Bezpilotní prostředky

Odpovědět
syos
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1111
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od syos » 18 úno 2018, 18:02

čínské CH-4B v Irácké armádě
Přehled dezinformačních a manipulativních webů: reuters.com, apnews.com, jpost.com, washingtonpost.com, ctk.cz, idnes.cz, novinky.cz, aktualne.cz, lidovky.cz, ceskatelevize.cz

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2929
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od skflanker_ » 07 bře 2018, 20:24

Ruská elektrická bezpilotná "Sova" sa zrútila z výšky 20 km
Sova.jpg
Ruský elektrický bezpilotný prostriedok "Sova" (Сова) po vlete do silnej turbulentnej oblasti konštrukčne nevydržal a z výšky 20 km sa zrútil. Aj napriek tomu vývojári majú cenné údaje a test si pochvaľujú.
Rozpätie krídel = 9,5 m (v článku Lenta píšu 28 m)
Operačná výška letu = 20 km
Pohon = elektrický + solárne články na krídlach
Určenie = letecký prieskum
Zdroj https://lenta.ru/news/2018/03/07/sova/ z 07.03.2018
Viac info o projekte http://www.tiber.su/produktsiya-2/massh ... tnika-sova

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4739
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 07 bře 2018, 21:18

Silná turbolencia v 20km? žeby natrafili na zatiaľ nezmapovaný stratosferický jetstream?
Polárny jetsream je typicky vo výške 7-12km, subtropický v 10-16 km - toto sa stalo skôr v oblasti polárneho jetstreamu, ale v prakticky dvojnásobnej výške... že by skutočne existoval nejaký stratosferický jetsream? Alebo proste vznikol vertikálny meander normálneho jetsreamu?

Pre podobné výškové bezpilotné lietadlá bude existencia nejakého podobného javu dosť hrozbou - "normálny jetsream" má rýchlosť cez 100km/h, v extrémnych prípadoch až cez 700km/h ale vo svojich typických výškach je celkom dobre sledovaný a zmapovaný, takže aj keď mení svoju trasu a rýchlosť (je to silne "nestabilný" jav), nepredstavuje väčšiu hrozbu. Dopravné i vojenské lietadlá sa mu obvykle môžu a celkom pohodlne i dokážu vyhnúť, navyše majú pomerne robustnú konštrukciu, takže im turbolencia až tak veľmi nevadí.
Solárne bezpilotné lietadlá sú naopak pomalé (200-250km/h maximum) a veľmi krehké "pavučinové" konštrukcie, takže turbolencie spojené s jetstreamom sú pre ne veľmi nebezpečné.

Marfil
Výkonný redaktor
Příspěvky: 609
Registrován: 18 úno 2017, 14:08

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Marfil » 09 bře 2018, 10:53

Výroba UAV Orlan 10. Produkcia 3 systémy denne. Pohlad do dielne - skutočná masovka.

Charakteristiky naozaj na velkosť Orlanu špičkové.

Doba letu 10 a viac hodín
Výška letu 7km
Vo výrobe 11 variánt. Napr základná prieskumná, REB, retlansačná.


Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 774
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od gandalf » 16 bře 2018, 13:48

US bezpilotoní tanker
Nový bezpilotní vzdušný tanker od Boeingu podstupuje pvní testy
Společnost Boeing začala s prvními testy prototypu vzdušného tankeru MQ-25 Stingray.
Boeing představil svůj prototyp, který bude primárně pomáhat doplňovat palivo americkým stíhačkám startujícím z letadlových lodí, minulý rok v prosinci.
Úkolem bezpilotního vzdušného tankeru bude primárně doplňovat palivo americkým stíhačkám startujícím z letadlových lodí. Strojům jako je F/A-18E/F Super Hornet či F-35C Joint Strike Fighter se tak má díky novému tankeru znatelně prodloužit operační dosah.
více na : https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 59360.html

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 4899
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od WuVirr » 31 bře 2018, 17:22

Fotka novějšího ruského UAV "Orión"
1.jpg

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2929
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od skflanker_ » 02 dub 2018, 15:19

Inšpirácia v prírode

https://youtu.be/zDq4kjY19UU zverejnené 27.03.2018, dĺžka videa 2:15 min.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4739
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Alchymista » 03 kvě 2018, 00:06

Čína - synchronizované drony
odhadom cez dva a pol tisíca

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1170
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od El Diablo » 06 kvě 2018, 11:18

Monstrózní bojový eurodron pro ochranu suverenity Evropy byl představen
6. května 2018
Trojice evropských firem Airbus, Dassault a Leonardo představila na berlínské letecké výstavě Berlin Air Show model vyvíjeného velkého „eurodronu“ ve skutečné velikosti. Evropská konkurence americkému MQ-9 Reaper může poprvé vzlétnout v roce 2023.
Zdroj: https://technet.idnes.cz/dron-male-airb ... enstvi_erp
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2382
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od kenavf » 06 kvě 2018, 11:40

Dvoumotorvé uspořádaní navíc zajistí při výpadku jednoho motoru bezpečnost provozu nad hustě obydlenými částmi Evropy
Nie sú tie dva motory zbytočné predražovanie stroja?Veď aj stíhačky vyrábajú aj jednomotorové a neriešia tak bezpečnejšiu prevádzku dvojmotorových strojov.A jeden väčší motor býva obvykle účinnejší a lacnejší ako dva.Cena motoru býva niekedy aj jedna tretina stroja.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 867
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od bacil » 06 kvě 2018, 15:24

U motorů s turmínama je to trošku jinak. Jeden velký má větší nároky na strojní vybavení=cena, přesnost=cena a pevnost=váha. Takže dva menší tu vyjdou lépe.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1616
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od Skeptik » 06 kvě 2018, 19:32

V případě velkých turbovrtulových motorů to určitě platí. Tento "eurodrone" by ale měl být poměrně malé letadlo (s MTOW do 6 tun), takže jakýkoliv motor třeba z té výkonnější řady PT-6 (třeba PT-6A-68 co pohání Super Tucano a dává na hřídeli 1.250 ks) by měl naprosto postačovat. Nevím jaký motor vyberou pro toto, ale předpokládám, že některou z méně výkonných PT-6 ... třeba PT-6A-27 která dává na hřídeli 680 ks (použita v Turborletu).
Jeden PT-6A-68 tedy výkonově zhruba odpovídá dvěma PT-6A-27 cenově i provozně je ale levnější.
Důvod pro dvoumotorovou koncepci je tedy jiný ... a nic jiného než provozní bezpečnost (Safety) mne nenapadá.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

nine_mike
Výkonný redaktor
Příspěvky: 551
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od nine_mike » 07 kvě 2018, 10:46

Nový ruský UAV Korsar


Podľa videa to vyzerá že má rovnaký systém pre laserové značkovanie delostreleckých cieľov, pre granáty typu kitolov a pod., ako ten čo Rusi predviedli v Sýrii.

lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 3037
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od lasib » 07 kvě 2018, 15:28

Nesie si so sebou zaujímavé veci
Obrázek

Uživatelský avatar
puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2266
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Bezpilotní prostředky

Příspěvek od puma » 09 kvě 2018, 12:02

a tenhle má za sebou 80 bojových letů v Sýrii asi, + dvě velké hvězdy, to znamená co?
Obrázek

Ale proč tam mají ty PTŘS z Konkursu fakt nechápu, ty Ataky-V po laseru naváděné, no budiž, dvě by to mohlo teoreticky uvést, zas tak těžké nejsou (42kg).

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti