Boeing 737 MAX

Odpovědět
QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11018
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od QVAK » 04 lis 2019, 10:55

Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat. Odvod tepla při obrábění Al slitin je velmi důležitý ale hodně podceňovaný(dělá bordel na mašině, někdy stéká po dílu i okolo mašiny). Naakumulované pnutí v materiálu nejvíce soustředěné na hraně díry logicky sníží jeho dlouhodobou životnost.

P.S. To by ukazovalo na "kvalitu" výrobní síly i nejnižšího managmentu s kontrolními mechanizmy(prasečiny při obrábění, tváření pozná kvalifikovaný kontrolor).

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2839
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 04 lis 2019, 13:19

QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení ….
Já bych raději nespekuloval :mrgreen:
QVAK píše:
02 lis 2019, 11:39
A sem tam dostane i po čumáku. Taky díky.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Beda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 860
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Beda » 04 lis 2019, 13:47

QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat.
Pri vrtani na stroji se nenastavuje sila, ale posuv, to je dane programem.
Chlazeni: to strika na vrtak, sklicidlo, tak se to roztrikne po celem vnitrku masiny.
Chladici kapalina: ta je pripravena predem v nadrzich pro celou dilnu. Obsluha jen doleva.
Urcite to nebude odlitek par kilo, tak to jiste pri obrabeni hlidaji, kontroluji. Takove odlitky se umele starnou, ohriva se to v cyklech v pecich a z kazde varky to udela automatiky protokol s prubehem teplot v case. Po zihani se vyrazi znacka. S tim pujde cely vyrobni proces pruvodni list, kdo na tom co delal, kdo co kontroloval.
Kdyby to byla lidska chyba pri zpracovani, tak se to neobjevi na desitkach, stovkach kusu.

Co se pouzije na letadlo, i posledni sroubek musi mit certifikat.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4068
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 04 lis 2019, 13:53

Beda píše:
04 lis 2019, 13:47
QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat.
Pri vrtani na stroji se nenastavuje sila, ale posuv, to je dane programem.
..
Ano, nastavuje sa posuv, ale ak je vrták tupý tak pri zachovaní toho istého pusuvu, vzniká pri posúvaní väčšia axiálna sila na vrták.

Beda
Výkonný redaktor
Příspěvky: 860
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Beda » 04 lis 2019, 14:10

Neni to u vsech letadel, jen nejaka serie?? tak tupy vrtak by urcite byl i u tech co nemaji trhliny. Pockame co zjisti.

Ted bouchnul Semtin......pred hromadou let tam delali nejakou rekonstrukci a po zbourani pricky se objevila hromada spacku od retek. Pritom se do fabriky sirky a retka nesmi nosit.
Clovek je vsude slabej clanek.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4068
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 04 lis 2019, 14:17

Ano, keď je to len u určitej série by naznačovalo že to vrták nebol, to by bolo rozprostrený výskyt asi všetkými sériami. Ale možno vtedy u dodávateľa vymenili frézara.

Kedysi firma Caterpillar mala problém že jedna výrobná séria "žrala" olej. Zistilo sa že v daný termín prebiehal vo firme štrajk a tak vznikla akcia "kto má ruky ide na linku". Piestne krúžky nasadzoval nejaký študent/brigádnik. No a on ich tam niektoré nenamontoval. :idea:

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2839
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 04 lis 2019, 14:57

Chlapi, netvrdím, že to byly ty díry, ale pokud ano, tak stačilo aby byly o setinky milimetru menší, než měly být, a už se tam ty únavové trhlinky po 30.000 cyklech mohou objevit. Kdysi na škole jsme něco podobného řešili.

Ale počkejte, ono to dříve nebo později vyplave …
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host