Stránka 1 z 1

Videa - letadla

Napsal: 20 úno 2018, 10:16
od Beda
Tady je video o letadlech MIG, je tam i MIG-25 a rozebiraji ulet letadel MIG do zahranici

Re: Videa - letadla

Napsal: 28 dub 2018, 11:21
od Svarboj
Manévrový boj dvou Rafalů :palec:


Re: Videa - letadla

Napsal: 16 kvě 2018, 23:15
od Rado Info
L39

Re: Videa - letadla

Napsal: 03 čer 2018, 16:24
od skflanker_
Cesta k výšinám (1977)
Stát se stíhacím pilotem bylo složité v jakékoli době. Snímek Cesta k výšinám popisuje studium na Vysoké vojenské letecké škole SNP v Košicích ve druhé polovině sedmdesátých let. Co musel tehdy umět kandidát na vojenského pilota a dá se někdejší výcvik srovnávat s tím, kterým procházejí armádní letci v současnosti? Podívejte se.

https://youtu.be/qMLj0CvNfYc zverejnené 09.05.2018, dĺžka videa 24:46 min.

PATRACI A ZACHRANNE ZABEZPEČENÍ LETŮ 1984
Instruktážní film ,natočil režisér JOSEF HAVRAN v roce 1984 pro ČSLA. Měl jsem tu čest se zůčastnit dvoutýdenního natáčení části filmu v okolí letiště LÍNĚ kde jsem sloužil u VÚ 7750/Š u Výsadkové, pátrací a záchranné služby letectva. Jedná se o část filmu,kdy havaruje MIG-21 na paseku. Ze záběru z vrtulníku jsou patrné polámané stromy,tak ty jsem řezal já osobně. Letadlo rozstřelil pyrotechnik za 1.rozptylem a trosky se dovezly na paseku blízko ZBŮCHU.To zajišťovali vojáci v přijímači. A nakonec ta perlička proč to sem dávám. Toho pilota po katapultáži jsem představovaj já. Tehdy mi bylo 19 let. Lítal jsem si ve vrtulníku a stále mě tahali a zase spouštěli v nosítkách ,dokud nebyl záběr dokonalý.Někdo má z vojny fotky,já mám dokonce film. Moje poznávací znamení jsou hodinky na lavinovce na krku.Krátce se tam mihnou,když mě prohlíží lékař.

https://youtu.be/9D1ILlLwneM zverejnené 07.01.2018, dĺžka videa 41:41 min.

Re: Videa - letadla

Napsal: 09 čer 2018, 19:24
od Svarboj
JAS-39E (simulator) s širokoúhlým displejem a jeho výhody


Re: Videa - letadla

Napsal: 10 čer 2018, 17:27
od skflanker_
Jak-130 - video rozhovor s pilotom lietadla Jak-130

https://youtu.be/b79wvtyeqII zverejnené 02.06.2018, dĺžka videa 3:05 hod. !!

Na pozadí letecký simulátor DCS - rozhovor asi pre tvorcov simulátora, asi plánujú Jak-130 do DCS - len tak narýchlo, veľmi zaujímavé info:
- pilot vie osobitne riadiť otvoriť iba hlavný podvozok a osobitne prednú nohu
- ako sa tam simuluje MiG-29, Su-27, Su-35 - nie je to jednoduché
- porovnanie s L-39
- vysvetlenie ovládacích prvkov v kabíne (asi aby vedeli v DCS urobiť vierohodný model)
- akrobacia / letové charakteristiky (Mirage, MiG29)
+ diskusia pod videom
Strašne dlhé, nemám toľko času, ale dávam sem lebo sa tam môžu nachádzať aj ďalšie zaujímavé info, veľmi dopodrobna išli - ja som iba preskakoval

Re: Videa - letadla

Napsal: 11 črc 2018, 13:16
od Alchymista
Divoké miesta na pristátie


No. 10. Saba Airport – 400 m dlhá dráha - najkratšia komerčne využívaná, ostrov leží východne od Dominikánskej republiky
No. 9. Toncontin Airport, Tegucigalpa, Honduras - okolo kostola to ber zprava a potom dolu kopcom
No. 8. Landing at LaGuardia Airport in New York City, U.S.A. - hlavne si nepomýliť letisko a dialnicu
No. 7. Nail-biting landings at Courchevel International Airport in France - nadmorská výška 2000 metrov, dĺka dráhy 537m
No. 6. Extreme landings at Wellington International Airport in New Zealand - bočák tam fučí neustále.
No. 5. Scary Kai Tak Airport landing in Hong Kong. - Pristátie Concordu na "starý Hongkong" :nahoru:
No. 4. Hair-Raising Landing at Lukla Airport in Nepal. - nadmorská výška 2860 metrov, dĺka dráhy 460m "Letisko Tenzinga a Hillaryho"
No. 3. Slippery landing on the Ice Runway in Antarctica. - na firnovú dráhu musí dosadnúť "jemnúčko" a nesmie aktívne brzdiť, aby v nej neurobil jamy a ryhy, extrémne nebezpečné pri štarte a pristátí... (plus riziko zaborenia podvozku pri dosadnutí...)
No. 2. Hairy landing at Princess Juliana International Airport in St. Maarten. - klasika
No. 1. Paro Airport in Bhutan, Himalayan Mountians. - okolo prvého kopca zľava, okolo druhé zprava a potom dolu kopcom

Skoro všetky tieto letiská vyžadujú pre kapitánov a pilotov osobitné skúšky
(okrem č.6 - Wellington a asi aj č.8 LaGuardia - New York City, č.9 Toncontin ich vyžaduje pre "pravidelné linky" a č.2 Princess Juliana na St. Maarten aj pre charterové lety od nejakého počtu cestujúcich)

Úvodná fotka videa je letisko Gisborne na východnom pobreží Severného ostrova na Novom Zélande