kontrolovat spínač každých 30 dní.Přepravcům, v jejichž flotile jsou stroje Boeing 787 Dreamliner, Boeing oznámil, že spínač hasicího systému požáru motoru v „malém počtu“ případů selhal. Zařízení také přeruší přívod paliva a hydraulické kapaliny, aby se zabránilo šíření požáru.
Boeing ve svém oznámení aerolinky upozornil na to, že dlouhodobě spuštěné topení může způsobit, že požární spínač se bude držet v uzamčené poloze, takže nebude moci být použit k uvolnění hasicích přístrojů v motorech.
P.S. Opět šlendrián výrobce(nebral při konstrukci spínače v potaz tepelnou roztažnost materiálu vz. hraniční hodnoty výrobních tolerancí) i FAA která toto nezjistila při atestaci(přitom by postačovalo zúžit výrobní tolerance kritických míst dílů). Nějak se to v této sestavě(Boeing, FAA) stává pravidlem.
https://echo24.cz/a/SACZY/letet-s-horic ... rni-system
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Dopravní letectvo
Let nad Evropou postihly extrémní turbulence
Na nedělní let z kosovské Prištiny do švýcarské Basileje pasažéři jen tak nezapomenou. Zhruba 30 minut po vzletu postihl Boeing B737-300 bulharské letecké společnosti ALK extrémní turbulence.
P.S. Soubor posledních medializovaných konstrukčních a výrobních nedostatků u Boeingu již vypovídá o systémovém šlendriánu výrobce(špóroval, špóroval až se ušpóroval do tohoto stavu). Opět závada jež by měla vyřadit do jejich odstranění z typ z provozu(spekuluji materiálová záměna resp. konstrukční zjednodušení oproti certifikované verzi).
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... lence.html
Na nedělní let z kosovské Prištiny do švýcarské Basileje pasažéři jen tak nezapomenou. Zhruba 30 minut po vzletu postihl Boeing B737-300 bulharské letecké společnosti ALK extrémní turbulence.
Silné turbulence trvaly pět minut. Po přistání v Basileji bylo do nemocnice se zraněními převezeno deset lidí.Z výpovědí vyplývá, že sedadla některých cestujících byla doslova odtržena od kotevních úchytů.
P.S. Soubor posledních medializovaných konstrukčních a výrobních nedostatků u Boeingu již vypovídá o systémovém šlendriánu výrobce(špóroval, špóroval až se ušpóroval do tohoto stavu). Opět závada jež by měla vyřadit do jejich odstranění z typ z provozu(spekuluji materiálová záměna resp. konstrukční zjednodušení oproti certifikované verzi).
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... lence.html
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Dopravní letectvo
Nedávno jsem letěl do Dublinu se společností Ryan air. Že se za zavazadla platí, za jídlo taky, budiž, je to nízkonákladovka. Ale proč jsou opěradla na sedačkách silný asi jako v autobusu Karosa, to už chápu hůř. Rozmlsanej charterovejma letama s TS, kde byly masivní koženkový měkký sedačky, tohle byl pro mně docela šok. Čekám, kdy zpoplatní použití toalety.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1677
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Dopravní letectvo
Spoločnosť Ryan air ďakuje za radu a wc spoplatní od 1.7.2019
Strava bola ako v base?
Strava bola ako v base?
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Dopravní letectvo
Já jsem se nestravoval. Letěl jsem večer a nebyla potřeba. A WC? Letěl jsem snad 12x(po Evropě: Bulharsko, Řecko, Británie)a doposud jsem služeb toalet na palubě nevyužil. Stačil jsem se vymočit na letišti. Ještě nám říkal průvodce takovou perličku, že snad se měl vyjádřit šéf Ryanu, že budou poskytovat za letu orální sex za úplatu. Ale nevím, bylo to JPP.
Stravu na palubě využívali výhradně spolucestující jednoho etnika, kteří údajně byli v Irsku pro dávky.
Stravu na palubě využívali výhradně spolucestující jednoho etnika, kteří údajně byli v Irsku pro dávky.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11146
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Nepáči sa vám že sedíte? Budete stáť celú cestu v takomto "sedadle/stojane".
Zvýšenie počtu pasažierov o 20% a zníženie hmotnosti sedačky o 50%
https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html
Zvýšenie počtu pasažierov o 20% a zníženie hmotnosti sedačky o 50%
https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Dopravní letectvo
To je taky jeden z nápadů manyžerů z RA (a tím nemyslím rudou armádu ) U nás nasadili na linkách nový busy. V prosturu naproti zadním dveřím je namontovaný cosi, co vypadá jako žehlící prkno nastojato. U toho jsou bezpečnostní pásy. Dumal jsem, na co to je. Předpokládám, že je to pro vozíčkáře, aby se mohli opřít a připoutat, ale kdo ví. Třeba to budou montovat v celým busu a bude se jezdit jen na stojáka. :razz:
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Dopravní letectvo
Keby lietadlá boli vlaky tak s Ryanair lietate dobytčákom.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Pořád lepší než autobusem na trase Kladno - Praha
Prostě levná přeprava z místa A do místa B. Pokud let není delší než 1,5 hodiny, je to OK.
Prostě levná přeprava z místa A do místa B. Pokud let není delší než 1,5 hodiny, je to OK.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Dopravní letectvo
Skeptiku, i když se sedačky navrhují pro standadizovanou postavu tak lidé nejsou rozměrově, váhově ani zdravotně standardizovaní.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Dopravní letectvo
Tak nelietaj "nízkonakladovkou"...
Viem, že je to hlúpa odpoveď, ale lepšiu nedostaneš, pokiaľ niekto nestanoví normu. Čo nie je zakázané, je dovolené.
Viem, že je to hlúpa odpoveď, ale lepšiu nedostaneš, pokiaľ niekto nestanoví normu. Čo nie je zakázané, je dovolené.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Alchy odpověděl za mne.
Hromadná doprava prostě musí posílat s průměrným cestujícím. A letecká zvláště. Jde o každý centimetr a každé kilo.
Hromadná doprava prostě musí posílat s průměrným cestujícím. A letecká zvláště. Jde o každý centimetr a každé kilo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Dopravní letectvo
On je nějaký rozdíl mezi palubním komfortem, vybavením nízkonákladovky, charterem a economy?
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Dopravní letectvo
:evil_smile: a aký Napríklad už vzdialenosť radov sedačiek. Ale podrobnosti nechám znalejším. Ostatne, vidieť to aj na počtoch sedačiek v rôznych prevedeniach toho istého typu a varianty.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Dopravní letectvo
Dle mne se rozteč sedadel i počet v řadě liší od těchto tříd výše. Jmenované využívají nejekonomičtější uspořádání sedadel.
http://letenky.cestovniportal.cz/6506-c ... v-letadle/
http://letenky.cestovniportal.cz/6506-c ... v-letadle/
- jura-p
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3241
- Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Re: Dopravní letectvo
Charter je prostě nepravidelná přeprava, kdy si přepravující objednává celé letadlo. Záleží na tom, co si přepravující objedná a také, co sežene, co je ještě volné.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Dopravní letectvo
Juro to je varianta A. B jsou specializované aerolinky u Nás např. Fischer Air, Travel Service, ve světě např. Lauda Air.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Dopravní letectvo
Fischer Air zbankrotoval 2005 (vloni bylo oznámeno, že letos v září má začít operovat air Fischer)
Lauda Air zbankrotoval 2013 (low-costka Niki 2017)
Co se rozdílů v pohodlí a službách na palubách charterů, low-costek a v ekonomy třídě týče, lze konstatovat, že se tyto rozdíly po roce 2008 postupně stíraly až téměř zmizely.
Dnes je to spíše o rozdílu mezi jednotlivými airlines a tím, zda je letadlo určeno pro krátké a střední tratě nebo pro dálkovky.
Příkladem budiž Travel Service.
Původní flotila B-737NG (ve verzi 800) pro transporty "koupáků" (jiný terminus technicus zní SHBčka ... od Self Handling Baggage :razz: ) byla doplněna dvěma ex-lufthansáckými B-737-500 (pohodlné kožené sedačky s větší roztečí mezi sedadly, ale kapacita jen 103 PAX), které začaly létat jako low-cost Smart Wings. Postupně ale provoz Smart Wings začaly přebírat charterové B-737NG, nově i MAX. Dnes už má Travel Service jednotnou flotilu pro vše.
