Stránka 2 z 2

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 22 čer 2018, 16:41
od kozlus
Sem zvedavej, jestli do kombika nacpou 2 sudy, chlazeni, kupu zradla a 5 kluku v kvadru + ridic, jako se nam povedlo pred 18 rokama, kdyz sme koncili na zakladce :-D

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 23 čer 2018, 01:03
od QVAK
Kdysi v autobazaru jsem volil mezi Trabantem a Carevnou (Volha M 21) oba kombi (bouda pro psy). Vyhrál Trabant. Známí který dříve jezdil motocyklové soutěže za fabriku mě "přihrábl" motor a Trabant mě naučil jezdit. Brzdil řádně jen 14 dní po opravě brzd a na trojku vytočil 100. Šlo by to ještě více ale cirkulárkový zvuk motoru se nedal vydržet. Navíc v převodovce byl Super Mogul (lépe a s menším odporem mazal než PP 80). Proháněl jsem Žigulíky v zatáčkách a na rovině jsem jim stačil. Kolegyně z cvičáku ho díky pérování nazvaly Potratovým vozidlem. Jen plyn se musel pouze lechtat jinak by mě trabant sežral (já jezdil 7-8 l/100 km a náslený majitel 16-20 l/100) a přebytečný, nasátý a nespálený benzín by roztrhal výfuk.
Přesně za hodinu (když jsem zaspal) tak jsem dokázal být z Prahy Jižního Města v Novém Boru (2 dospělý a 2 psy). Kolegyně která se mnou jela ukončila konverzaci na začátku Kokořínského údolí za Mělníkem a znova promluvila (začala mi nadávat) 200 m před parkovištěm u cvičáku v Novém Boru. Zpátky se raději tlačila v jiném autě (byla i ochotná zpátky jet autobusem). Zaspal jsem a vyjel o hodinu později než jsme plánovali a uzávěrka přihlášek závodu byla v 9:00. Na náledí jsme s kamarádem měli fígl. Když se tráboš do kopečka začal zahrabávat a jel již krokem tak jsme oba stáhli okénka, on drže se rámu dveří vystoupil z místa spolujezdce a svým metrákem nalehl na haubnu (zatížil přední nápravu) a já abych něco viděl tak jsem se půl tělem vysoukal ze svého okénka a tak jsme pokračovali v jízdě až na rovinu kde shodně za jízdy opět nastoupil (na kluzkém bylo s ostrým motorem obtížný rozjezd). Dokonce když nefungovala baterie jsem byl ho sám schopen na rovině nastartovat roztlačením. Za ty léta co jsem ho provozoval tak jsem pouze jednou dojel domů na špagátu s motorem v kufru (ustřižený čep na kuželu mezi klikou a setrvačníkem spojky). Jinak až skoro do SO vše opravitelné na silnici. 2x jsem ho boural z cizího zavinění (1x výměna kasle, kotrmelec přes střechu) a jednou mi v Praze Na Santošce odešly brzdy tak jsem ji celou sjel bez nich a zařazené rychlosti. Před křižovatkou udělal krásný kotrmelec.

P.S. Nejvíce nás jelo v tráboši 7 lidí (jeden na zadním nárazníku) a 2 psy 3 km k rybníku a zpět na umytí.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 11:01
od riho
QVAK píše:
23 čer 2018, 01:03
a jednou mi v Praze Na Santošce odešly brzdy tak jsem ji celou sjel bez nich a zařazené rychlosti...
U dvojtaktu by ti nepomohol ani zaradený kvalt. Dvojtaktom sa nedá brzdiť motorom. A brzdy mal Trabant viac menej len na okrasu :) Ale ten zvuk pozná každý nad 30 rokov. Keď urobín din-din-din-din hneď každý vie vo co go.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 12:41
od QVAK
riho píše:
26 čer 2018, 11:01
QVAK píše:
23 čer 2018, 01:03
a jednou mi v Praze Na Santošce odešly brzdy tak jsem ji celou sjel bez nich a zařazené rychlosti...
U dvojtaktu by ti nepomohol ani zaradený kvalt. Dvojtaktom sa nedá brzdiť motorom. A brzdy mal Trabant viac menej len na okrasu :) Ale ten zvuk pozná každý nad 30 rokov. Keď urobín din-din-din-din hneď každý vie vo co go.
Pomohl. Se zařazeným kvaltem (trojkou, čtyřka měla volnoběžku) dokázal z kopce nezrychlovat a na 2 i brzdil (tak jsem většinou brzdil ke křižovatce). Já udělal chybu na vrcholu, že jsem se s meziplynem pokoušet ze čtyřky (volnoběžka) místo trojky zařadit hned dvojku a to synchron neumožnil. Pak se trabantík rozskotačil, že již ani trojka nešla zařadit.

P.S. Vrcholem který mě uzemnil bylo, že když jsem odklopil částečně utrženou střechu a touto dírou z trabantíka vystoupil (trabant skončil na boku u řidiče) tak prvý člověk co mě oslovil byl p. Farář s otázkou zada někdo nepotřebuje jeho služby (poslední pomazání). Čumily jsem vyšokoval když jsem otevřel 3 dveře a z trabanta důstojně vystoupil černý Briard a mezi nimi (stáli na stanici) šel očůrat sloupek na stanici autobusu. Při tom málem pokropil chybně stojícího pána... Přijeli policajti (zavolal p. Farář) a když se přesvědčili, že se nic nestalo tak mi dali za 100 KČS bež štípnutí bloku a odjeli. Nakonec když byl tráboš na špagátu tak ze 4. patra činžáku nad bouračkou začaly hulákat Marta a Tena Elefteriadu které tam bydlely "Kaskadére neodcházej" a zvali mě na kafe. Z bouračky se naštěstí (trabantík skončil 1/2 m od obrubníku ve středu zastávky MHD ze které se lidé rozprchli) stala obrovská fraška kterou nevymyslíš.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 13:00
od Polite
Trabant mal jednu ,,vychytavku,,.A to liatinove vyfukove potrubie od motora, ktore viedlo k predradenemu tlmicu vyfuku, ktory bol ulozeny za prednym naraznikom a mierne trcal dole. Ked som mal v kasarnach ,,nocnu,, nepovolenu vychadzku, tak som sa vracal nad ranom (4:00) do kasina. Pri vyparkovavani som tym tlmicom o nieco zavadil a utrhol to liatinove potrubie rovno pri motore. Vo vzdialenosti 500 metrov sa predo mnou zasvecovali svetla v domoch a to po celych 15 km cesty... Slavnostne som zaparkoval pri kasarnach a hrdo vkrocil dnu...

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 13:13
od kenavf
riho píše:
26 čer 2018, 11:01
..U dvojtaktu by ti nepomohol ani zaradený kvalt. Dvojtaktom sa nedá brzdiť motorom. ..
Nepletie sa to náhodou s Wartburgom?Ten mal tuším "volnobežku", takže z kopca to nemuselo reagovať na zaradenú rýchlosť.

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 13:23
od petrp
Neplete, ale jemně upozorňuji na fakt, že to s focením už mnoho společného nemá... :idea:

Re: Foto technika, návody, události atd.

Napsal: 26 čer 2018, 13:44
od QVAK
Polite píše:
26 čer 2018, 13:00
Trabant mal jednu ,,vychytavku,,.A to liatinove vyfukove potrubie od motora, ktore viedlo k predradenemu tlmicu vyfuku, ktory bol ulozeny za prednym naraznikom a mierne trcal dole. Ked som mal v kasarnach ,,nocnu,, nepovolenu vychadzku, tak som sa vracal nad ranom (4:00) do kasina. Pri vyparkovavani som tym tlmicom o nieco zavadil a utrhol to liatinove potrubie rovno pri motore. Vo vzdialenosti 500 metrov sa predo mnou zasvecovali svetla v domoch a to po celych 15 km cesty... Slavnostne som zaparkoval pri kasarnach a hrdo vkrocil dnu...
To se mi stalo taky ale až pod litinovým potrubím před výměníkem topení (přední tlumič). Motor expanduje přímo oproti silnici.... Ještě jedna životka s trábošem. O 1/2 páté ráno jsem vezl na Pankrácké autobusové nádraží kamarádku. Trabant nechtěl jet a šíleně kouřil (pak jsem zjistil prasklou pružinku v odstředivém regulátoru ovládání předstihu). Bílý smradlavý kouř se od jeho výfuku kuželovitě rozplýval do vzdálenosti cca 100 m. Na úrovni pochůzkáře výšleh válce do výfuku který byl plný nespálených benzinových výparů. Ozvala se obrovská rána a veškeré usazeniny z vejfuku i tlumičů vyletěli jako roj jisker přez 20 m z výfuku a dohořívali na dlažbě. Policajt se tak lekl až vyskočil metr vysoko a šahal po kvéru. Naštěstí ho ruce neposlouchali a já odsmrděl za rachotu (roztrhla se a skákala po dlažbě silnice spojovací trubka mezi tlumiči a zadní tlumič se urval z jednoho úchytu) pryč. Když jsem odpoledne autogenem napravoval škody byly všechny díly zevnitř naprosto čisté v barvě původního kovu (i bez zbytků laku). Zadní tlumič přišel o část příček (musel jsem koupit nový a spojovací trubku udělat z elektrikářské pancéřky 32).