F-35 Lightning II

Odpovědět
QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9062
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: F-35 Lightning II

Příspěvek od QVAK » 13 čer 2019, 17:16

Novou F 104/F16 z F 35 již US Vojenskoprůmyslový komplex i za pomoci Dep State(státní administrativa) nevytvoří. Naopak Dep State program svojí kompetentností definitivně potopil. To pro branži je a výhledově bude obrovská finanční ztráta a nakonec bude otázkou zda ji ustojí v nezměněné podobě, velikosti nebo se vydá na prošlapanou pěšinku za Francií kterou ji sami vytyčily(PVO Iráku, Mistrály). Názorný příklad likvidace celého vlastního nejvýnosnějšího průmyslového oboru. Ještě, že mají Teslu a Muska jinak by byly v .....

Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1319
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: F-35 Lightning II

Příspěvek od Svarboj » 15 čer 2019, 12:08

Nadzvukové lety by mohly způsobit velké problémy pro stealth nátěr F-35

Nadzvukový let na okraji letové obálky F-35 by mohl způsobit strukturální poškození nebo degradovat jeho stealth nátěr, varují dokumenty exkluzivně získané Defense News.

V extrémně vysokých nadmořských výškách verze F-35B/C US Marines Corps a US Navy mohou letět nadzvukovou rychlostí jen po krátký časový úsek, jinak je riziko strukturálního poškození a ztráty stealth vlastností - problém, který může znemožnit F-35C provádět nadzvukové stíhání.

Tento tepelný problém který ovlivňuje nejen F-35 stealth nátěr, ale také nesčetné antény (komunikační,navigační,identifikační) umístěné na zádi letadla, které jsou v současné době také náchylné k poškození.

The F-35 Joint Program Office klasifikovala problémy pro modely letadel "B" a "C" jako separátní nedostatky kategorie 1. V tomto měřítku představuje kategorie 1 nejvážnější typ deficitu.

Oba nedostatky byly poprvé pozorovány na konci roku 2011 po flutterových testech, kdy F-35B a F-35C oba letěly při rychlostech Mach 1.3 a Mach 1.4. Během poletové kontrole v listopadu 2011 bylo zjištěno, že F-35B měl „bubliny“ a „puchýře“ na stealth potahu na pravé i levé straně výškových kormidel a ocasní části (tail boom).

Tento jev se vyskytl na samém okraji letové obálky a pouze jednou pro modely B a C, navzdory četným pokusům o replikaci podmínek, které způsobily problém, řekl Vice Adm. Mat Winter.

Admirál Mat Winter, který vede program F-35 jménem Pentagonu řekl, že oddělení podniklo kroky ke zmírnění tohoto problému s vylepšeným nátěrem, ale dodal, že vláda to neřeší úplně a místo toho přijmou další riziko.

Byly tedy podniknuty kroky k řešení tohoto problému. Nový nátěr, který byl zaveden ve výrobní dávce Lot 8 (dodávky v r.2016) umožňuje, aby letoun odolával vyšším teplotám způsobeným přídavným spalováním, uvádí dokumenty. Vice Adm. Mat Winter charakterizoval materiál tak, že je schopen odolat „tomu, co nazýváme tepelnou rázovou vlnou“, ale odmítl specifikovat, jak nátěr funguje nebo jakou ochranu poskytuje.

Ministerstvo obrany také zavedlo časové limity na počet vteřin které F-35B a F-35C mohou létat při rychlostech přesahujících Mach 1.2 při zapnutém přídavném spalování.

F-35C tak může letět Mach 1.3 s přídavným spalováním po dobu 50 kumulativních vteřin. Časový limit se resetuje až poté, co pilot sníží tah motoru na suchý tah (military power) po dobu tří minut. Zatímco F-35B může létat 80 kumulativních sekund při Mach 1.2 nebo 40 sekund při Mach 1.3 bez rizika poškození.

Tato omezení jsou však komplikované a není jasné, jak se od pilotů očekává, že budou sledovat dodržování časových limitů během letu.

https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... h-coating/

rastik1585
Redaktor
Příspěvky: 14
Registrován: 16 říj 2018, 09:23

Re: F-35 Lightning II

Příspěvek od rastik1585 » 19 čer 2019, 12:06

Armadne noviny vydali článok o chybách F35 Lightning II teda tých "zásadných"
https://www.armadninoviny.cz/13-zasadni ... ng-ii.html

k42
Výkonný redaktor
Příspěvky: 616
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: F-35 Lightning II

Příspěvek od k42 » 25 čer 2019, 18:29

Koukal jsem, zda se něco nezměnilo nebo nestalo s asi dva roky starým záměrem ohledně lehkého, pasivního, malého, levného, "plnotučného" stíhače F-45 Mustang II (vycházejícího z podobné ideje jako P-51D Mustang). Takže NIC.
:dobre:

Pokud to někomu uniklo, ten 2 roky starý článek dává docela dost otázek všem apologetům F-35...
https://www.nationalreview.com/2017/03/ ... ghtweight/

Dovedu si představit, jak moc lidí po přečtení tohoto heretického úsměšku se muselo nasrat u Lockheeda nebo ve všech těch zbrojních a kongresových výborech... a jak se jim opotila čela...

Hlavně mě to zaujalo, jelikož jsem někde jinde četl, jak rozebírali ruské nasazení v Sýrii a tam se Amíci hrozně divili, jak Rusákům "ten jejich nespolehlivý šrot" spolehlivě létá - že jsou schopní v polních podmínkách dělat 3-4 akce na den/letadlo, někdy i 5, a to i s 4++ gen. složitými letadly (kde Amíci udělají stěží jednu akci denně, většinou ani to ne). Se stealth je to ještě diametrálně horší.

Juraj
Senior redaktor
Příspěvky: 4769
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: F-35 Lightning II

Příspěvek od Juraj » 26 čer 2019, 13:00

Inak vyborny clanok, dal som na neho avizo na FB, par desiatok ludi si to zdielalo

Uživatelský avatar
martanus
Senior redaktor
Příspěvky: 3749
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: F-35 Lightning II

Příspěvek od martanus » 29 čer 2019, 20:15

Piloti nejsou schopni plně ovládat dva typy stíhaček F-35
Bojová letadla páté generace F-35 Lightning II sice jsou už ve výzbroji tří složek amerických ozbrojených sil, stále se však nepodařilo odstranit problémy, které snižují jejich bojeschopnost. Aktuálně je jich třináct, z toho pět nebezpečných zahrnujících ztrátu kontroly nad řízením letu, uvedly agentura Reuters a server Defence News.
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... -f-35.html
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti