Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 24 říj 2020, 22:19

Piatok 23.10.2020 o cca 17:04 hod. miestneho času, USA, Alabama, mesto Foley, havária 2-miestneho cvičného Beechcraft T-6B Texan II patriaci US NAVY do rodinného domu = obaja piloti US NAVY pri havárii zomreli.
https://aviation-safety.net/wikibase/244348 + viac zdrojov + mapa + video horiaceho domu
https://ria.ru/20201024/krushenie-1581294570.html + tweet s videom horiaceho domu
https://vk.com/wall-104764077_236301 + 3 videá

Uživatelský avatar
Kolja
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1004
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Kolja » 12 lis 2020, 16:03

Při pádu vrtulníku na Sinaji v Egyptě zemřelo sedm vojáků včetně Češky
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... nicni_remy

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 12 lis 2020, 18:26

↑ upresnenie / doplnenie - v Egypte havaroval vrtuľník Sikorsky UH-60A+ Black Hawk patriaci US Army opf Multinational Force and Observers
https://aviation-safety.net/wikibase/244826 + ďalšie odkazy
Nejedná sa o Egyptský stroj


V utorok 10.11.2020 o 23:55 hod miestneho času v Afganistane pri pokuse o pristátie havária vrtuľníka Mil Mi-17V5 Afganskej národnej armády = 10 mŕtvych:
20201112.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1666250 z 12.11.2020
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/244795

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10712
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od puma » 13 lis 2020, 10:00

Letadlo Volha-Dněpr An-124 RA-82042 na letišti Novosibirsk Tolmachevo vyjelo z dráhy.
V pátek přibližně ve 12:00 místního času (8:00 moskevského času) vzlétlo z letiště Novosibirsk Tolmaševo na trase Novosibirsk - Vídeň transportní letadlo An-124 společnosti Volga-Dnepr Airlines. V 12:10 (08:10 moskevského času) letadlo nouzově přistálo na letišti, během přistání letadlo vyjelo z dráhy.
https://tass.ru/proisshestviya/9992175

Na palubě neslo 83,5t nákladu.
https://t.me/bbbreaking/70785

Bouchl mu 3 minuty po vzletu (podle FR24) jeden motor krátce po vzletu, tedy přistával silně přetížený a dost pravděpodobně hodně za hranicí přistávací hmotnosti.
Obrázek
Obrázek

Motor nasál ptáka


Ptáci se dostali do motoru An-124, který nouzově přistál v Tolmaševu, uvádí náš zdroj.

Kód: Vybrat vše

https://t.me/Lshot/22540
Naposledy upravil(a) puma dne 13 lis 2020, 10:25, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10712
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od puma » 13 lis 2020, 10:10

:sipka:
Obrázek


Okamžik vzletu


Spousta fotek, včetně nalezeného krytu motoru na poli
https://vk.com/act54?w=wall-31101527_10057637
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 13 lis 2020, 11:04

:shock: To čo bolo za vtáka? Odletel komplet celý ventilátor, zostali len usmerňovače prúdu za ním...

A rozsekaný je evidentne aj koreň krídla na pravej strane, takže z motoru odlietali obrovské kusy so strašnou energiou...

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10712
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od puma » 13 lis 2020, 11:21

Tak mohlo to být i hejno, labuť nebo něco takového velkého? Pták není ještě potvrzen, krom těch fotek, ale pokud nejsou fake, tak to asi byl pták/ci. K tomu někde i píšou, že ptáci zasáhli dva motory. No ale každopádně ten letoun musel být extrémně přetížený na přistání. Z Novosibirska do Vídně je to 4500km, nesl 83,5t nákladu, paliva měl cca 100t - 130t tedy byl na max. vzletové hmotnosti 392t nebo velice blízko - desítky tun, a max. hmotnost na přistání je 330t, to je nejspíš i hlavní důvod proč přejel konec VPD, + s tím zničeným motorem nemohl brzdit zpětným tahem a s protilehlým také ne, takže mohl brzdit teoreticky jen dvěma a pokud ten krajní byl také zasažen a nedával plný tah, tak by jej to táhlo z VPD napravo.
Naposledy upravil(a) puma dne 13 lis 2020, 12:07, celkem upraveno 8 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 13 lis 2020, 11:34

Ale ano, len ten rozsah deštrukcie je mimoriadny...
Aj keď bol u nás prípad, keď spadla spárka Mig-21 a bol kompletne rozrezaný plášť kompresoru "po celom obvode" - zobáčikom sýkorky, ktorý sa zaklinil pod lopatku... Takže občas sa dejú aj ťažko uveriteľné veci.
k vyššie uvedenému - a bez možnosti použiť reverz.
Alebo naopak vybehol z dráhy práve v dôsledku použitia reverzu... Mne to totiž pripadá, že neprebehol koniec, ale vybehol na bok...

Podľa druhého videa - záber na "kompletný" motor po nasatí vtáka - zožral toho evidentne viac ako len jeden kus a boli to zrejme "bieli" vtáci, takže kľudne labute a viac ako jedna.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10712
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od puma » 13 lis 2020, 11:43

Jak novinářům řekla Federální agentura pro leteckou dopravu, An-124 nouzově přistál kvůli poruše motoru č. 2. Po přistání letadlo vyjelo z dráhy. Podle předběžných informací byly během přistání poškozeny pneumatiky a levý hlavní podvozek.
https://tass.ru/proisshestviya/9994499
Informovaný zdroj agentury objasnil, že nehodu mohl vyvolat požár motorů. "Po vzletu posádka hlásila problémy s 3. a 4. motorem. Detektory požáru fungovaly.
https://www.interfax.ru/russia/736952

Takto vypadalo nouzové přistání An-124 z kontrolní věže letiště Tolmaševo v Novosibirsku.

a z dronu
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 13 lis 2020, 19:22

Nejaké pierka a krv sa tam našla, ale či to je ten hlavný dôvod narušenia integrity kompresora sa ešte len uvidí.
18.jpg
ale lietali z motora takéto veľké kusy:
0.jpg
Zdroj https://vk.com/wall-123538639_1668257 z 13.11.2020 + foto diery v streche haly kam dopadli trosky
Ďalšie info https://aviation-safety.net/database/re ... 20201113-0

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 13 lis 2020, 21:11

QVAK píše: Ta tmavá část lomu je postupně se zvětšující (a zašpiňující se) únavová trhlina a světlá je poslení lom. Teorii potvrzuje i tvar lomu tj. není cca. tvaru přímky ale kopíruje tvar strukturálního napětí materiálu z výroby. Takže takto fatální důsledky jsou díky bordelu při výrobě motoru (nedodržení technologické kázně). Jen díky němu se dmychadlo roztrhlo.
Chcelo by to síce snímku aj druhej lomovej plochy, ale možné to je...
Nasatie vtákov počas vzletu bola zrejme povestná "posledná kvapka". Asymetrický ráz na lopatky dúchadla dokončil dielo skazy, ktoré mohlo začať už pred desaťročiami... V takom prípade ale bude mať vyšetrovacia komisia veľmi vážne otázky aj ku kontrole a údržbe motorov.
Informovaný zdroj agentury objasnil, že nehodu mohl vyvolat požár motorů. "Po vzletu posádka hlásila problémy s 3. a 4. motorem. Detektory požáru fungovaly.
Chyba prekladu alebo zdroja. Pri nasatí cudzieho predmetu do motora je "signalizácia požiaru" normálny sprievodný jav, pretože teploty na rôznych miestach motora výrazne zakolíšu, čo systém skoro vždy vyhodnotí ako "požiar".
Treba mať na pamäti, že požiar leteckého motora prebieha výrazne odlišne od "bežného požiaru" napríklad budovy. Niektoré detektory sú v miestach, kde je maximálna prevádzková teplota kľudne cez 900°C a teplota signálu požiar je len o niekoľko málo desiatok stupňov vyššia - 940-950°C...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 13 lis 2020, 22:17

Motory D-18T sa vyrábali na Ukrajine a ukrajinský Antonov zrušil certifikáty pre lety všetkých ruských Ruslanov = neprešli cez kontrolu Ukrajiny (politika- viď 05.11.2017 + 04.05.2018 a osobitne pre Volga-Dneper z 07.06.2019).
Takže MAK bude vyšetrovať príčinu, a ak má QVAK pravdu podľa tejto nekvalitnej foto zo zlého uhla tak sa teraz budú kontrolovať všetky motory. U výrobcu ale nepochodia. Náhrada za D-18T momentálne v Rusku nie je. Preto aj ten vývoj nového lietadla "Slon" (ale to je ešte na desaťročia) a motoru PD-35 (už sa testuje).

Ďalšie foto z nehody https://vk.com/wall-123538639_1669811 + https://vk.com/wall-123538639_1669921 z 13.11.2020 = lietadlo už asi iba na náhradné diely

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6307
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 13 lis 2020, 23:37

Pristátie/dotyk s pristávacou plochou vyzeral "jemný". Z VPD vybehol v ose dráhy a skončil v tráve za ňou. A tam asi aj prišiel o predný podvozok.
Veľmi by som sa nedivil keby ho opravili a poslali znova do vzduchu. Veľmi nazvyš ich nemajú tak sa budú odpisu vyhýbať.
Zaujímavé že počas toho pristátia neboli nikde vidieť rozostavené požiarne autá a na letisku vyzeral "normálny" provoz.(Že by tí požiarnici čakali niekde až na druhom kilometri?)

Nebola tu kedysi fotka prevrátenej Su-34 vedľa dráhy, ktorú znova opravili a poslali do vzduchu?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1176
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kozlus » 14 lis 2020, 01:12

kenavf': Jestli se nepletu, tak je tu nekde okolo video, kdy letadlo vzletne a par desitek metru nad drahou toci do leva a okamzite jde na pristani.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 6307
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 14 lis 2020, 02:13

:sipka: Video toho pristátia antonova je o niekoľko príspevkov vyššie. A samotné pristátie vyzerá v pohode.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3772
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 14 lis 2020, 06:25

Startoval i přistával ze/na RWY 25 = musel udělat celý okruh.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 15 lis 2020, 13:55

kenavf - môj názor je že to už neopravia, tie trhliny v koreni krídla môžu indikovať komplet pokrútenie celého draku. Obrovský problém sú motory = takto majú 2+ motory k dobru, to skôr sprevádzkujú tie čo im stoja
Tu sa jasne ukázal tlak USA aby sa UA Motor-Sič nepredal Číne = okamžite po predaji by obnovili výrobu D-18T kým sa nezačne vyrábať "Slon"
Zhrnutie nehody An-124 v Novorosijsku, pristátie, hlásenie veže, náklad 84 ton, 14 členná posádka, cca 100ton paliva, letisko je odstavené kým sa neprečerpá palivo a nevyloží náklad = potom vytiahnuť lietadlo a odparkovať ho = sprevádzkovať hlavnú dráhu letiska

https://youtu.be/dw-yzkS4xL0 zverejnené 14.11.2020, dĺžka videa 2:15 min.
Vojenské Ruslany dnes lietajú (prevoz do Náhorného Karabachu), zatiaľ ich neuzemnili (ad štrukturálne chyby na kompresore).

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 15 lis 2020, 19:05

Piloti pristáli vizuálne
Vyšetrovateľ nehody lietadla Antonov An-124 v Novosibirsku potvrdil, že lietadlu tesne pred pristátím komplet zlyhala interná aj externá komunikácia + celá palubná elektronika = teda piloti pristáli iba vizuálne bez pomoci elektroniky.
Zdroj https://tass.ru/proisshestviya/10006855 + https://ria.ru/20201115/samolet-1584713167.html z 15.11.2020
Klobúk dole, páni piloti

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3772
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 15 lis 2020, 20:04

:sipka:
skflanker, tak schválně :wink:
Já si myslím, že ho opraví.
Ty trhliny a díry v kořeni jsou podle mne jen "plechařina" ... pozůstatky toho, jak tam prolétaly zbyzky kompresoru.
Motory mohou být větší problém ... ale to se nějak vyřeší. Uzemněné An-124 snad ještě jsou.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 6023
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 15 lis 2020, 20:07

Necháme sa prekvapiť - čo čítam tak skôr spojazdnia odstavený Ruslan ktorý stojí pre nedostatok motorov.
Ešte ho nevytiahli na dráhu, je to tu zapísané a uvidíme čo bude s drakom po prečerpaní paliva, vyložení nákladu a vytiahnutí stroja na pevné podložie.
Teraz ich tlačí čas aby sprevádzkovali letisko.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti