S tou potrebou presného umiestnenia pristávacej plošiny by sa dalo polemizovať,pozeral som na to video,boostre sa oddelovali napríklad v 60km výške a centrálny stupeň v 90km.Z tej výšky musia byť podľa mňa schotné skorigovať miesto pristáta aj niekoľko kilometrov aj v priečnej ose.Alchymista píše: ↑07 úno 2018, 22:41..
Treba si totiž uvedomiť, ako návrat prvého stupňa falcon 9 funguje - pristávacia plošina musí byť umiestnená na presne určené miesto, stupeň má totiž len veľmi obmedzené možnosti počas pristávania manévrovať a akékoľvek zvýšenie manévrovacích schopností by bolo zaplatené veľkým úbytkom nosnosti rakety.
Rusi už mali niečo také rozpracované ale zrušili to(motorické pristávanie),nedávno ohlásili že sa k tej svojej koncepcii asi vrátia(na základe úspechu SpaceX).
Je otázne koľko by vážila varianta s krídlami v porovnaní s potrebnou váhou paliva a oporných nôh na návrat Falcon 9.
Raketa N-1 mala toľko motorov pretože asi nevedeli vtedy ešte urobiť taký silný motor?
Falcon 9 má toľko motorov pretože na pristátie potrebuje relatívne malý ťah a veľký motor sa nedá tak "utlmiť",minimálny ťah je tuším cca 30% nominálneho ťahu.Ale túto teoriu v poslednej dobe narušili tým že skúšali pristátie s tromi motormi. :???: