F-35 Lightning II
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: F-35 Lightning II
Novou F 104/F16 z F 35 již US Vojenskoprůmyslový komplex i za pomoci Dep State(státní administrativa) nevytvoří. Naopak Dep State program svojí kompetentností definitivně potopil. To pro branži je a výhledově bude obrovská finanční ztráta a nakonec bude otázkou zda ji ustojí v nezměněné podobě, velikosti nebo se vydá na prošlapanou pěšinku za Francií kterou ji sami vytyčily(PVO Iráku, Mistrály). Názorný příklad likvidace celého vlastního nejvýnosnějšího průmyslového oboru. Ještě, že mají Teslu a Muska jinak by byly v .....
- Svarboj
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3860
- Registrován: 24 úno 2017, 17:09
Re: F-35 Lightning II
Nadzvukové lety by mohly způsobit velké problémy pro stealth nátěr F-35
Nadzvukový let na okraji letové obálky F-35 by mohl způsobit strukturální poškození nebo degradovat jeho stealth nátěr, varují dokumenty exkluzivně získané Defense News.
V extrémně vysokých nadmořských výškách verze F-35B/C US Marines Corps a US Navy mohou letět nadzvukovou rychlostí jen po krátký časový úsek, jinak je riziko strukturálního poškození a ztráty stealth vlastností - problém, který může znemožnit F-35C provádět nadzvukové stíhání.
Tento tepelný problém který ovlivňuje nejen F-35 stealth nátěr, ale také nesčetné antény (komunikační,navigační,identifikační) umístěné na zádi letadla, které jsou v současné době také náchylné k poškození.
The F-35 Joint Program Office klasifikovala problémy pro modely letadel "B" a "C" jako separátní nedostatky kategorie 1. V tomto měřítku představuje kategorie 1 nejvážnější typ deficitu.
Oba nedostatky byly poprvé pozorovány na konci roku 2011 po flutterových testech, kdy F-35B a F-35C oba letěly při rychlostech Mach 1.3 a Mach 1.4. Během poletové kontrole v listopadu 2011 bylo zjištěno, že F-35B měl „bubliny“ a „puchýře“ na stealth potahu na pravé i levé straně výškových kormidel a ocasní části (tail boom).
Tento jev se vyskytl na samém okraji letové obálky a pouze jednou pro modely B a C, navzdory četným pokusům o replikaci podmínek, které způsobily problém, řekl Vice Adm. Mat Winter.
Admirál Mat Winter, který vede program F-35 jménem Pentagonu řekl, že oddělení podniklo kroky ke zmírnění tohoto problému s vylepšeným nátěrem, ale dodal, že vláda to neřeší úplně a místo toho přijmou další riziko.
Byly tedy podniknuty kroky k řešení tohoto problému. Nový nátěr, který byl zaveden ve výrobní dávce Lot 8 (dodávky v r.2016) umožňuje, aby letoun odolával vyšším teplotám způsobeným přídavným spalováním, uvádí dokumenty. Vice Adm. Mat Winter charakterizoval materiál tak, že je schopen odolat „tomu, co nazýváme tepelnou rázovou vlnou“, ale odmítl specifikovat, jak nátěr funguje nebo jakou ochranu poskytuje.
Ministerstvo obrany také zavedlo časové limity na počet vteřin které F-35B a F-35C mohou létat při rychlostech přesahujících Mach 1.2 při zapnutém přídavném spalování.
F-35C tak může letět Mach 1.3 s přídavným spalováním po dobu 50 kumulativních vteřin. Časový limit se resetuje až poté, co pilot sníží tah motoru na suchý tah (military power) po dobu tří minut. Zatímco F-35B může létat 80 kumulativních sekund při Mach 1.2 nebo 40 sekund při Mach 1.3 bez rizika poškození.
Tato omezení jsou však komplikované a není jasné, jak se od pilotů očekává, že budou sledovat dodržování časových limitů během letu.
https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... h-coating/
Nadzvukový let na okraji letové obálky F-35 by mohl způsobit strukturální poškození nebo degradovat jeho stealth nátěr, varují dokumenty exkluzivně získané Defense News.
