Příspěvek
od Alchymista » 14 bře 2018, 23:00
Motory má izdelije OK-GLI (BTS-02, exemplár vystavený v Speyer) - vedľa smerovky sú montované "štandardne", mali by ich mať vojenské verzie Buranu (majú uzatvárateľné vstupy). Motory na boku trupu sú namontované "dodatočne", v rámci skúšobného programu OK-GLI.
Ale existuje tvrdenie, že vnútorná konštrukcia "dvojmotorových" exemplárov bola už pripravená aj na montáž ďalších dvoch motorov na boky pre prípad preletu po pristátí na "nevhodnom" letisku.
Lôžka pre motory vedľa smeroviek mal napríklad aj nedostavaný exemplár 2.01 (pôvodne uložený v Chimki) - či ich mali aj ostatné rozostavané kusy a prípadne ktoré - neviem doložiť, vnútorná konštrukcia zadnej časti trupu bola fotená veľmi vzácne, a nie je porovnávací materiál exemplárov "pripravených" a "nepripravených" na montáž motorov.
-------------------------------------------------------------
riho -
Vodík a hélium sú "riedke", majú nízku viskozitu a nízku hustotu -> vznikajúce aerodynamické sily sú menšie ako vo vzduchu (až o dva rády - 100x)
Pri lete a manévroch aerodynamicky riadených objektov vznikajú riadiace sily až takmer na úrovni meganewtonov (vztlak) a až rádovo prevyšujúce ťah motorov. Porovnateľnú silu zo zemského magnetického poľa s intenzitou pár desiatok mikrotesla nevytvoríš. Navyše - častice slnečného vetra robia svoj "manéver" v priestore s rozmermi násobne prevyšujúcimi rozmery Zeme, lietajúci aparát má na manéver nanajvýš niekoľko (desiatok) kilometrov.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.