Re: Zajímavosti ze světa radiolokace, komunikací, REB atd...
Napsal: 07 úno 2024, 21:35
V roce 2008 vyhlásila FAA teprve Implementační plán NextGen ... a to ještě zdaleka nebyla vytvořena a odzkoušena jeho struktura, natož jeho jednotlivé prvky.
Byly pouze VYTIPOVÁNY slibné technologie a ADS-B (GP&C ... Global Positioning & Comunication) byl jen jednou z nich ... byť jednou z nejsilnějších.
FAA k tomu po USA zrealizovala několik seminářů po celých USA, přičemž na tom ve Washingtonu DC jsem byl osobně ... tenkrát jsme participovali na obdobném evropském projektu SES (Single Europian Sky ... dnes SESAR).
Tam jsem se také potkal s kolegy s ERA, se kterými jsme v roce 2001 na letišti Praha / Ruzyně testovali různé možnosti sledování letadel a letištních vozidel na letišti pro nové vyvíjený systém A-SMGCS (Advanced Surface Movement Guidance And Control System). Součástí A-SMGCS byl firmou ERA vyvinutý systém na bázi triangulace využívající k monitoringu pohybu letadel po letišti odpovídače SMR pracující v módu S ... a pro auta ERA vyvinula vlastní "jednoduchý odpovídač".
A právě systém multilaterace tenkrát prezentovali i na tom semináři FAA, jako levný systém pro malá letiště v rámci NextGen ... poměrně dobře monitoroval okolí takových letišť až do vzdálenosti cca 15 km.
Technická infrastruktura NextGen byla, dle informací z FAA, dobudována v USA v roce 2023 ... takže nikdo není 100 let za opicema.
Pozn. Ale ani, je faktem, že ANS je v USA dál než v Evropě. Je totiž centralizován a nebere ohled na hranice jednotlivých států.
Evropa by možná mohla být dál, pokud by se před léty podařilo prosadit SES ... jenže to narazilo právě na ty státní hranice a skutečnost, že si naprostá většina evropských států chtěla udržet kontrolu nad svým vzdušným prostorem.
Takže ne, funkční ADS-B opravdu není 20 let stará technologie. Je to to nejmodernější, co v současné době je ... a stále se vyvíjí.
Byly pouze VYTIPOVÁNY slibné technologie a ADS-B (GP&C ... Global Positioning & Comunication) byl jen jednou z nich ... byť jednou z nejsilnějších.
FAA k tomu po USA zrealizovala několik seminářů po celých USA, přičemž na tom ve Washingtonu DC jsem byl osobně ... tenkrát jsme participovali na obdobném evropském projektu SES (Single Europian Sky ... dnes SESAR).
Tam jsem se také potkal s kolegy s ERA, se kterými jsme v roce 2001 na letišti Praha / Ruzyně testovali různé možnosti sledování letadel a letištních vozidel na letišti pro nové vyvíjený systém A-SMGCS (Advanced Surface Movement Guidance And Control System). Součástí A-SMGCS byl firmou ERA vyvinutý systém na bázi triangulace využívající k monitoringu pohybu letadel po letišti odpovídače SMR pracující v módu S ... a pro auta ERA vyvinula vlastní "jednoduchý odpovídač".
A právě systém multilaterace tenkrát prezentovali i na tom semináři FAA, jako levný systém pro malá letiště v rámci NextGen ... poměrně dobře monitoroval okolí takových letišť až do vzdálenosti cca 15 km.
Technická infrastruktura NextGen byla, dle informací z FAA, dobudována v USA v roce 2023 ... takže nikdo není 100 let za opicema.
Pozn. Ale ani, je faktem, že ANS je v USA dál než v Evropě. Je totiž centralizován a nebere ohled na hranice jednotlivých států.
Evropa by možná mohla být dál, pokud by se před léty podařilo prosadit SES ... jenže to narazilo právě na ty státní hranice a skutečnost, že si naprostá většina evropských států chtěla udržet kontrolu nad svým vzdušným prostorem.
Takže ne, funkční ADS-B opravdu není 20 let stará technologie. Je to to nejmodernější, co v současné době je ... a stále se vyvíjí.