Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 2979
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od lasib » 06 říj 2018, 20:37

No dve rany nie sú náhodný výstrel z poľovníckej pušky ....

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1555
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 07 říj 2018, 08:25

Pokud je to dvojky, možné to je.
Kdo by záměrně střílel do zad pilota vrtulníku ve kterém letí?
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4551
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 07 říj 2018, 14:09

:sipka: :sipka: Havária Mig-29 - vidno hodiaci motor padajúcho stroja (požiar svieti veľmi silne) a následne padáky pilotov


iný odkaz - http://rusvesna.su/news/1538775211 (video)

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2264
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 07 říj 2018, 15:38

Akosi im tá "dvojmotorovosť" nepomohla. Kedysi bolo video toho maďarského Migu-29 ktorému vysadil motor, robil naďalej okruh ale nakoniec sa aj tak katapultoval. Bola by zaujímavá štatistika:
- koľko jednomotorových lietadiel by sa zachránilo keby malo dva motory,
-koľko dvojmotorových sa tak zachránilo a
-koľkým dvojmotorovým pri poruche jedného motoru nepomohlo ani to.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2807
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 07 říj 2018, 15:57

a už vieme príčinu čo sa stalo?
Išlo o lietadlo rodiny MiG-29UB, biela 84 kategórie "experimentálne" lietadlo = nepatrilo armáde ale výskumnému leteckému inštitútu (čo na ňom testovali?). Niekde je označované ako MiG-29LL (Lietajúce Laboratórium), presnejšie, išlo o iz. 9.51
Sumár o incidente a ďalšie odkazy https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=216021

Na tvoju otázku je ťažko odpovedať - veľmi záleží čo sa po to to ..

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2264
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 07 říj 2018, 16:01

No, na druhú stránku som počul zo zdroja veľmi blízkemu naším Miginám, že im pri každom cca piatom lete vysadí motor a je nutný reštart.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 4551
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 07 říj 2018, 16:13

Strašne záleží na tom, za akých okolností k vysadeniu motorov dôjde. Konkrétne v oblasti potrebného ťahu pre danú situáciu.
Dvojmotorový stroj stráca pri vysadení jedného motora polovicu ťahu, ktorý má k dispozícii - jednomotorový všetok ťah.

Z videa havárie vidíme dve veci - veľmi jasný, žiariaci požiar lietadla padajúceho k zemi do polí za dedinou a dva padáky vysoko na oblohe (odhadom najmenej 500 metrov nad zemou, skôr ale cez kilometer). Nech sa predtým stalo čokoľvek - stroj bol evidentne nasmerovaný do "bezpečnej dopadovej zony" (aj v zmysle jednoduchého zberu trosiek) a piloti mali bezpečnú výšku na katapultáž.

Teda ak by sme to pripísali "dvojmotorovosti": stroj si zachoval čiastočnú ovládateľnosť a tým umožnil bezpečnú záchranu posádky a minimalizáciu vedľajších škôd. Podľa toho, ako to svietilo, aj druhý motor by sa veľmi skoro tiež odporúčal.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2807
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 07 říj 2018, 16:26

kenavf - o stave našich lietadiel MiG-29 škoda reči - treba to adresovať politikom prečo to dostali do takého stavu v akom to je .. a tie motory ktoré nám veľmi ale veľmi treba všetky meniť nemá úplne ale úplne nič spoločné s konštrukciou lietadla alebo motora .. ale len a len s prešlým rezursom a rabovaním / kanibalizovaním náhradných dielov = a to všetko len vďaka našim politikom a systému zaobstarania náhradných dielov aký navrhli a aký tu funguje.
Samotný Rusi - technici čo tu boli od RSK MiG povedali, že sa nám smejú = ak by sme "servis" mali priamo od nich platili by sme 1/3 toho čo platíme (na niektoré veci)
Ale s leteckými nehodami to zatiaľ, klopem na drevom nemá nič = to je ale príčina dosť veľkého množstva nehôd = zanedbaný servis a údržba lietadiel.
EDIT: k pádu MiG-29LL, video trosiek z hora:

https://youtu.be/XlLY3EDzagI zverejnené 05.10.2018, dĺžka videa 32 sek.

Jeden z dvojice testovacích pilotov Michail Kondratenko (Михаил Кондратенко) asi skončil - pri katapultáži sa mu poškodila chrbtica (zlomil sa jeden stavec) = stále je v nemocnici. Druhý pilot po kontrole prepustený domov.
Zdroj https://tass.ru/proisshestviya/5643137 z 05.10.2018

lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 2979
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od lasib » 09 říj 2018, 16:56

Alchymista píše:
06 říj 2018, 20:28
:sipka: :sipka:
lasib píše:
04 říj 2018, 14:21
Jednou z obetí havárie vrtuľníka Eurocopter AS-350 3. 10. 2018 v lese pri dedine Vonyševo v regióne Kostromy bol námestník generálneho prokurátora RF Sahak Karapetyan, ktorý bol na dovolenke.
http://rusvesna.su/news/1538841054
Pilot vrtuľníku bol pravdepodobne zastrelený dvomi ranami z pušky/karabíny do chrbta. :shock:
Traja cestujúci a pilot údajne leteli na polovačku. Let nebol oficiálne ohlásený / povolený.
Prečo je o ňom ticho ?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Natalia_Veselnitskaya
According to Swiss news sources, a Swiss agent and Russia specialist from the Federal Office of Police, investigating the Prevezon transaction from a Magnitsky Act violation, travelled privately to Moscow in December 2016 with his diplomatic passport, where he was welcomed by Veselnitskaya. The meeting was apparently set up by Russian Deputy Attorney General Saak Albertovich Karapetyan. Because the officer visited Russia without the knowledge of his Swiss superiors, and part of his stay in a Moscow luxury hotel was financed by Russian officials, the man was later dismissed, suspected of abuse of office, violation of official secrecy and corruption.
https://www.google.sk/amp/s/www.dailyma ... crash.html

Uživatelský avatar
puma
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2207
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od puma » 12 říj 2018, 11:55

Belgická F-16 včera shořela na stojánce


Algy
Redaktor
Příspěvky: 15
Registrován: 26 úno 2017, 21:12

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Algy » 12 říj 2018, 18:40

10. oktobra nam spadol Albatros ... pred pristátím vysadil motor... obaja piloti sa úspešne katapultovali



https://myzvolen.sme.sk/c/20934382/pri- ... tadlo.html

halftrackus
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 10 bře 2017, 17:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od halftrackus » 12 říj 2018, 20:09

Florennes air base - update
It is reported that a clumsy fault of a technician resulted in the explosion at Florennes air base (Belgium), resulting in a write-off of Belgium Air Force (BAF) F-16AM FA128.
In a nearby hangar, positioned at the extension of the flight line, a technician was working on an F-16. It is said that by accident the six-barrel 20mm Vulcan M61A-1 cannon of that F-16 was activated. Apparently, the cannon was loaded and some ammunition hit the FA128. This aircraft had just been refuelled and prepared together with another F-16 for an upcoming afternoon sortie. After impact of the 20mm bullets, FA128 exploded instantly and damaged two other F-16s. Thankfully nobody got killed, only one technician incurred hearing impairment.
The Belgian Aviation Safety Directorate started an investigation. The Belgian Air Force has some 54 F-16s left now.
Photo & credit: sudpresseonline (hangar with drawing) and photo by Tony Delvita @ebcrew00, BAF
Preklad:
letecká základňa Florennes - aktualizácia
Uvádza sa, že chyba technika vyústila do výbuchu v leteckej základni Florennes (Belgicko), čo viedlo k odpisu belgického letectva (BAF) F-16AM FA128.
V neďalekom hangári technik pracoval na F-16. Hovorí sa, že náhodou sa aktivoval šesťhlavňový 20 mm Vulcan M61A-1 kanón tohto F-16. Zdá sa, že kanón bol nabitý a strely zasiahli FA128. Toto lietadlo bolo práve dopĺňané a pripravené spoločne s ďalším F-16 pre nadchádzajúcu popoludňajšiu akciu. Po náraze 20 mm striel FA128 okamžite explodovala a poškodila ďalšie dve F-16? Našťastie nikto nebol zabitý, iba jeden technik má poruchu sluchu.
Belgické riaditeľstvo pre bezpečnosť letectva začalo vyšetrovanie. Belgické vzdušné sily majú okolo 54 F-16.
Foto & kredit: sudpresseonline (hangár s kresbou) a fotka Tony Delvita @ ebcrew00, BAF
43950007_2441410082552178_1636712135566295040_n.jpg
43878992_2441214465905073_3432197705848324096_n.png
43698302_2441203589239494_7252067474890293248_n.png
http://www.f-16.net/aircraft-database/F ... file/2805/
http://www.f-16.net/f-16-news-article5127.html
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=216189

Tak tá streľba je potvrdená :wink:

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2807
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 13 říj 2018, 21:58

↑ už len doplním k tej Belgickej F-16AM, registrácia FA-128 z 11.10.2018 o cca 14:10 hod. miestneho času:
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=216189 + ďalšie odkazy, tweety, video

↑↑ doplním k nášmu L-39ZAM, registrácia 4711 z 2. letky z 10.11.2018 o cca 14:15 hod. miestneho času = obaja piloti kpt. Ing. TKr a mjr. Ing. PGr lietadlo najskôr naviedli na voľnú plochu a až tak sa katapultovali (boli toho plné správy)
Vyšetrovanie len začalo, predbežne "porucha / zlyhanie motora" stroja po modernizácii.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=216177 + ďalšie odkazy

Vo štvrtok dňa 11.10.2018 o cca 13:00 hod. miestneho času núdzové pristátie lietadla F-22A vo vlastníctve USAF na letisku Elmendorf-Richardson na Aljaške = pre poruchu podvozka stroj skončil mimo dráhu a je vážne poškodený, pilotovi sa nič nestalo
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=216198 + ďalšie zdroje
alebo http://www.airforcemag.com/Features/Pag ... rdson.aspx + veľmi nekvalitné foto

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 4635
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od WuVirr » 14 říj 2018, 11:31

Za nouzové přistání letadla byl kadetovi udělen Řád odvahy


Zdroj: https://tvzvezda.ru/news/forces/content ... 7-9263.htm

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1555
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 16 říj 2018, 07:16

Zajímavá nehoda, naštěstí bez fatálních následků dobře ukazující, jak k leteckým nehodám dochází, přes všechna ta bezpečnostní opatření.

10. října přistával S100 Jakutia Airlines na domovském letišti v Jakutsku.
Dráha na letišti prochází rekonstrukcí a tak je zkrácená o 1.150 metrů.
Pro provoz letadel typu S100 by to nemělo mít zásadní význam, LDA (Landing Distance Available), tedy použitelná délka pro přistání, byla 2.248 metrů ... což je víc než dostatečné.
Jenže jako obvykle nastaly ty "drobnosti", které by samy o sobě k nehodě nevedly ... ale v řadě za sebou ...

1) byla noc (03:00 LT), a kvůli rekonstrukci nebyly na RWY k dispozici osová světla a světla dotykové zóny (jsou zapuštěná v povrchu dráhy), takže svítila pouze prahová, postranní a koncová světla dráhy ... což je samo o sobě OK. Normálně.

2) mrzlo ... -3°C ... a brzdné účinky na dráze byly snížené ... posádce reportováno B/A 0,45 (normálně jsou tak 0,7) realita ale byla 0,32 (ve střední části dráhy) a 0,25 (na jejím konci) ... což není úplně dobré, ale v zimně ne neobvyklé. Na to posádky normálně přistávají.

3) kvůli stavbě na prahu dráhy RWY 05R bylo možné přistávat pouze ve směru 23L (tedy "proti" staveništi) a vzlétat v opačném směru (tedy RWY 05R) ... aby se nelétalo přes staveniště. To je také normální, dělá se to i jinde, a při slabém provozu protisměrný provoz není nebezpečný.

4) vítr foukal jen mírný, ale 4 kt "do zad". Limit pro změnu dráhy v používání je 5 kt (byť letadla zvládají více) ... takže i zde vše v pořádku, byť ne optimálním.

5) letadlu nefungoval reverz na motoru č.2. Posádka o tom věděla, takže opět nic zásadního, bez reverzu se normálně léta, některá letiště jeho použití v noci dokonce zakazují (s výjimkou nouzové situace samozřejmě). V tomto případě to bylo horší protože manuál zakazuje přistávat bez reverzu na RWY s B/A horšími než 0,4 protože na kluzké dráze je brzdění pouze koly neefektivní. V Jakutsku byly vyhlášeny B/A 0,45, ale realita byla horší (viz bod 2). Ale i to by nebyl problém, kdyby tam nebyl ten zádový vítr.

Podle mne tam musel být ještě další faktor, pilot byl dlouhý, nebo nezačal brzdit hned, nebo se neorientoval, kde se na RWY nachází (zapuštěná světla, která by mu pomohla, nefungovala).

Výsledkem byl RWY Excursion (tedy prejeti konce dráhy) o 250 !!! metrů = hluboko do staveniště, najetí na nějakou překážku / nerovnost, poškození příďového podvozku a "zatažení" hlavního podvozku poněkud nestandardním směrem :wink:

Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host