Stránka 1 z 101

Letecké nehody všeobecne

Napsal: 14 bře 2017, 19:57
od skflanker_
Írska Pobrežná stráž stratila záchranársky vrtuľník S-92 so 4 ľuďmi na palube
Obrázek
V utorok 14.03.2017 pri západnom pobreží Írska havaroval vrtuľník SAR S-92 so 4 ľuďmi na palube.
Zdroj http://www.verticalmag.com/news/irish-c ... our-board/

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 15 bře 2017, 22:37
od WuVirr
Video z místa katastrofy SU-30MKI VVS Indie


Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 18 bře 2017, 13:20
od WuVirr
Pád vrtulníku. Nevím kde a kdy ani co se pokazilo, ale vypadá to docela nebezpečně
https://vk.com/video-42331_456239657?ha ... 3b7ae&hd=1

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 18 bře 2017, 16:42
od Tarmi
WuVirr píše:
18 bře 2017, 13:20
Pád vrtulníku. Nevím kde a kdy ani co se pokazilo, ale vypadá to docela nebezpečně
https://vk.com/video-42331_456239657?ha ... 3b7ae&hd=1
Zo rotorom trafil lano. Ktore bolo zavesene zo spodu vrtulnika na stoziar.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 18 bře 2017, 18:49
od skflanker_
WuVirr píše:
15 bře 2017, 22:37
Video z místa katastrofy SU-30MKI VVS Indie ...
Streda 15.03.2017, Indické letectvo, lietadlo Su-30MKI úplne zničené po technickej poruche - obaja piloti sa bezpečne katapultovali, ale na zemi boli 3 ľudia zranený ..
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194206 + ďalšie odkazy

Utorok 14.03.2017, Indonézia, lietadlo F-16 na pristátí - zlyhanie bŕzd a šmyk z dráhy + kotrmelec - žiadne zranenia osôb ani pilota
Obrázek
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194207 + ďalšie odkazy + tweet
Zdroj http://intisari-online.com/Intisari-New ... =hootsuite

Piatok 17.03.2017, Kanada, zrážka 2 lietadiel Cessna 152 vo vzduchu, trosky dopadli na Obchodné centrum (parkovisko a strecha budovy) - jeden pilot zomrel, 3 osoby zranené.
Video

Zverejnené 17.03.2017, dĺžka videa 1:10min.
http://youtu.be/WdZvZj_Rc7Y
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194251 + tweet + video + ďalšie odkazy
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194252 + tweet + odkazy

Pondelok 20.03.2017, Južný Sudán, letisko pri meste Wau, lietadlo Antonov An-26 (5 členná posádka + 40 cestujúcich) zhorelo na rolovacej dráhe. Nikto sa nezranil.
Obrázek
http://aviation-safety.net/database/rec ... 20170320-0 + odkazy + video + tweet
http://tass.ru/proisshestviya/4110447 + mapa + tweet
tweet

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 21 bře 2017, 11:56
od petrp
Letadlo po tvrdém přistání shořelo
Všech 49 lidí na palubě Antonova An-26 přežilo nehodu letadla v Jižním Súdánu. Stroj tvrdě přistál zřejmě kvůli špatné viditelnosti, následně ho zachvátily plameny. Čtyři lidé byli zraněni. „Letadlo se dotklo země, pak zase odskočilo, pilot nad ním neměl kontrolu,“ popsal zástupce šéfa řízení leteckého provozu chvíle před tím, než letoun začal hořet. Podle některých zpráv navíc stroj narazil do požárního vozu. Nehoda se udála v pondělí u města Wau na severozápadě země, v níž od roku 2013 zuří občanská válka a v poslední době i hladomor. Letadlu se po nárazu otevřely dveře, díky čemuž ho mohlo 44 pasažérů a pět členů posádky rychle opustit. S jejich evakuací pomáhali členové mírové mise OSN.

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... utect.html

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 02 dub 2017, 22:28
od QVAK
Z letadla odpadlo za letu několik dílů. Pak se na Prachaticku zřítilo

Vyšetřování sobotní letecké nehody na Prachaticku, při které zemřel pilot, je v plném proudu. Letový inspektor Josef Procházka z Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod uvedl, že už během letu odpadlo z letadla hned několik částí. Teprve potom se zřítilo. Zbytky letounu, který byl zničen požárem, budou převezeny ke zkoumání do Prahy.

https://www.novinky.cz/krimi/433930-z-l ... itilo.html

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 03 dub 2017, 14:15
od petrp
Polsko obvinilo ruské dispečery z vyprovokování havárie Tu-154
Generální prokuratura Polska vznesla obvinění proti ruským dispečerům a „třetí osobě“ z úmyslného vyprovokování letecké nehody letadla Tu-154 bývalého polského prezidenta Lecha Kaczyńského u Smolenska. „Byly už shromážděny a v průběhu vyšetřování získány důkazy, které umožnily prokurátorům vypracovat nové obvinění na adresu leteckých dispečerů a také třetí osoby, která se nacházela ve věži pro řízení letů, ze záměrného vyprovokování katastrofy, která měla za následek smrt velkého množství lidí," řekl zástupce generálního prokurátora Polska Marek Poscenek na pondělní tiskové konferenci ve Varšavě.

Mezistátní letecký výbor zveřejnil v roce 2011 definitivní zprávu o výsledcích technického vyšetřování. Za bezprostřední příčinu pádu letadla bylo označeno rozhodnutí posádky odmítnout přistání na náhradním letišti a jako systémové příčiny byly uvedeny nedostatky v zabezpečení letu a v přípravě posádky.

https://cz.sputniknews.com/svet/2017040 ... ie-Tu-154/

PS: To už je na diagnózu... :mrgreen:

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 03 dub 2017, 16:28
od Alchymista
jj ruský dispečeri vyprovokovali katastrofu polského prezidentského Tu-154 tým, že ho poslali preč.
A vyprovokovanej vysokej poľskej degeneracii neostalo iné, len okamžite spáchať rituálnu sebevraždu.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 03 dub 2017, 17:40
od QVAK
petrp píše:
03 dub 2017, 14:15
Polsko obvinilo ruské dispečery z vyprovokování havárie Tu-154
Generální prokuratura Polska vznesla obvinění proti ruským dispečerům a „třetí osobě“ z úmyslného vyprovokování letecké nehody letadla Tu-154 bývalého polského prezidenta Lecha Kaczyńského u Smolenska. „Byly už shromážděny a v průběhu vyšetřování získány důkazy, které umožnily prokurátorům vypracovat nové obvinění na adresu leteckých dispečerů a také třetí osoby, která se nacházela ve věži pro řízení letů, ze záměrného vyprovokování katastrofy, která měla za následek smrt velkého množství lidí," řekl zástupce generálního prokurátora Polska Marek Poscenek na pondělní tiskové konferenci ve Varšavě.

Mezistátní letecký výbor zveřejnil v roce 2011 definitivní zprávu o výsledcích technického vyšetřování. Za bezprostřední příčinu pádu letadla bylo označeno rozhodnutí posádky odmítnout přistání na náhradním letišti a jako systémové příčiny byly uvedeny nedostatky v zabezpečení letu a v přípravě posádky.

https://cz.sputniknews.com/svet/2017040 ... ie-Tu-154/

PS: To už je na diagnózu... :mrgreen:
Podle polského prokurátora přispěli k nehodě ve Smolensku Rusové

Polská prokuratura obvinila dva ruské letecké dispečery a „třetí osobu“ pobývající na řídící věži smolenského letiště, že úmyslně způsobili leteckou katastrofu, při které v dubnu 2010 zahynul polský prezident Lech Kaczyński a dalších 95 lidí, vesměs příslušníků polských elit.


http://www.lidovky.cz/podle-polskeho-pr ... ranici_ELE

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 05 dub 2017, 16:51
od petrp
F-16 havarovala dnes ráno v Camp Springs (Maryland) poblíž základny Andrews. Piloti se katapultovali...
https://twitter.com/IAFFLocal1619/statu ... 7901598720

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 18 dub 2017, 14:57
od skflanker_
V pondelok 17.04.2017 o 01:30 miestneho času v USA, štát Maryland (▲ viď aj predchádzajúci príspevok) pri meste Leonardtown v priestore golfového ihriska Breton Bay Golf Course havaroval vrtuľník Sikorsky UH-60 Black Hawk patriaci US Army
Obrázek
Jeden člen posádky zahynul, dvaja boli prevezený do nemocnice (jeden z nich v kritickom stave), stroj je neopraviteľný (úplne zničený).
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=194875 + tweet + video po havárii + ďalšie odkazy a v nich videá a tweety
Edit - Zdroj http://aktualne.atlas.sk/zahranicie/ame ... sadky.html alebo http://svet.sme.sk/c/20511060/v-americk ... sadky.html

V Turecku sa zrútil policajný vrtuľník s 12 ľuďmi na palube
Na palube vrtuľníka bola skupina sudcov a policajtov.
Na juhovýchode Turecka sa zrútil dnes policajný vrtuľník s 12 ľuďmi na palube. Vrtuľník sa zrútil v provincii Tunceli. Podľa médií bola na palube skupina sudcov a policajtov.
Zdroj http://www.aktuality.sk/clanok/464138/v ... -na-palube
alebo http://svet.sme.sk/c/20511301/v-turecku ... alube.html

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 21 dub 2017, 19:50
od Flippy1905
Na Carl Vinsonovi spladla F18. Pilot se katapultoval. https://news.usni.org/2017/04/21/super- ... pilot-safe

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 26 dub 2017, 15:58
od Grif
V Západnom Sibíri, presnejšie v časti Buryatia došlo k havárií vojenského lietadla Mig-31.

Obom pilotom sa podarilo katapultovať, informuje ruský minister obrany a dodal, že ich životy nie sú ohrozené.
Nehoda sa stala počas tréningového letu. Nadzvukový stíhač štartoval z letiska Telemba.
V rámci vyhľadávacej a záchrannej akcie bol na miesto vyslaný vrtuľník.
''Lietadlo sa zrútilo na opustenom mieste. Obaja piloti sa katapultovali. Piloti sa rýchlo zotavili, neexistuje žiadne nebezpečenstvo pre ich života'' cituje RIA Novosti ruské ministerstvo obrany.
Nadzvukový stíhač MIG-31 ruského letectva, patrí k najrýchlejším lietadlám na svete. Ruské ministerstvo obrany už pripravuje tým, ktorého úlohou bude zistiť, čo bolo príčinou nehody.
http://www.securitymagazin.cz/defence/r ... 55975.html

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 28 dub 2017, 16:28
od petrp
Dva roky po tragédii. Německé aerolinky ruší pravidlo dvou osob v kokpitu
Dva roky po havárii letadla společnosti Germanwings, které úmyslně navedl do skalního masivu ve francouzských Alpách kopilot Andreas Lubitz, ruší německé aerolinky bezpečnostní opatření, jež v souvislosti s tragédií se 150 mrtvými zavedly. Nejpozději od prvního června bude moci být v kokpitu opět jen jeden pilot.
"Hodnocení ukázalo, že opatření se dvěma osobami v kokpitu nepřineslo zvýšení bezpečnosti," uvedl svaz německého leteckého hospodářství BDL. Pokud si jeden z pilotů musel odskočit, musel ho dosud v řídicí kabině nahradit někdo z palubního personálu. Delšími časovými úseky nutnými pro výměnu osob v kokpitu podle BDL ale zbytečně vzniká dodatečné riziko, že se do prostoru dostane neoprávněná osoba.

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/e ... 27828.html

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 04 kvě 2017, 14:09
od petrp

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 07 kvě 2017, 16:43
od skflanker_
MiG-29K, modrá 41, letisko Severomorsk-3 (Североморск-3)
Obrázek
Obrázek
Pilot neudržal stroj na dráhe v rovine dráhy, dostal šmyk a zachytil o sneh = kotrmelec. Pilot bez zranení.

Zdroj http://milinfolive.livejournal.com/17586.html - http://bmpd.livejournal.com/2594863.html - http://pikabu.ru/story/mig29_k_greet_pu ... ke_5031321 - http://news-front.info/2017/05/06/spoko ... selivanov/ bod 5.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 09 kvě 2017, 16:38
od woxia
Jelikož se na Slovensku a v Česku objevily identické články ohledně starší havárie IL-62 v roce 1987 v Polsku:
http://www.topky.sk/cl/13/1627647/Pred- ... ty-Sovieti
https://e-svet.e15.cz/technika/nejhorsi ... ty-1332171

Vyšetřování, jehož výsledky museli Poláci obhajovat před sovětským tlakem, jasně ukázalo na příčinu neštěstí.
Byl jím šlendrián při výrobě motorů, sovětská továrna kvůli nedostatku válečků do ložisek používala jen poloviční množství těchto součástek - 13 ze 26.


Osobně se mi to nezdálo, tak jsem trochu početla a tady je můj názor:

Il-62 M SP-LBG LOT Flight 5055:
Ale toto (tj. ložisko) není uvedeno ve zprávě - je to smyšlenka polského autora uveřejněná v roce 1991 na základě polské zprávy hovořící o materiálové vadě - pokud si zdroj na anglické wiki přečtete, tak je tam uvedeno, že polští piloti stoupali na maximální tah nejen do 5.500 m ( jak požadovali v rozporu s předpisy polští navigátoři), ale jeli na plný výkon pořád dál - havárie se stala ve výšce 8.500 m - motor jel na plný výkon po přikázání zrychlení stoupání téměř 10 minut (nepočítaje start do výšky v které dostali příkaz dále rychle stoupat - dalších 8 minut) :!:
Je logické, že motor takové přetížení (letoun byl ještě ke všemu plně natankován a o 2.000 kg přetížen :!: :!: :!: , aby nemuseli Poláci v N.Y. tankovat za devizy :blbec: ) těžko mohl snést - (je zde také otázka jestli byl vyměňován mazací olej v motoru v souvislosti s doporučeními).
Ale ještě byl pořád čas to řešit - problém byl s tím, že museli vypustit palivo, aby letoun mohl bezpečně přistát, ale piloti nezkontrovali zadní prostor, kde se zatím rozhořel požár a měnili místo přistání, čímž dali za 45 minut požáru čas na to, aby prorazil do prostoru cestujících.
Bohužel, v té chíli jim chyběly desítky sekund do přistání - po objevení se plamenů a kouře v prostoru pro cestující vznikla panika a cestující se hrnuli vpřed, čímž zpečetili osud letounu.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_5055

Stejná nehoda motoru byla také u letu LOT 007 v roce 1980, zde se píše více o nekázni polských pilotů, snížení servisu v zájmu snížení nákladu a nadužívání maximálniho výkonu motorů.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_7

Hodně to vypovídá o způsobu polského vyšetřování dříve a naposled u prezidentského TU-154M. Piloti hrdinové, sovětská/ruská vina.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 09 kvě 2017, 17:55
od kenavf
woxia píše:
09 kvě 2017, 16:43
..
Máš tam klec, ve které ty kuličky nebo válečky běhají. Takže ano, mohla jich tam být půlka. Trochu ale nechápu tu skutečnost, když to ložisko nevydrželo a rozletělo se, že přišli na to, že tam byla jen polovina valivých částí.
..
To ložisko alebo tá zostava ložiska je väčšinou dodávaná ako komplet,nie je to prepravka s valčekmi ktoré niekto nastrká do klietky u výrobcu motorov.A ak by to bola taká sofistikovaná konštrukcia že by boli obežné dráhy priamo na rotore a v statore a vkladala by sa len klietka s valivími telieskami tak aj tak by im chodila asi tá klietka už s valčekmi osadená od výrobcu ložísk.Ale v tom prípade by mali problém s generálkami a "opravou uloženie=výmena ložísk".
A také uloženie by bolo veľmi drahé na výrobu.Pretože ložiská aby mali čo najoptimalnejšiu vôľu,sa párujú a kombinujú valčeky,klietky a krúžky podľa toho v akej odchylke sa podarili vyrobiť a ich vhodným spárovaním sa dosiahne čo najlepšia vôľa.
woxia píše:
09 kvě 2017, 16:43
... Trochu ale nechápu tu skutečnost, když to ložisko nevydrželo a rozletělo se, že přišli na to, že tam byla jen polovina valivých částí.
..
Mohli nájsť klietky a zistili že len každý druhý priestor pre valček vykazoval opotrebenie.

Ale aj tak o tom pochybujem.
Letecká technika sa robí s veľmi malým koeficientom bezpečnosti(predimenzovanie je veľmi malé) 1,05 až 1,1??
Takže ak by sa vynechala polovica valčekov tak by sa to muselo rozletieť už pri prvom skušobnom štarte motoru.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 09 kvě 2017, 23:01
od Polite
Aky rozdiel je v kvalite, presnosti a v metariali pre valceky lozisk pletacich strojov, aut, sustrohov, vrtaciek(myslim socialistickych, nie sucasnych vrtaciek)...oproti leteckym loziskam?