V extrémně vysokých nadmořských výškách verze F-35B/C US Marines Corps a US Navy mohou letět nadzvukovou rychlostí jen po krátký časový úsek, jinak je riziko strukturálního poškození a ztráty stealth vlastností - problém, který může znemožnit F-35C provádět nadzvukové stíhání.
Tento tepelný problém který ovlivňuje nejen F-35 stealth nátěr, ale také nesčetné antény (komunikační,navigační,identifikační) umístěné na zádi letadla, které jsou v současné době také náchylné k poškození.
The F-35 Joint Program Office klasifikovala problémy pro modely letadel "B" a "C" jako separátní nedostatky kategorie 1. V tomto měřítku představuje kategorie 1 nejvážnější typ deficitu.
Oba nedostatky byly poprvé pozorovány na konci roku 2011 po flutterových testech, kdy F-35B a F-35C oba letěly při rychlostech Mach 1.3 a Mach 1.4. Během poletové kontrole v listopadu 2011 bylo zjištěno, že F-35B měl „bubliny“ a „puchýře“ na stealth potahu na pravé i levé straně výškových kormidel a ocasní části (tail boom).
Tento jev se vyskytl na samém okraji letové obálky a pouze jednou pro modely B a C, navzdory četným pokusům o replikaci podmínek, které způsobily problém, řekl Vice Adm. Mat Winter.
Admirál Mat Winter, který vede program F-35 jménem Pentagonu řekl, že oddělení podniklo kroky ke zmírnění tohoto problému s vylepšeným nátěrem, ale dodal, že vláda to neřeší úplně a místo toho přijmou další riziko.
Byly tedy podniknuty kroky k řešení tohoto problému. Nový nátěr, který byl zaveden ve výrobní dávce Lot 8 (dodávky v r.2016) umožňuje, aby letoun odolával vyšším teplotám způsobeným přídavným spalováním, uvádí dokumenty. Vice Adm. Mat Winter charakterizoval materiál tak, že je schopen odolat „tomu, co nazýváme tepelnou rázovou vlnou“, ale odmítl specifikovat, jak nátěr funguje nebo jakou ochranu poskytuje.
Ministerstvo obrany také zavedlo časové limity na počet vteřin které F-35B a F-35C mohou létat při rychlostech přesahujících Mach 1.2 při zapnutém přídavném spalování.
F-35C tak může letět Mach 1.3 s přídavným spalováním po dobu 50 kumulativních vteřin. Časový limit se resetuje až poté, co pilot sníží tah motoru na suchý tah (military power) po dobu tří minut. Zatímco F-35B může létat 80 kumulativních sekund při Mach 1.2 nebo 40 sekund při Mach 1.3 bez rizika poškození.
Tato omezení jsou však komplikované a není jasné, jak se od pilotů očekává, že budou sledovat dodržování časových limitů během letu.
https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... h-coating/
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“
-
- Redaktor
- Příspěvky: 188
- Registrován: 16 říj 2018, 09:23
Re: F-35 Lightning II
Armadne noviny vydali článok o chybách F35 Lightning II teda tých "zásadných"
https://www.armadninoviny.cz/13-zasadni ... ng-ii.html
https://www.armadninoviny.cz/13-zasadni ... ng-ii.html
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: F-35 Lightning II
Koukal jsem, zda se něco nezměnilo nebo nestalo s asi dva roky starým záměrem ohledně lehkého, pasivního, malého, levného, "plnotučného" stíhače F-45 Mustang II (vycházejícího z podobné ideje jako P-51D Mustang). Takže NIC.
:dobre:
Pokud to někomu uniklo, ten 2 roky starý článek dává docela dost otázek všem apologetům F-35...
https://www.nationalreview.com/2017/03/ ... ghtweight/
Dovedu si představit, jak moc lidí po přečtení tohoto heretického úsměšku se muselo nasrat u Lockheeda nebo ve všech těch zbrojních a kongresových výborech... a jak se jim opotila čela...
Hlavně mě to zaujalo, jelikož jsem někde jinde četl, jak rozebírali ruské nasazení v Sýrii a tam se Amíci hrozně divili, jak Rusákům "ten jejich nespolehlivý šrot" spolehlivě létá - že jsou schopní v polních podmínkách dělat 3-4 akce na den/letadlo, někdy i 5, a to i s 4++ gen. složitými letadly (kde Amíci udělají stěží jednu akci denně, většinou ani to ne). Se stealth je to ještě diametrálně horší.
:dobre:
Pokud to někomu uniklo, ten 2 roky starý článek dává docela dost otázek všem apologetům F-35...
https://www.nationalreview.com/2017/03/ ... ghtweight/
Dovedu si představit, jak moc lidí po přečtení tohoto heretického úsměšku se muselo nasrat u Lockheeda nebo ve všech těch zbrojních a kongresových výborech... a jak se jim opotila čela...
Hlavně mě to zaujalo, jelikož jsem někde jinde četl, jak rozebírali ruské nasazení v Sýrii a tam se Amíci hrozně divili, jak Rusákům "ten jejich nespolehlivý šrot" spolehlivě létá - že jsou schopní v polních podmínkách dělat 3-4 akce na den/letadlo, někdy i 5, a to i s 4++ gen. složitými letadly (kde Amíci udělají stěží jednu akci denně, většinou ani to ne). Se stealth je to ještě diametrálně horší.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6274
- Registrován: 16 úno 2017, 21:19
Re: F-35 Lightning II
Inak vyborny clanok, dal som na neho avizo na FB, par desiatok ludi si to zdielalo
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 14402
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: F-35 Lightning II
Piloti nejsou schopni plně ovládat dva typy stíhaček F-35
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... -f-35.htmlBojová letadla páté generace F-35 Lightning II sice jsou už ve výzbroji tří složek amerických ozbrojených sil, stále se však nepodařilo odstranit problémy, které snižují jejich bojeschopnost. Aktuálně je jich třináct, z toho pět nebezpečných zahrnujících ztrátu kontroly nad řízením letu, uvedly agentura Reuters a server Defence News.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: F-35 Lightning II
F-35 a jeho dotyková obrazovka:
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: F-35 Lightning II
Poučné...
Technici = prasáci.
Pán pilot má obvykle rukavičky... zasvinené od všetkého možného i nemožného...
Alebo - prečo myslíte, že všetci japončíci, korejčania či číňáci používajú biele rukavičky pri každej príležitosti?
A samozrejme - blbo vymyslená dotyková obrazovka, ktorá špatne reaguje na dotyky v rukaviciach, takže uponáhľaný technici na to matlajú holou rukou.
Technici = prasáci.
Pán pilot má obvykle rukavičky... zasvinené od všetkého možného i nemožného...
Alebo - prečo myslíte, že všetci japončíci, korejčania či číňáci používajú biele rukavičky pri každej príležitosti?
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 5811
- Registrován: 09 úno 2017, 07:11
Re: F-35 Lightning II
Je docela neuvěřitelné, že projekt F-35 od začátku neobsahoval žádná obvyklá protiopatření, tedy výmetnice klamných cílů - chaffů a IR/UF světlic. Svědčí to o stupiditě a vypatlané arogantní zhůvěřilosti ve "stealth" všemocnost - ačkoliv téměř kdokoliv už před 30-ti lety předvídal, že rozvoj detekce a informatiky učiní "stealth" koncept marginálním. Takže "upgrade" je tady...
