https://twitter.com/MukilteoPolice/stat ... 20/photo/1
Letecké nehody všeobecne
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
MiG-29K, modrá 41, letisko Severomorsk-3 (Североморск-3)
Pilot neudržal stroj na dráhe v rovine dráhy, dostal šmyk a zachytil o sneh = kotrmelec. Pilot bez zranení.
Zdroj http://milinfolive.livejournal.com/17586.html - http://bmpd.livejournal.com/2594863.html - http://pikabu.ru/story/mig29_k_greet_pu ... ke_5031321 - http://news-front.info/2017/05/06/spoko ... selivanov/ bod 5.
Pilot neudržal stroj na dráhe v rovine dráhy, dostal šmyk a zachytil o sneh = kotrmelec. Pilot bez zranení.
Zdroj http://milinfolive.livejournal.com/17586.html - http://bmpd.livejournal.com/2594863.html - http://pikabu.ru/story/mig29_k_greet_pu ... ke_5031321 - http://news-front.info/2017/05/06/spoko ... selivanov/ bod 5.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Letecké nehody všeobecne
Jelikož se na Slovensku a v Česku objevily identické články ohledně starší havárie IL-62 v roce 1987 v Polsku:
http://www.topky.sk/cl/13/1627647/Pred- ... ty-Sovieti
https://e-svet.e15.cz/technika/nejhorsi ... ty-1332171
Vyšetřování, jehož výsledky museli Poláci obhajovat před sovětským tlakem, jasně ukázalo na příčinu neštěstí.
Byl jím šlendrián při výrobě motorů, sovětská továrna kvůli nedostatku válečků do ložisek používala jen poloviční množství těchto součástek - 13 ze 26.
Osobně se mi to nezdálo, tak jsem trochu početla a tady je můj názor:
Il-62 M SP-LBG LOT Flight 5055:
Ale toto (tj. ložisko) není uvedeno ve zprávě - je to smyšlenka polského autora uveřejněná v roce 1991 na základě polské zprávy hovořící o materiálové vadě - pokud si zdroj na anglické wiki přečtete, tak je tam uvedeno, že polští piloti stoupali na maximální tah nejen do 5.500 m ( jak požadovali v rozporu s předpisy polští navigátoři), ale jeli na plný výkon pořád dál - havárie se stala ve výšce 8.500 m - motor jel na plný výkon po přikázání zrychlení stoupání téměř 10 minut (nepočítaje start do výšky v které dostali příkaz dále rychle stoupat - dalších 8 minut)
Je logické, že motor takové přetížení (letoun byl ještě ke všemu plně natankován a o 2.000 kg přetížen , aby nemuseli Poláci v N.Y. tankovat za devizy ) těžko mohl snést - (je zde také otázka jestli byl vyměňován mazací olej v motoru v souvislosti s doporučeními).
Ale ještě byl pořád čas to řešit - problém byl s tím, že museli vypustit palivo, aby letoun mohl bezpečně přistát, ale piloti nezkontrovali zadní prostor, kde se zatím rozhořel požár a měnili místo přistání, čímž dali za 45 minut požáru čas na to, aby prorazil do prostoru cestujících.
Bohužel, v té chíli jim chyběly desítky sekund do přistání - po objevení se plamenů a kouře v prostoru pro cestující vznikla panika a cestující se hrnuli vpřed, čímž zpečetili osud letounu.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_5055
Stejná nehoda motoru byla také u letu LOT 007 v roce 1980, zde se píše více o nekázni polských pilotů, snížení servisu v zájmu snížení nákladu a nadužívání maximálniho výkonu motorů.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_7
Hodně to vypovídá o způsobu polského vyšetřování dříve a naposled u prezidentského TU-154M. Piloti hrdinové, sovětská/ruská vina.
http://www.topky.sk/cl/13/1627647/Pred- ... ty-Sovieti
https://e-svet.e15.cz/technika/nejhorsi ... ty-1332171
Vyšetřování, jehož výsledky museli Poláci obhajovat před sovětským tlakem, jasně ukázalo na příčinu neštěstí.
Byl jím šlendrián při výrobě motorů, sovětská továrna kvůli nedostatku válečků do ložisek používala jen poloviční množství těchto součástek - 13 ze 26.
Osobně se mi to nezdálo, tak jsem trochu početla a tady je můj názor:
Il-62 M SP-LBG LOT Flight 5055:
Ale toto (tj. ložisko) není uvedeno ve zprávě - je to smyšlenka polského autora uveřejněná v roce 1991 na základě polské zprávy hovořící o materiálové vadě - pokud si zdroj na anglické wiki přečtete, tak je tam uvedeno, že polští piloti stoupali na maximální tah nejen do 5.500 m ( jak požadovali v rozporu s předpisy polští navigátoři), ale jeli na plný výkon pořád dál - havárie se stala ve výšce 8.500 m - motor jel na plný výkon po přikázání zrychlení stoupání téměř 10 minut (nepočítaje start do výšky v které dostali příkaz dále rychle stoupat - dalších 8 minut)
Je logické, že motor takové přetížení (letoun byl ještě ke všemu plně natankován a o 2.000 kg přetížen , aby nemuseli Poláci v N.Y. tankovat za devizy ) těžko mohl snést - (je zde také otázka jestli byl vyměňován mazací olej v motoru v souvislosti s doporučeními).
Ale ještě byl pořád čas to řešit - problém byl s tím, že museli vypustit palivo, aby letoun mohl bezpečně přistát, ale piloti nezkontrovali zadní prostor, kde se zatím rozhořel požár a měnili místo přistání, čímž dali za 45 minut požáru čas na to, aby prorazil do prostoru cestujících.
Bohužel, v té chíli jim chyběly desítky sekund do přistání - po objevení se plamenů a kouře v prostoru pro cestující vznikla panika a cestující se hrnuli vpřed, čímž zpečetili osud letounu.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_5055
Stejná nehoda motoru byla také u letu LOT 007 v roce 1980, zde se píše více o nekázni polských pilotů, snížení servisu v zájmu snížení nákladu a nadužívání maximálniho výkonu motorů.
https://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Flight_7
Hodně to vypovídá o způsobu polského vyšetřování dříve a naposled u prezidentského TU-154M. Piloti hrdinové, sovětská/ruská vina.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
To ložisko alebo tá zostava ložiska je väčšinou dodávaná ako komplet,nie je to prepravka s valčekmi ktoré niekto nastrká do klietky u výrobcu motorov.A ak by to bola taká sofistikovaná konštrukcia že by boli obežné dráhy priamo na rotore a v statore a vkladala by sa len klietka s valivími telieskami tak aj tak by im chodila asi tá klietka už s valčekmi osadená od výrobcu ložísk.Ale v tom prípade by mali problém s generálkami a "opravou uloženie=výmena ložísk".
A také uloženie by bolo veľmi drahé na výrobu.Pretože ložiská aby mali čo najoptimalnejšiu vôľu,sa párujú a kombinujú valčeky,klietky a krúžky podľa toho v akej odchylke sa podarili vyrobiť a ich vhodným spárovaním sa dosiahne čo najlepšia vôľa.
Mohli nájsť klietky a zistili že len každý druhý priestor pre valček vykazoval opotrebenie.
Ale aj tak o tom pochybujem.
Letecká technika sa robí s veľmi malým koeficientom bezpečnosti(predimenzovanie je veľmi malé) 1,05 až 1,1??
Takže ak by sa vynechala polovica valčekov tak by sa to muselo rozletieť už pri prvom skušobnom štarte motoru.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- Polite
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 6447
- Registrován: 07 úno 2017, 21:48
Re: Letecké nehody všeobecne
Aky rozdiel je v kvalite, presnosti a v metariali pre valceky lozisk pletacich strojov, aut, sustrohov, vrtaciek(myslim socialistickych, nie sucasnych vrtaciek)...oproti leteckym loziskam?
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...
-
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 11145
- Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Re: Letecké nehody všeobecne
Ložiska vyrábané pre letecký priemysel boli vyrábané v užšej tolerancii(presnejšie),boli precíznejšie párované(kombinované) vonkajšie a vnútorné krúžky s valčekmi(guličkami),tým pádom mohli pracovať pri vyšších otáčkach a zároveň uloženie hriadeľa bolo s menšími vôľami(malo menší sklon k vibráciám).
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Celé je to poľská blbosť.
U motorov sa dá podľa výrobných čísiel dohľadať v archívoch závodu presne menovite kto motor montoval - aj kto to po ňom kontroloval. To je jedna vec.
Druhá vec - mašina bola v prevádzke minimálne 3-4 roky, s bohvie akým náletom. Poliaci mali s IL-62 smolu - alebo to bol ich osud - ale majú jednu šestinu katastrof Il-62, pričom prevádzkovali 16 lietadiel (z 292 vyrobených, ČSA prevádzkovali 15 lietadiel). Za zmienku stojí, že z viny techniky mal Il-62 šesť katastrof (vrátane prototypu a oboch poľských) - ďalších šesť je z viny pilotáže, napríklad stroj ČSA sa zapichol do duny pri Damašku, jeden kubánsky zachytil o stlp vysokého napätia, druhý spadol po štarte za špatného počasia, jeden severokorejský trafil do kopca po navigačnej chybe...
U motorov sa dá podľa výrobných čísiel dohľadať v archívoch závodu presne menovite kto motor montoval - aj kto to po ňom kontroloval. To je jedna vec.
Druhá vec - mašina bola v prevádzke minimálne 3-4 roky, s bohvie akým náletom. Poliaci mali s IL-62 smolu - alebo to bol ich osud - ale majú jednu šestinu katastrof Il-62, pričom prevádzkovali 16 lietadiel (z 292 vyrobených, ČSA prevádzkovali 15 lietadiel). Za zmienku stojí, že z viny techniky mal Il-62 šesť katastrof (vrátane prototypu a oboch poľských) - ďalších šesť je z viny pilotáže, napríklad stroj ČSA sa zapichol do duny pri Damašku, jeden kubánsky zachytil o stlp vysokého napätia, druhý spadol po štarte za špatného počasia, jeden severokorejský trafil do kopca po navigačnej chybe...
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 16 úno 2017, 10:41
Re: Letecké nehody všeobecne
Tady uvádějí to ložisko - netroufám si trvrdit, jaká je jeho konstrukce a kolik má mít válečků:
http://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-ka ... o-widzenia
Horší je, že polske přepisy rozhovorů z kabiny silně neodpovídají těm na wiki.
Tohle chce fakt dobrou polštinu (a bohužel to není celé).
Tj. jestli to sedí s tímto:
https://pl.wikisource.org/wiki/Zapis_ro ... _maja_1987
Ale podle mne je to trochu sestříhané.
http://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-ka ... o-widzenia
Horší je, že polske přepisy rozhovorů z kabiny silně neodpovídají těm na wiki.
Tohle chce fakt dobrou polštinu (a bohužel to není celé).
Tj. jestli to sedí s tímto:
https://pl.wikisource.org/wiki/Zapis_ro ... _maja_1987
Ale podle mne je to trochu sestříhané.
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
V stredu 10.05.2017 o 14:30 hod. v Prešove na letisku sa zrútil policajný vrtuľník, zahynuli dvaja hasiči
Vo vojenskom priestore letiska v Prešove spadol policajný vrtuľník typu Bell 429 s označením OM-BYM. Pád si vyžiadal smrť obidvoch hasičov, ktorí boli na palube.
Zdroj http://www.tvnoviny.sk/domace/1869414_p ... -dve-obete + foto + video
Zdroj http://kosicednes.sk/dennik/clanky/pado ... raneniami/
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=195299 + odkazy + video
Dňa 10.05.2015 v priestore medzi Sabinovom a obcou Ražňany spadol vrtuľník Mi-24 OS SR. Pri tragédií vtedy zahynuli traja členovia posádky.
Vo vojenskom priestore letiska v Prešove spadol policajný vrtuľník typu Bell 429 s označením OM-BYM. Pád si vyžiadal smrť obidvoch hasičov, ktorí boli na palube.
Zdroj http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/4 ... -vrtulnik/ + foto + video„Vrtuľník vzlietol v rámci cvičenia. K zrúteniu došlo vo výške 100 metrov a 200 metrov od miesta vzletu.“ uvádza sa na Facebooku polície. Príčiny nehody sú zatiaľ neznáme.
Zdroj http://www.tvnoviny.sk/domace/1869414_p ... -dve-obete + foto + video
Zdroj http://kosicednes.sk/dennik/clanky/pado ... raneniami/
Zdroj http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=195299 + odkazy + video
Dňa 10.05.2015 v priestore medzi Sabinovom a obcou Ražňany spadol vrtuľník Mi-24 OS SR. Pri tragédií vtedy zahynuli traja členovia posádky.
- Kolja
- Senior redaktor
- Příspěvky: 3014
- Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Re: Letecké nehody všeobecne
Na Třebíčsku nouzově přistál armádní vrtulník, vysadil mu motor
https://www.novinky.cz/krimi/437529-na- ... motor.html
https://www.novinky.cz/krimi/437529-na- ... motor.html
- skflanker_
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10224
- Registrován: 07 úno 2017, 20:22
Re: Letecké nehody všeobecne
Ficov brat rozbil šesť lietadiel, pravdepodobne nezvládol riadenie
V minulosti Ladislav Fico zarábal na zákazkách od štátu, aj tak mal problémy s dlhmi.
V minulosti Ladislav Fico zarábal na zákazkách od štátu, aj tak mal problémy s dlhmi.
Zdroj http://domov.sme.sk/c/20534604/ficov-br ... denie.htmlKeď na prievidzskom letisku v nedeľu 14.05.2017 pristával brat Roberta Fica Ladislav, po tvrdom dopade mu nadskočil zadok lietadla a narazil do ďalších piatich vetroňov...
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Podle Čt ultralajt podle Novinek kluzák ultralajt. Hodinky nebo holinky obé se natahuje a dělník pera musí mít tak jako za bolšána hlavně správnou politickou orientaci jež nahradí jakékoli vzdělání resp. znalosti.
Na Zlínsku havaroval kluzák
V Doubravách na Zlínsku havaroval v sobotu odpoledne ultralehký bezmotorový letoun. Pilot utrpěl zranění, řekl mluvčí krajských hasičů Libor Netopil. Podle mluvčího policie Petra Jaroše padesátiletý muž havaroval údajně kvůli poruše letadla.
Mluvčí zdravotnické záchranné služby Petr Olšan řekl, že pilot byl s podezřením na otřes mozku a poranění páteře převezen na urgentní příjem zlínské nemocnice.
https://www.novinky.cz/krimi/439060-na- ... luzak.html
Na Zlínsku havaroval kluzák
V Doubravách na Zlínsku havaroval v sobotu odpoledne ultralehký bezmotorový letoun. Pilot utrpěl zranění, řekl mluvčí krajských hasičů Libor Netopil. Podle mluvčího policie Petra Jaroše padesátiletý muž havaroval údajně kvůli poruše letadla.
Mluvčí zdravotnické záchranné služby Petr Olšan řekl, že pilot byl s podezřením na otřes mozku a poranění páteře převezen na urgentní příjem zlínské nemocnice.
https://www.novinky.cz/krimi/439060-na- ... luzak.html
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Lukla - nejnebezpečnější letiště světa si vybralo další daň...
Letadlo české výroby spadlo u Everestu
Malé letadlo typu Let-410 české výroby, které patřilo nepálským aeroliniím Goma Air, se v sobotu zřítilo poblíž nejvyšší hory světa Mount Everestu. Při nehodě zahynul jeden z pilotů, další dva členové posádky utrpěli zranění. V letadle byla pouze posádka a náklad. Informovala o tom australská televize ABC s odvoláním na nepálské úřady.
Stroj narazil do horského svahu asi o 20 metrů níž, než se nachází runway letiště Tenzinga a Hillaryho v nepálském městě Lukla. Toto město je výchozím bodem horolezců na Mount Everest.
https://www.novinky.cz/zahranicni/43907 ... restu.html
Letadlo české výroby spadlo u Everestu
Malé letadlo typu Let-410 české výroby, které patřilo nepálským aeroliniím Goma Air, se v sobotu zřítilo poblíž nejvyšší hory světa Mount Everestu. Při nehodě zahynul jeden z pilotů, další dva členové posádky utrpěli zranění. V letadle byla pouze posádka a náklad. Informovala o tom australská televize ABC s odvoláním na nepálské úřady.
Stroj narazil do horského svahu asi o 20 metrů níž, než se nachází runway letiště Tenzinga a Hillaryho v nepálském městě Lukla. Toto město je výchozím bodem horolezců na Mount Everest.
https://www.novinky.cz/zahranicni/43907 ... restu.html
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
- gandalf
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 3350
- Registrován: 07 úno 2017, 18:22
Re: Letecké nehody všeobecne
V Saratovské oblasti havarovalo letadlo An-26 učební letecké základny Krasnodarského leteckého učiliště. Jeden vojenský příslušník zahynul a pět členů posádky bylo převezeno do nemocnice, oznámil departament informace a hromadných komunikací Ministerstva obrany.
K incidentu došlo během cvičného letu. Na palubě letadla bylo šest členů posádky.
Podotýká se, že při přibližování na přistání na letišti Balašov letadlo nedodrželo parametry sestupu a kleslo pod sestupovou čáru. Při tvrdém přistání se letadlo vznítilo.
Zranění vojáci dostávají veškerou nezbytnou lékařskou pomoc. Podle předběžných údajů mohla být příčinou havárie porucha jednoho motoru. Na místo havárie odletěla zvláštní komise ministerstva obrany.
Zdroj: https://cz.sputniknews.com/svet/2017053 ... -uciliste/
K incidentu došlo během cvičného letu. Na palubě letadla bylo šest členů posádky.
Podotýká se, že při přibližování na přistání na letišti Balašov letadlo nedodrželo parametry sestupu a kleslo pod sestupovou čáru. Při tvrdém přistání se letadlo vznítilo.
Zranění vojáci dostávají veškerou nezbytnou lékařskou pomoc. Podle předběžných údajů mohla být příčinou havárie porucha jednoho motoru. Na místo havárie odletěla zvláštní komise ministerstva obrany.
Zdroj: https://cz.sputniknews.com/svet/2017053 ... -uciliste/
-
- Samostatný redaktor
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 08 dub 2017, 07:47
Re: Letecké nehody všeobecne
V Barmě zmizelo z radarů vojenské letadlo, na jehož palubě cestovalo 116 lidí. S odvoláním na šéfa tamní armády o tom informovala agentura AFP. Úřady zahájily záchrannou operaci. Stroj se ztratil v oblasti mezi městy Myeik a Rangún na jihu země. Na palubě bylo údajně 105 cestujících a 11 členů posádky.
http://zpravy.idnes.cz/barma-letadlo-00 ... anicni_aha
http://zpravy.idnes.cz/barma-letadlo-00 ... anicni_aha
Tam credere omnia vitium est quam nil credere
-
- Redaktor - závislák :-)
- Příspěvky: 11612
- Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Re: Letecké nehody všeobecne
Úlomky zmizelého vojenského letadla z Myanmaru, na jehož palubě se nacházelo více než 100 lidí, byly objeveny v moři, uvádí agentura France Press s odkazem na úředníka.Or-Hor píše: ↑07 čer 2017, 13:30V Barmě zmizelo z radarů vojenské letadlo, na jehož palubě cestovalo 116 lidí. S odvoláním na šéfa tamní armády o tom informovala agentura AFP. Úřady zahájily záchrannou operaci. Stroj se ztratil v oblasti mezi městy Myeik a Rangún na jihu země. Na palubě bylo údajně 105 cestujících a 11 členů posádky.
http://zpravy.idnes.cz/barma-letadlo-00 ... anicni_aha
https://cz.sputniknews.com/svet/2017060 ... nmar-more/
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Čínský airbus musel nouzově přistát kvůli díře v motoru
Podle cestujících bylo na palubě letadla A330-200 krátce po startu slyšet velkou ránu a začaly být cítit spáleniny. Posádka, která si všimla poškození levého krytu motoru, přesunula cestující z levé strany letadla. Stroj se záhy poté obrátil a bez větších problémů přistál na výchozím letišti v Sydney.
http://zpravy.idnes.cz/letadlo-motor-po ... anicni_vst
Podle cestujících bylo na palubě letadla A330-200 krátce po startu slyšet velkou ránu a začaly být cítit spáleniny. Posádka, která si všimla poškození levého krytu motoru, přesunula cestující z levé strany letadla. Stroj se záhy poté obrátil a bez větších problémů přistál na výchozím letišti v Sydney.
http://zpravy.idnes.cz/letadlo-motor-po ... anicni_vst
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
-
- Redaktor
- Příspěvky: 81
- Registrován: 26 úno 2017, 21:12
Re: Letecké nehody všeobecne
Spitfire : :( :( :(
- petrp
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 16227
- Registrován: 31 led 2017, 18:04
Re: Letecké nehody všeobecne
Nějak mi hlava nebere, co v tom muselo sedět za matláka - to se snad nedá ani udělat...
Propaganda z lidí idioty nedělá, propaganda je na idioty cílená. G. B. Shaw
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
Smrt neničí, činí jen neviditelným. indické přísloví
Hora ruit, respice finem...
-
- Redakční rada
- Příspěvky: 42267
- Registrován: 01 úno 2017, 08:58
Re: Letecké nehody všeobecne
Dá a veľmi ľahko.
Moc sa o tom nehovorí, ale skoro k tretine havárií S-199 došlo presne takýmto spôsobom... A to mal mezek vrtuľu o pekných pár čísel menšiu.
Stačí na to celkom málo - napríklad trochu podhustené tlmiče, jamka, a samozrejme akákoľvek chyba pilotáže.
Totiž - väčšina dnešných strojov má vrtuľu tak velkú, že sa môže dať "do horizontu" nez toho, aby vrtuľa dosiahla na zem. Za vojny briti a američania v snahe o čo najlepšie výkony používali dlhé listy a "mnoholisté vrtule" (ako tu - päťlistová). Lenže dlhé listy už na zem dosiahnu, takže štart a pristátie museli prebiehať so stále "natiahnutým" strojom. A na to mnoho pilotov proste nie je zvyknutých (je to aj značne "iný" pocit pri lietaní)
Nemci na to šli trochu inak - nemecké vrtule majú listy skôr krátke a značne široké (v porovnaní s britskými a americkými).
Moc sa o tom nehovorí, ale skoro k tretine havárií S-199 došlo presne takýmto spôsobom... A to mal mezek vrtuľu o pekných pár čísel menšiu.
Stačí na to celkom málo - napríklad trochu podhustené tlmiče, jamka, a samozrejme akákoľvek chyba pilotáže.
Totiž - väčšina dnešných strojov má vrtuľu tak velkú, že sa môže dať "do horizontu" nez toho, aby vrtuľa dosiahla na zem. Za vojny briti a američania v snahe o čo najlepšie výkony používali dlhé listy a "mnoholisté vrtule" (ako tu - päťlistová). Lenže dlhé listy už na zem dosiahnu, takže štart a pristátie museli prebiehať so stále "natiahnutým" strojom. A na to mnoho pilotov proste nie je zvyknutých (je to aj značne "iný" pocit pri lietaní)
Nemci na to šli trochu inak - nemecké vrtule majú listy skôr krátke a značne široké (v porovnaní s britskými a americkými).
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.