Příspěvek
od Skeptik » 01 úno 2018, 12:01
Nejen Su-čko či F-ko. Vidí je i služba řízení letového provozu.
Veškeré systémy řízení letového provozu jsou založeny na fúzi dat z nejméně dvou detekčních systémů:
1/ PRIMÁRNÍHO radaru ... což je ten skutečný radar, který vysílá signál a zachytává odrazy a detekuje všechny tzv. "non-cooperative targets" tedy nespolupracující cíle (problém mohou být snad jen stealt letadla, i když primár na Ruzyni prý detekoval F-117 a B-2 letící na Srbsko poměrně dobře)
2/ SEKUNDÁRNÍHO radaru ... což vlastně není radar, ale "dotazovací" systém, který vyšle dotaz na letadla ve svém dosahu a odpovídače těchto letadel mu zpět pošlou zprávu se svojí identifikací, polohou, rychlostí atd. Ten ale vyžaduje tzv. "cooperative targets" tedy spolupracující cíle vybavené odpovídačem.
Sekundární radar je výhodný - zpřesňuje informace pro řízení letového provozu - ale není nezbytný. Alespoň ne ve vzdušném prostoru s nižší hustotou provozu, kde jsou prostě jen větší rozestupy.
Pokud nemá letadlo zapnutý odpovídač, nebo jej vůbec nemá, a současně se nachází v takové třídě vzdušného prostoru, kde odpovídač není vyžadován, tak se vůbec nic neděje.
Služba řízení letového provozu má o takovém letadle informaci z primárního radaru (pokud se letadlo nachází v jeho dosahu - protože existují části vzdušného prostoru, které nejsou radary pokryty vůbec).
Toto všechno jsou normální stavy a letadla bez odpovídačů, pokud se nachází v prostoru, kde odpovídač není vyžadován, nic neporušují a nikoho neohrožují.
To ostatní (co píší novináři) je politika a "fake news" kterými se snaží působit na neinformované čtenáře, posluchače, diváky.
Naposledy upravil(a)
Skeptik dne 01 úno 2018, 19:22, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire