https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/let ... 210638_jarP-8A ...Letoun americké armády přejel ranvej a skončil v mořském zálivu na Havaji. Nikdo nebyl zraněn
Drahý špás. Po namočení asi všetko na odpis?
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/let ... 210638_jarP-8A ...Letoun americké armády přejel ranvej a skončil v mořském zálivu na Havaji. Nikdo nebyl zraněn
Je takova korelace. Cim vic zasahu bunkru v Chmelnicke oblasti tim vic pádu létajících aparátů s americkymi důstojníky a specialisty.
Ano, zajimava koncepcni eliminace sebezachrannych moznosti.Alchymista píše: ↑29 lis 2023, 15:56Konvertoplán má spojovať vlastnosti lietadla a vrtuľníku a získať aj nové zaujímavé vlastnosti.
Podarilo sa to čiastočne.
Konkrétne sa spojila neschopnosť kĺzavého pristátia vrtuľníkov s neschopnosťou autorotácie lietadiel a novozískal zaujímavé chovanie pri asymetrickom ťahu rotorov a pri vzniku vírového prstenca (vortex ring) na rotoroch.
Novinka: v Južnej Kórei vták zostrelil americkú stíhačku piatej generácie F-35A.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/armad ... 1f6b220ee8Generální štáb Armády České republiky je ve sporu s jedním vojákem kvůli poškození letounu Casa. K nehodě došlo krátce před tím, než měl stroj vzlétnout ke splnění úkolu na egyptském Sinajském poloostrově. Škoda na letounu přesáhla milion korun. Náčelník generálního štábu vojákovi nařídil, aby část uhradil. Dotyčný to odmítl. Aktuálně.cz popisuje detaily neobvyklého incidentu.
"Žalobce pochybil. Činnost ve smyslu provedení kontroly okolí letadla, kterou by zabezpečil vytažení letadla z hangáru, neprováděl," stojí v rozsudku, jejž má Aktuálně.cz k dispozici a který Městský soud v Praze v neveřejném řízení vynesl v listopadu.
Dotyčný voják, specialista pro avioniku, je původem příslušníkem 24. základny dopravního letectva Praha-Kbely. Kontroluje stav elektrických a elektronických přístrojů letadla. Když to brzké únorové ráno dokončil prověrku přístrojů, šel pomáhat jednomu z pěti kolegů směny s vytažením letadla z hangáru.
Vlečení obvykle zajišťují tři vojáci. Jeden kontroluje prostor kolem jednoho křídla, druhý jistí druhé křídlo a třetí na tahači vyvleče letadlo z hangáru. Jenže tentokrát u toho byli pouze dva. Zatímco specialista pro avioniku stál u levého křídla, na prostor kolem pravého nikdo nedohlížel. A zrovna na této straně nebyly dostatečně otevřené dveře hangáru.
"Poté, co jsem dokončil úkoly v oblasti avioniky, pomáhal jsem s připojením ojátka k tahači. Potom bylo dohodnuto, že se bude tahat letadlo. Bývám za brzdou v kabině nebo kontroluju křídlo na jedné straně. Ke kontrole býváme dva, u každého křídla jeden. Ten den jsem tam byl sám," vypověděl voják do protokolu, když armáda začala nehodu vyšetřovat.
Časozberné video "vylovenia" lietadla z mora na VPD