Stránka 13 z 38

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 18 pro 2017, 20:35
od martanus
V Polsku pátrají po stíhačce MiG-29, před přistáním zmizela z radarů
https://zpravy.idnes.cz/polsko-ztratila ... anicni_lre

// dotatek

Stíhací letoun Mig-29 narazil poblíž taktické letecké základny v Mińsku Mazowiecki. Naštěstí pilot havárii přežil .

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 19 pro 2017, 12:53
od petrp
Pád letounu An-2 si v Rusku vyžádal čtyři mrtvé
Čtyři lidé zahynuli a 11 dalších bylo zraněno při dnešní havárii dvojplošníku An-2 na severu evropské části Ruska. Mezi oběťmi neštěstí jsou děti. Letoun se ze zatím nezjištěných příčin zřítil krátce po startu. Nehoda se stala za polárním kruhem ve městě Narjan-mar, správním středisku Něneckého autonomního okruhu. Oba piloti pád stroje přežili, všichni zranění byli převezeni do nemocnice. Podle expertů, na které se odvolává agentura TASS, mohl být letoun přetížen, nebo selhaly nedostatečně zahřáté motory v chladném počasí.



https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/ ... 59598.html

PS: podle neexperta (mojí maličkosti) a videa, šlo o jasné přetažení a následný pád po křídle... :evil:

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 19 pro 2017, 16:44
od petrp
‚Zázrak ve Varšavě‘. Poláci po 6 letech zjistili, proč musel Boeing 767 z New Yorku přistát bez podvozku
Po více než šesti letech a měsíci polští vyšetřovatelé konečně uzavřeli celý případ a v pondělí zveřejnili závěrečnou zprávu, kde stanovili pravděpodobné příčiny. Tou hlavní bylo poničení hadičky hydraulické kapaliny ovládající podvozkový systém. To by ale samo o sobě nestačilo, právě pro takové případy má letadlo nezávislý, záložní systém nouzového vysunutí podvozku. I nouzové vysunutí je však podmíněno trochou elektrické energie k uvolnění zámků podvozku a jeho počátečnímu „vyšoupnutí“ z trupu (zbytek dokoná gravitace a aerodynamika).
.....
Z nějakého důvodu však právě tomuto elektrickému okruhu vypadla pojistka. Stejně jako v domácnosti či v autě je to stav, který se občas může stát, zvláště na nepříliš často používaných systémech. Navíc byla tato pojistka těsně nad podlahou kokpitu, takže je pravděpodobné, že o ni někdo z posádky zavadil nohou nebo zavazadly a nevědomky ji vysunul. Novější Boeingy 767 mají právě z tohoto důvodu nad poslední řadou pojistek krytku, stroj polského LOTu ale byl ještě ze starší série. I tak ale k opravě celého systému stačilo si „vykukující“ pojistky všimnout, zatlačit ji zpět, a pokud by v okruhu nebyl zkrat (což vyšetřování nepotvrdilo), systém by se probudil a podvozek vysunul.
.....
A konečně poslední důvod, který vyšetřovací zpráva zmiňuje, je nedodržení boeingovského servisního oběžníku aerolinkou LOT. Výrobce letounu totiž v roce 2000 zjistil, že hadice vedení hydraulické kapaliny se v podvozku ohýbají pod příliš ostrým úhlem, což po určitém čase vedlo k netěsnosti a úniku hydraulické kapaliny. V reakci na to výrobce vydal doporučení k montáži nového uchycení, LOT však na svém letadle tyto změny neprovedl.

https://www.lidovky.cz/zazrak-ve-varsav ... ranici_gib

Takže sečteno a podtrženo:
- cestující měli z pekla štestí na PANA pilota, který to "dal z první", klobouk dolů!
- cestující a posádka měla smůlu, že pozemní technici byli diletanti, kteří neznají letadlo a nedokázali poradit při problému se známou věcí (pojistka)
- cestující a posádka měli smůlu, že lítali se společností, která neplní pokyny výrobce (vedení hydraulické hadice)

Vina leží plně a jednoznačně na aeroliniích LOT, ale o tom se taktně mlčí... :evil:

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 19 pro 2017, 20:44
od Skeptik
Mno, měl bych připomínku k tomuto:
- cestující měli z pekla štestí na PANA pilota, který to "dal z první", klobouk dolů!
Ta pojistka je skutečně "nad podlahou" resp. na bočním panelu u podlahy kokpitu.

Její problém ale tkví v něčem jiném.

Po událostech z 11. září se totiž na některá letadla, včetně tohoto B767 namontovala signalizace otevřených dveří do kokpitu. A ta vydává poměrně nepříjemný zvuk.
Tuto signalizaci bylo nutné připojit do některého z elektrických okruhů. A který byl vybrán? Ano, správně okruh záložního (nouzového) vysunování podvozku :(
No a protože to "ječelo" při každém otevření dveří, tak to posádky co? Ano, vypínali.

Normálně to nevadilo, nouzové vysouvání podvozku se nepoužívá ... B767 je spolehlivá mašina ... a všichni piloti to věděli, a tak si to v případě potřeby jistě "nahodí" :wink:

Jenže kpt. Wrona to potřeboval ... hydraulické vysouvání podvozku nefungovalo. Použil tedy nouzové ... a nic!
No tak tu mašinu položil na břicho ... a odepsal.
Byl z něj hrdina ... až do okamžiku kdy B767 zvedli na pneumatických vacích, do kabiny přišel mechanik, nahodile pojistku a .... vysunul podvozek.
Mašinu odtáhli po svých.

P.S. Netvrdím, že je to chyba Wrony a jeho kopilota, nemuseli to být oni, kdo vypnul signalizaci otevření dveří jističem ... zkontrolovat to ale měli. Jistě stres atd.
Závěr: Poláci svým typickým přístupem přišli o další letadlo ... tentokrát naštěstí bez posádky a cestujících.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 19 pro 2017, 20:51
od petrp
Dobře doplněno! :palec: Prostě, co k tomu dodat - Poláci....

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 20 pro 2017, 16:20
od woxia
A tomu spadlému MIG-29 vysadily oba motory, nebo mu "jen" došlo palivo?
Už jak uvedli, že to řídil zkušený 28 letec (celkem nalétáno 400 hodin, na MIGu prý skoro polovinu), tak taková slovní spojení vždycky maskují nějaký problém.

Všimněte si toho velkého požáru v lese kam letadlo spadlo a totálně ohořelého vraku letadla. :jo:
Obrázek

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wa ... 29/9drjxkr

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 21 pro 2017, 00:55
od QVAK
Zkušený 28 letý pilot s 400 hod. náletu........ cca 8 let létá tj. 50 hod/rok z toho cca 200 v učilišti. Jeho "zkušenost" a vylétanost by se dala srovnat s úrovní schopností pilotů vycvičených pro nasazení Kamikadze za WW II. Ten pilot byl/je nebezpečný nejen pro sebe ale i své okolí. Naštěstí se nyní nic závažného nestalo. Jen poláci přišli o jedno éro a pilot se zkrátil o 2-3 cm.

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 27 pro 2017, 19:18
od skflanker_
Bangladéš prišiel o 2ks lietadiel rodiny Jak-130
V stredu 27.12.2017 o cca 18:50 miestneho času sa v Bangladéši v blízkosti mesta Cox's Bazar vo vzduchu zrazili 2 lietadlá rodiny Jak-130. Všetci 4 piloti sa bezpečne katapultovali.
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=203449
Zdroj https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=203450
+ v oboch linky na ďalšie zdroje alebo http://tass.ru/proisshestviya/4847907 z 27.12.2017

EDIT: https://bdnews24.com/bangladesh/2017/12 ... -under-way + foto

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 01 led 2018, 16:15
od skflanker_
Bloger Charly015 z jemu známych zdrojov urobil prehľad leteckých nehôd / katastrof vojenských lietadiel (lietadlá + vrtuľníky + drony patriace armáde) za rok 2017 (pri každom štáte je link na zdroj / článok, číslo sú zničené / neopraviteľné stroje, spolu ich uviedol 157, nehôd bolo viac):

1x = Angola + Saudská Arábia + Argentína + Alžírsko + Belgicko + Bolívia + Botswana + Bulharsko + Kamerun + Kanada + Kuba + Filipíny + Izrael + Lesotho + Malajzia + Nemecko + Nepál + Nigéria + Nórsko + Omán + Paraguaj + Rumunsko + Srbsko + Srí Lanka + Švajčiarsko + Južná Afrika + Thajsko + Taiwan + Tunisko + Turecko
2x = Afganistan + Bangladéš + Kolumbia + Chile + Ekvádor + Grécko + Honduras + Indonézia + Irán + Taliansko + Líbya + Mjanmarsko (Barma) + Poľsko + Kongo + Sudán + Ukrajina
3x = Čína + Spojené Arabské Emiráty + Španielsko + Francúzsko + Irak + Sýria ??? (nie sú tam L-39 o ktoré prišli)
4x = Jordánsko + Peru
5x = Japonsko
6x = Rusko
7x = Mexiko + Pakistan
10x = India
34x = USA

Podľa lietadiel:
ostatné viď zdroj
3x = A-10, An-26/32, Bell 206, EF-2000 Tajfún, F-18, Grob G120, MD530, PAC MFI-17, Mirage 2000, MV-22 Osprey, PC-7 Pilatus, Embraer EMB 314 Super Tucano, UH-1H
4x = MiG-21, Jak-130
6x = F-16
7x = UH-60
8x = Mil Mi-8/17

Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2018/01/ac ... -2017.html z 01.01.2018

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 01 led 2018, 17:03
od Alchymista
Stratených MI-8/17 je celkom hodne - ale ich aj bolo vyrobených cez 17000 (najviac zo všetkých vrtuľníkov vôbec) a lietajú v najmenej 60 krajinách sveta (tiež rekord).

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 01 led 2018, 19:30
od QVAK
Při leteckém neštěstí zahynul šéf firmy Compass a blízcí příbuzní

Mezi šesti oběťmi nedělní nehody hydroplánu v Austrálii byl šéf britské cateringové firmy Compass Group Richard Cousins. Firma to v pondělí oznámila s tím, že Cousins byl v letadle spolu se svými dvěma syny, snoubenkou a její dcerou. Policie Nového Jižního Walesu oznámila, že pád letadla do řeky severně od Sydney nepřežil ani pilot.

https://echo24.cz/a/SxuUM/pri-leteckem- ... i-pribuzni

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 01 led 2018, 19:36
od skflanker_
Holandský sever aviation-safety vyhlásil rok 2017 za najbezpečnejší v histórii letectva
Za rok 2017 server eviduje 10 leteckých katastrof (5x cargo + 5x pasažierske) pri ktorých zahynulo 44 cestujúcich + 35 osôb na zemi (spolu iba 79 ľudí). Pre porovnanie, rok 2016 evidovali 16 leteckých katastrof pri ktorých zahynulo 303 ľudí.
Za rok 2017 evidujú 36,8 milióna letov (v článku to delili 5 pasažierskymi letmi, ale v celkom počte majú aj cargo lety = asi chceli lepšie čísla).
Pokles nehôd je evidovaný od roku 1997 (graf vľavo hore), vpravo mapa nehôd a zoznam lietadiel / strojov spolu s číslom koľko životov to odnieslo, vľavo dole v akej fáze letu sa nehoda stala:
ASN_infographic_2017.jpg
Zdroj https://news.aviation-safety.net/2017/1 ... n-history/ z 30.12.2017

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 02 led 2018, 19:07
od skflanker_
Bloger Charly015 na základe svojich údajov za roky 2015, 2016 a 2017 urobil porovnanie leteckých katastrof iba 3 armád = USA (EEUU modrá)+ Rusko (Rusia červená) + Čína (China zelená) pri ktorých prišli nenávratne o svoj stroj:
accidentes_2015_2017.jpg
USA v rokoch 2015+2016+2017 = 112 katastrof (priemer 37,3 ročne)
Rusko v rokoch 2015+2016+2017 = 28 katastrof (priemer 9,33 ročne)
Čína v rokoch 2015+2016+2017 = 11 katastrof (priemer 3,66 ročne)
Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2018/01/ch ... entes.html z 02.01.2018 + odkazy na štatistiky za uvedené roky
Zavádzajúca štatistika - nie je uvedený počet lietadiel, nie je uvedený nálet = počet odlietaných hodín = je rozdiel každý deň lietať a je rozdiel mať lietadlá v hangároch

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 02 led 2018, 19:10
od kenavf
skflanker_ píše:
02 led 2018, 19:07
Bloger Charly015 na základe svojich údajov za roky 2015, 2016 a 2017 urobil porovnanie leteckých katastrof iba 3 armád = USA (EEUU modrá)+ Rusko (Rusia červená) + Čína (China zelená) pri ktorých prišli nenávratne o svoj stroj:
accidentes_2015_2017.jpg
USA v rokoch 2015+2016+2017 = 112 katastrof (priemer 37,3 ročne)
Rusko v rokoch 2015+2016+2017 = 28 katastrof (priemer 9,33 ročne)
Čína v rokoch 2015+2016+2017 = 11 katastrof (priemer 3,66 ročne)
Zdroj http://charly015.blogspot.sk/2018/01/ch ... entes.html z 02.01.2018 + odkazy na štatistiky za uvedené roky
Zavádzajúca štatistika - nie je uvedený počet lietadiel, nie je uvedený nálet = počet odlietaných hodín = je rozdiel každý deň lietať a je rozdiel mať lietadlá v hangároch
Škoda že nemáme k tomu údaj koľko je to vzhľadom k nalietaným hodinám. :sad:

Re: Letecké nehody všeobecne

Napsal: 03 led 2018, 11:55
od lasib
MO RF oznámilo, že ruský vrtuľník Mi-24 havaroval 31.12.2017 v dôsledku technickej poruchy počas letu na letisko Hama v Sýrii 15 km od cieľového letiska. Obaja piloti zahynuli, technik vrtuľníka bol zranený a bol ihneď evakuovaný pátracím tímom na letisko.
Obrázek
Obrázek
Obrázek