Mil Mi - 28

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1715
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od Skeptik » 12 lis 2018, 13:53

Nejenom ta "bedna".
I na koncích "křídel" je cosi nového. "Radary" ???
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5091
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od Alchymista » 12 lis 2018, 14:01

"Bedňa" - kľudne na prevoz materiálu a náradia pre pozemnú obsluhu na "predsunutej ploche". Technika si odvezú v "nudzovej kabinke" v zadnej časti trupu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1715
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od Skeptik » 12 lis 2018, 14:03

Alchy, souhlas. Ale co ty "bubliny" na konci křídel?
Nějaký nápad?
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5091
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od Alchymista » 12 lis 2018, 14:12

Nie.
Z fotky sa nedá odhadnúť, ako veľká/dlhá je nová bublina. Môže to byť kľudne úprava pre použitie štandardných ASO-2, tie majú výmetnice s 2x16 hlavňami, aktuálne používané majú usporiadanie 4x8 hlavní.

hoper
Redaktor
Příspěvky: 175
Registrován: 07 úno 2017, 21:44

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od hoper » 13 lis 2018, 20:47

Pokud by převážel nářadí, asi by zároveň nevezl výzbroj, ne ?

A není ta bílá 014 nějaká testovací ? Mění se jí koule a i ty baky na koncích nosníků. Nicméně bednu na nářadí má pořád. Tudíž - nemohlo by to být nějaké vyhodnocovací zařízení ? Měřáky ?

Obrázek

Obrázek

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5091
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od Alchymista » 13 lis 2018, 21:51

Môže byť - na prvej snímke na predošlej strane je ukotvená ešte aj k susednému závesníku (môžu to byť tyčky - ale aj káble)

A asi máš pravdu, že v tom bude najskôr nejaká meracia aparatúra - 014 biela je továrenský stroj a s bedňou lieta od augusta roku 2003. (http://www.helicopter-database.de/open. ... photo=8794). Je to, len tak mimochodom, prvý prototyp Mi-28

Náradie a zbrane - čo si na predsunutú plochu nedovezieš, nemáš. A vždy je v blízkosti frontu/bojiska lepšie niesť aspoň polovicu výzbroje ako žiadnu. Druhá vec - tá "predsunutá plocha" môže byť aj miesto, kde pre poruchu čo poškodenie núdzovo sadol tvoj vrtuľník. Je to síce na tvojom území ale blízko čiary dotyku...

Uživatelský avatar
puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2485
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od puma » 14 lis 2018, 08:24

Tohle je také zajímavé (vyklápějící se naváděcí radar?), vypadá to dost podobně jako radar Chrizantem-S.
Untitled.jpg
Obrázek

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5091
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od Alchymista » 14 lis 2018, 12:00

potom je otázka ako v danej dobe vyzerala druhá strana trupu

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5219
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od WuVirr » 14 lis 2018, 12:14

Vypadá to že na druhé straně je identická "bradavice", kousek jí na fotce vyčuhuje :wink:
1+1.jpg

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5091
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od Alchymista » 14 lis 2018, 12:57

Ď.
ťažko povedať - vzdialenosť radar-raketnica viacmenej sedí so vzdialenosťou radar-raketnica u Chrizantemy. To by bolo v prospech teorie.
Ale zasa - prečo by mal mať dva relatívne zložité a drahé navádzacie radary? Palba až štyrmi raketami súčasne? alebo obmedzenia vzdialebnosti radar-raketnica?
A zasa - prečo by mal byť na vrtuľníku radar výklopný? Nebolo by jednoduchšie ho urobiť ako pevný v aerodynamickom telese? odpadne celá mechanika, pohyblivé prívody atď. navyše na vrtuľníku musí byť mechanika silnejšia a odolnejšia ako na vozidle kvôli aerodynamickému náporu pri vysunutom/vyklopenom radare (opäť dôvod schovať aj pohyblivú antenu do aerodynamického púzdra)

To už skôr by som takú antému očakával v koncovom telese krídla - má zrejme aj väčší priemer ako diskutovaný detail.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5219
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od WuVirr » 14 lis 2018, 13:32

Co když se radar nevyklápí dopředu a permanentně směřuje dolů, co by z toho vyplívalo?

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od gandalf » 14 lis 2018, 16:05

Třeba je to blbost - nedávaly by "stereo" radary další rozměr pro zaměření cíle?

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 904
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od bacil » 14 lis 2018, 22:45

Dávaly. Co tu pořád opakuji o fázování, synchronní demodulaci, sdr a dsp? Čím víc antén, tím víc Adidas.

Uživatelský avatar
puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2485
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od puma » 15 lis 2018, 10:31

Těžko říct, málo fotek, ale v tom levém křídle na konci by mohl být tento radar Chrizantema-VM, teoreticky by se tam vlezl.
viewtopic.php?f=29&t=69&start=15#p62310
Pak by ty dva vyklápěcí "radary" nebyly radary, ale spíše radiopovelové antény pro PTŘS Hermes-A, pro Hermes-A s laserovým naváděním a radiolokačním stačí hlavní radar a současná elektrooptika. A takový radar Chrizantema-VM v jednom křídle by se mohl využít jako další sekundární radarový kanál pro situační povědomí o pozemních cílech před vrtulníkem a nejen pro navádění PTŘS Chrizantem, ale také i Hermesů-A s aktivní radiolokační a radiopovelovou hlavicí a podstatně by to zvedalo maximální počet současně sledovaných cílů a naváděných PTŘS na ně. K tomu hlavní radar by mohl jet dál v přehledovém režimu a jen předával cíle pro radar Chrizantema-VM, co by je sledoval a naváděl na ně PTŘS. S těmi dvěma radiopovelovými anténami pro navádění Hermesu-A by to smysl mělo, protože je to nejlacinější verze PTŘS a bude jako první zaváděná, na další verze navádění není třeba instalovat další zařízení, maximálně stačí jejich upgrade.

Ta fotka je ale z r.2003, takže tu řeším asi nesmysl :D
http://www.helicopter-database.de/open. ... photo=8794

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3030
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Mil Mi - 28

Příspěvek od skflanker_ » 27 lis 2018, 21:26

Spoločnosť Rostech (Ростех) dokončila vývoj motora VK-2500P pre Mi-28NM
Firma ODK-Klimov (ОДК-Климов) dokončila vývoj motora VK-2500P (ВК-2500П) ktorý je plánovaný pre bojové vrtuľníky Mi-28NM (Ми-28НМ).
Hlavná zmena oproti motoru VK-2500 je nové digitálne automatické riadenie (zvýšená bezpečnosť a znížená údržba)
Výkon motora sa v núdzovom režime zvýšil z 2700 na 2800 konských síl (на чрезвычайном режиме увеличена с 2700 до 2800 лошадиных сил)
Výkon motora sa pri vzlete zvýšil z 2400 na 2500 konských síl (на взлетном — с 2400 до 2500)
Resurz do prvej generálky sa zvýšil z 2000 na 3000 hodín / cyklov (Ресурс до первого капитального ремонта вырос с 2000 до 3000 час/циклов)
Zdroj https://ria.ru/defense_safety/20181127/1533600376.html z 27.11.2018

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti