Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3353
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od gandalf » 16 zář 2017, 16:31

Cvičný a lehký bojový letoun Jak-130 havaroval během plnění cvičného letu poblíž letiště Borisoglebsk ve Voroněžské oblasti. Pilotům se podařilo katapultovat.
O této události informovala agentura RIA Novosti s odkazem na ruské ministerstvo obrany.
Uvádí se, že se posádce podařilo dostat stroj mimo osídlené oblasti a poté se katapultovat.
„Oba piloti se ihned, co se dostali na zem, s námi spojili. Jejich životu nebo zdraví nic neohrožuje. Pro evakuaci pilotů byla do oblasti vyslána pátrací a záchranná skupina," uvedli na ministerstvu.
Pro vyšetření příčin havárie se z letiště Čkalovskij v Moskevské oblasti připravuje vyrazit komise pro bezpečnost leteckého provozu ozbrojených sil Ruska.
Zdroj: https://cz.sputniknews.com/svet/2017091 ... un-jak130/

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 16 zář 2017, 18:29

▲ Originál správy http://ria.ru/incidents/20170916/1504908874.html a foto z hasenia trosiek:
Obrázek
Zdroj http://vk.com/wall-112510789_366276
Autor zaretušoval označenie stroja
Viac info http://tass.ru/proisshestviya/4568031 / http://tass.ru/proisshestviya/4568097
Štart lietadla z letiska Борисоглебск a lietadlo bolo priradené k Voronežskej leteckej škole
самолет принадлежит воронежскому летному училищу
Podľa http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199723 sa nehoda stala hneď pri letisku pri výučbe manévrov - možno prehliadky na letecký deň
Podľa http://www.interfax.ru/russia/579333 pravdepodobne - možno došlo k zlyhaniu systému riadenia motorov

Na letisku v Prievidzi spadlo lietadlo, zahynul jeden človek
Na letisku v Prievidzi spadol v sobotu popoludní jednomotorový dolnoplošník Čmelák Z-37. Na palube boli 3 ľudia. Jeden zahynul a dvaja sa zranili.
20170916_Z37.jpg
Let Z-37-C3, OM-DCC
Zdroj http://domov.sme.sk/c/20650441/na-letis ... ml?ref=trz z 16.09.2017
Viac foto http://www.facebook.com/prezidiumhazz/p ... 7208215162
Išlo o stroj Let Z-37-C3 "Čmelák" s registračným číslom OM-DCC (majiteľ Aeroklub Dubnica nad Váhom):
Obrázek
Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 16 zář 2017, 19:10, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 17 zář 2017, 14:47

▲▲ Ad Tu-22M3:
Miesto nehody = 780 metrov za prahom dráhy:
Obrázek
A podľa tejto foto:
Obrázek
Bol nasadený aj v Sýrii - 7 červených hviezd
Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2017/09/sa ... -ruso.html

▲ Ad Jak-130
Podľa http://topwar.ru/125166-nekotorye-podro ... bskom.html z 16.09.2017 išlo o cvičný Jak-130, biela 49:
Obrázek
Bol už aj aktualizovaný http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199723 + video + odkazy

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 16238
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 17 zář 2017, 19:38

Skeptik píše:
11 zář 2017, 12:14
Pořád žádná informace o tom, na jakém letadle to zahynul ten Lt. Col. Eric Schultz?
Našel jsem jen toto oficiální vyjádření, spolu s tvrzením, že se nejednalo o F-35.
...
BÝVALÝ VELITEL RUSKÝCH LETECKÝCH SIL SE VYJÁDŘIL KE ZPRÁVÁM O SMRTI PILOTA V USA
Vojenská letadla sovětské a ruské výroby si vyžadují opatrné řízení dokonce i zkušenými zahraničními piloty, domnívá se bývalý zástupce ruských leteckých sil, Hrdina Sovětské svazu, generálplukovník Nikolaj Antoškin. „Nic nemohu říct, aniž bych znal pilota, jak letěl, a charakteristiky letounu. Mohu říct pouze to, že letoun je velmi spolehlivý a Američané to vědí. Pro každé letadlo potřebujete odpovídající přípravu," řekl agentuře RIA Novosti Antoškin. Podle jeho údajů ruské vzdušně-kosmické síly nemají jednotky, které by měly letouny vyrobené v zemích NATO. Nicméně někteří ruští letci mají zkušenosti s pilotováním zahraničních bojových strojů. „Takové jednotky nemáme. Naši piloti létali (na zahraničních letounech — pozn. red.). Nechávali jsme létat jeden druhého: oni na našich, my na jejich. I já jsem létal, ale velmi opatrně, i v USA i s Francouzi i s Angličany. Piloti jsou všude výteční, výcvik je dobrý, ale v cizím letadle můžete chybovat," řekl Antoškin RIA Novosti.
„Zachránit se mohl (Schultz — pozn. red.) v jakékoliv situaci. Měli jsme případy, kdy se lidé katapultovali, i když letadlo stálo na zemi a vyvázli živí. Su-24, Su-27 a MiG-29 mají velmi spolehlivá katapultovací křesla," dodal Antoškin. Talbojev uvedl, že se setkal se Schultzem a radil mu, aby nezkoušel opakovat prvky letecké akrobacie, které předvádějí ruští piloti. „Mluvil jsem s ním. Před měsícem jsem mu říkal: Nedělej to, co děláme my. Ukázal jsem mu přemety, ale řekl jsem: Tohle nedělej. Je to pouze naše letadlo, rodné, my víme, co s ním můžeme dělat. Nejdříve musíš vědět, na čem letíš," řekl Tolbojev v rozhovoru pro rozhlasovou stanici Govorit Moskva. Dále podotkl, že Schultz létal dobře a byl zkušeným pilotem.
„Existují určité detaily, velmi hluboké, o kterých víme pouze my, zkušební piloti. Říkám mu: Umřeš, nesmíš dělat to, co dělám já. Je to hranice," dodal Tolbojev.

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/1108 ... pilota-usa
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 17 zář 2017, 20:10

skflanker_ píše:
17 zář 2017, 14:47
▲▲ Ad Tu-22M3:
Miesto nehody = 780 metrov za prahom dráhy:
Obrázek

To je šialené - vybehnúť z dráhy trištvrte kilometra, neuveril by som, že sa to dá aj pri pristátí...
Pri štarte by som tomu uveril skôr - bol by to niečo podobné, ako sa stalo v Jaroslavli (Jak-42 rok 2011) len so šťastným koncom.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 5647
Registrován: 01 úno 2017, 15:31

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od WuVirr » 18 zář 2017, 17:20

Video z místa navigátor Il – 76, zachycen havarovaný Tu - 22M3
https://vk.com/video-123538639_456244266

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 18 zář 2017, 17:29

Alchymista píše:
17 zář 2017, 20:10
To je šialené - vybehnúť z dráhy trištvrte kilometra, neuveril by som, že sa to dá aj pri pristátí...
Pri štarte by som tomu uveril skôr - bol by to niečo podobné, ako sa stalo v Jaroslavli (Jak-42 rok 2011) len so šťastným koncom.
Ani ne, když jsi na přistání moc dlouhý a pak zjistíš, že ti nejdou brzdy :(
Zdroje zatím neříkají, kdy se mu odlomil podvozek, ale vzhledem k délce toho overrunu a ne zas tak velkému poškození to vypadá, že dlouhou cestu ujel po kolech.
Kdyby šel na břich hned po vyjetí z dráhy a pak klouzal víc jak 700 metrů, tak by to muselo být na hodně vysoké rychlosti a letadlo by nejspíš šlo do kotrmelců.
Posádka měla fakt kliku.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 18 zář 2017, 17:45

Čo som videl fotky rôznych podobných vybehnutí z dráhy (lietadlá v podobnej tonáži 50-100 ton) tak ani jedno takto ďaleko nezabehlo, väčšina skončila do 300-400 metrov za prahom, najďalej bola 737, kde pilot v daždi prehliadol prah a miesto na "zebru na začiatoku" sadol na "zebru na konci" - tí vybehli vyše pol kilometra.
Tu zrejme nešli nielen brzdy, ale ani padák... (aj keď nejaké laná na mieste za lietadlom ležia)
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1663
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 18 zář 2017, 21:32

A co když viděl, že je dlouhý a chtěl to zvednout a už mu to nevyšlo?
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 18 zář 2017, 22:03

To by som bral len v prípade, že by sadali na celkom cudzom/neznámom letisku
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 18 zář 2017, 22:17

woxia
Možné to je, zatím máme moc málo informací.
Nicméně v takových případech to většinou končívá tragicky - posádka to nakonec zvedne, mašina je natažená na malé rychlosti, pád, mašina zachytí zadkem o zem, klopivý moment na čumák, úder čumákem o zem ... kotrmelce a :dolu:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 18 zář 2017, 22:55

když jsi na přistání moc dlouhý a pak zjistíš, že ti nejdou brzdy
To je jedna z mála možností.

Ale napadá ma ešte iná, ktorá by vysvetlila viac vecí - núdzák po totálnom výpadku "všetkého". V takom prípade brzdy fungovať nebudú - nemajú ako, a zároveň lietadlo dosadá pri značne vyššej rýchlosti (nemá klapky, nemá ťah, takže drží rýchlosť do poslednej chvíle "aby to vôbec letelo"). A má to tiež za následok, že lietadlo je na pristátí "prirodzene dlhé". Pretože je lepšie sadnúť 500 metrov za prahom ako 50 metrov pred prahom... Jedno s druhým - dá to dosť na to vybehnutie na trištvrte kilometra.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 18 zář 2017, 23:10

Alchy, souhlas ... i když asi ne výpadek všeho - podle fotky pravého křídla jsou klapky v poloze pro přistání a kola byla také venku.
Na druhou stranu mluvčí MO uvedl jako příčinu technické selhání - proto se přikláníme k těm brzdám.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 24 zář 2017, 19:34

V nedeľu dňa 24.09.2017 o cca 17:00 hod miestneho času v Taliansku počas leteckého dňa do mora padol Taliansky Eurofighter EF-2000 Tajfún:

http://youtu.be/L3jlaIr-Roc zverejnené 24.09.2017, dĺžka videa 0:36 min.
Zdroj http://roma.corriere.it/notizie/cronaca ... 4d04.shtml + http://ria.ru/world/20170924/1505450346.html z 24.09.2017

Telo 35-ročného pilota našli po 1,5 hodine v kabíne lietadla.
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=199931 + ďalšie odkazy + videá

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 27 zář 2017, 21:52

K nehode Tu-22 na predošlej strane - takže predsa len to bolo pri štarte...
Tazar píše:
27 zář 2017, 21:27
Video nedávne nehody TU-22m3
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kiko1969
Sponzor fóra
Příspěvky: 207
Registrován: 07 úno 2017, 13:17

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kiko1969 » 27 zář 2017, 22:00

Hmmm zaujimave..hladal som kolko metrov potrebuje na vzlet a nenašiel som..ale našiel som že na plny ťah to motorom trvá 9 sekund...a plny ťah s prídavným spalovanim za 18sekund..to znamená že im nezabralo pridavné spalovanie???? Alchy...??? pretože je divné že tak neskoro začali brzdiť?? a ešte sa im poriadne nerozbalili padaky...

PS už som našiel ..dlžka vzletu je 2100m..

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 27 zář 2017, 22:16

Je to dost divné.
Je to ten správný případ, tedy "červená 20"?
Šajtovka má RWY 3.600 metrů (stejně jako hlavní RWY letiště Praha/Ruzyně). Ten rozjezd i doběh mi připadá strašně krátký, jakoby z výrazně kratší dráhy.
Jistě, nemusel startovat z prahu dráhy, ale to se mi nezdá.

EDIT Asi to tak bude. Jediná další havárie Tu-22M při vzletu se stala v roce 1989.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 27 zář 2017, 22:26, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kiko1969
Sponzor fóra
Příspěvky: 207
Registrován: 07 úno 2017, 13:17

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kiko1969 » 27 zář 2017, 22:24

Tak podla tej vzdialenosti ktoru stihli prebehnuť a podla toho že skončili okolo 800m za drahou mi to pripada ta štartovacia vzdialenosť akoby štartovali niekde s polky dráhy..
ale čas od pohnutia sa lietadla do začiatku brzdenia a vyhodenia padaka je 30sekund..dosť dlhý čas na to aby vzlietli...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11148
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 27 zář 2017, 23:41

kiko1969 píše:
27 zář 2017, 22:24
Tak podla tej vzdialenosti ktoru stihli prebehnuť a podla toho že skončili okolo 800m za drahou mi to pripada ta štartovacia vzdialenosť akoby štartovali niekde s polky dráhy..
ale čas od pohnutia sa lietadla do začiatku brzdenia a vyhodenia padaka je 30sekund..dosť dlhý čas na to aby vzlietli...
Možná sa stalo niečo napríklad až v polovici štartu,snažili sa to ešte nejako zanalyzovať či dokážu znova zvýšiť a udržať výkon motorov aby nabrali rýchlosť a výšku,stratili takto pár drahocenných sekund a už nebolo možné to ubrzdiť.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42282
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 28 zář 2017, 00:04

na to sú vypočítané a určené medze a rýchlosti
Rychlost rozhodnutí (V1) – vysadí-li motor při rychlosti nižší, musí se let přerušit; vysadí-li motor při rychlosti vyšší musí být vzlet dokončen (pro zastavení je krátký zbytek VPD)
:arrow: http://www.fce.vutbr.cz/zel/svoboda.r/v ... etiste.pdf
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Odpovědět