Bezpilotní prostředky

Odpovědět
syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od syos » 18 úno 2018, 18:02

čínské CH-4B v Irácké armádě
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3503
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od skflanker_ » 07 bře 2018, 20:24

Ruská elektrická bezpilotná "Sova" sa zrútila z výšky 20 km
Sova.jpg
Ruský elektrický bezpilotný prostriedok "Sova" (Сова) po vlete do silnej turbulentnej oblasti konštrukčne nevydržal a z výšky 20 km sa zrútil. Aj napriek tomu vývojári majú cenné údaje a test si pochvaľujú.
Rozpätie krídel = 9,5 m (v článku Lenta píšu 28 m)
Operačná výška letu = 20 km
Pohon = elektrický + solárne články na krídlach
Určenie = letecký prieskum
Zdroj https://lenta.ru/news/2018/03/07/sova/ z 07.03.2018
Viac info o projekte http://www.tiber.su/produktsiya-2/massh ... tnika-sova

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5587
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 07 bře 2018, 21:18

Silná turbolencia v 20km? žeby natrafili na zatiaľ nezmapovaný stratosferický jetstream?
Polárny jetsream je typicky vo výške 7-12km, subtropický v 10-16 km - toto sa stalo skôr v oblasti polárneho jetstreamu, ale v prakticky dvojnásobnej výške... že by skutočne existoval nejaký stratosferický jetsream? Alebo proste vznikol vertikálny meander normálneho jetsreamu?

Pre podobné výškové bezpilotné lietadlá bude existencia nejakého podobného javu dosť hrozbou - "normálny jetsream" má rýchlosť cez 100km/h, v extrémnych prípadoch až cez 700km/h ale vo svojich typických výškach je celkom dobre sledovaný a zmapovaný, takže aj keď mení svoju trasu a rýchlosť (je to silne "nestabilný" jav), nepredstavuje väčšiu hrozbu. Dopravné i vojenské lietadlá sa mu obvykle môžu a celkom pohodlne i dokážu vyhnúť, navyše majú pomerne robustnú konštrukciu, takže im turbolencia až tak veľmi nevadí.
Solárne bezpilotné lietadlá sú naopak pomalé (200-250km/h maximum) a veľmi krehké "pavučinové" konštrukcie, takže turbolencie spojené s jetstreamom sú pre ne veľmi nebezpečné.

Marfil
Výkonný redaktor
Příspěvky: 661
Registrován: 18 úno 2017, 14:08

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Marfil » 09 bře 2018, 10:53

Výroba UAV Orlan 10. Produkcia 3 systémy denne. Pohlad do dielne - skutočná masovka.

Charakteristiky naozaj na velkosť Orlanu špičkové.

Doba letu 10 a viac hodín
Výška letu 7km
Vo výrobe 11 variánt. Napr základná prieskumná, REB, retlansačná.


Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 895
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od gandalf » 16 bře 2018, 13:48

US bezpilotoní tanker
Nový bezpilotní vzdušný tanker od Boeingu podstupuje pvní testy
Společnost Boeing začala s prvními testy prototypu vzdušného tankeru MQ-25 Stingray.
Boeing představil svůj prototyp, který bude primárně pomáhat doplňovat palivo americkým stíhačkám startujícím z letadlových lodí, minulý rok v prosinci.
Úkolem bezpilotního vzdušného tankeru bude primárně doplňovat palivo americkým stíhačkám startujícím z letadlových lodí. Strojům jako je F/A-18E/F Super Hornet či F-35C Joint Strike Fighter se tak má díky novému tankeru znatelně prodloužit operační dosah.
více na : https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 59360.html

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5448
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od WuVirr » 31 bře 2018, 17:22

Fotka novějšího ruského UAV "Orión"
1.jpg

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3503
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od skflanker_ » 02 dub 2018, 15:19

Inšpirácia v prírode

https://youtu.be/zDq4kjY19UU zverejnené 27.03.2018, dĺžka videa 2:15 min.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5587
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 03 kvě 2018, 00:06

Čína - synchronizované drony
odhadom cez dva a pol tisíca

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1558
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od El Diablo » 06 kvě 2018, 11:18

Monstrózní bojový eurodron pro ochranu suverenity Evropy byl představen
6. května 2018
Trojice evropských firem Airbus, Dassault a Leonardo představila na berlínské letecké výstavě Berlin Air Show model vyvíjeného velkého „eurodronu“ ve skutečné velikosti. Evropská konkurence americkému MQ-9 Reaper může poprvé vzlétnout v roce 2023.
Zdroj: https://technet.idnes.cz/dron-male-airb ... enstvi_erp
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2976
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od kenavf » 06 kvě 2018, 11:40

Dvoumotorvé uspořádaní navíc zajistí při výpadku jednoho motoru bezpečnost provozu nad hustě obydlenými částmi Evropy
Nie sú tie dva motory zbytočné predražovanie stroja?Veď aj stíhačky vyrábajú aj jednomotorové a neriešia tak bezpečnejšiu prevádzku dvojmotorových strojov.A jeden väčší motor býva obvykle účinnejší a lacnejší ako dva.Cena motoru býva niekedy aj jedna tretina stroja.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 1001
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od bacil » 06 kvě 2018, 15:24

U motorů s turmínama je to trošku jinak. Jeden velký má větší nároky na strojní vybavení=cena, přesnost=cena a pevnost=váha. Takže dva menší tu vyjdou lépe.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2021
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Skeptik » 06 kvě 2018, 19:32

V případě velkých turbovrtulových motorů to určitě platí. Tento "eurodrone" by ale měl být poměrně malé letadlo (s MTOW do 6 tun), takže jakýkoliv motor třeba z té výkonnější řady PT-6 (třeba PT-6A-68 co pohání Super Tucano a dává na hřídeli 1.250 ks) by měl naprosto postačovat. Nevím jaký motor vyberou pro toto, ale předpokládám, že některou z méně výkonných PT-6 ... třeba PT-6A-27 která dává na hřídeli 680 ks (použita v Turborletu).
Jeden PT-6A-68 tedy výkonově zhruba odpovídá dvěma PT-6A-27 cenově i provozně je ale levnější.
Důvod pro dvoumotorovou koncepci je tedy jiný ... a nic jiného než provozní bezpečnost (Safety) mne nenapadá.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Výkonný redaktor
Příspěvky: 654
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od nine_mike » 07 kvě 2018, 10:46

Nový ruský UAV Korsar


Podľa videa to vyzerá že má rovnaký systém pre laserové značkovanie delostreleckých cieľov, pre granáty typu kitolov a pod., ako ten čo Rusi predviedli v Sýrii.

lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 3344
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od lasib » 07 kvě 2018, 15:28

Nesie si so sebou zaujímavé veci
Obrázek

Uživatelský avatar
puma
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 3649
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od puma » 09 kvě 2018, 12:02

a tenhle má za sebou 80 bojových letů v Sýrii asi, + dvě velké hvězdy, to znamená co?
Obrázek

Ale proč tam mají ty PTŘS z Konkursu fakt nechápu, ty Ataky-V po laseru naváděné, no budiž, dvě by to mohlo teoreticky uvést, zas tak těžké nejsou (42kg).
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti