Dopravní letectvo

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42267
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Alchymista » 17 čer 2019, 23:42

:evil_smile: a aký :!: Napríklad už vzdialenosť radov sedačiek. Ale podrobnosti nechám znalejším. Ostatne, vidieť to aj na počtoch sedačiek v rôznych prevedeniach toho istého typu a varianty.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 18 čer 2019, 00:08

Dle mne se rozteč sedadel i počet v řadě liší od těchto tříd výše. Jmenované využívají nejekonomičtější uspořádání sedadel.

http://letenky.cestovniportal.cz/6506-c ... v-letadle/

Uživatelský avatar
jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 3241
Registrován: 07 úno 2017, 19:46

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od jura-p » 18 čer 2019, 00:20

Charter je prostě nepravidelná přeprava, kdy si přepravující objednává celé letadlo. Záleží na tom, co si přepravující objedná a také, co sežene, co je ještě volné.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11612
Registrován: 07 úno 2017, 16:20

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od QVAK » 18 čer 2019, 00:46

Juro to je varianta A. B jsou specializované aerolinky u Nás např. Fischer Air, Travel Service, ve světě např. Lauda Air.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8165
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 18 čer 2019, 04:49

Fischer Air zbankrotoval 2005 (vloni bylo oznámeno, že letos v září má začít operovat air Fischer)
Lauda Air zbankrotoval 2013 (low-costka Niki 2017)

Co se rozdílů v pohodlí a službách na palubách charterů, low-costek a v ekonomy třídě týče, lze konstatovat, že se tyto rozdíly po roce 2008 postupně stíraly až téměř zmizely.
Dnes je to spíše o rozdílu mezi jednotlivými airlines a tím, zda je letadlo určeno pro krátké a střední tratě nebo pro dálkovky.

Příkladem budiž Travel Service.
Původní flotila B-737NG (ve verzi 800) pro transporty "koupáků" (jiný terminus technicus zní SHBčka ... od Self Handling Baggage :razz: ) byla doplněna dvěma ex-lufthansáckými B-737-500 (pohodlné kožené sedačky s větší roztečí mezi sedadly, ale kapacita jen 103 PAX), které začaly létat jako low-cost Smart Wings. Postupně ale provoz Smart Wings začaly přebírat charterové B-737NG, nově i MAX. Dnes už má Travel Service jednotnou flotilu pro vše.
A co víc, po převzetí ČSA (a jejich faktickém zániku neb zůstalo jen logo) došlo postupně ji ke sloučení flotil ČSA a Travel Service, takže všechna letadla létají, co je potřeba. V současnosti dochází k vyřazování ČSÁckých Airbasů, čímž se flotila, nové vytvořené Smart Wings Group zcela unifikuje (až na vyjímky v podobě A330 zapůjčeného od Korea Air a pár ATR ... u nichž je jen otázkou času kdy skončí).

Obdobným vývojem si prošla i většina airlines v Evropě - tedy s výjimkou jejich dálkových letadel.

Co se těch "tenkých opěradel" týče, to je další trend. Na krátkých a středních tratích po Evropě (v průměru 2 hodiny letu) se částečně rezignovalo na pohodlí a některé sedačky nemají ani sklopná opěradla. Zato je mají tenká (tedy oni existují i tenká sklopná, ale jsou dražší :wink:).
Obrázek
Tenké opěradlo znamená úsporu cca 4 cm. Při 29-ti řadách to znamená úsporu cca 116-ti cm = možnost vložení 30-té řady a navýšení seatingu o 6 sedadel = 6 extra PAX.
Nezdá se to moc, ale jsou to extra money z každého letu ... při stejných nákladech.

Snížení komfortu bych airlines nezazlíval, protože je to něco, co cestující chtějí.
Když s tím první low-costky přišly, říkalo se, že je to jen pro "baťůžkáře". Ale při ekonomické krizi na to rychle zareagovali i "kravaťáci" a pro "pár dolarů" se přesunuli z economy class do low-cost. A na to klasické airlines musely zareagovat, jinak ... Bankrot.
Takže vlastně "požadavek zákazníka".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 14 zář 2019, 10:41

Kapitán stroje, který letěl jen s jedním funkčním motorem, končí ve funkci
Kapitán aerolinek Smartwings, který letěl pouze s jedním funkčním motorem přes několik států Evropy, končí ve funkci. Dosud zastával post ředitele pro letový provoz, a to včetně výcviku posádek. O změnách firma už informovala zaměstnance ve svém dokumentu. Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková odmítla zprávu o změně ve vedoucí funkci komentovat.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... -ve-funkci
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Juraj » 15 zář 2019, 20:40

Vo Voronezskom zavode bol skompletovany prvy drak lietadla IL-96-400M. Ide o hlbkovy upgrade povodneho IL-96-300. Trup bude dlhsi skoro o desat metrov a bude vybaveny tak ruskymi motormi P-90A ako aj ruskou avionikou. Inak ide o civilnu verziu transportneho IL-96-400T. Stroj bude lietat dialkove lety na vnutrostatnych linkach.
http://in24.org/economics/37236
IL-96 je ruske sirokotrupe lietadla so styrmi motormi. Prve lietadla tohto typu pochadzaju este z cias ZSSR. Napriek malej seriovosti (Wiki tvrdi, ze bolo vyrobenych len 30 kusov) sa vyraba dodnes. Okrem Rusov ho prevadzkuje aj Kuba. Tymto typom vo verzii IL-96-300PU lieta aj rusky prezident https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1% ... 0%B8%D0%B8

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 16 zář 2019, 17:56

Starší brat = predchodca je Iľjušin Il-86, prehľad vyrobených kusov https://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-86 od 1976 do 1995-7 = celkovo 106 ks
Iľjušin Il-96, prehľad vyrobených kusov https://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-96 od 1988 do 2016 (Ил-96-300 = k 16.09.2019 v prevádzke ešte 14 ks) vrátane Ил-96-400Т (k 16.09.2019 v prevádzke už len 1 ks) a spomínaného Ил-96-400М

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6274
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Juraj » 17 zář 2019, 17:22

Lietadlo MS-21 uskutocnilo prvy zahranicny let. Spolocnost UAC zverejnila video z pristatia MS-21-300 v Istanbule (Turecko), kde sa lietadlo zucastnilo vystavy #TEKNOFEST2019
https://ria.ru/20190917/1558776558.html

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 01 říj 2019, 13:34

Adria Airways vyhlásila bankrot a zrušila všechny lety
Slovinská letecká společnost Adria Airways vyhlásila bankrot a zrušila všechny lety. Oznámil to ve svém dnešním sdělení. Podnik vlastněný německou firmou 4K Invest provozuje i letecké spojení mezi Lublaní a Prahou. Kvůli finančním problémům firma už za poslední týden zrušila většinu letů. Bankrot firmy označil za jediné možné řešení ještě před oznámením firmy na dnešní tiskové konferenci slovinský ministr hospodářství Zdravko Počivalšek. Dodal, že vláda zvažuje vytvoření zcela nové letecké společnosti, aby zlepšila mezinárodní letecké propojení této malé alpské země. Krach Adrie podle něj může citelně zasáhnout slovinskou ekonomiku i turistický průmysl.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12160
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 12 říj 2019, 10:50

Velká rošáda letadel ve skupině Aeroflot
K optimalizaci leteckého parku svých společností, novým objednávkám a rušení objednávek přistoupila skupina Aeroflot. Změny postihují společnosti Aeroflot, Poběda a Rossija, netýkají se Aurory.

Rossija předá deset svých letadel společnostem Aeroflot a Poběda. Konkrétně Poběda převezme sedm Boeingů 737-800 (VP-BGQ, VP-BGR, VP-BOA, VP-BOB, VP-BOD, VP-BOH a VP-BOI) s kapacitou pro 189 cestujících, které jsou v podstatě analogem těch, které používá nízkonákladová Poběda. Další tři (VQ-BVV, VQ-BVU a VP-BUS) v konfiguraci C12Y156 dostane Aeroflot, který je bude od března 2020 bázovat na své nové základně v Krasnojarsku.

Rossija dnes používá 16 letadel 737-800, z nichž 13 je v uspořádání pro 189 cestujících. Místo Boeingů předaných Aeroflotu a Pobědě získá Rossija nová letadla Airbus 320, příp. je převezme od Aeroflotu. Co bude se zbývajícími letouny 737NG sice nebylo sděleno, ale zřejmě mají být vráceny leasingovým společnostem. Rossiya nebude Boeingy 737NG nadále provozovat. Zároveň se společnost zbaví letadel A319 ve prospěch A320. Hlavním hubem Rossije zůstává Petrohrad, kde Rossiya zaujímá asi 30% podíl v počtu přepravených cestujících a 87 % počtu tranzitujících cestujících. Ve své hlavní bázi tak bude Rossija provozovat unifikovaný letecký park.

http://www.planes.cz/cs/article/203745/ ... e-aeroflot
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 15 říj 2019, 21:12

Dvacet hodin v letadle. Aerolinky Qantas otestují trasu, kterou část vědců označuje za zničující
Australská letecká společnost Qantas otestuje jako první let z New Yorku do Sydney bez mezipřistání. Celková doba letu by se měla pohybovat okolo dvaceti hodin. Qantas celou operaci nazývá jako „Project Sunrise“.
Na palubě letadla bude celkem padesát osob včetně vědců. Aerolinky Qantas ke svému revolučnímu testovacímu letu využijí služeb Boeingu 787 Dreamliner. Informovala o tom agentura Bloomberg. Přítomní vědci a doktoři na palubě budou po celou dobu letu zkoumat vliv dlouhého letu na cestující a posádku. Zaměří se například na ostražitost pilotů či zdravotní stav pasažérů. Jejich cílem je zjistit, zda je lidské tělo schopné v pořádku snést let, který překoná více než 16 tisíc kilometrů.
Testovací let je pro australskou společnost klíčovým, neboť se zavedením přímých letů Londýn - Sydney a New York - Sydney počítá již v roce 2022. Pokud bude tento a další testovací lety probíhat bez problémů, plánuje Qantas do budoucna i linky bez přerušení z Austrálie do Jižní Ameriky a Afriky.

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ci-1363298
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 17 říj 2019, 15:18

Aerolinky Qantas v pátek uskuteční nejdelší let na světě
Australské aerolinky Qantas v pátek uskuteční celosvětově první let mezi New Yorkem a Sydney bez mezipřistání. Téměř 20hodinový let bude zatím pouze testovací a s omezeným počtem cestujících. Bude mu ale zřejmě patřit světový rekord, co se délky letu týče, upozornil server Simple Flying. Kromě pilotů a palubního personálu poletí jen několik desítek pozvaných cestujících tvořených převážně zaměstnanci Qantasu. Všichni poslouží pro účely testování, vědci na nich chtějí sledovat emoční a fyzický dopad dlouhých letů na organismus.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12171
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16227
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 30 říj 2019, 16:13

Airbus získal od aerolinek IndiGo zakázku na 300 letadel
Evropský výrobce letecké techniky Airbus dostal od indické nízkonákladové letecké společnosti IndiGo objednávku na 300 letadel řady A320neo. To představuje jednu z největších zakázek v historii podniku, oznámil dnes Airbus. Hodnotu zakázky ale firma nezveřejnila. Podle katalogových cen by měla činit nejméně 33 miliard dolarů (760 miliard Kč), při takto objemných zakázkách ale výrobci zpravidla poskytují výraznou slevu.

Zakázka zahrnuje letadla A320neo, A321neo a A321XLR. Všechny tyto modely spadají pod řadu A320neo. Aerolinky IndiGo si novými letadly chtějí upevnit pozici největší letecké společnosti v Indii podle podílu na trhu, uvedla agentura Reuters.

http://www.flymag.cz/article.php?id=12179
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

dancostar
Výkonný redaktor
Příspěvky: 867
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od dancostar » 01 lis 2019, 21:31

Lietadlo Superjet núdzovo pristálo na Sibíri po zlyhaní motora
Ruské dopravné lietadlo Suchoj Superjet 100 (SSJ-100) v piatok núdzovo pristálo v sibírskom meste Ťumeň po tom, ako mu vypovedal motor. Žiaden z 80 pasažierov na palube neutrpel zranenia. S odvolaním sa na miestnych predstaviteľov o tom informovali agentúry TASS a AFP
https://www.hlavnespravy.sk/lietadlo-su ... ra/1940642

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 02 lis 2019, 20:43

↑ upresním, motor prestal pracovať z dôvodu nasatia vtáka / vtákov = v článku to uvedené je, v citácii je len nadpis a úvod = nešlo o technickú poruchu
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/230354

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 30 bře 2020, 20:20

Rostech spustil sériovú výrobu motorov PD-14
Konzorcium Rostech (Ростех) v 01/2020 v Irkutsku spustil sériovú výrobu nových motorov PD-14 (ПД-14) momentálne určené pre civilné lietadlá rodiny MS-21 (МС-21) a už prvé sériové motory dodal pre nové lietadlá MS-21-300 (МС-21-300).
Motor PD-14 (ПД-14) je od 80-tych rokov prvý čiste ruský turbínový motor pre civilné lietadlá s ťahom 14 ton.
Zdroj https://ria.ru/20200330/1569332215.html z 30.03.2020

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 26 dub 2020, 15:42

Letové testy dopravného lietadla MS-21-300 (МС-21-300), záber z pondelka 20.04.2020 na ľavé krídlo s motorom:
Na iných portáloch sa nedá spustiť, iba priamo na YT, preto iba odkaz:
https://youtu.be/LK80Qmfo24k zverejnené 22.04.2020, dĺžka videa 5:19 min.
+ na letových testoch sa momentálne podieľajú 4 lietadlá, ďalšie 2 trupy sú v CAGI (ЦАГИ) na materiálových/pevnostných testoch
+ pre získanie ruského certifikátu je potrebných 650 letov = k 22.04.2020 ich majú viac ako 300 letov
+ pri každom skúšobnom lete sa zaznamenáva okolo 40 tisíc parametrov

nine_mike
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5216
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od nine_mike » 04 čer 2020, 18:04

Že vraj v OAK sa kopia Superjety 100 ktoré si zákazníci objednali, lietadlá boli vyrobené, ale následne si ich zákazníci neprebrali kvôli bankrotom alebo iným finančným problémom. Vraj sa jedná o až 60 dokončených alebo čiastočne dokončených SSJ-100. Ako náhradný plán sa uvažuje že lietadlá sa dokončia, niektoré sa upravia na cargo verzie a všetky sa prevedú do Red Wings Airlines, ktoré patria Iliushin Finance Co. a tá zase patrí pod OAK (pod ktorým je aj Suchoj). Čiže náklady si OAK/Suchoj nahradia ziskami z prevádzky, teda snáď...
героизм - это следствие проёба, кого-то выше
“Anyone who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities.” Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 16 črc 2020, 20:41

Začali sa testy lietadiel MS-21-300 na ochranu pred vniknutím vody do motorov
21ms.jpg
Testy prebiehajú na letisku Uljanovsk-Východ kde vybudovali 70m dlhý a 20m široký "bazén" s vodou. Hĺbka bazéna / výška vody je v súlade s ruskými a medzinárodnými požiadavkami, ktoré sú stanovené pre takéto typy testov. Cieľom testov je potvrdiť, že voda nezasahuje do prevádzky hlavných motorov (+APU), rovnako ako nepoškodzuje konštrukčné prvky, systémy a zariadenia lietadla ani pri reverze motorov. Skúšky sa vykonávajú ako súčasť certifikačného programu lietadla MS-21-300 podľa ruských a európskych noriem letovej spôsobilosti.
Zdroj https://www.uacrussia.ru/ru/press-cente ... -dvigateli z 16.07.2020 + kvalitné 4MB foto

Odpovědět