Stránka 23 z 104

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 00:57
od Alchymista
Od prahu po dotyk 11 sekúnd - to je fakt celkom dosť... A vody tam veľa nebolo, možno až na konci.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 07:14
od Skeptik
Alchy, navíc, a vím že je to velmi hrubý propočet, doba letu nad RWY cca 11 sekund a uletěná vzdálenost nad RWY cca 1.000 metrů dává průměrnou rychlost 90 m/s ... tedy 175 kt (ground speed)
Odečteme-li ty 3 kt do zad, pořád to dává, při přistávací rychlosti B738, která je 142 kt (rychlost na přiblížení tuším 160 kt), poměrně vysokou hodnotu.

Takže to, že "byl dlouhý", bylo nejspíš způsobeno tím, že "byl rychlý". To odpovídá i tomu, jak to nakonec "přibil".
Otázkou je proč.
Žádná informace o tom, že by měl třeba problém s klapkama, zatím neprosákla, takže myslím, že tam ani žádný technický problém nebyl.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 10:34
od Alchymista
Ono to tak obvykle aj býva, že "dlhý" je kvôli prebytku rýchlosti.

Dosť ma ale prekvapuje tá FAA - to asi nie je obvyklé, že ano?

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 11:32
od kenavf
Alchymista píše:
07 srp 2018, 10:34
..
Dosť ma ale prekvapuje tá FAA - to asi nie je obvyklé, že ano?
Prečo by to bolo neobvyklé. Ten incident mohol skončiť horšie a treba analyzovať situáciu a záznamníky a urobiť opatrenia.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 12:58
od Skeptik
Alchymista píše:
07 srp 2018, 10:34
Ono to tak obvykle aj býva, že "dlhý" je kvôli prebytku rýchlosti.

Dosť ma ale prekvapuje tá FAA - to asi nie je obvyklé, že ano?
Pokud pilot není tzv. "pilot - hloubkař" ... práh RWY, výška 100 metrů :lol:

Máš pravdu, není. Šetřit by to měl stát, na jehož území k accidentu / incidentu došlo. Nicméně stát zápisu letadla do rejstříku má dle Annexu 13 (L-13) povinnost akceptovat žádost státu projekce, státu výroby, státu provozovatele a státu zápisu do rejstříku - což jsou v tomto případě, ve všech bodech, USA - na participaci při šetření příčin.
Přiznám se ž v tomto případě přesně nevím, zda UZPLN šetření oficiálně FAA předal, fakticky to ale FAA šetří.
Zkusím se zeptat.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 12:59
od riho
kenavf píše:
07 srp 2018, 11:32
Alchymista píše:
07 srp 2018, 10:34
..
Dosť ma ale prekvapuje tá FAA - to asi nie je obvyklé, že ano?
Prečo by to bolo neobvyklé. Ten incident mohol skončiť horšie a treba analyzovať situáciu a záznamníky a urobiť opatrenia.
Pretože FAA je americký úrad pre civilné letectvo a incident sa stal v ČR. Má to vyšetrovať česká letecká inšpekcia, alebo ako sa to u vás volá a FAA si mala len vyžiadať podklady pre disciplinárne konanie voči pilotovi, keďže ten bol američan a papiere mu vydal FAA.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 13:04
od kenavf
Dík za vysvetlenie.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 13:30
od Skeptik
riho píše:
07 srp 2018, 12:59
Pretože FAA je americký úrad pre civilné letectvo a incident sa stal v ČR. Má to vyšetrovať česká letecká inšpekcia, alebo ako sa to u vás volá a FAA si mala len vyžiadať podklady pre disciplinárne konanie voči pilotovi, keďže ten bol američan a papiere mu vydal FAA.
Nikoliv - viz Annex 13 (L-13)
Šetřením akcidentů a incidentů je v ČR pověřen UZPLN (Úřad pro odborné Zjišťování Příčin Leteckých Nehod).
Dle L-13 Hlavy 3
Jestliže Předseda komise obdrží od Státu zápisu letadla do rejstříku, Státu provozovatele, Státu projekce nebo Státu výroby žádost, aby letadlo, jeho náklad a další důkazní materiály zůstaly ponechány bez hnutí na místě až do prohlídky zplnomocněným představitelem tohoto státu, musí Předseda komise provést všechny potřebné kroky k tomu, aby takovéto žádosti vyhověl, pokud je to možné a slučitelné s řádným vedením odborného zjišťování příčin. S letadlem (troskami) lze manipulovat jen za účelem záchrany osob, zvířat, pošty a cenností, k zamezení zničení požárem nebo z jiných příčin, nebo k zamezení jakémukoli nebezpečí, nebo tvoří-li překážku pro letecký provoz, pro jinou dopravu nebo pro veřejnost za předpokladu, je-li to prakticky možné a nebude to mít za následek nepřiměřené zpoždění při opětovném uvedení letadla do provozu.
Stejně tak může předseda Komise státu kde k accidentu / incidentu došlo přizvat do Komise zástupce státu projekce / výroby / provozovatele / zápisu do rejstříku (v tomto případě FAA) či dokonce stát může šetření předat.
Ústav nebo jím pověřená právnická osoba musí bez prodlení zahájit odborné zjišťování příčin LN a nést odpovědnost za vedení odborného zjišťování příčin, ale Ústav může po vzájemné dohodě a souhlasu převést celé nebo část odborného zjišťování příčin na jiný stát nebo na regionální organizaci pro odborné zjišťování příčin LN a I. V každém případě musí využít všechny prostředky k usnadnění odborného zjišťování příčin.
Naopak je ZAKÁZÁNO použít výsledky šetření příčin accidentu / incidentu k postihu (disciplinárne konanie) účastníků.
Jakékoli odborné zjišťování příčin v souladu s ustanoveními tohoto předpisu musí být odděleno od soudního nebo správního řízení k přisouzení viny nebo odpovědnosti za zavinění.
Logicky, účelem šetření příčin je eliminovat možnost opakování události a je tedy nutné, aby všichni zúčastnění spolupracovali.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 14:07
od riho
Takže FAA mohla podať žiadosť na prevedenie práva na vyšetrenie accidentu na seba a tej mohlo byť vyhovené. Ale tieto výsledky nesmú byť použité v trestnom, ani súdnom konaní voči osobám, ktoré budú uznané vyšetrovaním označené za vynníkov?

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 14:27
od kenavf
Takže čo sa stane pilotovi ktorý bol "rýchly a dlhý"?

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 14:30
od riho
Zavolajú si ho na preskúšanie?

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 16:28
od Skeptik
riho píše:
07 srp 2018, 14:07
Takže FAA mohla podať žiadosť na prevedenie práva na vyšetrenie accidentu na seba a tej mohlo byť vyhovené. Ale tieto výsledky nesmú byť použité v trestnom, ani súdnom konaní voči osobám, ktoré budú uznané vyšetrovaním označené za vynníkov?
Ano.

Na druhou stranu nikdo nemůže zabránit orgánovy činnému v trestním řízení, aby se "inspiroval" Závěrečnou zprávou. Musí si ale počkat na její oficiální vydání, a nesmí ji použít jako důkaz.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 srp 2018, 16:37
od Skeptik
kenavf píše:
07 srp 2018, 14:27
Takže čo sa stane pilotovi ktorý bol "rýchly a dlhý"?
Řeší ho jeho zaměstnavatel (provozovatel letadla) případně (dojde-li k vážnému incidentu či letecké nehodě) státní autorita, která mu vydala průkaz pilota (v případě Česka ÚCL, v případě Slovenska ŠLI).

V případě těch Američanů pak FAA.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 08 srp 2018, 20:10
od skflanker_
Piatok 03.08.2018 výrobná spoločnosť "Vrtuľníky Ruska" (Вертолеты России) počas závodných testov vrtuľníka Mi-171А2 (Ми-171А2) {išlo o 5. prototyp} pri hore Elbrus testovala svoj stroj.
Neuviedli v akej nadmorskej výške testovací let prebiehal, zdroj Vesti uviedol, že podľa niektorých zdrojov test prebiehal iba s 1 motorom.
Nikto nebol zranený, 5. prototyp je ale zničený. Posádka bola prevezená druhým vrtuľníkom na letisko Naľčik.
20180803.jpg
Mi-171А2
Zdroj http://ren.tv/novosti/2018-08-03/mi-171 ... ogo-poleta z 03.08.2018
Zdroj https://www.vesti.ru/doc.html?id=3046470 z 07.08.2018 + foto + video samotnej udalosti a po
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=214197
Video https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire ... tm/player/
Video testovacieho letu a až na konci samotné udalosť:

https://youtu.be/FyRiSepgKwQ zverejnené 07.08.2018, dĺžka videa 2 min

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 10 srp 2018, 11:27
od Alchymista
9. 8. 2018 - C-5 Galaxy, Lackland Air Force Base,
Pristátie bez vysunutého predného podvozku
Pekne to pilot podržal a jemne spustil, majster...

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 11 srp 2018, 12:18
od Skeptik
Nevím jestli sem, nebo do vtipů jako černý humor.
Letecký mechanik v Seattlu havaroval s ukradeným letadlem
Pokud s tím letadlem přistanu, myslíte, že mě Alaska zaměstná jako pilota?‘
Muž pilotující Dash-8 byl ve spojení s pozemními složkami seattleského řízení letového provozu. Ze záznamu komunikace vyplývá, že se například ptal: „Pokud s tím letadlem přistanu, myslíte, že mě Alaska zaměstná jako pilota?“ Krátce před pádem pak oznámil, že má dojem, že mu vysazuje jeden z motorů.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/letecky-mechanik ... ranici_ele
https://www.lidovky.cz/letecky-mechanik ... ranici_ele

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 11 srp 2018, 16:34
od QVAK
Na Prachaticku se zřítil historický letoun, pilot zemřel

U Strunkovic nad Blanicí na Prachaticku dnes odpoledne při leteckém dni spadlo letadlo. Pilot se vážně zranil a následně i přes lékařskou pomoc zemřel. Divákům se při pádu ultralehkého letounu BETA B 50 nic nestalo. Letecký den byl ukončen, řekl předseda AK Prachatice Bohouš Chán.

https://echo24.cz/a/Spex3/na-prachatick ... lot-zemrel

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 11 srp 2018, 16:36
od WuVirr
Ještě že jsem se na to vys.... a zůstal doma, mam to do Mexika (Strunkovice nad Blanicí) asi 12 km :roll:
Jen doufám, že to nebyl někdo koho znám :cry:

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 15 srp 2018, 10:42
od Skeptik
American kamikaze :blbec:
Američan kvůli sporu s manželkou zaútočil letadlem na vlastní dům
https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... i-dum.html
Jinak v článku je chyba - evidentně se nejednalo o "malý vrtulový letoun"., ale o Cessnu Citation = Jet.
https://twitter.com/KSLSharaPark/status ... 90/photo/1

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 15 srp 2018, 13:56
od kozlus
To do toho baraku narazil ve skoro nulove rychlosti?