Čína - letectvo
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 358
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Rendery nové čínské palubní stíhačky J-35
Čínská státní firma AVIC tvrdí, že prototyp bude létat do konce tohoto roku.
https://twitter.com/StrategickeM/status ... 3476634626
Čínská státní firma AVIC tvrdí, že prototyp bude létat do konce tohoto roku.
https://twitter.com/StrategickeM/status ... 3476634626
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
Kópie sovietskych MiG-19 sa v Číne zmenia na bezpilotné lietadlá
Vzletová hmotnosť je 8832kg. Maximálna rýchlosť je 1700 km/h. Praktický dostup 17900m. Bojový rádius 685 km. Posádku tvorí (tvorila) 1 osoba. Ako výzbroj sa používajú tri 30mm kanóny, kópie sovietskych NR-30. Môžu používať rakety vzduch-vzduch, neriadené rakety na útok na pozemné ciele a letecké bomby. V Číne boli tieto lietadlá stiahnuté z prevádzky do roku 2010, ale pravdepodobne sa budú využívať na iné účely - napríklad na potlačenie systémov protivzdušnej obrany (PVO). Zároveň nie je vylúčené ich použitie ako lietajúcich cieľov na účely výcviku pilotov alebo protilietadlových raketových systémov.
Zdroj https://www.defensenews.com/global/asia ... hter-jets/ z 20.10.2021
Klon https://rg.ru/2021/10/21/kopii-sovetski ... kitae.html z 21.10.2021
Poučili sa - Náhorný Karabach a staručké lietadlá Antonov An-2
Čínske vzdušné sily začali masívnu prestavbu zastaraných stíhačiek Shenyang J-6 na bezpilotné lietadlá. Tieto lietadlá sú už dlho základom čínskych vzdušných síl. V skutočnosti ide o klon sovietskeho lietadla MiG-19. Výroba J-6 bola zorganizovaná začiatkom 60. rokov v továrni na lietadlá v Šen-jangu a trvala takmer 25 rokov. Podľa rôznych zdrojov bolo v tomto období vyrobených približne 4 000 kusov. Okrem použitia vo vlastných vzdušných silách, protivzdušnej obrane a námornom letectve sa lietadlá J-6 vyvážali aj do zahraničia, napríklad do Albánska, Vietnamu, Egypta, Iraku, Iránu a Pakistanu a ďalších krajín. Zúčastnili sa na rôznych vojnách a ozbrojených konfliktoch.Vzletová hmotnosť je 8832kg. Maximálna rýchlosť je 1700 km/h. Praktický dostup 17900m. Bojový rádius 685 km. Posádku tvorí (tvorila) 1 osoba. Ako výzbroj sa používajú tri 30mm kanóny, kópie sovietskych NR-30. Môžu používať rakety vzduch-vzduch, neriadené rakety na útok na pozemné ciele a letecké bomby. V Číne boli tieto lietadlá stiahnuté z prevádzky do roku 2010, ale pravdepodobne sa budú využívať na iné účely - napríklad na potlačenie systémov protivzdušnej obrany (PVO). Zároveň nie je vylúčené ich použitie ako lietajúcich cieľov na účely výcviku pilotov alebo protilietadlových raketových systémov.
Zdroj https://www.defensenews.com/global/asia ... hter-jets/ z 20.10.2021
Klon https://rg.ru/2021/10/21/kopii-sovetski ... kitae.html z 21.10.2021
Poučili sa - Náhorný Karabach a staručké lietadlá Antonov An-2
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 358
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Když se podíváme zpět do roku 2020, čínské letectvo dosáhlo v tomto roce navzdory epidemii koronaviru vynikajících výsledků. Podle statistik vyrobily tři hlavní letecké továrny v Si-anu, Čcheng-tu a Šen-jangu v roce 2020 téměř 200 moderních bojových letadel, čímž výrazně překonaly výrobní čísla takových leteckých velmocí, jako jsou Spojené státy a Rusko. V loňském roce Rusko dodalo letectvu více než 30 moderních bojových letounů, zatímco Lockheed Martin dodal 123 letounů F-35. A vyspělé evropské země, Japonsko a Jižní Korea si do značné míry zachovaly
"želví rychlost" výroby jednoho letadla měsíčně.
Společnost Lockheed-Martin v USA dodala v roce 2020 celkem 123 letounů F-35, z nichž 80 je určeno pro Spojené státy a zbývajících 43 je rozděleno do šesti spolupracujících zemí. Důvodem je také snížení výroby letounů F35 v důsledku vypuknutí epidemie. V roce 2019 Spojené státy vyrobily celkem 134 letounů F-35 . Kromě toho zůstává v USA každoročně nezměněn určitý počet objednávek na další modely, včetně letounů F-15, F/A-18E/F atd., jejichž roční produkce se pohybuje kolem 30 kusů.Vypočítaný počet moderních bojových letounů dodaných americkému letectvu ročně touto metodou se pohybuje kolem 110 kusů.
A rychlost rozvoje Číny také způsobila, že lidé skutečně pocítili vznik nové supervelmoci.V roce 2020 se roční výroba letadel v letecké továrně v Šen-jangu blížila trojcifernému číslu. Jednalo se o J-16 ~ 40-60 letounů, J-15 asi 20 letounů a neznámý počet stíhaček J-11BG, J-16D a J-15D. Celková výroba dosáhla ~ 70-90 letadel. Výrobní kapacita jednoho závodu je dvakrát vyšší než v Rusku
Kromě toho závod v Šen-jangu vyrábí těžké dvoumotorové stíhačky, zatímco americký F-35 je pouze jednomotorový stíhač a bez ohledu na to, jak je vyspělý, složitost výroby obou je zjevně odlišná.
Schopnost této letecké továrny postavit tolik těžkých stíhaček za jeden rok ukazuje, že s efektivním plánováním výrobních linek a vysoce kvalifikovanými pracovníky továrny není problém. To je klíčový faktor, který omezuje výrobní kapacitu letadel v zemi. Je docela možné, že až bude projekt stíhačky 5. generace této firmy oficiálně uveden do výroby, bude její potenciální výrobní kapacita značná.
Kromě továrny na letadla v Šen-jangu je také továrnu na letadla v Čcheng-tu. Za rok vyrobila téměř 30 letounů J-20 a 40-60 letounů J-10C. Podle výpočtů se ukazuje, že celková výroba v letošním roce dosáhla 70-90 letadel; a výroba moderních bojových letadel letos dosáhla 140-180 letadel. Což je samozřejmě ohromující! A to bez započtení výroby těžkých strojů, jako jsou H-6 a Y-20 v letecké továrně v Xi'anu, takže celková produkce moderních bojových letadel v zemi se letos blíží 200 kusům, což je prvenství na světě, které výrazně převyšuje produkci Spojených států a Ruska.
https://baijiahao.baidu.com/s?id=168876 ... earchword=
Xian H-6K/N v továrně Xi'an Aircraft Industrial Corporation v Xi'anu v Číně. 2021.
https://vk.com/plaaf?w=wall-47340928_4549
"želví rychlost" výroby jednoho letadla měsíčně.
Společnost Lockheed-Martin v USA dodala v roce 2020 celkem 123 letounů F-35, z nichž 80 je určeno pro Spojené státy a zbývajících 43 je rozděleno do šesti spolupracujících zemí. Důvodem je také snížení výroby letounů F35 v důsledku vypuknutí epidemie. V roce 2019 Spojené státy vyrobily celkem 134 letounů F-35 . Kromě toho zůstává v USA každoročně nezměněn určitý počet objednávek na další modely, včetně letounů F-15, F/A-18E/F atd., jejichž roční produkce se pohybuje kolem 30 kusů.Vypočítaný počet moderních bojových letounů dodaných americkému letectvu ročně touto metodou se pohybuje kolem 110 kusů.
A rychlost rozvoje Číny také způsobila, že lidé skutečně pocítili vznik nové supervelmoci.V roce 2020 se roční výroba letadel v letecké továrně v Šen-jangu blížila trojcifernému číslu. Jednalo se o J-16 ~ 40-60 letounů, J-15 asi 20 letounů a neznámý počet stíhaček J-11BG, J-16D a J-15D. Celková výroba dosáhla ~ 70-90 letadel. Výrobní kapacita jednoho závodu je dvakrát vyšší než v Rusku
Kromě toho závod v Šen-jangu vyrábí těžké dvoumotorové stíhačky, zatímco americký F-35 je pouze jednomotorový stíhač a bez ohledu na to, jak je vyspělý, složitost výroby obou je zjevně odlišná.
Schopnost této letecké továrny postavit tolik těžkých stíhaček za jeden rok ukazuje, že s efektivním plánováním výrobních linek a vysoce kvalifikovanými pracovníky továrny není problém. To je klíčový faktor, který omezuje výrobní kapacitu letadel v zemi. Je docela možné, že až bude projekt stíhačky 5. generace této firmy oficiálně uveden do výroby, bude její potenciální výrobní kapacita značná.
Kromě továrny na letadla v Šen-jangu je také továrnu na letadla v Čcheng-tu. Za rok vyrobila téměř 30 letounů J-20 a 40-60 letounů J-10C. Podle výpočtů se ukazuje, že celková výroba v letošním roce dosáhla 70-90 letadel; a výroba moderních bojových letadel letos dosáhla 140-180 letadel. Což je samozřejmě ohromující! A to bez započtení výroby těžkých strojů, jako jsou H-6 a Y-20 v letecké továrně v Xi'anu, takže celková produkce moderních bojových letadel v zemi se letos blíží 200 kusům, což je prvenství na světě, které výrazně převyšuje produkci Spojených států a Ruska.
https://baijiahao.baidu.com/s?id=168876 ... earchword=
Xian H-6K/N v továrně Xi'an Aircraft Industrial Corporation v Xi'anu v Číně. 2021.
https://vk.com/plaaf?w=wall-47340928_4549
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Čína - letectvo
Zaujímavé počítanie... Ono to vyzerá, že uvádzané počty vyrobených lietadiel sú celkom úzko prepojené aj s veľkosťou populácie štátu a veľkosťou armády/ozbrojených síl.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 358
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Další novinka z Číny .
Před pár dny se internetem začala šířit zpráva o prvním letu dvoumístné J-20
a tady by mělo být i první foto tohoto stroje
https://twitter.com/louischeung_hk/stat ... 60/photo/1
Před pár dny se internetem začala šířit zpráva o prvním letu dvoumístné J-20
a tady by mělo být i první foto tohoto stroje
https://twitter.com/louischeung_hk/stat ... 60/photo/1
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
↑ doplním video z rolovania J-20B na letisku firmy Chengdu Aircraft Industry Group (CAIG) v pondelok 25.10.2021:
https://vk.com/video-173678697_456241616 dĺžka videa 13 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_219508 z 27.10.2021
https://vk.com/video-173678697_456241616 dĺžka videa 13 sek.
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_219508 z 27.10.2021
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Čína - letectvo
Dvojčlenná posádka z dôvodu nedostatočne vyvinutej UI alebo človeka nenahradíš a vyššia bojová efektivita než u F-35 a Su-57? Prípadne lietadlo bez horúcich zbraní na REB či mini awacs mi ešte napadá
срочно расстрелять
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
Aj v Rusku na fórach veľmi diskutujú nad 2-miestnou Su-57 = ten druhý by bol operátor bezpilotnikov. Je otázne či jeden pilot + UI zvládne svoj stroj + niekoľko bezpilotnikov k tomu, napríklad úplne čerstvý príspevok https://vk.com/wall-182816816_67160 z 27.10.2021
Ale to je možno iba "stará škola"
Ale to je možno iba "stará škola"
- vojvoda
- Výkonný redaktor
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02 dub 2020, 15:37
Re: Čína - letectvo
Práve. V dnešnej dobe to už bude skôr veliteľské stanovište v úzadí boja.
Osobne sa mi páči táto čínska cesta "jednoduchého" J-20 oproti sofistikovaným F-35 a Su-57. Pri rovnako rozvinutých protizbraniach sa aj ich zamýšľaná bojová hodnota znižuje.
Osobne sa mi páči táto čínska cesta "jednoduchého" J-20 oproti sofistikovaným F-35 a Su-57. Pri rovnako rozvinutých protizbraniach sa aj ich zamýšľaná bojová hodnota znižuje.
срочно расстрелять
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Čína - letectvo
Presne - ako za 2. svetovej vojny = nie kvalita ale kvantita
Toť nedávno článok - Čína vyrobila viac lietadiel ako Rusko + SŠA dokopy, proste nik nemá dostatok rakiet na zostrelenie čínskych lietadiel, ako v tom vtipe, pobijú nás čiapkami
Toť nedávno článok - Čína vyrobila viac lietadiel ako Rusko + SŠA dokopy, proste nik nemá dostatok rakiet na zostrelenie čínskych lietadiel, ako v tom vtipe, pobijú nás čiapkami
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 358
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
Takové stroje 4. a 5. generace mají podobný účel .
Buď REB- Superhornet grower , nedávno představená J16 a nebo Su34
A nebo jako velitel loyal wingmanů :)
Buď REB- Superhornet grower , nedávno představená J16 a nebo Su34
A nebo jako velitel loyal wingmanů :)
- Lookass
- Redaktor
- Příspěvky: 358
- Registrován: 27 led 2019, 21:21
Re: Čína - letectvo
A ještě jsem si vzpomněl na zrušený projekt FB-22 !
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 67263.html
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 67263.html
- Karsa Orlong
- Redaktor
- Příspěvky: 189
- Registrován: 07 úno 2017, 20:23
Re: Čína - letectvo
Dnes poprvé vzlétl nový palubní letoun 5. generace Shenyang J-35. V budoucnu se zvažuje i varianta pro pevninské letectvo, která by nesla označení J-21
-
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3359
- Registrován: 17 úno 2017, 14:09
Re: Čína - letectvo
WZ-7, jaký smysl má u těch ocasních ploch to "negativní" směřování vpřed ?
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 9078
- Registrován: 27 čer 2017, 23:20
Re: Čína - letectvo
vypadá to, že ta motorová část na zádi je hodně težká a, podle mne jde o vztlak a tuhost konstrukce souboru spojených předních a zadních křídel.
Tím pádem nosnost a nižší požadavky na materiály křídla.., jeho délku tj schopnost transportu na místo užití?
Víc asi kolegové z letectví..
Tím pádem nosnost a nižší požadavky na materiály křídla.., jeho délku tj schopnost transportu na místo užití?
Víc asi kolegové z letectví..
Pokud mým příspěvkům nerozumíte, jsou pro Vás urážlivé, či kolidují s Vaším viděním světa. Nerozčilujte se.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
Není třeba reagovat. Klid. Vše je v pořádku. Ignorujte je. Nejsou určeny Vám.
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16238
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Čína - letectvo
Přidají vztlak, ale neovlivní zásadním způsobem manévrovatelnost. Nedivil bych se, kdyby to byly také nádrže, tak jako běžné křídlo...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Čína - letectvo
Asi tak...
Krídlo je chytené blízko geometrického stredu, ale motor je vzadu, takže i ťažisko bude hodne vzadu - preto je krídlo silne šípovité. A zrejme to ani tak nestačilo, takže museli pridať tento výtvor... IMHO menej vydarená konštrukcia...
Na druhej strane - takéto riešenie umožní do istej miery predlžiť krídlo bez nutnosti zosilniť vnútornú konštrukciu (čož je nad určitú medzu obrovský problém) alebo pridávať oporné kolieska. Dlhé krídlo a jeho prehnutie je totiž obrovský problém pri štarte, a hlavne pri pristátí, kedy pri rýchlejšom klesaní alebo prekmitnutí nadol po strate vztlaku po dosadnutí ľahko zadrie o zem pri vysokej rýchlosti.
Krídlo je chytené blízko geometrického stredu, ale motor je vzadu, takže i ťažisko bude hodne vzadu - preto je krídlo silne šípovité. A zrejme to ani tak nestačilo, takže museli pridať tento výtvor... IMHO menej vydarená konštrukcia...
Na druhej strane - takéto riešenie umožní do istej miery predlžiť krídlo bez nutnosti zosilniť vnútornú konštrukciu (čož je nad určitú medzu obrovský problém) alebo pridávať oporné kolieska. Dlhé krídlo a jeho prehnutie je totiž obrovský problém pri štarte, a hlavne pri pristátí, kedy pri rýchlejšom klesaní alebo prekmitnutí nadol po strate vztlaku po dosadnutí ľahko zadrie o zem pri vysokej rýchlosti.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- riho
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 08 úno 2017, 09:58
Re: Čína - letectvo
Ak si dobre pamätám na článok, po tom čo rusi ukázali S-47, tak výhodou negatívneho šípu je smerovanie obtekania vzduchu krídla smerom k trupu, na rozdiel od pozitívneho šípu, kde vzduch je obtekaním smerovaný ku špičkám krídel. Vzhľadom na to, že hneď za tým výtvorom sú osadené motýlkovité SOP, mohlo by to zlepšovať ich účinnosť?
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11146
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
Tiež si zmienku o takej výhode(zlepšenie obtekania/vztlaku) pamätám. A pri nizkych rýchlostiach by to nemuselo mať tie problémy ako S-47(elesticita krídla/vibrácie?)
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8171
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Čína - letectvo
Šípovitá křídla ... vyšší kritick Machovo číslo než křídlo přímé - vyšší provozní rychlosti.
Tandemové křídlo ... obě jeho části, přední i zadní, generují kladný vztlak (na rozdíl od klasické koncepce, kde VOP dává negativní vztlak) - to eliminuje nevýhody šípového křídla, tj. menší vztlak při stejné ploše jako křídlo přímé, tj. menší rozpětí a hloubka křídla
Statická a dynamická pevnost ... přední a zadní křídla se navzájem vyztužují, vytváří určitou formu příhradové konstrukce ... výsledek je lehčí a pevnější než by byly dvě samostatná křídla. Navíc se z velké části eliminuje aeroelasticita = křídla si při všech rychlostech zachovávají stejný tvar a úhel náběhu, tj. vlastnosti.
Tandemové křídlo ... obě jeho části, přední i zadní, generují kladný vztlak (na rozdíl od klasické koncepce, kde VOP dává negativní vztlak) - to eliminuje nevýhody šípového křídla, tj. menší vztlak při stejné ploše jako křídlo přímé, tj. menší rozpětí a hloubka křídla
Statická a dynamická pevnost ... přední a zadní křídla se navzájem vyztužují, vytváří určitou formu příhradové konstrukce ... výsledek je lehčí a pevnější než by byly dvě samostatná křídla. Navíc se z velké části eliminuje aeroelasticita = křídla si při všech rychlostech zachovávají stejný tvar a úhel náběhu, tj. vlastnosti.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire