Boeing 737 MAX

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 8789
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Alchymista » 02 lis 2019, 09:53

diky, človek sa stále učí...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od QVAK » 02 lis 2019, 11:39

A sem tam dostane i po čumáku. Taky díky.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4745
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 02 lis 2019, 20:21

A nedá sa to vymeniť?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3116
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 02 lis 2019, 22:59

Jasně že dá. V rámci D-checku, kterým takto stará a olétaná letadla stejně musí projít.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

HONZIK11
Redaktor
Příspěvky: 71
Registrován: 21 čer 2019, 14:16

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od HONZIK11 » 03 lis 2019, 13:04

Inspekcni otvor maji presne v prostoru nejvetsiho zatizeni. Takze z hlediska casu i zkusenosti maji podvedomi o tomto mistu.Stacio by tam jen jedno pevnostni spojeni jeden sroub,nekdy je mene vice .

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3116
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 03 lis 2019, 18:27

HONZIK11
Takhle to v civilním letectví nefunguje.
Takhle to třeba dopadá, když se na zesílení spoje použije neoprávněně titanový pásek ... obr. 3
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

HONZIK11
Redaktor
Příspěvky: 71
Registrován: 21 čer 2019, 14:16

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od HONZIK11 » 03 lis 2019, 19:00

S tim paskem jsi me dostal myslel jsem
, ze to je odpad po predeslem letu , ktery sundal onoho supersonika .
Ja bych sroub ubral ,ten spodni, na tvem obrazku. O tom jsem psal.A myslim ,ze i vim proc.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 8789
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Alchymista » 03 lis 2019, 19:08

Však ano - stratil to "predošlý" stroj...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3116
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 03 lis 2019, 20:19

Není třeba, ta žebra "pickle forks", na ostatních B-737 normálně fungují, jen tato série má výrobní vadu. Čím to vzniklo nevím, ale hlavní možnosti jsou v podstatě 3 :

1) při odlévání dílu
2) při obrábění dílu
3) při vrtání děr pro šrouby ... tuto variantu považuji, vzhledem k umístění trhlinek, za nejpravděpodobnější ... stačí vyvrtat o trochu menší nebo větší, nebo díl při vrtání špatně chladit
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4745
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 03 lis 2019, 23:56

Skeptik píše:
03 lis 2019, 20:19
...
3) při vrtání děr pro šrouby ... tuto variantu považuji, vzhledem k umístění trhlinek, za nejpravděpodobnější ... stačí vyvrtat o trochu menší nebo větší, nebo díl při vrtání špatně chladit
Je to niekedy ošemetné. Niekedy stačí vyhotoviť zlé zaoblenie hrany a už tam vznikne koncentrácia napätia a začne sa odtiaľ šíriť trhlina.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11416
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od QVAK » 04 lis 2019, 10:55

Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat. Odvod tepla při obrábění Al slitin je velmi důležitý ale hodně podceňovaný(dělá bordel na mašině, někdy stéká po dílu i okolo mašiny). Naakumulované pnutí v materiálu nejvíce soustředěné na hraně díry logicky sníží jeho dlouhodobou životnost.

P.S. To by ukazovalo na "kvalitu" výrobní síly i nejnižšího managmentu s kontrolními mechanizmy(prasečiny při obrábění, tváření pozná kvalifikovaný kontrolor).

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3116
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 04 lis 2019, 13:19

QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení ….
Já bych raději nespekuloval :mrgreen:
QVAK píše:
02 lis 2019, 11:39
A sem tam dostane i po čumáku. Taky díky.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1021
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Beda » 04 lis 2019, 13:47

QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat.
Pri vrtani na stroji se nenastavuje sila, ale posuv, to je dane programem.
Chlazeni: to strika na vrtak, sklicidlo, tak se to roztrikne po celem vnitrku masiny.
Chladici kapalina: ta je pripravena predem v nadrzich pro celou dilnu. Obsluha jen doleva.
Urcite to nebude odlitek par kilo, tak to jiste pri obrabeni hlidaji, kontroluji. Takove odlitky se umele starnou, ohriva se to v cyklech v pecich a z kazde varky to udela automatiky protokol s prubehem teplot v case. Po zihani se vyrazi znacka. S tim pujde cely vyrobni proces pruvodni list, kdo na tom co delal, kdo co kontroloval.
Kdyby to byla lidska chyba pri zpracovani, tak se to neobjevi na desitkach, stovkach kusu.

Co se pouzije na letadlo, i posledni sroubek musi mit certifikat.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4745
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 04 lis 2019, 13:53

Beda píše:
04 lis 2019, 13:47
QVAK píše:
04 lis 2019, 10:55
Já bych spekuloval tupý vrták(s nárůstkem) a bez nebo minimem chlazení možná doplněnou o nevhodnou řeznou kapalinu. Když to nevrtá silou tak ji zvýšíme až to bude vrtat.
Pri vrtani na stroji se nenastavuje sila, ale posuv, to je dane programem.
..
Ano, nastavuje sa posuv, ale ak je vrták tupý tak pri zachovaní toho istého pusuvu, vzniká pri posúvaní väčšia axiálna sila na vrták.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1021
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Beda » 04 lis 2019, 14:10

Neni to u vsech letadel, jen nejaka serie?? tak tupy vrtak by urcite byl i u tech co nemaji trhliny. Pockame co zjisti.

Ted bouchnul Semtin......pred hromadou let tam delali nejakou rekonstrukci a po zbourani pricky se objevila hromada spacku od retek. Pritom se do fabriky sirky a retka nesmi nosit.
Clovek je vsude slabej clanek.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4745
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kenavf » 04 lis 2019, 14:17

Ano, keď je to len u určitej série by naznačovalo že to vrták nebol, to by bolo rozprostrený výskyt asi všetkými sériami. Ale možno vtedy u dodávateľa vymenili frézara.

Kedysi firma Caterpillar mala problém že jedna výrobná séria "žrala" olej. Zistilo sa že v daný termín prebiehal vo firme štrajk a tak vznikla akcia "kto má ruky ide na linku". Piestne krúžky nasadzoval nejaký študent/brigádnik. No a on ich tam niektoré nenamontoval. :idea:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3116
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Skeptik » 04 lis 2019, 14:57

Chlapi, netvrdím, že to byly ty díry, ale pokud ano, tak stačilo aby byly o setinky milimetru menší, než měly být, a už se tam ty únavové trhlinky po 30.000 cyklech mohou objevit. Kdysi na škole jsme něco podobného řešili.

Ale počkejte, ono to dříve nebo později vyplave …
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
kozlus
Výkonný redaktor
Příspěvky: 964
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od kozlus » 14 pro 2019, 20:03

https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... paign=null
Boeing i úřady o potížích s MAX věděly, ale zisk byl prý přednější
Pierson, který kdysi sloužil u vojenského námořnictva, se už několik měsíců před první katastrofou v Indonésii obrátil na nadřízené a navrhl jim alespoň krátkodobé přerušení výroby. Z dob vojenské služby věděl, že jisté operace bylo nutné přerušit i kvůli menším bezpečnostním rizikům. Šéf to prý ale odmítl a odpověděl: „Vojáci nemusí vytvářet zisk.“

Po druhém neštěstí po pěti měsících v Etiopii na problémy upozornil znovu, a to nejen vedení, ale i vládní úřady, včetně Federálního úřadu pro letectví (FAA). Ani poté ale ničeho nedosáhl.

Před sněmovním výborem vypovídal i šéf FAA Steve Dickson, jenž svůj úřad bránil, připustil nicméně, že FAA se zákazem letů boeingů řady MAX velmi otálel.

Rado Info
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1961
Registrován: 08 úno 2017, 15:48

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od Rado Info » 16 pro 2019, 13:21

Boeing zvažuje pozastavení výroby letadel 737 MAX
Představenstvo amerického výrobce letadel Boeing se rozhoduje, zda dál omezí či dočasně zastaví výrobu letounu 737 MAX. Důvodem je nejistota, kdy model uzemněný po tragických nehodách opět začne létat, informoval deník Wall Street Journal a agentura Bloomberg.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... cle-detail

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2063
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Boeing 737 MAX

Příspěvek od classix » 16 pro 2019, 15:19

kenavf píše:
01 kvě 2019, 20:00
Kupodivu, akcie Boeingu padli hlavne cca 12.3.2019 o cca 20%, od vtedy majú relatívne stabilnú hodnotu cca 380USD.

A jsme před pádem, důvěryhodnost jako u inflačního dolaru ze Zimbabwe. Kdo do toho pak sedne ?
boeing.jpg
boeing.jpg (60.83 KiB) Zobrazeno 1992 x
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host