Čína - letectvo
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
Link- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 14398
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Čína - letectvo
Čínská státní média odhalila tajemné hypersonické letadlo
https://www.zerohedge.com/news/2019-04- ... c-aircraft
https://www.zerohedge.com/news/2019-04- ... c-aircraft
Čínská centrální televize v Číně odhalila nové hypersonické letadlo. Podle zprávy, China Aerospace Science and Technology Corporation v současné době pracuje na hypersonickém letadle, které je schopno cestovat rychlostí asi 5-20 mach po dobu asi 5 hodin.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 14398
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: Čína - letectvo
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
- Karsa Orlong
- Redaktor
- Příspěvky: 189
- Registrován: 07 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
Na letecké základně u Wuhu byl vyfocen letoun J-20A s číslem 62007
podle všeho tak už naplno běží velkosériová výroba, v této chvíli by už čínské letectvo mělo mít minimálně 19 těchto letounů:
-Dingxin Flight Test & Training Base: 8 letounů LRIP (označení 78271 až 78278)
-Cangzhou Flight Training Base: 4 letouny LRIP (označení 78230 až 78233)
- 9. brigáda na letecké základně u Wuhu: min. 7 letounů velkosériové produkce (označení 62001 a výš)
podle všeho tak už naplno běží velkosériová výroba, v této chvíli by už čínské letectvo mělo mít minimálně 19 těchto letounů:
-Dingxin Flight Test & Training Base: 8 letounů LRIP (označení 78271 až 78278)
-Cangzhou Flight Training Base: 4 letouny LRIP (označení 78230 až 78233)
- 9. brigáda na letecké základně u Wuhu: min. 7 letounů velkosériové produkce (označení 62001 a výš)
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 358
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Koukám,že tu J-31 samostatně na foru není.
Tak to dám sem
Údajně stroj č.3
https://www.snafu-solomon.com/2021/01/chinas-fc-31.html
Tak to dám sem
Údajně stroj č.3
https://www.snafu-solomon.com/2021/01/chinas-fc-31.html
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Čína - letectvo
Tak po dlouhé době vidím FC-31 do finální podoby J-31. Číňan tvrdě kopíruje svůj vzor v Americe. Tvar trysek zůstává ale klasický. Možná se čeká stále na problematické čínské motory. Určitě je bude kupovat Pakistán a na to bude reagovat Indie hledáním adekvátní odpovědi.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
A který "vzor" máš teď na mysli ???
Aerodynamika je jen jedna = pro podobná zadání dává podobné výsledky vnějších tvarů.
Aerodynamika je jen jedna = pro podobná zadání dává podobné výsledky vnějších tvarů.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Karsa Orlong
- Redaktor
- Příspěvky: 189
- Registrován: 07 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
Na té fotce letoun č. 3 není, tohle letoun č. 2, který létá už od roku 2016. Jinak pokud jde o program FC-31, tak ten je na čínských military forech už několik let považován za mrtvý. Obě letadla teď slouží pro testování technologií pro státní program J-35, což je projekt palubního letounu 5. generace. Teprve letos by měl vzlétnout první prototyp J-35, takže o nějaké finalizaci nebo tvaru trysek je předčasné hovořit.
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Čína - letectvo
Skeptik
F-22 a F-35. Oni těch podobných zadání musejí mít v Číně opravdu dost. Třeba americký program Advanced Tactical Fighter (ATF)
měl jedno zadání a na jeho základě vznikly dvě zcela odlišné konstrukce. V Asii zrovna moc kreativní nejsou.
F-22 a F-35. Oni těch podobných zadání musejí mít v Číně opravdu dost. Třeba americký program Advanced Tactical Fighter (ATF)
měl jedno zadání a na jeho základě vznikly dvě zcela odlišné konstrukce. V Asii zrovna moc kreativní nejsou.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
Svarboj
A nevadí ti, že F-22 a F-35 jsou dvě zcela rozdílná letadla ???
Pokud by Číňani "vzali za vzor" jedno z nich, automaticky to znamená, že nevzali to druhé, a vice versa.
