Dopravní letectvo

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16412
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 10 dub 2024, 18:22

Letadla 787 a 777 mají vážný problém, bije na poplach inženýr Boeingu
Americký Federální úřad pro letectví (FAA) vyšetřuje varování inženýra Boeingu, který tvrdí, že části trupu letounu 787 Dreamliner jsou k sobě nesprávně připevněny a mohly by se během letu po několika tisících cestách rozpadnout. Muž jménem Sam Salehpour, který u firmy pracuje více než deset let, objevil podle svého tvrzení problémy i při montáži dalšího širokotrupého letadla - Boeingu 777.
...
„Doslova jsem viděl lidi skákat po kusech letadla, aby se srovnaly,“ řekl Salehpour. „Skákáním deformujete díly tak, aby se otvory dočasně srovnaly… takhle se nestaví letadlo,“ řekl inženýr Boeingu. Ten si zároveň postěžoval, že poté, co na problém upozornil, byl prý ze msty přeřazen z výroby letadel řady 787 na řadu 777. I tam prý Salehpour objevil problémy se srovnáváním částí trupu letadla a zaznamenal tlak na inženýry, aby odsouhlasili to, co ještě nezkontrolovali. Celkově se problémy mohou týkat více než čtyř set kusů Boeingu 777 a tisícovky Boeingů 787, řekl inženýr.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... u-40467347
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10254
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od skflanker_ » 05 kvě 2024, 18:06

Prototyp lietadla Superjet-100 na krátke vzdialenosti s náhradou dovážaných komponentov, ktorý vyvinula spoločnosť PAO Jakovlev (Яковлев), ukončil program záverečných továrenských skúšok a dorazil na letisko LII Gromova (ЛИИ им. М.М. Громова) v Žukovskom. Tu sa dopravné lietadlo pripraví na letové certifikačné skúšky. Lietadlo zmontované vo výrobnom stredisku Jakovlev v Komsomoľsku na Amure dorazilo do Žukovského po prelete celkovej vzdialenosti približne 6000 km s medzipristátím na novosibírskom letisku Tolmačevo (Толмачево).
„Ukončenie továrenských finalizačných skúšok je dôležitou etapou programu, ktorá predchádza začiatku certifikačných skúšok. Aby sme urýchlili certifikáciu, letíme s prvým prototypom s francúzsko-ruskými motormi SaM146. Zároveň ostatné kľúčové systémy lietadla vrátane avioniky, podvozku, pomocnej pohonnej jednotky, integrovaného systému riadenia a systému napájania sú už na tomto SJ-100 ruské. Keď motor PD-8 (ПД-8) prejde plánovanými dodatočnými skúškami, k letom sa pripoja ďalšie 2 prototypy. Celkovo budeme musieť vykonať viac ako 200 skúšobných letov, aby sme si boli na 200 % istí bezpečnosťou lietadla pre budúcich cestujúcich“ povedal Andrej Boginskij (Андрей Богинский), námestník generálneho riaditeľa OAK pre civilné letectvo a generálny riaditeľ spoločnosti Jakovlev. Po prílete na letisko LII Gromova bol SJ-100 premiestnený do leteckého technického komplexu Jakovlev, kde sa bude pripravovať na program letových certifikačných skúšok.
„Let prebehol bezchybne, na činnosť palubných systémov nemáme žiadne sťažnosti. Let sa uskutočnil na štandardnom profile, podobne ako u základného lietadla - vo výške 11 kilometrov a rýchlosťou vyše 800 km/h. Pristáli sme aj na letisku Tolmačevo, čo svedčí o vysokom stupni pripravenosti tohto stroja. Teraz musíme potvrdiť jeho vysoké výkony počas letových certifikačných skúšok,“ povedal čestný skúšobný pilot Ruskej federácie Leonid Čikunov (Леонид Чикунов), ktorý lietadlo pilotoval.
20240427.jpg
Video https://vk.com/video-211699782_456239347 dĺžka 5:31 min.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_18908 z 27.04.2024
+
SJ-100 výrobné číslo 97001 dorazil z Komsomoľska na Amure do Žukovského na certifikačné testy
Video 1 https://vk.com/video-211699782_456239345 dĺžka 23 sek.
Video 2 https://vk.com/video-211699782_456239346 dĺžka 13 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-211699782_18890 z 27.04.2024

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16412
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od petrp » 16 kvě 2024, 07:49

Lety OK skončí. Stroje ČSA budou létat pod kódem Smartwings
České aerolinie přestanou od podzimu provozovat lety pod svou vlastní značkou s kódem OK. Od zimního letového řádu budou jak jejich, tak lety sesterských Smartwings operovány pod kódem QS, oznámila mluvčí Smartwings Group Vladimíra Dufková.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/do ... ngs-349235

Dokonáno jest. Další komentář je asi zbytečný...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8270
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Dopravní letectvo

Příspěvek od Skeptik » 16 kvě 2024, 08:15

Dokonáno bylo již dávno.

Smysl existence ČSA v posledních deseti letech spočíval v nesmyslech Evropské unie.

ČSA, dokud létaly pod svým kódem OK, dostávaly zdarma emisní povolenky v hodnotě nějakých 300 až 400 milionů Kč ... za své předchozí létání, které už nelétaly.

No, ale nic není do nekonečna ... bezplatné emisní povolenky pro ČSA skončily s koncem roku 2023.
A tím skončil i smysl existence ČSA jako samostatného leteckého dopravce. Ještě se prodá, co se získá za "nelétání" v roce 2023 a ... šlus.

Viva la república burocrática europea!
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět