Letecké nehody všeobecne
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3350
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Cvičný a lehký bojový letoun Jak-130 havaroval během plnění cvičného letu poblíž letiště Borisoglebsk ve Voroněžské oblasti. Pilotům se podařilo katapultovat.
O této události informovala agentura RIA Novosti s odkazem na ruské ministerstvo obrany.
Uvádí se, že se posádce podařilo dostat stroj mimo osídlené oblasti a poté se katapultovat.
„Oba piloti se ihned, co se dostali na zem, s námi spojili. Jejich životu nebo zdraví nic neohrožuje. Pro evakuaci pilotů byla do oblasti vyslána pátrací a záchranná skupina," uvedli na ministerstvu.
Pro vyšetření příčin havárie se z letiště Čkalovskij v Moskevské oblasti připravuje vyrazit komise pro bezpečnost leteckého provozu ozbrojených sil Ruska.
Zdroj: https://cz.sputniknews.com/svet/2017091 ... un-jak130/
O této události informovala agentura RIA Novosti s odkazem na ruské ministerstvo obrany.
Uvádí se, že se posádce podařilo dostat stroj mimo osídlené oblasti a poté se katapultovat.
„Oba piloti se ihned, co se dostali na zem, s námi spojili. Jejich životu nebo zdraví nic neohrožuje. Pro evakuaci pilotů byla do oblasti vyslána pátrací a záchranná skupina," uvedli na ministerstvu.
Pro vyšetření příčin havárie se z letiště Čkalovskij v Moskevské oblasti připravuje vyrazit komise pro bezpečnost leteckého provozu ozbrojených sil Ruska.
Zdroj: https://cz.sputniknews.com/svet/2017091 ... un-jak130/
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
▲ Originál správy http://ria.ru/incidents/20170916/1504908874.html a foto z hasenia trosiek:
Zdroj http://vk.com/wall-112510789_366276
Autor zaretušoval označenie stroja
Viac info http://tass.ru/proisshestviya/4568031 / http://tass.ru/proisshestviya/4568097
Štart lietadla z letiska Борисоглебск a lietadlo bolo priradené k Voronežskej leteckej škole
Podľa http://www.interfax.ru/russia/579333 pravdepodobne - možno došlo k zlyhaniu systému riadenia motorov
Na letisku v Prievidzi spadlo lietadlo, zahynul jeden človek
Viac foto http://www.facebook.com/prezidiumhazz/p ... 7208215162
Išlo o stroj Let Z-37-C3 "Čmelák" s registračným číslom OM-DCC (majiteľ Aeroklub Dubnica nad Váhom):
Zdroj http://vk.com/wall-112510789_366276
Autor zaretušoval označenie stroja
Viac info http://tass.ru/proisshestviya/4568031 / http://tass.ru/proisshestviya/4568097
Štart lietadla z letiska Борисоглебск a lietadlo bolo priradené k Voronežskej leteckej škole
Podľa http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199723 sa nehoda stala hneď pri letisku pri výučbe manévrov - možno prehliadky na letecký deňсамолет принадлежит воронежскому летному училищу
Podľa http://www.interfax.ru/russia/579333 pravdepodobne - možno došlo k zlyhaniu systému riadenia motorov
Na letisku v Prievidzi spadlo lietadlo, zahynul jeden človek
Zdroj http://domov.sme.sk/c/20650441/na-letis ... ml?ref=trz z 16.09.2017Na letisku v Prievidzi spadol v sobotu popoludní jednomotorový dolnoplošník Čmelák Z-37. Na palube boli 3 ľudia. Jeden zahynul a dvaja sa zranili.
Viac foto http://www.facebook.com/prezidiumhazz/p ... 7208215162
Išlo o stroj Let Z-37-C3 "Čmelák" s registračným číslom OM-DCC (majiteľ Aeroklub Dubnica nad Váhom):
Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 16 zář 2017, 19:10, celkem upraveno 3 x.
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
▲▲ Ad Tu-22M3:
Miesto nehody = 780 metrov za prahom dráhy:
A podľa tejto foto:
Bol nasadený aj v Sýrii - 7 červených hviezd
Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2017/09/sa ... -ruso.html
▲ Ad Jak-130
Podľa http://topwar.ru/125166-nekotorye-podro ... bskom.html z 16.09.2017 išlo o cvičný Jak-130, biela 49:
Bol už aj aktualizovaný http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199723 + video + odkazy
Miesto nehody = 780 metrov za prahom dráhy:
A podľa tejto foto:
Bol nasadený aj v Sýrii - 7 červených hviezd
Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2017/09/sa ... -ruso.html
▲ Ad Jak-130
Podľa http://topwar.ru/125166-nekotorye-podro ... bskom.html z 16.09.2017 išlo o cvičný Jak-130, biela 49:
Bol už aj aktualizovaný http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199723 + video + odkazy
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16232
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
BÝVALÝ VELITEL RUSKÝCH LETECKÝCH SIL SE VYJÁDŘIL KE ZPRÁVÁM O SMRTI PILOTA V USA
Vojenská letadla sovětské a ruské výroby si vyžadují opatrné řízení dokonce i zkušenými zahraničními piloty, domnívá se bývalý zástupce ruských leteckých sil, Hrdina Sovětské svazu, generálplukovník Nikolaj Antoškin. „Nic nemohu říct, aniž bych znal pilota, jak letěl, a charakteristiky letounu. Mohu říct pouze to, že letoun je velmi spolehlivý a Američané to vědí. Pro každé letadlo potřebujete odpovídající přípravu," řekl agentuře RIA Novosti Antoškin. Podle jeho údajů ruské vzdušně-kosmické síly nemají jednotky, které by měly letouny vyrobené v zemích NATO. Nicméně někteří ruští letci mají zkušenosti s pilotováním zahraničních bojových strojů. „Takové jednotky nemáme. Naši piloti létali (na zahraničních letounech — pozn. red.). Nechávali jsme létat jeden druhého: oni na našich, my na jejich. I já jsem létal, ale velmi opatrně, i v USA i s Francouzi i s Angličany. Piloti jsou všude výteční, výcvik je dobrý, ale v cizím letadle můžete chybovat," řekl Antoškin RIA Novosti.
„Zachránit se mohl (Schultz — pozn. red.) v jakékoliv situaci. Měli jsme případy, kdy se lidé katapultovali, i když letadlo stálo na zemi a vyvázli živí. Su-24, Su-27 a MiG-29 mají velmi spolehlivá katapultovací křesla," dodal Antoškin. Talbojev uvedl, že se setkal se Schultzem a radil mu, aby nezkoušel opakovat prvky letecké akrobacie, které předvádějí ruští piloti. „Mluvil jsem s ním. Před měsícem jsem mu říkal: Nedělej to, co děláme my. Ukázal jsem mu přemety, ale řekl jsem: Tohle nedělej. Je to pouze naše letadlo, rodné, my víme, co s ním můžeme dělat. Nejdříve musíš vědět, na čem letíš," řekl Tolbojev v rozhovoru pro rozhlasovou stanici Govorit Moskva. Dále podotkl, že Schultz létal dobře a byl zkušeným pilotem.
„Existují určité detaily, velmi hluboké, o kterých víme pouze my, zkušební piloti. Říkám mu: Umřeš, nesmíš dělat to, co dělám já. Je to hranice," dodal Tolbojev.
http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/1108 ... pilota-usa
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
To je šialené - vybehnúť z dráhy trištvrte kilometra, neuveril by som, že sa to dá aj pri pristátí...
Pri štarte by som tomu uveril skôr - bol by to niečo podobné, ako sa stalo v Jaroslavli (Jak-42 rok 2011) len so šťastným koncom.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
- WuVirr
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 5647
- Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Re: Letecké nehody všeobecne
Video z místa navigátor Il – 76, zachycen havarovaný Tu - 22M3
https://vk.com/video-123538639_456244266
https://vk.com/video-123538639_456244266
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Ani ne, když jsi na přistání moc dlouhý a pak zjistíš, že ti nejdou brzdy :(Alchymista píše: ↑17 zář 2017, 20:10To je šialené - vybehnúť z dráhy trištvrte kilometra, neuveril by som, že sa to dá aj pri pristátí...
Pri štarte by som tomu uveril skôr - bol by to niečo podobné, ako sa stalo v Jaroslavli (Jak-42 rok 2011) len so šťastným koncom.
Zdroje zatím neříkají, kdy se mu odlomil podvozek, ale vzhledem k délce toho overrunu a ne zas tak velkému poškození to vypadá, že dlouhou cestu ujel po kolech.
Kdyby šel na břich hned po vyjetí z dráhy a pak klouzal víc jak 700 metrů, tak by to muselo být na hodně vysoké rychlosti a letadlo by nejspíš šlo do kotrmelců.
Posádka měla fakt kliku.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Čo som videl fotky rôznych podobných vybehnutí z dráhy (lietadlá v podobnej tonáži 50-100 ton) tak ani jedno takto ďaleko nezabehlo, väčšina skončila do 300-400 metrov za prahom, najďalej bola 737, kde pilot v daždi prehliadol prah a miesto na "zebru na začiatoku" sadol na "zebru na konci" - tí vybehli vyše pol kilometra.
Tu zrejme nešli nielen brzdy, ale ani padák... (aj keď nejaké laná na mieste za lietadlom ležia)
Tu zrejme nešli nielen brzdy, ale ani padák... (aj keď nejaké laná na mieste za lietadlom ležia)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Letecké nehody všeobecne
A co když viděl, že je dlouhý a chtěl to zvednout a už mu to nevyšlo?
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
To by som bral len v prípade, že by sadali na celkom cudzom/neznámom letisku
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
woxia
Možné to je, zatím máme moc málo informací.
Nicméně v takových případech to většinou končívá tragicky - posádka to nakonec zvedne, mašina je natažená na malé rychlosti, pád, mašina zachytí zadkem o zem, klopivý moment na čumák, úder čumákem o zem ... kotrmelce a :dolu:
Možné to je, zatím máme moc málo informací.
Nicméně v takových případech to většinou končívá tragicky - posádka to nakonec zvedne, mašina je natažená na malé rychlosti, pád, mašina zachytí zadkem o zem, klopivý moment na čumák, úder čumákem o zem ... kotrmelce a :dolu:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
To je jedna z mála možností.když jsi na přistání moc dlouhý a pak zjistíš, že ti nejdou brzdy
Ale napadá ma ešte iná, ktorá by vysvetlila viac vecí - núdzák po totálnom výpadku "všetkého". V takom prípade brzdy fungovať nebudú - nemajú ako, a zároveň lietadlo dosadá pri značne vyššej rýchlosti (nemá klapky, nemá ťah, takže drží rýchlosť do poslednej chvíle "aby to vôbec letelo"). A má to tiež za následok, že lietadlo je na pristátí "prirodzene dlhé". Pretože je lepšie sadnúť 500 metrov za prahom ako 50 metrov pred prahom... Jedno s druhým - dá to dosť na to vybehnutie na trištvrte kilometra.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Alchy, souhlas ... i když asi ne výpadek všeho - podle fotky pravého křídla jsou klapky v poloze pro přistání a kola byla také venku.
Na druhou stranu mluvčí MO uvedl jako příčinu technické selhání - proto se přikláníme k těm brzdám.
Na druhou stranu mluvčí MO uvedl jako příčinu technické selhání - proto se přikláníme k těm brzdám.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
V nedeľu dňa 24.09.2017 o cca 17:00 hod miestneho času v Taliansku počas leteckého dňa do mora padol Taliansky Eurofighter EF-2000 Tajfún:
http://youtu.be/L3jlaIr-Roc zverejnené 24.09.2017, dĺžka videa 0:36 min.
Zdroj http://roma.corriere.it/notizie/cronaca ... 4d04.shtml + http://ria.ru/world/20170924/1505450346.html z 24.09.2017
Telo 35-ročného pilota našli po 1,5 hodine v kabíne lietadla.
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199931 + ďalšie odkazy + videá
http://youtu.be/L3jlaIr-Roc zverejnené 24.09.2017, dĺžka videa 0:36 min.
Zdroj http://roma.corriere.it/notizie/cronaca ... 4d04.shtml + http://ria.ru/world/20170924/1505450346.html z 24.09.2017
Telo 35-ročného pilota našli po 1,5 hodine v kabíne lietadla.
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199931 + ďalšie odkazy + videá
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
K nehode Tu-22 na predošlej strane - takže predsa len to bolo pri štarte...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 207
- Registrován: 07 úno 2017, 13:17
Re: Letecké nehody všeobecne
Hmmm zaujimave..hladal som kolko metrov potrebuje na vzlet a nenašiel som..ale našiel som že na plny ťah to motorom trvá 9 sekund...a plny ťah s prídavným spalovanim za 18sekund..to znamená že im nezabralo pridavné spalovanie???? Alchy...??? pretože je divné že tak neskoro začali brzdiť?? a ešte sa im poriadne nerozbalili padaky...
PS už som našiel ..dlžka vzletu je 2100m..
PS už som našiel ..dlžka vzletu je 2100m..
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 8167
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Je to dost divné.
Je to ten správný případ, tedy "červená 20"?
Šajtovka má RWY 3.600 metrů (stejně jako hlavní RWY letiště Praha/Ruzyně). Ten rozjezd i doběh mi připadá strašně krátký, jakoby z výrazně kratší dráhy.
Jistě, nemusel startovat z prahu dráhy, ale to se mi nezdá.
EDIT Asi to tak bude. Jediná další havárie Tu-22M při vzletu se stala v roce 1989.
Je to ten správný případ, tedy "červená 20"?
Šajtovka má RWY 3.600 metrů (stejně jako hlavní RWY letiště Praha/Ruzyně). Ten rozjezd i doběh mi připadá strašně krátký, jakoby z výrazně kratší dráhy.
Jistě, nemusel startovat z prahu dráhy, ale to se mi nezdá.
EDIT Asi to tak bude. Jediná další havárie Tu-22M při vzletu se stala v roce 1989.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 27 zář 2017, 22:26, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 207
- Registrován: 07 úno 2017, 13:17
Re: Letecké nehody všeobecne
Tak podla tej vzdialenosti ktoru stihli prebehnuť a podla toho že skončili okolo 800m za drahou mi to pripada ta štartovacia vzdialenosť akoby štartovali niekde s polky dráhy..
ale čas od pohnutia sa lietadla do začiatku brzdenia a vyhodenia padaka je 30sekund..dosť dlhý čas na to aby vzlietli...
ale čas od pohnutia sa lietadla do začiatku brzdenia a vyhodenia padaka je 30sekund..dosť dlhý čas na to aby vzlietli...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Možná sa stalo niečo napríklad až v polovici štartu,snažili sa to ešte nejako zanalyzovať či dokážu znova zvýšiť a udržať výkon motorov aby nabrali rýchlosť a výšku,stratili takto pár drahocenných sekund a už nebolo možné to ubrzdiť.kiko1969 píše: ↑27 zář 2017, 22:24Tak podla tej vzdialenosti ktoru stihli prebehnuť a podla toho že skončili okolo 800m za drahou mi to pripada ta štartovacia vzdialenosť akoby štartovali niekde s polky dráhy..
ale čas od pohnutia sa lietadla do začiatku brzdenia a vyhodenia padaka je 30sekund..dosť dlhý čas na to aby vzlietli...
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42270
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
na to sú vypočítané a určené medze a rýchlosti
:arrow: http://www.fce.vutbr.cz/zel/svoboda.r/v ... etiste.pdfRychlost rozhodnutí (V1) – vysadí-li motor při rychlosti nižší, musí se let přerušit; vysadí-li motor při rychlosti vyšší musí být vzlet dokončen (pro zastavení je krátký zbytek VPD)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.