bacil, ono se to jinak vyhodnocuje následně a jinak v kabině letadla, když se to děje.
V těch 2.000 m, když najednou začala kapitánovi padat rychlost z cca 550 km/h až na nulu (za 34 sekund = dost rychle, jako při přetažení) tak posádka začala řešit, co se děje. V tom okamžiku začala padat i rychlost na druhém rychloměru. Když spadla na 200 km/h, posádka prudce potlačila. Evidentně ztratili pojem o své orientaci. Pravděpodobně se domnívali, že se dostali do tzv. Střihu větru (prudká změna rychlosti a směru větru). A ztráta rychlosti je to nejhorší, co se letadlu může stát. Čas na volání ATC tam nebyl.
A nevím jaké "tlačítko" máš na mysli. Datalink? To trvá dlouho, a přiznám se, že ani nevím, zda je jím moskevská Approach vybavena.
Pitotovy trubice jsou jediným měřičem rychlosti. Neexistuje jiný spolehlivý způsob jak změřit rychlost letu vůči vzdušné mase.
Argumentovat tím, že neví jak to letí rychle, je trochu mimo, když mu to můžou nahlásit i z věže z dat radarů - pokud budou vědět že má problém. Taky má uši a slyší jak to sviští kolem kabiny
Nikdy jsi nepilotoval letadlo.
Když nevidíš horizont nebo zem (např. v mraku nebo sněhové přeháňce) tak bez přístrojů nevíš, zda letíš rovné či na zádech, natož jakou rychlostí.
GPS udává rychlost vůči zemi což je pro pilota druhotná informace. Navíc letíš-li střemhlav rychlostí 1.000 km/h tak GPS ukazuje 0 km/h.
Služba řízení letového provozu má údaje o rychlosti letu že sekundárního radarů = hlášení z letadla. Pokud je informace špatná ... :(
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire