Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 14 črc 2020, 20:06

Ako si uviedol, "po boji každý generál", toto sa riešilo v rámci šetrenia, povedalo sa čo sa malo, napísalo sa čo sa malo, zverejnilo sa čo sa malo/mohlo.
Nezabúdajte na jeden fakt, pilot bol "kľudný" v éteri ale riadne najeb..ý na toho vinníka čo to zapríčinil, v hlave mu letelo kopec iných vecí, vedel dobre čo ho čaká a tak sa stalo to čo sa stalo, "teraz by to urobil inak", predsa len, na Slovensku spočítam na jednej ruke pilotov ktorí sa úspešne katapultovali.
Alchy to popísal tak ako by to malo byť, ale na to všetko tam bol iba on sám a urobil to tak ako to urobil - čas sa nedá vrátiť späť.
Zatiaľ sa neskončilo ďalšie konanie - kto to všetko zaplatí.
A opakujem - tento pilot to nezapríčinil, on si to len zlízol. Škoda "plne" funkčnej mašiny a 2 motorov - teraz chýba.
Tu je celá tlačovka toho čo mohli povedať:
https://www.ta3.com/clanok/1187779/tb-j ... ig-29.html z 13.07.2020

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3772
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 15 črc 2020, 07:30

kenavf
Stejně nevíš, co ta mašina udělá po katapultáži. Katapultáž je poměrně velký zásah síly do přední části letadla. Jakýkoliv ustálený let, s výjimkou letu řízeného autopilotem, to "rozhodí". Je jen otázkou jak moc.

skflanker
Nesouhlasím. Pilot SK02 mohl být naštvaný tak maximálně na sebe.
Byla to jeho chyba, že neměl dostatečnou zásobu paliva pro let na záložní letiště, a byla to jeho chyba, že se rozhodl divergovat pozdě.
V letadle je pilot "kapitánem" a pouze on rozhoduje o provedení letu.
To, že se za něj při tiskovce Naďa i velitelé letectva postavili považuji z dlouhodobého hlediska za velkou chybu. Ne, že to měli všechno hodit na něj, ale jasně říci, že primární příčinou havárie bylo nedodržení pravidel bezpečnosti letů a špatné rozhodnutí obou pilotů spolu se zbytečným hazardovanim (tedy ono to tam zaznělo, ale pro laika hrozně skrytě).
Evidentně to nechávají na orgánech činných v trestním řízení. Obvinění z obecného ohrožení a poškození státního majetku z nedbalosti je nejspíš nemine. Snad mají dobrou "pojistku na blbost".
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6306
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 15 črc 2020, 11:47

Skeptik píše:
15 črc 2020, 07:30
kenavf
Stejně nevíš, co ta mašina udělá po katapultáži. Katapultáž je poměrně velký zásah síly do přední části letadla. Jakýkoliv ustálený let, s výjimkou letu řízeného autopilotem, to "rozhodí". Je jen otázkou jak moc.
..
To lietadlo je na pádovej rýchlosti s vypnutmi motormi, vysunutými klapkami a podvozkom,takže ak by ho aj tá katapultáž rozhodila, tak to teleso nie je schopné doplachtiť 13km.
IMHO zo 400 metrov výšky, odhadujem tak 1 kilometer do dialky.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

dano
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 17 úno 2017, 00:53

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od dano » 15 črc 2020, 12:46

Tlacovku som si pozrel a celkom ma pobavila :dobre:, ale najviac ma zaujala informacia, ze pilot pred katapultazou vypol motory, no napriek tomu az do padu fungovali. To ze fungovali az do padu by mal dokazovat zvukovy zaznam z priemyselnej kamery, ktory bol kratko po nehode v mediach. Zaujimalo by ma, kolko trva kym motory zhasnu po vypnuti.

https://www.noviny.sk/slovensko/474294- ... -pri-nitre

IgorT
Senior redaktor
Příspěvky: 4264
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od IgorT » 16 črc 2020, 06:35

BEIRUT, LEBANON (6:20 A.M.) - Štátna spravodajská agentúra Anadolu vo štvrtok ráno informovala, že v provincii Van vo východnom Turecku havarovalo prieskumné lietadlo.

V správe Anadolu, citujúc turecké ministerstvo vnútra, sa uvádza, že incident spôsobil smrť siedmich bezpečnostných pracovníkov.

Zatiaľ neboli zverejnené žiadne ďalšie podrobnosti, vrátane príčiny havárie lietadla.

https://www.almasdarnews.com/article/mi ... -7-killed/

Uživatelský avatar
Svarboj
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2691
Registrován: 24 úno 2017, 17:09

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Svarboj » 16 črc 2020, 16:01

:sipka: Při průzkumné misi havaroval turecký letoun. Nehodu nepřežilo všech sedm členů posádky

Při pádu průzkumného letounu na východě Turecka zemřelo všech sedm příslušníků tureckých bezpečnostních složek na palubě. S odvoláním na tureckého ministra vnitra Süleymana Soylua o tom ve čtvrtek informovala tisková agentura Anadolu.

https://www.lidovky.cz/svet/pri-pruzkum ... ranici_ele
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme.“

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 16 črc 2020, 19:05

↑ Podľa https://aviation-safety.net/database/re ... 20200715-0 by sa malo jednať o lietadlo Beechcraft B300 King Air 350i, registrácia EM-809, patriaci Tureckej Polícii
Foto lietadla pred nehodou napríklad https://vk.com/wall-123538639_1518027 + mapa miesta pádu pri Iránskej hranici

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 1997
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Železniční nehody

Příspěvek od homer » 19 črc 2020, 10:43

Skeptik píše:
18 črc 2020, 18:02
Na začátku mé kariéry v civilním letectví tvořili posádku dopravního letadla ... dva piloti, palubní inženýr, navigátor a telegrafista ... tedy 5 lidí.
Dnes jsou tam dva, přičemž funkce toho druhého je spíše bezpečnostní / záložní.
A bezpečnost létání tím určitě neutrpěla.
Islandská letecká společnost vyhodila všechny letušky. Jejich práci nahradí piloti
Letecká společnost Icelandair v pátek oznámila, že propustí všechny své letušky. Od pondělí převezmou jejich úlohy piloti společnosti. Není jasné, jak to v praxi bude probíhat a Business Insider zpochybňuje i legálnost takového kroku. Islandská aerolinka létá do USA i do evropských zemí a je možné, že některé z nich takovou posádku nepovolí. Museli by splnit nejen kvalifikaci, ale možná i minimální počet členů.
https://refresher.cz/86762-Islandska-le ... .sznhp.box

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3772
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Skeptik » 19 črc 2020, 12:23

No tak čistě teoreticky to možné je ... pokud v každém letadle budou, kromě dvou pilotů v kokpitu, dva až tři další piloti v pasažérské kabině (podle počtu PAX), kteří se budou starat o PAX a zajišťovat bezpečnost ...

Jen si nejsem jistý, jak chtějí donutit piloty dělat práci palubního personálu.
I když v době post-COVIDové je možné vše ... propuštěný pilot najde práci mnohem hůř než propuštěná letuška.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 19 črc 2020, 13:45

nj. lenže letušku tiež pripravíš za pol roka výcviku...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3772
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 19 črc 2020, 13:51

To jistě, ale bezpečnostní školení pilotů a letušek (evakuace apod.) jsou prakticky shodné.
A meldovaní bezpečnostních pravidel pro PAXy dnes už stejně jede přes video. Už se neukazuje.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6306
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 19 črc 2020, 15:27

Nie som si istý ako prebiehajú antiteroristické opatrenia ohľadom uzamykania pilotnej kabíny ale nutnosť obsluhy pasažierov pilotom by to úplne znemožnila, pretože by musel často chodiť do kabíny.
A keď sa to tak vezme tak tie letušky majú stále čo robiť a nezastavia sa.
Takže aby pilot stíhal sa starať o pasažierov, tak to by si pasažieri museli brať do lietadla "zlepeňáky". :idea:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Kolja
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1004
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Kolja » 19 črc 2020, 16:36

Pilot letadlo "ohlídá" při startu a při dosednutí, jinak řídí CML. Během letu může čundrovat po letadle a nalívat panáky.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 19 črc 2020, 16:49

si myslíš...

Uživatelský avatar
Polite
Senior redaktor
Příspěvky: 3048
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Polite » 19 črc 2020, 19:50

Sranda bude až v prípade okrajových ale stávajúcich sa situácii...kolaps cestujúceho, bitka medzi cestujúcimi nehovoriac o pokuse o únos atď atď....
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3772
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 19 črc 2020, 23:37

Chlapi, neblbněte a přečtěte si, co jsem napsal.

Cesťáky nemůžete nechat samotné a bezpečnostní předpisy jasně stanovují počet flight attendants na počet cestujících.
Pokud si správně pamatuji tak je-li PAX méně než 20, pak není letuška/letušák nutný a evakuaci provádí piloti ... proto má L-410 (ale i DHC-6, do-228 a podobná letadélka) přesně 19 sedaček.
U větších strojů je to pak jeden flight attendant na 50 sedaček (PAX).
Tak jasně, piloti mohou u B752 Islanderu nahradit letušky ... ale musí jich letět 6 !!!
Dva v kokpitu a 4 v kabině (B752 Islanderu létají v konfiguraci pro 187 PAX).
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 20 črc 2020, 01:20

Aby bolo jasné: B752 je v letectve bežne používané skrátené označenie Boeing 757-200. Podobne sú skracované aj označenia iných typov a verzií

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3772
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 20 črc 2020, 07:18

Aha, sorry, Alchy díky :D
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

IgorT
Senior redaktor
Příspěvky: 4264
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od IgorT » 20 črc 2020, 12:42

V Karibskom mori sa zrútil holandský vojenský vrtuľník
TASR 20.07.2020 09:19
Pri páde holandskej vojenskej helikoptéry, ktorá sa v nedeľu zrútila do Karibského mora, zahynuli dvaja členovia posádky. Informovali o tom v pondelok agentúry AFP a AP.

https://debata.pravda.sk/debata/557801- ... -vrtulnik/

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1364
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od riho » 21 črc 2020, 11:26

Nakoniec to dopadne takto


Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host