https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... -next-year
https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... -next-year
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16238
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: F-35 Lightning II
Itálie vyslala stíhačky F-35 na Island, jako první z NATO
Itálie vyslala své stíhačky F-35A, aby se zapojily do mise Severoatlantické aliance, která monitoruje vzdušný prostor Islandu. Letadla již na Island dorazila a nyní čekají na certifikaci NATO. Itálie se do této mise zapojí již podruhé během letošního roku a je vůbec prvním ze spojenců, který nasadí letouny páté generace na misi NATO. Ve vzdušném prostoru Islandu bude působit šest italských stíhaček F-35, spolu s tankerem KC-767A a dalšími hlídkovacími letouny.
http://www.natoaktual.cz/italie-vyslala ... _media_m02
Takže Itálie vlastní F-35, které nejsou certifikované v NATO a nemohou je používat? Bravo poláci, vybrali jste si fakt dobře... :dobre:
Itálie vyslala své stíhačky F-35A, aby se zapojily do mise Severoatlantické aliance, která monitoruje vzdušný prostor Islandu. Letadla již na Island dorazila a nyní čekají na certifikaci NATO. Itálie se do této mise zapojí již podruhé během letošního roku a je vůbec prvním ze spojenců, který nasadí letouny páté generace na misi NATO. Ve vzdušném prostoru Islandu bude působit šest italských stíhaček F-35, spolu s tankerem KC-767A a dalšími hlídkovacími letouny.
http://www.natoaktual.cz/italie-vyslala ... _media_m02
Takže Itálie vlastní F-35, které nejsou certifikované v NATO a nemohou je používat? Bravo poláci, vybrali jste si fakt dobře... :dobre:
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
- puma
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 21807
- Registrován: 17 zář 2017, 12:49
Re: F-35 Lightning II
To jako fakt nemá F-35 výmetnice klamných cílů? To je fakt haluz, dost velké zbytečné riziko.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: F-35 Lightning II
Výmetnice "vzor NATO" sú celkom problém - sú štvorcového prierezu a montujú sa do "kockatej" plechovej šachty - a tak vytvárajú celkom účinné kútové odražače.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- McMagor
- Redaktor
- Příspěvky: 335
- Registrován: 17 úno 2017, 20:41
Re: F-35 Lightning II
Video: Tvorca nemeckého radaru popiera „neviditeľnosť“ F-35
https://www.armadnymagazin.sk/2019/10/0 ... nost-f-35/
Americký „super neviditeľný“ F-35 detekovaný mini radarom na 150 kilometrov.
https://warsonline.slobodnyvysielac.sk/ ... ilometrov/
https://www.armadnymagazin.sk/2019/10/0 ... nost-f-35/
Americký „super neviditeľný“ F-35 detekovaný mini radarom na 150 kilometrov.
https://warsonline.slobodnyvysielac.sk/ ... ilometrov/
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1677
- Registrován: 16 úno 2017, 06:53
Re: F-35 Lightning II
V bežnej prevádzke nosia kútové odrážače takže ak ho merali na leteckom dni tak ho zrejme vidieť bolo a to zámerne.
Cesta je ale možno správna, nech sa len hrajú.
Cesta je ale možno správna, nech sa len hrajú.
- kozlus
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1827
- Registrován: 07 úno 2017, 17:55
Re: F-35 Lightning II
Ako však výrobca ubezpečuje, radar je schopný detekovať ciele bez ohľadu na to, či sú na nich nainštalované radarové reflektory. Podľa Hensoldta pasívny radar pracuje v inom spektre, takže prítomnosť, alebo neprítomnosť týchto šošoviek nie je dôležitá.
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: F-35 Lightning II
To je práve to. Kútový odrážač i lunebergova šošovka odráža signál /žiarenie späť k zdroju. To je ich zmysel a účel - fungujú ako dokonalé zrkadlo vždy obrátené k zdroju - a teda u bežných radarov aj k prímaču...
Aktívny rádiolokátor sleduje rádiové vlny, ktoré sám vyslal, teda ožiarenie a sledovanie je z rovnakého smeru a odrážače alebo lunebergova šošovka prímaný signál zosilní, pretože zosilní spätný odraz, a stealth tvarovanie ("žiadne spätné odrazy") naopak signál zoslabí.
Pasívny rádiolokátor sleduje rádiové vlny vyslané z rôznych miest, vysielač a prímač sledujú cieľ z rôznych uhlov a rôznych pozícií - kútové odražače, lunebergove šošovky a ani stealth tvarovanie nefunguje - ale RAM materiály ("stealth nátery") fungujú bez zmeny
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6448
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: F-35 Lightning II
Ak ho vsak videli na 150 km s ,,haluzou,, na dodavke, tak nemoze to svedcito dobrej ceste?
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42280
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: F-35 Lightning II
Ak nemáš porovnanie s inými typmi, tak to nevypovedá skoro nič.
A pozor - typ s malým RCS na klasickom RL môže mať na pasívnom RL veľký RCS, a naopak - typ s relatívne veľkým RCS na klasickom RL môže mať na pasívnom RL malý RCS.
A pozor - typ s malým RCS na klasickom RL môže mať na pasívnom RL veľký RCS, a naopak - typ s relatívne veľkým RCS na klasickom RL môže mať na pasívnom RL malý RCS.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- bacil
- Redakční rada
- Příspěvky: 2817
- Registrován: 08 úno 2017, 04:04
Re: F-35 Lightning II
Chtěl bych jenom podotknout, že docela dost září hrany. Totiž existijí antény, tzv. flíčkové
https://www.microwaves101.com/encyclope ... h-antennas
takže jakákoli plocha je vlastně taky anténa, která přijímá i vysílá odražený signál, pokud není přizpůsobená ve svodu k zátěži.
Pokud na tuto anténu (letadlo) pustíte širokopáslmovou směs signálů (běžný rádiový provoz), můžete zjistit jaké kmitočty pohlcuje i jaké odráží nebo zesiluje či fázově posouvá. A je úplně jedno jestli má RAM nátěr, nebo nemá, jestli má "úhly" nebo nemá.
A nepomůžete si ani kompozitními a kreamickými materiály, ikdyby bylo celé letadlo bez jediného kusu kovu... Prostě je to nehomogenita prostředí, od které se ty rádiové vlny odráží, nebo pohlcují.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dielectri ... or_antenna
Neexistuje elektromagneticky neviditelné letadlo. Letadlo ve vzduchu je jako obtisk lodě ve vodě.
https://www.microwaves101.com/encyclope ... h-antennas
takže jakákoli plocha je vlastně taky anténa, která přijímá i vysílá odražený signál, pokud není přizpůsobená ve svodu k zátěži.
Pokud na tuto anténu (letadlo) pustíte širokopáslmovou směs signálů (běžný rádiový provoz), můžete zjistit jaké kmitočty pohlcuje i jaké odráží nebo zesiluje či fázově posouvá. A je úplně jedno jestli má RAM nátěr, nebo nemá, jestli má "úhly" nebo nemá.
A nepomůžete si ani kompozitními a kreamickými materiály, ikdyby bylo celé letadlo bez jediného kusu kovu... Prostě je to nehomogenita prostředí, od které se ty rádiové vlny odráží, nebo pohlcují.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dielectri ... or_antenna
Neexistuje elektromagneticky neviditelné letadlo. Letadlo ve vzduchu je jako obtisk lodě ve vodě.
- martanus
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 14402
- Registrován: 01 úno 2017, 10:16
Re: F-35 Lightning II
Všechny tři verze letounu F-35 se porouchávají příliš často, prohlásil šéf operačního testování Pentagonu
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 64384.htmlRobert Behler prohlásil, že všechny tři verze letounu F-35 se i přes určitý pokrok v v problémech týkající se spolehlivosti strojů, se porouchávají příliš často, více, ,,než je v plánu". ,,Operační způsobilost letounů F-35 zůstává na stupni, který je za servisním očekáváním," řekl Behler. ,,Ve zkratce řečeno, všechny tři varianty se porouchávají příliš často, než je plánováno a trvá déle je opravit," dodal šéf operačního testování Pentagonu.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"