Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 24 dub 2022, 10:16

https://t.me/ChDambiev/15851
23. apríla 2022 sa počas výcvikového letu v čínskej provincii Anhui zrútilo cvičné bojové lietadlo Hongdu JL-10, ktoré bolo pridelené 4. leteckému výcvikovému pluku vzdušných síl PLA. Prebieha pátracia a záchranná operácia.
https://t.me/ChDambiev/15858
Video katapultovaných pilotov čínskeho cvičného bojového lietadla Hongdu JL-10 (exportné označenie L-15), ktoré sa dnes zrútilo počas cvičného letu v provincii Anhui. Jeden z pilotov na videu je európskeho vzhľadu, možno Srb.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Algy
Redaktor
Příspěvky: 81
Registrován: 26 úno 2017, 21:12

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Algy » 26 dub 2022, 18:46

Včera začal ďalší ročník FCC v Prievidzi, neprialo im počasie, až dnes to šlo... a dopadlo to veľmi zle....a to som sa díval v práci ako štartovali... :sad:

https://www.ta3.com/clanok/234802/tragi ... ch-pilotov

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 12 kvě 2022, 20:34

Streda 11.05.2022 cca 14:45 hod. miestneho času, SŠA, Južná Dakota, letisko Sioux Falls Regional Airport, dráha 15, havária lietadla General Dynamics F-16CM-40-CF Fighting Falcon, registrácia 88-0480, patriace 114. letke Vzdušnej národnej gardy Južnej Dakoty (South Dakota Air National Guard). Lietadlu sa počas pristávania nepodarilo vysunúť alebo udržať zablokovaný predný podvozok a zišlo z dráhy. Pilot je nažive.
20220511.jpg
20220511.jpg (103.8 KiB) Zobrazeno 5517 x
Zdroj https://t.me/ChDambiev/16684 + https://vk.com/wall-173678697_264055 z 12.05.2022 + lepšie foto
https://aviation-safety.net/wikibase/278060

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 13 kvě 2022, 08:39

Letadlo je v trávě za RWY = s největší pravděpodobností overrun. K ulomení příďového podvozku došlo až po vyjetí do trávy a jeho zaboření se.

RWY 15/33 je na tomto letišti dlouhá cca 2.500 metrů = více než dostatečná délka pro přistání F-16.

Prakticky se nabízí dvě možné příčiny:
1) technická závada na brzdách;
2) chyba pilota
a nebo kombinace obého.

Osobně sázím na možnost 2. Mimochodem i proto, že základna Národní gardy se nachází v blízkosti konce této dráhy (u THR RWY 15). Bude proto běžným standardem, že piloti nebudou sedat v TDZ (tj. na začátku RWY), ale někde cca v polovině dráhy ... aby nemuseli dlouze a nudně pojíždět po zemi.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 13 kvě 2022, 18:21

:sipka: Nemajú na konci dráhy záchytnú sieť?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 13 kvě 2022, 20:10

kenavf píše:
13 kvě 2022, 18:21
:sipka: Nemajú na konci dráhy záchytnú sieť?
Evidentně ne. Myslím že vojenská letiště v USA ji ani nepoužívají. Používají lana a jaký, jako na letadlovkách.

Navíc Sioux Falls Regional Airport, kde 114th Fighter Wing, South Dakota Air National Guard, bázuje je veřejné civilní letiště. Na těch se záchytné systémy neinstalují. Výjimkou je tzv. EMAS, ale ten je drahý a má ho jen několik letišť.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

halftrackus
Redaktor
Příspěvky: 109
Registrován: 10 bře 2017, 17:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od halftrackus » 13 kvě 2022, 20:15

Tibet A319 v Chongqing 12. mája 2022, vybočenie z dráhy pri štarte, horiace lietadlo

https://avherald.com/h?article=4f8ab5a5&opt=0

Airbus A319-100 spoločnosti Tibet Airlines, registrácia B-6425 vykonávajúci let TV-9833 z Chongqing do Nyingchi (Čína) so 113 cestujúcimi a 9 členmi posádky, zrýchľoval na vzlet z dráhy 03 v Chongqingu približne o 08:04 l (00:04 Z). lietadlo zišlo z dráhy doľava, prešlo cez paralelnú rolovaciu dráhu, prešlo cez ďalšiu rolovaciu dráhu spájajúcu pristávaciu dráhu a dve paralelné rolovacie dráhy, nechalo oba motory (CFM56) a podvozok za sebou a zastavilo sa mimo pristávacej dráhy na mäkkom podklade medzi dvoma paralelnými rolovacími dráhami rolovacie dráhy. Požiar vypukol na ľavej prednej strane lietadla, lietadlo bolo evakuované pomocou sklzov. Pri nehode sa ľahko zranilo 36 ľudí, lietadlo utrpelo neopraviteľné poškodenie.
https://www.youtube.com/watch?v=AWYNiNovsgg
https://www.youtube.com/watch?v=_oofFstJ0eI

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 13 kvě 2022, 22:19

Skeptik píše:
13 kvě 2022, 20:10
kenavf píše:
13 kvě 2022, 18:21
:sipka: Nemajú na konci dráhy záchytnú sieť?
Evidentně ne. Myslím že vojenská letiště v USA ji ani nepoužívají. Používají lana a jaký, jako na letadlovkách.
..
A je záchytný hák výbavou každej F-16ky?
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 14 kvě 2022, 07:08

:sipka: Nevím zda úplně všechny, ale naprostá většina ano. Stejně jako F-15, F-22 či F-35.
Jen pozor, nejedná se o stejnou konstrukci háku, jako na námořních letadlech určených k provozu na letadlových lodích.
Brzdící hák pozemních letadel není určen k běžnému provozu, ale je to čistě bezpečnostní zařízení. Jeho konstrukce je tedy lehčí a letoun po každém jeho použití prochází servisem.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 19 kvě 2022, 16:19

martanus píše:
22 bře 2022, 08:56
Letečtí experti zmateni havárií letu China Eastern Airlines MU5735
https://echo24.cz/a/SUpty/pad-boeingu-v ... ne-skrinky
Pád Boeingu v Číně nebyla náhoda, ale zřejmě úmysl pilota, vyplývá z černé skříňky
Záznamy z černé skříňky naznačují, že březnový pád Boeingu 737-800 letecké společnosti China Eastern Airlines, při kterém zahynulo 132 lidí, byl úmyslný. Píše to list The Wall Street Journal s odkazem na předběžnou analýzu amerických expertů, kteří se účastní vyšetřování pádu. Podle zdroje agentury Reuters vyšetřovatelé nenalezli známky o technické poruše letadla, a proto se zaměřili na chování pilotů. Čínský úřad pro civilní letectví informace nekomentoval.

„Letadlo udělalo to, k čemu mu někdo v kokpitu dal pokyn,“ řekl deníku nejmenovaný zdroj obeznámený s poznatky amerických vyšetřovatelů. Čínské úřady podle deníku zatím americké experty neupozornily na to, že by havarovaný Boeing 737-800 měl nějakou technickou závadu. Pozornost amerických odborníků se proto zaměřila na chování pilotů. Není ani vyloučeno, že někdo vnikl do kokpitu a zmocnil se řízení letounu.

Šest let starý Boeing 737-800 havaroval v březnu v Čuangské autonomní oblasti Kuang-si. Kontrola letového provozu se snažila neúspěšně navázat kontakt s posádkou kvůli rychle klesající výšce letadla. Letoun dopadl velkou rychlostí do hornatého terénu, což zpočátku ztížilo hledání černých skříněk. Úřady v druhé polovině dubna uvedly, že zařízení jsou velmi poškozená, což zpomalilo analýzu záznamů.Letecká společnost China Eastern Airlines uvedla, že vyšetřování nepřineslo důkaz, který by mohl potvrdit či vyvrátit, že letadlo mělo poruchu. Společnost zopakovala své dřívější prohlášení, že všichni členové posádky byli plně kvalifikovaní a v dobré kondici. Aerolinky na zhruba měsíc pozastavily provoz svých Boeingů 737-800 a jejich vzlet znovu povolily v polovině dubna.
úvaha ti nie je úplne nová
https://echo24.cz/a/SVafa/kolmy-pad-cin ... se-nenasli
Kolmý pád čínského letadla, expert nevyloučil sebevraždu. Přeživší se nenašli
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 19 kvě 2022, 16:32

Zatím bych byl opatrný.
Píše to Wall Streat Jurnal (USA), bez uvedení jakýchkoli podrobností, odkud tuto informaci má.
Číňané nic takového nepotvrdili - logicky šetření probíhá.
Boeing, významná USA firma, měla velký průser s MAX8 ... další podobný skandál by pro ni mohl být smrtící.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 19 kvě 2022, 16:42

Potvrdený je tuším jeden taký prípad u dopravného letectva - u "malého" je ich zrejme viac, rovnako aj "pokusov" a "podozrení". Moc publicity to pochopiteľne nemá, skôr je to len šuškanda.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5554
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Kalinac » 19 kvě 2022, 16:42

:sipka: Američtí vyšetřovatelé řekli CAAC, že nezveřejnili informace o vyšetřování havárie MU5735 v Číně

Zpráva Wall Street Joutnale byla označili za neprofesionální, zasahující do probíhajících vyšetřování


Úřad pro civilní letectví Číny (CAAC) řekl ve středu exkluzivně Global Times, že potvrdil s pracovníky americké Národní rady pro bezpečnost dopravy (NTSB), kteří se podíleli na vyšetřování havárie letu MU5735 společnosti China Eastern Airlines v březnu, že nezveřejnili žádné informace o vyšetřování, čímž vyvrátili dřívější zprávy zahraničních médií o příčině smrtelné havárie.

Samotná NTSB také ve středu řekla Global Times, že pomohla CAAC s vyšetřováním, ale nekomentuje vyšetřování vedené jinými orgány a všechny informace týkající se vyšetřování budou zveřejněny CAAC.
Po těchto oficiálních reakcích analytici čínského civilního leteckého průmyslu odsoudili zprávy amerických médií jako neprofesionální a způsobující zbytečné zasahování do probíhajícího vyšetřování. Takové nepodložené zprávy se rovnají zlomyslnému očerňování Číny, poznamenali analytici.
Rychlá reakce jak od CAAC, tak od NTSB přišla krátce poté, co Wall Street Journal v úterý uvedl, že "lidé obeznámení s předběžným hodnocením amerických úředníků o tom, co vedlo k nehodě", že "černá skříňka letadla ukazuje na úmyslný nosedive".
Pokud jde o nedávnou zprávu amerických médií o příčině incidentu, po potvrzení s pracovníky NTSB, kteří se podíleli na vyšetřování, CAAC řekl Global Times, že NTSB "dala jasně najevo, že nezveřejnila žádné informace týkající se vyšetřování žádným médiím."
Spolupracují s CAAC v přísném souladu s rámcovými požadavky přílohy 13 Úmluvy o mezinárodním civilním letectví a budou i nadále poskytovat profesionální technickou podporu, která pomůže identifikovat příčinu nehody podle potřeby, dodal CAAC.
CAAC uvedl, že vyšetřovací oddělení pozvalo NTSB z USA jako vyšetřovatele ze země, kde bylo letadlo navrženo a vyrobeno, a tento krok byl proveden v souladu s příslušnými požadavky Úmluvy o mezinárodním civilním letectví.
Pokud jde o průběh vyšetřování, CAAC uvedl, že oddělení vyšetřování letových nehod letadel provádí hloubkovou identifikaci, klasifikaci a inspekci vraků, analýzu letových údajů, experimentální ověření a další související práce podle vyšetřovacích postupů.
V odpovědi na otázku týkající se vyšetřování havárie MU5735 v Číně po zprávách amerických médií čínské ministerstvo zahraničí uvedlo, že CAAC uvedlo, že bude i nadále udržovat úzký kontakt se všemi stranami zapojenými do vyšetřování a okamžitě a přesně zveřejňovat informace.
"Spekulace zahraničních médií jsou opravdu v rozporu se zdravým rozumem," řekl ve středu Global Times Qiao Shanxun, generální tajemník expertního výboru Asociace leteckého průmyslu Henan.
Qiao citoval pravidla Mezinárodní úmluvy o civilním letectví a řekl, že státy nebudou šířit, zveřejňovat nebo poskytovat přístup k návrhu zprávy nebo jakékoli její části nebo k jakýmkoli dokumentům získaným během vyšetřování nehody nebo incidentu bez výslovného souhlasu státu, který vedl vyšetřování, pokud takové zprávy nebo dokumenty již nebyly zveřejněny nebo zveřejněny tímto státem.

"Tento druh chování příslušných stran v USA, ať už úmyslný nebo neúmyslný, porušuje úmluvu, protože pouze CAAC má právo zveřejnit jakékoli relevantní informace o výsledku vyšetřování," řekl. "Takové hlášení je zbytečným zásahem do vyšetřování nehody."
CAAC řekl Global Times, že bude i nadále udržovat úzkou komunikaci se všemi stranami zapojenými do vyšetřování, provádět vyšetřování nehody vědeckým, přísným a řádným způsobem a zveřejňovat pokrok ve vyšetřování rychle a přesně v souladu s Úmluvou o mezinárodním civilním letectví a příslušnými požadavky na zveřejňování vládních informací.
Nicméně, i když vyšetřování stále probíhá, některá zahraniční média, zejména ta z USA, neustále spekulují o příčině a dalších podrobnostech incidentu, ve zjevné zlovolné pomlouvačné kampani proti Číně, poznamenali analytici.
Navíc, dříve v dubnu, on-line spekulace vířily, že druhý pilot "by mohl být zodpovědný" za havárii, tvrdící, že údaje o černé skříňce byly zveřejněny, přičemž někteří věří, že CAAC bude vyžadovat, aby letová posádka podstoupila monitorování duševního zdraví.
CAAC vyvrátil zvěsti obklopující havárii a uvedl, že nehoda je stále v šetření a dosud nebyly vyvozeny žádné závěry o příčině a povaze nehody.
20. dubna čínský regulátor civilního letectví vydal předběžnou zprávu o havárii a uvedl, že vyšetřování dosud nezjistilo "žádné abnormality" v údržbě letadel nebo personálu leteckých společností.
CAAC také uvedl, že kvalifikace členů posádky a personálu údržby ve službě splňovala požadavky, osvědčení letové způsobilosti letadla bylo platné a nedošlo k žádným abnormalitám v navigačním a sledovacím zařízení na trati nebo nebezpečným povětrnostním podmínkám.
Předběžná zpráva CAAC uvedla, že dva záznamníky v letadle byly vážně poškozeny v důsledku nárazu a práce na obnově a analýze dat stále probíhají. Technický vyšetřovací tým bude i nadále provádět hloubkové vyšetřování příčiny nehody.
Nepodložené zprávy amerických médií přicházejí v době, kdy americký výrobce letadel Boeing, který vyráběl letadlo China Eastern, je v Číně a po celém světě na nejisté půdě kvůli dvěma haváriím svého Boeingu 737 MAX.
Před havárií letadla China Eastern Airlines pocházel největší problém, kterému Boeing čelil, z 737 MAX, Boeing dodal v roce 2020 pouze 157 letadel (806 v roce 2018 a 380 v roce 2019). podle seattletimes.com klesla jeho produkce na nejnižší úroveň za téměř 50 let, zatímco čelí přímé konkurenci evropského Airbusu.
Bloomberg oznámil, že největší zákazník letecké společnosti Boeing v Číně odstranil více než 100 letadel 737 MAX amerického výrobce ze svých krátkodobých plánů flotily, s odvoláním na nejistotu ohledně dodávek.
Předseda představenstva china Southern Airlines Ma Xulun minulý týden na briefingu pro investory uvedl, že aktualizovaná nejprodávanější letadla Boeingu budou vyloučena z dodávek flotily do roku 2024. Dopravce očekává, že v tomto období převezme celkem 78 letadel, což je pokles ze 181 v předchozí prognóze v březnu.
Čína je pro Boeing druhým největším trhem po USA. Čína v současné době vlastní 15 procent světových civilních letadel, což je číslo, které by mělo do roku 2037 dosáhnout 18 procent, napsala společnost na svých webových stránkách. Během příštích 20 let bude Čína potřebovat 7 690 nových letadel s celkovou hodnotou 1,2 bilionu dolarů, což z ní činí jediný trh s civilními letadly v hodnotě bilionu dolarů na světě.
Nicméně vzhledem k tomu, že příčina letecké havárie ještě nebyla jasně určena, China Eastern Airlines 17. dubna provedla let s letadlem Boeing 737-800 po téměř měsíčním uzemnění a postupně obnovila používání letadla.

https://www.globaltimes.cn/page/202205/1265929.shtml
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

IgorT
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 7541
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od IgorT » 24 kvě 2022, 12:23

DUBAJ - Pri páde stíhačky F7 zahynuli v utorok dvaja piloti iránskej armády. Stroj čínskej výroby sa zrútil počas cvičného letu neďaleko stredoiránskeho mesta Anárak, vzdialeného 200 kilometrov východne od Isfahánu. Informovala o tom iránska oficiálna tlačová agentúra IRNA.


Iránska armáda vlastní najmä ruské stíhačky MiG a Suchoj, ktoré pochádzajú ešte zo sovietskej éry, ale má k dispozícii aj čínske lietadlá vrátane F7. Súčasťou iránskej leteckej flotily sú aj americké stíhačky F4 a F5, ktoré pochádzajú ešte z obdobia pred islamskou revolúciou v roku 1979.

Krajine chýbajú kvôli sankciám náhradné diely
V Iráne dochádza k leteckým nehodám pomerne často. Dôvodom je nízka bezpečnosť v leteckej doprave, ale aj nedostatočná údržba lietadiel. Mnohé z nich boli zakúpené ešte pred islamskou revolúciou a - aj vzhľadom na sankcie voči Iránu - chýbajú náhradné diely na ich údržbu.

https://www.topky.sk/cl/11/2318123/Lete ... aja-piloti

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 24 kvě 2022, 22:06

Nedeľa 22.05.2022, Francúzsko, letecká základňa Châteaubernard Air Base počas prevádzacieho letu vo vzduchu o seba "ťukli" 2 lietadlá Dassault Rafale C, registrácia 122/30-GA a 110/30-IN FR vzdušných síl. Obaja bezpečne pristáli a nik nebol zranený.
20220522.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_265564 + https://t.me/AviaCT/15971 z 22.05.2022 + viac foto
20220523.jpg
20220523.jpg (75.58 KiB) Zobrazeno 4177 x
Zdroj https://vk.com/wall-173678697_265581 + https://t.me/AviaCT/15974 z 23.05.2022 + viac foto
Ďalšie info https://aviation-safety.net/wikibase/278319 + https://aviation-safety.net/wikibase/278320 kde sú ďalšie odkazy a hlavne veľa foto

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 10224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 25 kvě 2022, 21:25

↑↑ Utorok 24.05.2022 Irán, lietadlo Chengdu F-7 (klon MiG-21), 2 zahynuli
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/278339
+
Streda 25.05.2022, Pakistan, lietadlo Chengdu FT-7P (klon MiG-21), pilot sa katapultoval
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/278360 + Foto https://vk.com/wall-173678697_265935 :
20220525.jpg

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 28 kvě 2022, 08:21

Podľa nej bývalé vedenie nakúpilo a dalo namontovať na vrtuľník niečo, čo tam byť nemalo. Malo ísť o záznamové zariadenie. “Prvá vec, ktorú urobil, nechal to odtrhnúť z toho vrtuľníka, aby sa na to neprišlo,” hovorí svedkyňa. Rovnako advokát pilota Peter Kubina trvá na tom, že k nehode nedošlo v dôsledku chyby pilota.
https://presov.zoznam.sk/zvrat-v-pripad ... va-vnutra/
To akože kameru? Ako by mohla spôsobiť nehodu? Možno ak by sa uvolnila a potom do niečoho narazila.
Použitie nevhodných nosidiel sa mi zdá tiež ako nepodstatný argument(predpokladám že to boli letecké záchranárske nosidlá).(Aj keď je u nosidiel riziko že sa roztočia ale to je asi skôr vina obsluhy čo je prigurtňovaná k nim).
Zľaňovanie ťažko prístupného terénu asi bolo len cvičné pretože fotka rozbitého vrtulníku je na rovine(asi letisko).

Treba pátrať po tomto: " že si pamätá, ako sa vrtuľník naklonil a začal padať. " Z akého dôvodu k tomu prišlo.
Na takú náhlu zmenu nemohla mať kamera ani nosítka vplyv.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42280
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 28 kvě 2022, 08:54

kenavf píše:
28 kvě 2022, 08:21
Podľa nej bývalé vedenie nakúpilo a dalo namontovať na vrtuľník niečo, čo tam byť nemalo. Malo ísť o záznamové zariadenie. “Prvá vec, ktorú urobil, nechal to odtrhnúť z toho vrtuľníka, aby sa na to neprišlo,” hovorí svedkyňa. Rovnako advokát pilota Peter Kubina trvá na tom, že k nehode nedošlo v dôsledku chyby pilota.
Kamera vplyv mať mohla - dodaná a namontovaná firmou kamaráta slovenského politika / šefpolicajta mohla ľahko odpadnúť pilotovi na ksicht alebo v kabíne "niekam".
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 8171
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 28 kvě 2022, 09:09

Není vůbec důležité, zda to, co tam namontovali mělo, či nemělo vliv na nehodu.
Pokud to nebylo homologované a certifikované pro daný vrtulník, je to porušení předpisů ... a ty se v letectví dodržují striktně.
Není jen tak možné cokoli do letadla namontovat, notabene připojovat k elektrické síti letadla. Navíc, každá elektronika generuje elektromagnetické pole ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 28 kvě 2022, 09:37

“Prvá vec, ktorú urobil, nechal to odtrhnúť z toho vrtuľníka, aby sa na to neprišlo,”
Takže vyzerá že by to malo držať dobre a skôr to odstranil a schoval aby nebol video záznam alebo dôkaz že tam boli namontované neštandardné veci. Ale nevyzerá že by to malo spojitosť s príčinou nehody.
V letectve má byť všetko certifikované, omyly sú drahé. Ale i tak by sa mala prvotne skúmať spojitosť s príčinami a prejavmi nehody a nie "skúmať či mal pilot oblečenú reflexnú vestu"(irónia).

P.S. Pamätáte si na tie fotky Suchojov s domontovaními GPS turistickými/motoristickými navigáciamin resp mobilmi? :wink:
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Odpovědět