A co víc, po převzetí ČSA (a jejich faktickém zániku neb zůstalo jen logo) došlo postupně ji ke sloučení flotil ČSA a Travel Service, takže všechna letadla létají, co je potřeba. V současnosti dochází k vyřazování ČSÁckých Airbasů, čímž se flotila, nové vytvořené Smart Wings Group zcela unifikuje (až na vyjímky v podobě A330 zapůjčeného od Korea Air a pár ATR ... u nichž je jen otázkou času kdy skončí).
Obdobným vývojem si prošla i většina airlines v Evropě - tedy s výjimkou jejich dálkových letadel.
Co se těch "tenkých opěradel" týče, to je další trend. Na krátkých a středních tratích po Evropě (v průměru 2 hodiny letu) se částečně rezignovalo na pohodlí a některé sedačky nemají ani sklopná opěradla. Zato je mají tenká (tedy oni existují i tenká sklopná, ale jsou dražší ).
Tenké opěradlo znamená úsporu cca 4 cm. Při 29-ti řadách to znamená úsporu cca 116-ti cm = možnost vložení 30-té řady a navýšení seatingu o 6 sedadel = 6 extra PAX.
Nezdá se to moc, ale jsou to extra money z každého letu ... při stejných nákladech.
Snížení komfortu bych airlines nezazlíval, protože je to něco, co cestující chtějí.
Když s tím první low-costky přišly, říkalo se, že je to jen pro "baťůžkáře". Ale při ekonomické krizi na to rychle zareagovali i "kravaťáci" a pro "pár dolarů" se přesunuli z economy class do low-cost. A na to klasické airlines musely zareagovat, jinak ... Bankrot.
Takže vlastně "požadavek zákazníka".
Lauda Air zbankrotoval 2013 (low-costka Niki 2017)
Co se rozdílů v pohodlí a službách na palubách charterů, low-costek a v ekonomy třídě týče, lze konstatovat, že se tyto rozdíly po roce 2008 postupně stíraly až téměř zmizely.
Dnes je to spíše o rozdílu mezi jednotlivými airlines a tím, zda je letadlo určeno pro krátké a střední tratě nebo pro dálkovky.
Příkladem budiž Travel Service.
Původní flotila B-737NG (ve verzi 800) pro transporty "koupáků" (jiný terminus technicus zní SHBčka ... od Self Handling Baggage :razz: ) byla doplněna dvěma ex-lufthansáckými B-737-500 (pohodlné kožené sedačky s větší roztečí mezi sedadly, ale kapacita jen 103 PAX), které začaly létat jako low-cost Smart Wings. Postupně ale provoz Smart Wings začaly přebírat charterové B-737NG, nově i MAX. Dnes už má Travel Service jednotnou flotilu pro vše.
A co víc, po převzetí ČSA (a jejich faktickém zániku neb zůstalo jen logo) došlo postupně ji ke sloučení flotil ČSA a Travel Service, takže všechna letadla létají, co je potřeba. V současnosti dochází k vyřazování ČSÁckých Airbasů, čímž se flotila, nové vytvořené Smart Wings Group zcela unifikuje (až na vyjímky v podobě A330 zapůjčeného od Korea Air a pár ATR ... u nichž je jen otázkou času kdy skončí).
Obdobným vývojem si prošla i většina airlines v Evropě - tedy s výjimkou jejich dálkových letadel.
Co se těch "tenkých opěradel" týče, to je další trend. Na krátkých a středních tratích po Evropě (v průměru 2 hodiny letu) se částečně rezignovalo na pohodlí a některé sedačky nemají ani sklopná opěradla. Zato je mají tenká (tedy oni existují i tenká sklopná, ale jsou dražší ).
Tenké opěradlo znamená úsporu cca 4 cm. Při 29-ti řadách to znamená úsporu cca 116-ti cm = možnost vložení 30-té řady a navýšení seatingu o 6 sedadel = 6 extra PAX.
Nezdá se to moc, ale jsou to extra money z každého letu ... při stejných nákladech.
Snížení komfortu bych airlines nezazlíval, protože je to něco, co cestující chtějí.
Když s tím první low-costky přišly, říkalo se, že je to jen pro "baťůžkáře". Ale při ekonomické krizi na to rychle zareagovali i "kravaťáci" a pro "pár dolarů" se přesunuli z economy class do low-cost. A na to klasické airlines musely zareagovat, jinak ... Bankrot.
Takže vlastně "požadavek zákazníka".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire