OCHOTNIK B - útočné UAV

Odpovědět
Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5042
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 10 srp 2019, 11:45

Proč vaření z vody? Pokud by měl být Ochotnik-B dražší než Su-57, tak se na něj vykašlou a radši budou louskat větší počet Su-57, pokud by měl být jejich provoz nákladnější než Su-57, to samé. Samozřejmě to mají spočítané jen na papíře, uvidíme realitu, ale podle mě na to jdou celkem zajímavě a inovátorsky (spousta klíčových hardwarových a softwarových komponent bude vycházet z projektu Su-57, což by ve výsledku mělo srazit i cenu samotných Su-57). Může se jim ho povést dovést do takového stavu, že oproti ceně Su-57 bude stát 50-60%, provozní náklady budou poloviční a bojová hodnota v porovnání s Su-57 60-70% při operacích v defenzivních strategiích za spolupráce jen s PVO, kdežto v kooperaci s letectvem či dalších složek armády při ofenzivních strategiích může podstatně násobit jejich reálnou údernou sílu. O něco takového se evidentně pokouší, jak to bude úspěšné nikdo neví, ale propočty z kterých vychází na to mít musí a asi to vidí jako realizovatelné za současných stavů technologií, jinak by se do toho nepouštěli.

Kdyby se jim to opravdu povedlo, tak by utekli konkurenci o světelný rok, jen možnost začlenit takového Ochotnika-B jen do spolupráce PVO komplexů dalekého dosahu (to podle mě není žádný podstatný technický problém a je to v podstatě jednoduchá softwarová úloha s těmi ruskými automatizovaným systémy řízení a velení PVO), by byla velice lákavá pro spoustu zahraničních uživatelů, kdy by mohli zredukovat počet pilotovaných strojů a náklady na ně, i kdyby se to týkalo jen držení hotovosti PVO, tak za desítky let se ty celkové úspory z toho nesčítají.

Podle mě další zajímavý faktor o kterém se moc nemluví, ale pokud by byla spolupráce Su-57 a Ochotnika-B dotažená do bojově využitelné podoby na vzdušné cíle, tak si vemte třeba ty lety kolem ruských hranic průzkumných strojů (pro Rusy je to reálný problém, protože takové kapacity jako USA nemají, aby každý druhý den létali u jejich pobřeží), nebo létání nad Baltem, kde pořád dochází k blízkým kontaktům těchto letounů, kdyby jste takový roboticky letoun posílali buď ve spolupráci se stíhačkou na identifikaci, nebo i samostatně jako doprovod ruských letounů létajících do Kalinigradu a zpět, tak za předpokladu, že by to byl stroj s jistou mírou autonomie v rozhodování a měl i bojové režimy sebeobranné (i kdyby byly vypnuté), a někdo jej tak z legrace zamkl na radaru (což se tak na provokačku občas děje), ale nevěděl by díky vzdálenosti, že to není pilotovaný stroj.. no já bych moc klidný asi nebyl jako pilot. Podle mého názoru by takové robotické UAV dokázali vytlačit průzkumné lety okolo ruských hranic podstatně do větší vzdálenosti z bezpečnostních důvodů a dost by to omezilo i mise Air policing na Baltu, když máte jistotu, že se střetnete ve vzduchu jen s člověkem, tak je to něco jiného a pokud mu nepřeskočí tak vás nad neutrálními vodami nesestřelí, ale když se můžete potkat s takovým robotizovaným systémem schopným vedení autonomní bojové činnosti třeba jen v sebeobraně, to už bych si tak jistý nebyl, nikdy nevíte, co se může pokazit a kde programátoři udělali drobnou chybu, která se projeví až zřetězením několika nepředpokládaných událostí a ona vám ta potvora ve výsledku sestřelí letoun.
Naposledy upravil(a) puma dne 10 srp 2019, 12:13, celkem upraveno 5 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Skeptik » 10 srp 2019, 12:04

Samozřejmě to mají spočítané jen na papíře, uvidíme realitu, ...
Přesně kvůli tomuhle. Vždyť my ani nevíme k čemu všemu má sloužit, a tedy ani to, co mají "spočítáno na papíře".

Sorry puma, ale poslední dobou se necháváš hodně unášet fantazií a rezignuješ při tom na fakta.
Délky příspěvků to nevyváží.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5042
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 10 srp 2019, 12:17

Skeptiku k čemu má sloužit? Rusové mluví o tom, že má primárně spolupracovat s letouny Su-57 (dokonce jeden prototyp Su-57 z legrace přestavěli a dali mu na směrovku piktorgram v kterém je mezi letounem Su-57 a Ochotnik-B vojensky symbol pro rádiové propojení dvou prostředků, asi si s tím dělají legraci), má to šípovitost křídla (úplně stejnou jak Su-57) optimalizovanou i pro nadzvukový let, má to motor schopný jej minimálně na forsáži dostat do nadzvukového letu na velké výšce, nese to ještě zásobu paliva cca 8-10t. Toto vše nepotřebujete na shazování pum pár km od cíle, ani na vypouštění střel s dosahem stovek km na pozemní cíle, ale toto vše potřebujete, aby jste mohli držet tempo a podporovat taktiku vedení leteckých operací letouny Su-57.

Jaký by byl důvod dávat takovému UAV šípovitost křídla větší než má Su-35S a která je skoro shodná s Su-57 a nedat mu křídlo optimalizované pro podzvukový let, pokud by byla priorita jen mise vzduch-zem/voda, to prostě nemá logiku jinou než, že se pokouší o víceúčelový bojový UAV.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

dancostar
Redaktor
Příspěvky: 81
Registrován: 15 dub 2019, 10:07

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od dancostar » 10 srp 2019, 12:44

a v akom stadiu je vyvoj motora izd 30?
a preco by nakoniec nemohli mat Ochotnik so starsim a aj tymto izd 30 motorom? na patrolovanie a menej komplikovane misie mozu pouzit lacnejsi Ochotnik s lacnejsim motorom a v tom tandeme o ktorom pise Puma s SU-57 mozu pouzit Ochotnik s Izd 30 aby mu vzdy vedel stihat. lebo asi mat pri sebe dvojicku ktora je vykonovo podstatne slabsia nebude idealne navyse ak SU-57 bude mat dva izd 30 a Ochotnik ma mat ten starsi neviem si predstavit ako by to fungovalo v bojovych akciach...
to by SU-57 rychlo zdrhlo z bojovej zony a potom by len cakal pilot niekde kym ho snad dobehne Ochotnik? ak ochotnik do buducnosti ma byt takym osobnym strazcom 57ky tak by mal mat vyrovnane vykony aby s nou stihal. co Vy na to?

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3561
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od kenavf » 10 srp 2019, 12:53

Skeptik píše:
10 srp 2019, 11:38
Vaření z vody.
Nic o tom nevíme, existuje jediný prototyp / technologický demonstrátor, který ani náhodou nebude vybaven plným souborem avioniky. Navíc nic nevíme ani o systému řízení ... spekuluje se o nějakém způsobu automatického řízení z paluby Su-57, ale tam je jen jeden pilot, a ten má stále dost co na práci.

Nezapomínejte na to, že dnešní drony sice umí sbírat data, ale prakticky je neumí vyhodnocovat = někdo je musí "řídit".
Pilot nebude dron riadiť ale mu bude len zadávať úlohy stlačením tlačítka alebo hlasovým povelom. Podobne ako tlačítkom zvolí ktorý druh rakety má pilot zo svojho lietadla proti protivníkovi použiť. Označí/uzamkne cieľ a vystrelí raketu ktorá odštartuje z bombovnice dronu.
Vyhodnocovanie cielov/objektov už zvládame, nezabudajte stále že sa po cestách už pohybujú autonómne automobily, ktoré vyhodnocujú objekty, ktoré majú v zornom poli a podľa toho upravujú svoju činnosť.Musí rozoznať iné auto a či sa to auto pohybuje a ako sa pohybuje, to isté chodec, dom, dopravná značka, okraj cesty, stratený poklop kanalizácie, krava(Bos taurus nie Homo sapiens) uprostred cesty. Tieto veci musí rozoznať a priradiť a vedieť čo sa od nich dá očakávať.
Dron to má jednoduchšie, pretože sa pohybuje vo vzduchu.

Určenie Ochotnika?
Ak by som chcel robiť prieskumy okolo hranic ktoré sú väčšinou dlhodobé, tak by sa jednalo o niečo s veľkým rozpätím a malou rýchlosťou, možno vrtulové.

Ochotnik teda podľa tvarov skôr vyzerá na ten nadzvuk a ako wingman musí teda stíhať letieť s SU-57.
Nemá zvislú ocasnú plochu čo podstatne znižuje aerodynamický odpor, je podstatne ľahší proti Su-57 takže mu stačí jeden motor.
Aby udržali manévrovateľnosť tak mu nechajú tú vektorovateľnú trysku.
Jeho cena bude nižšia o podporu života, jeden motor a počty senzorov.
Smerom hore môže byť cena vyšponovaná podľa vývojových nákladov a sériovosti ale keď použijú nejaké časti z už produkovaných lietadiel tak by sa to zlepšilo(napr ten podvozok?)

Brať ako cenový ekvivalent americké UAV môže byť ošidné, pretože tam to niekedy vyzerá že úlohou vojenského rozpočtu nie je vyzbrojiť armádu ale vytiahnuť peniaze z daňových poplatníkov.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Skeptik » 10 srp 2019, 13:40

puma píše:Skeptiku k čemu má sloužit? Rusové mluví o tom, že má primárně spolupracovat s letouny Su-57 (dokonce jeden prototyp Su-57 z legrace přestavěli a dali mu na směrovku piktorgram v kterém je mezi letounem Su-57 a Ochotnik-B vojensky symbol pro rádiové propojení dvou prostředků, asi si s tím dělají legraci) ...
Kteří Rusové?
Oficiální zdroje, nebo nadšenci na sociálních sítích inspirovaní právě tím obrázkem na Su-57?

Jak tu Su-57 přestavěli? Máš nějaké informace?
dancostar píše:a v akom stadiu je vyvoj motora izd 30?
a preco by nakoniec nemohli mat Ochotnik so starsim a aj tymto izd 30 motorom?
Prochází státními zkouškami.

Protože cena. Nepotřebuje ho, je to motor optimalizovaný na vysoké nadzvukové rychlosti M1,6+ (proměnný obtokový poměr).
Při nižších rychlostech nebude mezi AL-41F1 Izdělie 117) a Izdělie 30 žádný zásadnější rozdíl.
kenavf píše:Pilot nebude dron riadiť ale mu bude len zadávať úlohy stlačením tlačítka alebo hlasovým povelom. Podobne ako tlačítkom zvolí ktorý druh rakety má pilot zo svojho lietadla proti protivníkovi použiť. Označí/uzamkne cieľ a vystrelí raketu ktorá odštartuje z bombovnice dronu.
A proč by toto měl dělat pilot stíhacího letadla určeného pro vybojování vzdušné nadvlády, který je v letadle sám, když to klidně může dělat operátor tisíce kilometrů vzdálený, sedící v bunkru od zemi?
kenavf píše:Musí rozoznať iné auto a či sa to auto pohybuje a ako sa pohybuje, to isté chodec, dom, dopravná značka, okraj cesty, stratený poklop kanalizácie, krava(Bos taurus nie Homo sapiens) uprostred cesty. Tieto veci musí rozoznať a priradiť a vedieť čo sa od nich dá očakávať.
Dron to má jednoduchšie, pretože sa pohybuje vo vzduchu.
A rozezná taky to, když na něj namířím RPG? :wink:

Autonomní auto značky nerozeznává, má je v mapě.
Jiný auto či krávu (překážky) pozná, díru ve vozovce ne.
Nepřecenuj technologie, tak daleko ještě zdaleka nejsme. Neumíme ani pořádně rozpoznávat řeč. :???:

A dron to lehčí nemá, naopak ve 3D je vše mnohem složitější ... zvláště při těch rychlostech kterými se vzduchem pohybuje.
________________________________

Chlapi, já netvrdím, že jednou nebudou existovat autonomní drony schopné spolupracovat s jinými letadly tak, jak to tady popisujete. Dokonce vaše nadšení i částečně chápu - ale chtít a umět to jsou dvě zcela odlišné věci.

Zatím jsme ale rádi, že je dron jakž takž schopen vyplnit naplánovaný úkol - se kterým mu stejně musí pomáhat pozemní operatér. Automatický let po předem naplánované tati ale již drony docela zvládají, to musím uznat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3561
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od kenavf » 10 srp 2019, 14:32

Skeptik píše:
10 srp 2019, 13:40
...
kenavf píše:Musí rozoznať iné auto a či sa to auto pohybuje a ako sa pohybuje, to isté chodec, dom, dopravná značka, okraj cesty, stratený poklop kanalizácie, krava(Bos taurus nie Homo sapiens) uprostred cesty. Tieto veci musí rozoznať a priradiť a vedieť čo sa od nich dá očakávať.
Dron to má jednoduchšie, pretože sa pohybuje vo vzduchu.
A rozezná taky to, když na něj namířím RPG? :wink:

Autonomní auto značky nerozeznává, má je v mapě.
Jiný auto či krávu (překážky) pozná, díru ve vozovce ne.
Nepřecenuj technologie, tak daleko ještě zdaleka nejsme. Neumíme ani pořádně rozpoznávat řeč. :???:

A dron to lehčí nemá, naopak ve 3D je vše mnohem složitější ... zvláště při těch rychlostech kterými se vzduchem pohybuje.
..
Tie autá rozoznajú značky, a nejde podľa mapy ale podľa okamžitej dopravnej situácie. Dávali dokument kde ukazovali ako auto kamerami hľadá a sníma dopravné značky a identifikuje ich.
Keby to bolo podľa mapy tak by nevedelo reagovať na nepredvídané situácie na ceste. Známe sú prípady keď autonómne auto samo urýchlilo rozbeh z križovatky pretože "zistilo" že auto ktoré sa k nemu blíži zozadu to nemôže ubrzdiť. Jamy a diery v ceste tiež rozoznávajú, to by inak mali problém na talianských mostoch.
Pohyb v homogénnom, prázdnom 3D vzdušnom priestore je podstatne menej náročný na výpočtovú kapacitu ako pohyb na 3D nehomogennom zemskom povrchu.
A rozezná taky to, když na něj namířím RPG? :wink:
A ako to rozozná pilot?
Ale môže pomôcť termovízia a až vystrelí tak aj radar.

Nesmieš byť až tak Skeptický.
Bude zdielanie dát, takže povely môže zadávať aj pilot lietadla alebo operátor vzdialený tisíce kilometrov alebo pešiak z druhej strany steny.
Výzbroj Su-57 rakety a bomby
Kanóny: 1× 30 mm kanon 9A1-4071K (Gš-301)
Vzduch-vzduch:
4× K-77M nebo 4× izdělije 810
2× K-74M2 nebo 2× izdělije 300
Vzduch-země:
4× Ch-38M nebo 4× Ch-58UShK nebo 8× KAB-250 nebo 4× KAB-500
2× K-74M2 nebo 2× izdělije 300
Vzduch-moře:
4× Ch-35
2× K-74M2 nebo 2× izdělije 300
Závěsy: Šest externích závěsů.
Ch-31
R-73
R-77
https://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-57#Výzbroj
Takže počítajú aj s iným využitím ako len pre vybojovanie vzdušnej nadvlády.
A nedávno som dával príspevok kde sa v USA vyjadrovali že by chceli zavázdzať už len jednomiestne F-18 a zbaviť sa druhého člena posádky, pomôcť pilotovi by mali prvky umelej inteligencie.

Zároveň vieme že tie vízie s autonómnymi wingmanmi sú, takže prečo by to nemohlo byť už na Ochotnikovi.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5042
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 10 srp 2019, 16:34

Z pozemních základen je na velkouv vzdálenost - tisíce km ovládat nebudou, to by vyžadovalo satelitní spojení o vysoké propustnosti dat a žádnou směrovou anténu Ochotnik-B na hřbetě pod krytem nemá. Ale i AWCASy, co by je mohli používat a ovládat při svých misích při sledování vymezených oblastí, to už je jiná.. Přeci jen A-100 má dvoupásmový radar o dosahu minimálně 600km, detekuje i stealth letouny na velké vzdálenosti a logické by bylo, aby na cíle v určitých situacích mohli poslat prvně nějaký bojový UAV, kor když při dvoupásmovém radaru dokáží zjistit na dálce 500km, že jde na 99.99% o stealth stroje, protože jedno pásmo přehledového radaru je detekuje a druhé je nevidí. Toto je velká slabina stealth letounů, že s více pásmy radaru, kde jsou i delší vlny je dokážete jasně klasifikovat na obrovské vzdálenosti a podle toho zvolit taktiku jejich zachycení až se přiblíží blíže, takže jim to bere dost výrazný prvek překvapení protivníka, pokud půjdou proti kvalitativně výkonné PVO.

Třeba nedávno při informacích o testech nového A-100 Premier bylo vysloveně uvedeno "Letadlo může detekovat a sledovat až 300 vzdušných, námořních a pozemních cílů, jakož i ovládat drony."
http://www.aktualnikonflikty.cz/viewtop ... be#p104594

Asi nemysleli nějaké současné prťavé mikro průzkumné Orlany-10 a i větší potvory vrtulové bojové - co teprve vstoupí do služby, ale zcela jistě nějaké drony působící v rámci PVO (co by tak z toho A-100 mohli jinak ovládat, útoky primárně na pozemní cíle asi těžko).

To je další indície s tím ovládáním dronů u A-100 Premier, že to mají dávno promyšlené koncepčně a Ochotnik-B by do toho ideálně zapadal jako víceúčelový bojový UAV. A je to v podstatě jediný známy ruský UAV, co není jen na papíře - u kterého by mělo smysl jej ovládat z AWACSu.
Naposledy upravil(a) puma dne 10 srp 2019, 16:59, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Skeptik » 10 srp 2019, 16:57

Tak ještě jednou a naposledy.
Nikdo nevíme, jak bude sériový Ochotnik B vypadat, a zda vůbec bude.
To co vidíme je 1. prototyp, vlastně spíš demonstrátor. Sériová verze bude nejdříve tak někdy po roce 2030, spíše 2035 ... vše se ještě změní.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5018
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Juraj » 10 srp 2019, 16:59

Pripomeniem este raz OFICIALNE tlacove spravy na temu Ochotnik. Vsade sa spomina spolupraca s SU-57. To nie je nahoda, minimalne do buducnosti je urcite zamer z toho spravit kombinaciu, ktora znasobi moznosti ci uz letectva, alebo PVO. Konstrukcia hovori jednoznacne na let a spolupracu v nadzvuku. Tie moznosti potom vyplynu z realneho pouzitia. Pravdepodobnost, ze senzoricky bohato vybaveny dron bude pouzity na predlzenie a spresnenie dosahu PVO je vysoka, rovnako ako pouzitie na ochranu a vystrahu pilotovanych strojov, ci pouzitie ako zasobaren striel pre bojove misie. Existuje mnozstvo uz dnes realizovatelnych predstav, bude na Rusoch, co z toho si zvolia a comu daju prednost.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5042
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 10 srp 2019, 17:06

Sériová verze bude podstatně dříve, pokud je většina komponent a softwaru z vývoje Su-57 - je to v podstatě už dostatečně otestované a jen se to přetestuje na jiné aerodynamické konfiguraci - zabere to čas, ale nebude to 10 let. Jediné co je potřeba vyvinout úplně nové je software řídící i autonomně takovou potvoru - ten ale už může existovat v hrubých koncepčních konstrukcích (pak vývoj této klíčové části letounu bude stejně probíhat dále, kdy se budou rozšiřovat jeho možnosti s postupem času), takže na zavedení omezené testovací série potřebujete verzi, která dokáže ovládat stroj a spolupracovat s jinými prostředky ale ještě nemusí vůbec umět pokročilé taktiky vedení bojových operací, a i přesto by bylo rozumné ji už zavést a nečekat, urychlí to vývoj a vychytá to mouchy, pak se nové možnosti stroje jen upgradují do jeho počítačů postupem vývoje. Propojení takové potvory do automatizovaných systému řízení a velení PVO - existuje to na pilotované letouny (tak aby jste jej mohli "komandovad"), úplně stejné to bude na nepilotované letouny, jen odpověď dá buď stroj nebo dostane k tomu "úkol", propojit to s Su-57 je to samé jako propojit to s jinými stroji ve formaci nebo s AWACSem - vše to existuje. Jen by bylo dobré to u Ochotniku-B trochu zrobustnit pro případ silného rušení, udělat to silně blbovzdorné, třeba i tak aby si dokázal v okolí pár desítek km najít vlastní letouny (dokonce i svého vedoucího) zcela sám pomoci odpovědi vlastní přes IFF (k odpovědi se může teoreticky lecos přibalit) nebo radarem/IRST (v nejhorším případě by vedoucí letoun začal vysílat silné "rušení", které by jeho ztracený Ochotnik-B rozeznal z velké výšky svým RWR na stovky km a věděl by, že je to pro něj (takový signál vydávající se za rušení by byl kryptograficky ošetřené asymetrickou šifrou a mohl by nést i nějaké základní potřebné informace a úkoly pro ztracený stroj - změna mise, úkolu / návrat na základnu, nová trasa / cíle atd.) dále by šlo jen pasivně z polohy zdroje tohoto signálu získat aspoň informaci o směru - z kterého ten signál vedoucího jde a kam má letět pokud nechce zůstat sám), když toto udělá dřív nebo později se z toho rušení dostane nebo se dostane do větší blízkosti a spojení se obnoví, když by bylo spojení přes klasické datalinky zálohované ještě směrovými datalinky aspoň z Su-57 s jeho celokruhovým radarovým anténním polem v X pásmu (to je výborný vysoce propustný celokruhový směrový datalink teoreticky na kde co, když to má i funkci rušičky a to není ta hlavní rušicí aparatura, může to vysílat v podstatě jakýkoliv signál a tedy i přenášet data), zde stačí jeden směr > jen na Ochotnik-B, co má pro to vhodně umístěné receivery (což mohou být teoreticky i digitální systémy RWR schopné ten přicházející signál podrobně analyzovat a předat dál k různým druhům zpracování) - on nepotřebuje odpovídat, pak to bude skoro nemožné zarušit a pořád můžete "svůj" Ochotnika-B úkolovat v takovém zarušeném prostředí.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Mio
Redaktor
Příspěvky: 115
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Mio » 10 srp 2019, 19:47

Trochu faktov z wiki
začiatok prevádzky : rok 2020
cena vývoja Ochotnik-B: 1,6 mld. rublov
cena vývoja Cy-57: 60 miliárd rubľov
Už na cene vývoja je vidieť že cena za kus bude podstatne nižšia ako Cy-57.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1-70 ... 0%BA%C2%BB

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3561
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od kenavf » 11 srp 2019, 01:01

Samozrejme je treba brať všetky informácie s rezervou.
На низкой высоте дрон должен быть способен развивать скорость 1,4 тысячи километров в час. Дальность полета машины составит пять тысяч километров.
Rýchlosť v nízkych výškach...1400km/hod
Dolet 5000km
Дрон в июле 2018 года был назван прототипом российского истребителя шестого поколения.
V júli 2018 bol dron označený ako prototyp stíhača šiestej generácie.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5042
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od puma » 11 srp 2019, 03:07

Max rychlost při zemi 1400km/h to má každý nadzvukovy letoun, víc z toho na hladině moře nevyzdime jak 1400-1500km/h, pak ve velkých výškách by ta max. rychlost byla kolem až M1.8-2 - jelikož nemá regulovatelný vstup vzduchu, víc jak M2 to pravděpodobně nedá právě pro absenci regulovatelného vstupu vzduchu, dolet 5000km může být jen preletovy / průzkumné mise, kdy nese ještě cca +2-3t paliva v dvou přídavných nádržích v pumovnici, pořád nám tu pracuje jen jeden motor, poloviční spotřeba oproti porovnatelnym letounům s dvěma stejnými motory (dolet Su-35S s max. zasobou paliva (+2xPTB-2000) 14300kg je 4500km, a těch cca deset tun paliva by na těch 5000km mohlo stačit, zas je to podstatně aerodynamicky čistější konfigurace, což by se mělo také projevit na doletu, další možnost je, že těch 5000km je počítáno na podstatně úspornější a výkonnější izd. 30 a s Al-41F1 bude dosah o trochu menší. Každopádně pokud chtějí po Ochotniku max. dolet cca 5000km a vytrvalost 5-6h na velké výšce, jsme u Su-57 s přeletovým doletem s dvěma PTB 5500km a bojovým s jedním doplňováním paliva za letu na cca stejné úrovni. V podstatě to pasuje přímo na něj a jeho bojové mise včetně požadované max. vytrvalosti letu.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Beda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 782
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: OCHOTNIK B - útočné UAV

Příspěvek od Beda » 11 srp 2019, 08:54

Skeptik píše:
10 srp 2019, 16:57
Tak ještě jednou a naposledy.
Nikdo nevíme, jak bude sériový Ochotnik B vypadat, a zda vůbec bude.
To co vidíme je 1. prototyp, vlastně spíš demonstrátor. Sériová verze bude nejdříve tak někdy po roce 2030, spíše 2035 ... vše se ještě změní.
JJ. Ten vyvoj elektroniky jde rychle dopredu, co se dnes zda nemozne bude za rok-dva.
Umi elektroniku modernizovat ukazujou jak modernizuji stare rakety PVO a potom odvadi dobrou praci v Syrii. Jak pise Skeptik, jestli to v tech letech bude potreba. Urcite to nenahradi letadlo s pilotem, pilot se unavi masinka ne. Uvahy ze to budou pouzivat tam kde bude nebezpeci pro posadku asi nejsou. Vzdyt v kazde valce moc lidi nesetrili, naposledy v Afganistanu. Urcite jich nebudou stovky jako maji letadel. Tezko je budou posilat na cile ktere budou planovane dlouho dopredu.
Ted vidi ze potrebujou bazmek co bude dlouho krouzit na Syrii, vyhledavat presun dzihadistu a na jednotlive cile co najde zautocit pokud to zvladne.

Komunikace pres druzice dnes neni velky problem. Kolega pred lety plul na jachte 6m ( sam )do Australie a mel z CVUT pujceny komunikator ( velikost kabelkoveho radia ) pres druzice posilal email videa atd. Tak armada to bude mit urcite na vyssi urovni. Dneska budou myto vybirat pres satelity....a tech aut bude o dost radu vic jak letadel. Drive byla rychlost v desitkach kB dnes v mB drive bylo druzic par, muselo se cekat na okno, dnes je maji dostupne porad.
Nedavno se psalo ze amici v Afganu kdyz zjistili nejaky sraz banditu dali tam radiomajak a zavolali dron ten ho nasel a pustil raketu. Vyuzivaji pozemni navodci pro bitevni letadla porad to cvici tak proc ne pro drony. Tomu pozemnimu navodcimu jde jiste vic o kejhak jak pilotovi.

Dnes ma kazda vetsi lod na lodi mobilni sit GSM ktera jde z lodi pres druzice. Zatim je to omezene ze telefon na lodi musi mit seznam cisel kterym dovoli komunikaci. Kapitan na lodi prodava SIM-ky do GSM telefonu....tech lodi je desetititisice.

Neverte vsemu co kde pisou to muzou prehanet aby amiky donutili k protiopatrenim jak budou reagovat. K tomu se vypousteji dezinformace.

Neplanujte valku dronu kdyz jenom obletel letiste. Jiste je to tajemnejsi jak hrad v Karpatewch.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů