Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3332
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 13 bře 2019, 21:49

Letouny Boeing 737 MAX mají stopku i doma v USA :!: :!: :!:
Letouny Boeing 737 MAX 8 a MAX 9 nesmějí létat ani ve Spojených státech. Novinářům v Bílém domě to řekl prezident Donald Trump. Jde o reakci na nedělní nehodu boeingu v Etiopii, při které zahynulo všech 157 lidí na palubě. Zákaz v minulých dvou dnech vydala už řada zemí. "Vydáváme nouzové nařízení, kterým zakážeme všechny lety 737 MAX 8 a 737 MAX 9 a letouny spojené s touto řadou," řekl Trump. Americký prezident rovněž uvedl, že piloti a všechny letecké společnosti už byli o tomto nařízení informováni. K záležitosti se má dnes odpoledne místního času vyjádřit Federální úřad pro letectví (FAA). "FAA se chystá v krátké době učinit prohlášení týkající se nových informací a fyzických důkazů, které jsme obdrželi z místa a z dalších lokalit a prostřednictvím několika dalších stížností," řekl Trump.

https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/ ... 16625.html
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
Zapisujte si jen co se skutečně stalo, žádná fakta!“ - Felix Holzmann

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1069
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 13 bře 2019, 21:58

Je to spíše reakce na to, že se černé skříňky analyzují v Německu a ne v USA.

Představila jsem si ten řev, kdyby to dali MAKSu.... :snaha:
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1558
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 13 bře 2019, 22:15

Černé skříňky z havarovaného boeingu nakonec prozkoumají experti z Francie
13. března 2019 18:11, aktualizováno 21:42
Etiopské aerolinky ve středu oznámili, že černé skříňky z havarovaného Boeingu 737 MAX 8 po pošlou na analýzu do Francie. Nemají pro to technickou kapacitu. Analyzovat je bude francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_hm1
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1558
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 13 bře 2019, 22:16

woxia píše:
13 bře 2019, 21:58
Je to spíše reakce na to, že se černé skříňky analyzují v Německu a ne v USA.

Představila jsem si ten řev, kdyby to dali MAKSu.... :snaha:
Němci řekli že na to nemají vybavení...
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2017
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 13 bře 2019, 23:05

woxia píše:
13 bře 2019, 20:46
Skeptik píše:
13 bře 2019, 15:27
V tomto případě to ale nebyl přímo vliv softwaru, jako spíš špatného fungování posádky.

Takže nelze říci, že by se v tomto případě jednalo o chybu softwaru.
Pokud, tak systému autopilota firmy Collins, který odebíral údaje jen z hlavního radiovýškoměru a neporovnával je s údaji toho záložního. Dnešní FMS by při zjištění rozdílu hodnot vyvolal poplach a autopilot by se odpojil.
Vždyť sis sám odpověděl, že je to chyba sw.
Nikoli
Viz moje odpověď pro petrp.
Chyba byla v poruše radiovýškoměru. Mohlo pomoci, kdyby autopilot byl napojen i na druhý radiovýškoměr (B-737NG) nesou dva, na rozdíl od starších letadel, ale to avionika Collins neumožňovala ... právě proto, že byla vyvinuta pro letadla jen s jedním radiovýškoměrem.
Software byl v pořádku.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1069
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 14 bře 2019, 00:19

Jsem si dosud myslela, že radiovýškoměr je v zdrojený ve všech strojích, kde jsou dva piloti.
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2017
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 14 bře 2019, 00:37

woxia píše:
14 bře 2019, 00:19
Jsem si dosud myslela, že radiovýškoměr je v zdrojený ve všech strojích, kde jsou dva piloti.
Ne, povinnost mít na palubě minimálně dva radiovýškoměry platí až od roku 2012.
A od stejného roku platí i nařízení pro letiště s provozem za nízkých dohledností, že musí mít před prahem dráhy zřízenu "pracovní plochu radiovýškoměru" tj. ploch, která je dostatečně rovná, aby umožnila bezproblémovou práci radiovýškoměrů ... právě kvůli jejich napojení na "autothrottle"
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3332
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 14 bře 2019, 07:59

Boeing doporučil odstavit letadla 737 MAX po celém světě
Americká společnost Boeing doporučila po celém světě odstavit z provozu veškerá letadla generace Boeing 737 MAX. Analytici podle televize CNN odhadují, že v případě tříměsíční výluky provozu to může firmu stát až pět miliard dolarů (113 miliard korun). O odškodné se již přihlásily aerolinky Norwegian Airlines.
„Boeing má nadále plnou důvěru v bezpečnost 737 MAX. Ale po konzultaci s americkým Federálním úřadem pro letectví (FAA), americkým Národním úřadem pro bezpečnost v dopravě (NTSB) a leteckými úřady a zákazníky z celého světa se Boeing rozhodl, z přemíry opatrnosti a snahy znovu přesvědčit leteckou veřejnost o bezpečnosti stroje, doporučit FAA dočasně odstavit z provozu celosvětovou letku 371 letadel 737 MAX,“ uvedl Boeing v prohlášení.

https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... elem-svete
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
Zapisujte si jen co se skutečně stalo, žádná fakta!“ - Felix Holzmann

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 7251
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 15 bře 2019, 10:55

Ranní kávička, Tereza Spencerová
→ od října 2017 do současnosti je po celém světě registrováno 23 poruch letounů Boeing 737 MAX… rušením objednávek na nové letouny může koncern přijít o 600 miliard dolarů…
https://edition.cnn.com/2019/03/14/worl ... index.html
Google překladač:Přehled zpráv CNN podaných v systému hlášení bezpečnosti letectví identifikoval 23 případů, kdy členové posádky zaznamenali problém jakéhokoli druhu, s modelem 737 Max od října 2017, včetně zpráv, kde pilot neuváděl konkrétní model systému Boeing 737 Max. série.
Mnohé z těchto zpráv byly kategorizovány jako „méně závažné“, nicméně dvě ze zpráv zdůrazňují neočekávaný sestup letadla. Jedna zpráva popisuje neočekávané stoupání a další říká, že v nesprávné nadmořské výšce byl problém vyrovnání.
A mnoho zpráv poukazuje na zmatek s některými částmi nového letadla, s těmi piloty, kteří říkali, že si nejsou jisti, zda anomálie, kterou hlásili, byla způsobena chybou, kterou udělali, nebo letadlem. Některé zprávy se zabývají jinými problémy než létáním letadel.

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 3332
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 15 bře 2019, 20:29

Povolení k návratu! volal pilot před tragickým pádem Boeingu. Letoun zrychloval mnohem více, než by měl
Pilot Boeingu 737 MAX, který se v neděli i se 157 lidmi na palubě zřítil v Etiopii, žádal už tři minuty po startu hlasem plným paniky o povolení k návratu. Informoval o tom dnes s odvoláním na dobře informovaný zdroj americký deník The New York Times (NYT). Pilot tak náhle přerušil letové dispečery, kteří si na svých monitorech také všimli velmi neobvyklého chování stroje.

https://www.lidovky.cz/svet/povoleni-k- ... ranici_vlh
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
Zapisujte si jen co se skutečně stalo, žádná fakta!“ - Felix Holzmann

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2017
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 16 bře 2019, 11:07

Boeing slíbil nový software pro letadla 737 MAX. Během týdne až deseti dní

Na vylepšení softwaru stabilizačního systému MCAS svého nejrychleji prodávaného stroje začal americký výrobce letadel Boeing pracovat po loňské říjnové nehodě Boeingu 737 MAX společnosti Lion Air v Indonésii.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... nicni_kuce
Tedy: "O problému jsme věděli, ale nechtěli jsme vyvolávat paniku, protože by nás to vyšlo draho." :palecdolu:

A FAA, co? … NIC ???
Již delší dobu se spekuluje, že vedení FAA dělá to, co si manažeři (vlastníci) Boeingu přejí.
Teď to vypadá, jako že to byla pravda.

Predikce (moje): Tohle si někdo půjde odsedět :sad:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 5576
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 16 bře 2019, 11:28

skeptik - skôr nepôjde.
Nezomreli američania (resp. nie dosť a nie významných), takže nebude ani žalobcu, ani sudcu.
A súd ak aj bude, potiahne sa desaťročie - a potichu skončí, maximálne obetujú nejakého indického programátora, rozhodne sa to nedotkne nikoho z "veľkého managementu" (teda ak náhodou niekto z nich netiahne brka).

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 7251
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 16 bře 2019, 14:49

Skeptiku, šel/i by v každém jiném systému ale v globalizmu(tj. korporátním fašizmu) při plnění nadnárodních požadavků je odpovědný vždy jen buď Bůh kterého někdy zastoupí Putin a výjimečně Si Ťin-pching. Jestli si něco z kauzy někdo odskáče tak to bude ten který s informací o urychlené nápravě vyšel ve zmatku jako prvý a tím tuto skutečnost vykecal. To je jediný viník v kauze. Je povinný držet hubu, krok a nezmatkovat aby nebyla ohrožena těžba renty korporace. Tak jako FAA. Jen o tom je zbytečné druhé kolo kauzy.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2017
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 16 bře 2019, 17:02

Jen aby bylo jasno, co jsem tím myslel.

V softwaru nebude chyba, ve smyslu, že by něco nefungovalo jak by mělo. Na to je hodně odzkoušen.
Ta "chyba" bude v logice toho, jak je software navržen. On sice pracuje správně, ale řeší potencionálně nebezpečnou situaci jinak než by to dělala většina pilotů. A nebo ji řeší příliš brzo. To vede k nepochopení toho, co se děje a posádka to vyhodnotí špatně ... domnívají se že ztrácí kontrolu a začnou se s letadlem "prát".
A tím udělají z potenciálně nebezpečné situace situaci nebezpečnou :sad:
Na toto zkušební piloti přijít nemohou, oni vědí, jak má letadlo reagovat a přizpůsobí se tomu.

Problém je ale v tom, že si u Boeingů tuto skutečnost po havárii Lionu uvědomili, a začali na tom pracovat. Ale nikomu to neřekli.
A pokud tomu takto bylo, tak někdo sedět půjde. Bude to totiž vědomé zatajení potencionálně nebezpečné situace = obecné ohrožení.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 7251
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 16 bře 2019, 20:33

Jenom připomenu, že těch signálů, že je něco špatně od provozovatelů bylo více a naštěstí neskončili fatálně. Je i otázkou zda byl správně resp. dostatečně prováděný přeškolovací výcvik na typ. Možná i to zda byl správně, dostatečně naprogramovaný trenažér. Vše jsou prozatím stále spekulace.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host