Mimochodem, a ty víš, kolik v Číně vzniklo různých demonstrátorů a prototypů, než se dopracovali k tomuto ???
V Číně, která dokáže utajit i stavbu letadlové lodi ???
Zapomněl bych na teorii, "jen v USA může vzniknout něco nové, a celý svět to pak kopíruje".
Je to nafoukané, a již dávno to neplatí.
A nevadí ti, že F-22 a F-35 jsou dvě zcela rozdílná letadla ???
Pokud by Číňani "vzali za vzor" jedno z nich, automaticky to znamená, že nevzali to druhé, a vice versa.
Mimochodem, a ty víš, kolik v Číně vzniklo různých demonstrátorů a prototypů, než se dopracovali k tomuto ???
V Číně, která dokáže utajit i stavbu letadlové lodi ???
Zapomněl bych na teorii, "jen v USA může vzniknout něco nové, a celý svět to pak kopíruje".
Je to nafoukané, a již dávno to neplatí.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: Čína - letectvo
Já nedokážu vysvětlit co vede k rozhodutí, že to Číňan "lepí jak to lepí". První verze se hodně podobala F-22 ale s LERX ala F-35, pak se změnily vstupy s DSI na ala F-35. Následovala změna tvaru SOP ala F-35. A co se tam postavilo nebo ne je v rovině spekulací, potažmo víry každého jednotlivce.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
J-20 a jej motory
Momentálne sa na čínskej stíhačke J-20 používa ruský motor Al-31F (АЛ-31Ф), ktorý postupne nahradí zatiaľ čínsky motor WS-10C, ktorý je parametrami porovnateľný ako Al-31F.
Anonymný zdroj uviedol: Čína sa nemôže spoliehať na Ruský motor, pretože Rusko požiadalo Čínu, aby si kúpila viac stíhacích lietadiel Su-35 výmenou za dohodu s motormi AL-31F. Kľúčovým problémom je - až na výhodu dlhšieho bojového dosahu - radar, navigačný systém a ďalšie elektronické súčasti na exportnom Su-35 pre Čínu majú slabšie parametre ako majú terajšie čínske lietadlá, ako napríklad lietadlo rodiny J-16.
Čína zakúpila 24ks exportnej varianty Suchoj Su-35 za 2,5 miliardy $. Čínske lietadlo J-20, trupové číslo 2021 už má namiesto ruských motorov Al-31F čínske motory WS-10C: Aj tu ide len o dočasné riešenie kým sa nedokončí vývoj nového motora WS-15. K vydaniu článku ešte ani motor WS-10C nemá ukončené všetky skúšky a nie je spustená sériová výroba, takže asi až do konca 2021 budú používať ruské Al-31F.
Zdroj https://www.scmp.com/news/china/militar ... ian-engine z 08.01.2021
Na info: motor Al-31F (АЛ-31Ф) je technológia začiatkom 80-tych rokov a názorná ukážka, že nie všetko sa dá skopírovať ani po 40 rokoch.
Momentálne sa na čínskej stíhačke J-20 používa ruský motor Al-31F (АЛ-31Ф), ktorý postupne nahradí zatiaľ čínsky motor WS-10C, ktorý je parametrami porovnateľný ako Al-31F.
Anonymný zdroj uviedol: Čína sa nemôže spoliehať na Ruský motor, pretože Rusko požiadalo Čínu, aby si kúpila viac stíhacích lietadiel Su-35 výmenou za dohodu s motormi AL-31F. Kľúčovým problémom je - až na výhodu dlhšieho bojového dosahu - radar, navigačný systém a ďalšie elektronické súčasti na exportnom Su-35 pre Čínu majú slabšie parametre ako majú terajšie čínske lietadlá, ako napríklad lietadlo rodiny J-16.
Čína zakúpila 24ks exportnej varianty Suchoj Su-35 za 2,5 miliardy $. Čínske lietadlo J-20, trupové číslo 2021 už má namiesto ruských motorov Al-31F čínske motory WS-10C: Aj tu ide len o dočasné riešenie kým sa nedokončí vývoj nového motora WS-15. K vydaniu článku ešte ani motor WS-10C nemá ukončené všetky skúšky a nie je spustená sériová výroba, takže asi až do konca 2021 budú používať ruské Al-31F.
Zdroj https://www.scmp.com/news/china/militar ... ian-engine z 08.01.2021
Na info: motor Al-31F (АЛ-31Ф) je technológia začiatkom 80-tych rokov a názorná ukážka, že nie všetko sa dá skopírovať ani po 40 rokoch.
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 358
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
https://militarywatchmagazine.com/artic ... early-2018
Čínská letecká společnost Shenyang Aircraft Corporation, dceřiná společnost čínského leteckého průmyslu (AVIC), údajně značně investovala do vývoje technologií snižujících průřez radaru použitelných pro stíhací letouny čtvrté generace.Očekává se, že na stíhače J-11D a J-15B v těžké váze budou použity stealth povlaky a podobná opatření ke snížení průřezu radaru a již byla použita k vylepšení J-15 a J-16.
Vzhledem k tomu, že Rusko již výrazně snížilo radarový průřez svých draků Flanker při své poslední iteraci konstrukce Su-35, je pravděpodobné, že Čína po získání Su-35 studovala způsoby, které k tomu používá Rusko. V kombinaci s pokročilými absorpčními vrstvami radaru, které ruským letounům chybí, by to mělo čínské Flankery ještě podstatně utajit.
Věc ,která mě opravdu zajímá !
Kde bych mohl zjistit ,jak si vedou letadla ,jako gripen,Su30, nebo rafale ? Někde jsem čel,že čelní RCS SU35 je 1-2 ,kdežto u starých Su27-30 to bylo něco přes deset. Co na tom může být pravdy ?
Čínská letecká společnost Shenyang Aircraft Corporation, dceřiná společnost čínského leteckého průmyslu (AVIC), údajně značně investovala do vývoje technologií snižujících průřez radaru použitelných pro stíhací letouny čtvrté generace.Očekává se, že na stíhače J-11D a J-15B v těžké váze budou použity stealth povlaky a podobná opatření ke snížení průřezu radaru a již byla použita k vylepšení J-15 a J-16.
Vzhledem k tomu, že Rusko již výrazně snížilo radarový průřez svých draků Flanker při své poslední iteraci konstrukce Su-35, je pravděpodobné, že Čína po získání Su-35 studovala způsoby, které k tomu používá Rusko. V kombinaci s pokročilými absorpčními vrstvami radaru, které ruským letounům chybí, by to mělo čínské Flankery ještě podstatně utajit.
Věc ,která mě opravdu zajímá !
Kde bych mohl zjistit ,jak si vedou letadla ,jako gripen,Su30, nebo rafale ? Někde jsem čel,že čelní RCS SU35 je 1-2 ,kdežto u starých Su27-30 to bylo něco přes deset. Co na tom může být pravdy ?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
Jo, to je věc která zajímá tisíce lidí ... analytiky všech velmocí počínaje.
Jenže údaje jsou Top Secret (to snad překládat nemusím) a vše co se objevuje na veřejnosti jsou pouze odhady, PR nebo dezinformace.
Jinými slovy, nemáš šanci se dozvědět pravdu ... a nezmizet.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- palo satko
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 7609
- Registrován: 16 úno 2017, 07:51
Re: Čína - letectvo
RCS je v realite dost dynamicke cislo zavisle na mnohych premennych. Ale dnes je to vlastne fetis, lebo prave pre F-35 a ine blbosti Americania stratili schopnost viest rychlu a vitaznu vojnu s Cinou a Ruskom. Pri hadke na Armadnych novinach som linkol jednu svedsku spravu, ktora mudrovala nad S400 a F-35 a tvrdila nieco ine nez US-hujeri na tom webe. Podla vsetkeho ma zmysel urobit neviditelne lietadlo pre vybojovanie vzdusnej nadvlady. Proste picnut dole AWACSy. Na nic ine. Na kazdy pad, co kupuju Nemci? Kupuju F-35? Nekupuju. No a podla mna su Nemci este stale spickovi inzinieri.
"Ego sum rex Romanus et super grammaticam" Žigmund - liška ryšava v Kostnici. Nie som cisar, ale gramatiku tiež nezvladam. :)
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Čína - letectvo
Na picnutí AWACSů, není lepší a mnohem levnější nějaká dalekodosahová raketa, nejlépe hypersonická s extra dlouhým doletem a hodně rychlým nosičem?
Už mě napadlo kolikrát, zda ruský Kinžál slouží jen jako protizemní či protilodní, zda nemá ještě proti-AWACS mód.
Ono to je klidně možné: musí to umět přijímat za letu povely přes datalink a mít aktivní koncové navedení tak jako tak, takže v zásadě nic nevylučuje nasazení proti nemanévrujícím cílům typu tankery nebo AWACSy z extra dlouhých vzdáleností.
Kromě toho mi bylo vždy divné, proč Kinžál šoupli pod MiG-31 a ne pod nějakou Sušku - třeba spešl upravenou. Protože MiG-31 je "létající PVO systém", ne žádné útočné/frontové letadlo, a tak už jenom použití s Kinžálem proti lodím nebo pozemním cílům musí působit značné organizační a logistické potíže. A navíc, proč? Proti lodím a pozemním cílům mají Rusáci přehršel raket, tak rychlých, že amícké kocábky nemají šanci větší než sněhová koule v pekle. A brzy bude všude ke Kalibrům a Onyxům atd ještě hypersonický Zirkon, takže na co mít na to samé ještě Kinžál?
Když by se ale řeklo, že Kinžál ve skutečnosti slouží prioritně na extra dálkové útoky proti AWACSům, tak by začalo všechno dávat smysl. Organizačně by to dobře zapadalo do struktury "létajících PVO"...
Už mě napadlo kolikrát, zda ruský Kinžál slouží jen jako protizemní či protilodní, zda nemá ještě proti-AWACS mód.
Ono to je klidně možné: musí to umět přijímat za letu povely přes datalink a mít aktivní koncové navedení tak jako tak, takže v zásadě nic nevylučuje nasazení proti nemanévrujícím cílům typu tankery nebo AWACSy z extra dlouhých vzdáleností.
Kromě toho mi bylo vždy divné, proč Kinžál šoupli pod MiG-31 a ne pod nějakou Sušku - třeba spešl upravenou. Protože MiG-31 je "létající PVO systém", ne žádné útočné/frontové letadlo, a tak už jenom použití s Kinžálem proti lodím nebo pozemním cílům musí působit značné organizační a logistické potíže. A navíc, proč? Proti lodím a pozemním cílům mají Rusáci přehršel raket, tak rychlých, že amícké kocábky nemají šanci větší než sněhová koule v pekle. A brzy bude všude ke Kalibrům a Onyxům atd ještě hypersonický Zirkon, takže na co mít na to samé ještě Kinžál?
Když by se ale řeklo, že Kinžál ve skutečnosti slouží prioritně na extra dálkové útoky proti AWACSům, tak by začalo všechno dávat smysl. Organizačně by to dobře zapadalo do struktury "létajících PVO"...
Naposledy upravil(a) k42 dne 22 bře 2021, 17:32, celkem upraveno 1 x.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1677
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: Čína - letectvo
Kinžal so 4,5 t je na AWACS trochu moc. Jedine s atómovou hlavicou na letisku, to ich vyrieši aj letku.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Čína - letectvo
Ale kdepak, hlavici má docela normální, cirka 450 kg. Což není nic proti ničemu, dalekodosahové PVO rakety mívaly hlavici přes 200 kg také (S-200 například). A když to má uletět 2000 km, tak to celkově malé být nemůže. Mimoto, hmotnost bojové části může být snížená na úkor těžšího systému pro spojení a koncové navedení.
Kdyby byl Kinžál - také, možná dokonce prioritně - PVO zbraň proti AWACSům, všechno by pěkně "zapadlo do sebe". Umístění u PVO MiG-31 pluků; strategická důležitost takové zbraně, která vyvažuje nesmírné náklady na MiG-31 a jeho infrastrukturu...
A hlavně, netloukla by do očí zjevná "zbytečnost" takové divné zbraně. Proč Kinžál? To je hlavní otázka. Když je Zirkon před zavedením, je nesmyslné vytvářet takové podivné čudo...
Kdyby byl Kinžál - také, možná dokonce prioritně - PVO zbraň proti AWACSům, všechno by pěkně "zapadlo do sebe". Umístění u PVO MiG-31 pluků; strategická důležitost takové zbraně, která vyvažuje nesmírné náklady na MiG-31 a jeho infrastrukturu...
A hlavně, netloukla by do očí zjevná "zbytečnost" takové divné zbraně. Proč Kinžál? To je hlavní otázka. Když je Zirkon před zavedením, je nesmyslné vytvářet takové podivné čudo...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42271
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Čína - letectvo
Hektor - presne tak a to je jeden z jeho účelov...
k42 - Ak je Kindžal jadrový (je, a nie že nie), tak použitie línie velenia a riadenia PVOS je logické. Je najrobustnejšia a najlepšie zabezpečená hneď po línii RVSN. Ale aktivácia línií RVSN je veľmi nápadná, kým línia PVOS je v činnosti nepretržite.
Mig-31 je ako nosič aerobalistického Kindžalu najlepšou voľbou z dostupných - kľúčový je dostup a rýchlosť pri odpálení a dolet. V kombinácii týchto požiadaviek mu žiadne sučko konkurovať nedokáže.
Ako jadrový môže mať nálož tak 450kg, čož zodpovedá výkonu cez pol mega až tak do 800kt.
k42 - Ak je Kindžal jadrový (je, a nie že nie), tak použitie línie velenia a riadenia PVOS je logické. Je najrobustnejšia a najlepšie zabezpečená hneď po línii RVSN. Ale aktivácia línií RVSN je veľmi nápadná, kým línia PVOS je v činnosti nepretržite.
Mig-31 je ako nosič aerobalistického Kindžalu najlepšou voľbou z dostupných - kľúčový je dostup a rýchlosť pri odpálení a dolet. V kombinácii týchto požiadaviek mu žiadne sučko konkurovať nedokáže.
Ako jadrový môže mať nálož tak 450kg, čož zodpovedá výkonu cez pol mega až tak do 800kt.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: Čína - letectvo
Tak jistě, o tom se samozřejmě nepřu. Argument, že jaderný Kinžál je začleněn pod strategické PVO(S) oddíly MiG-31, protože jakákoliv operace RVSN vyvolá okamžitě pozornost zatímco MiGy-31 "lítají furt", má váhu.
Jen mě to tak napadlo... že by Kinžál měl jít také použít jako konvenční zbraň s extra dalekým dosahem proti letícímu AWACSu, v nějakém tom "malém konfliktu". Protože všechny ty nutné technologie už musí mít "na palubě" tak jako tak. Takže by zbývalo dopracovat software a může to sestřelovat AWACSy třeba 1500 km daleko (když to má udávaný dosah na pozemní cíl 2000 km, pravděpodobně z vysoké výšky a "rozhonu" pod MiGem-31). Určitě by se to někdy dost hodilo, mít v rukávu skryté takové eso.
Jen mě to tak napadlo... že by Kinžál měl jít také použít jako konvenční zbraň s extra dalekým dosahem proti letícímu AWACSu, v nějakém tom "malém konfliktu". Protože všechny ty nutné technologie už musí mít "na palubě" tak jako tak. Takže by zbývalo dopracovat software a může to sestřelovat AWACSy třeba 1500 km daleko (když to má udávaný dosah na pozemní cíl 2000 km, pravděpodobně z vysoké výšky a "rozhonu" pod MiGem-31). Určitě by se to někdy dost hodilo, mít v rukávu skryté takové eso.