Necitujte zbytečně předchozí příspěvky, stačí odkaz! Nevkládejte sem videa z FB - vyžaduje přihlášení a ostatní je nevidí!
Takovéto příspěvky budou smazány!

Letecké bomby

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od kenavf » 20 čer 2018, 10:09

Maximálna vzdialenosť odhozu 120km http://bastion-karpenko.ru/grom-e1-raketa/
K čomu to je dobé taký hybrid medzi bombou a raketou?(že by cena?)

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1427
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od Skeptik » 20 čer 2018, 10:25

Spíš univerzálnost a kompatibilita. I když cena asi taky.
máš řízenou střelu a řízenou klouzavou bombu - obojí se stejnými prvky.
Navíc u té řízené bomby místo proudového motoru řízené střely s plochou dráhou letu umístíš dodatečnou tříštivou hlavici = zdvojnásobíš účinek v cíli.

Podle mne dobrý nápad.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 20 čer 2018, 10:39, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4266
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké bomby

Příspěvek od Alchymista » 20 čer 2018, 10:30

Ano aj.
Ale napríklad aj životnosť. Po 10-15 rokoch, keď skončí životnosť náplne motora, sa "raketa" papierovo prevedie do kategorie "bomba". A môže v sklade ležať ďalší 10-15 rokov. Detonujúca tuhá pohonná hmota v patrične pripravenej spalovacej komore raketového motoru bude plniť funkciu druhej bojovej časti. Ako palivo už náplň nebude mať vhodné vlastnosti, ale ako trhavina stále ano, aj po 30 či 50 rokoch.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od kenavf » 20 čer 2018, 10:33

Možno by som to definoval takto:
Strela s plochou dráhou letu=veľký dolet ale aj veľká cena
Bomba s motorom dolet len 120km,nižšia váha=naloží sa viac kusov,cena nižšia(=otázka je o koľko pretože obsahuje motor,riadiaci a ovládací systém ako tá strela) a takáto bomba by už mohla byť odhadzovaná mimo pôsobnosti PVO protivníka,prípadne na jeho okraji odkial sa dá rýchlo odletieť.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1427
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od Skeptik » 20 čer 2018, 10:38

Alchy a kenav
Ale ke Gromu E2 se přímo uvádí, že motor nemá a je nahrazen "oskoločno-fugasnoj" bojovou částí.
Takže dle potřeby "měním" zadní část a dostanu buď řízenou střelu nebo řízenou klouzavou bombu.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od kenavf » 20 čer 2018, 10:46

Ano,to sa tam uvádza.Otázka však je či je to len nejaké jednoduché "vybratie" motora a vsunutie druhej bomby alebo či to nie je nejaká zásadnejšia "rekonštrukcia" na variantu E2(dolet 60km).Potom nastáva otázka ceny takejto prestavby a či sa oplatí alebo to nechať v tej vriante E1 ako písal Alchy s tým že určitú deštrukčnú schopnosť má aj ten "prošlý" motor,a nechať to ležať na sklade ďaľších 15 rokov bez ľudského zásahu a len "preevidovať" administratívne do inej kategorie.(treba posúdiť-peniaze,práca,úžitné vlastnosti,..)

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1427
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od Skeptik » 20 čer 2018, 10:50

Dovedu si představit následující složitost přestavby:

Klip, Klip, Klip, Klip ... "opatrně" ... "hej rup" ... Cvak, Cvak, Cvak, Cvak :wink:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od kenavf » 20 čer 2018, 10:52

A prepnúť prepínač z polohy E1 do polohy E2.....môže byť. :pivo

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1427
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od Skeptik » 20 čer 2018, 11:04

Výstřižek.JPG
Je to přímo v tom Tebou postovaném článku.
Základní odlišením GROM E1 je umístění raketového motoru v zadní části, kde má GROM E2 místo raketového motoru dodatečnou tříštivě trhavou bojovou část.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2135
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké bomby

Příspěvek od kenavf » 20 čer 2018, 14:23

Ano namiesto motora/motorovej časti je vo variante E2 umiestnená ďaľšia 165kg bomba.
Tá moja odpoveď na tvoj príspevok "klip/cvak" nebola ironická ale vo význame že to môže byť aj tak ako si nápísal,že by to bolo modulárne a boli by tam nejaké rýchloupínania alebo pár skrutkových spojov a konektor.Ja som to len doplnil o ten prepínač E1/E2. :pivo

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4266
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké bomby

Příspěvek od Alchymista » 20 čer 2018, 23:09

Čiastočne máš pravdu. Pokiaľ ide o delostreleckú a neriadenú raketovú muníciu, vystavenú pri použití veľkým zrýchleniam, platí to prakticky v celom rozsahu.
Lenže treba si ujasniť, prečo dáva výrobca laku životnosť trebars len 20 rokov. Pretože ak sa kontaktná vrstva z akéhokoľvek dôvodu oddelí od tela granátu, alebo od trhavej náplne, hrozí, že sa náplň v granáte pri výstrele "pretočí" a to má obvykle katastrofálne následky. Problém je omnoho menší u leteckej bombardovacej munície, ktorá zďaleka nie je tak dynamicky namáhaná. V 90. rokoch sa v rámci výcviku odbombardovalo aj bombami vyrobenými v prvej polovici 50. rokov - išli všetky, hoci je pravda, že sa starostlivo kontrolovali detonátorové vložky a aj OFAB-100 sa adjustovali na dva zapalovače, pokiaľ to bolo možné.

Čo sa životnosti náplní munície týka - najhoršie sú na tom prachy. Nitrocelulóza sa nedá dokonale vyprať, zostávajú v nej stopy kyselín a to spôsobuje postupný autokatalitický rozklad.
Trhaviny ako tritol, tritol-hexogénové zmesy, prípadne s hliníkom, sa dajú stabilizovať a životnosť dosahuje bez problémov tridsať rokov. Modernejšie hexogénové zmesy s hliníkom a "voskami" ako A-IX-1, A-IX-2 majú životnosť prinajmenšom porovnateľnú ~30 rokov minimálne, hexogény a pentrity s plastom (ekvivalenty LX, PBX, PBXN) majú životnosť prakticky neobmedzenú - zrná trhaviny sú vodotesne izolované v matrici.

Agresívne, korozívne látky sa v trhavinách objavujú len pri nekvalitnej výrobe trhavín - nedostatočne vypraté alebo neodstatočne neutralizované trhaviny typu tritol, hexogén alebo pentrit sa už prakticky nevyskytujú (nitrocelulóza je trochu iný prípad), respektíve len pri vojnovej výrobe. Kyselina pikrová a pikráty sa prestali používať už pred druhou svetovou vojnou. Ďalší problém môžu predstavovať zmesy s dusičnanom amonnym.

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 717
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Letecké bomby

Příspěvek od gandalf » 20 čer 2018, 23:13

No, co já si pamatuju, tak třeba palivo motoru Nebelwerferu bylo pancéřováno kaučukem a bylo to funkční desítky let. V podstatě "jako z fabriky". A to jsem jich viděl a měl v rukách desítky.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4266
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké bomby

Příspěvek od Alchymista » 20 čer 2018, 23:20

U prachov a raketových palív je otázka funkčnosť a funkčnosť.
Horieť to horí, dokonca to aj poletí, otázka ale je, či podľa príslušných balistických tabuliek...
U trhavín je odchýlka výkonu, meranom na trauzlovom valci, alebo v balistickom mažiari +/-10% prakticky bezpredmetná, u prachov a TPH je to naopak už dôvod vyradenia celej série.

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 717
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Letecké bomby

Příspěvek od gandalf » 20 čer 2018, 23:45

Tak možná u toho nebelu by to byla spíše otázka vnitřku té spalovací komory po těch létech a možnosti vyrovnávání tou protiváhou uvnitř motoru /když to zarezne, tak to nepoletí kam má a bude to dělat kotrmelce/.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2669
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké bomby

Příspěvek od skflanker_ » 22 čer 2018, 22:09

▲ Ad GROM:
zatiaľ 3 rôzne varianty:
grom_0.jpg
Varianta 1 = efektivita 1,8 násobok OFAB-250-270 - dolet 120km, maximálna doba letu 400 sek.
Varianta 2 = efektivita 1,5 násobok OFAB-500U - dolet 65km, maximálna doba letu 260 sek.
Varianta 3 = efektivita 2 násobok KAB-500OD - dolet 65km, maximálna doba letu 260 sek.
Viď tabuľka TTD z prezentácie
Schéma:
grom_1.jpg
Jedna z možných trajektórií navedenia = do zadnej polosféry:
grom_2.jpg
Viac zaujímavých foto https://en.ppt-online.org/345832 = celá prezentácia kde sa dá stiahnuť PPT (28,1MB)
Zdroj http://charly015.blogspot.com/2018/06/l ... -grom.html z 21.06.2018 + viac info

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host