nine_mike píše: ↑31 bře 2019, 23:21"Nejlepším důkazem jsou samotní amíci posílající do Pacifiku letky Super Hornetů s dlouhovlnovými IRST pouzdry proti čínským J-20, protože ty jejich supermoderní AESA radary očividně považují za nedostatečné a nepřímo tak přiznávají výhodu/nadřazenost J-20 v boji mimo vizuální dohlednost."
Takže toto: "A dnes ty RAM materiály hrajou prim víc než kdy jindy.".. zase až tak neplatí a superhornet s dlhovlnným IR puzdrom môže čeliť stealth J-20?
Teoreticky ano. Ale chybí příliš mnoho vstupních dat. Jak velký praktický dosah detekce mají dlouhovlné IRST? Ani nevíme, jak je na tom J-20 v oblasti potlačení IČ spektra. Zda používá nějaký IČ absorpční nátěr nebo rozvod palivové soustavy pro ochlazování trupu stroje. Minimálně to ale ukazuje na další omezení "neviditelných" a prodloužení "meče" na způsob toho stálém souboje "štítu a meče".“It’s (long-wave IRST) the US Navy’s primary counter-stealth capability,” one industry official had said.
Navíc IRST senzory se výborně doplňují s palubním dopplerovským radarem, který má o víc jak 50% nižší dosah do zadní polosféry než do přední, IRST lokátor to má právě naopak.
Pro IRST se pak dosah zvyšuje čím výše (na pozadí studené oblohy a okolní teplotě vzduchu bude kontrastnější cíl) a hlavně rychleji objekt letí (aerodynamický ohřev povrchu letadla třením vzduchu). Naopak v menších výškách díky IČ vyzařování povrchu země snižuje. A samozřejmě nepříznivé meteorologické podmínky budou mnohem větším limitem než pro radary. Samospásné to tedy nebude.
Tohle tedy klade otázky. Létat rychleji bude demaskující více než kdy jindy? Budou potom, hlavně ty IRST senzory pracující s IČ dlouhou vlnou, "zabijáky" stíhačů se schopností supercruise? Už teď to dost naznačuje, že rychlost nutně neznamená život a může se to obrátit proti němu.