Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Uživatelský avatar
El Diablo
Výkonný redaktor
Příspěvky: 891
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 13 úno 2018, 00:11

VIDEO: Bezpečnostní kamera zachytila pád letounu u Moskvy
12. února 2018 9:55
Ruskem v neděli otřásla letecká havárie letounu An-184, které se zřítilo pár minut po startu z moskevského letiště Domodědovo. Katastrofu, při níž zahynulo všech sedmdesát jedna lidí na palubě, zachytila bezpečnostní kamera na domě.
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/an-184-bezpecno ... anicni_aha
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 555
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od bacil » 13 úno 2018, 10:49

Bomba se zřejmě dostala do letadla s poštou
Bývalý náčelník vojenského řízení letového provozu Anatolij Sitnov prohlásli, že úlomky letadla svědčí o výbuchu který přišel zevnitř trupu letadla. Letadlo má velmi robustní konstrukci a nosné prvky a kruhové výztuhy má rozervané výbuchem. Ani jedna část trupu není vcelku. Částí letadla jsou rozházené v průměru 2km.

https://dni.ru/incidents/2018/2/13/391212.html

... a ještě postřeh - jedna černá skříňka se z jedné strany rozpadá, jakému teplotnímu šoku byla vystavená, přitom druhá polovina je ohněm netknutá.

QVAK
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2946
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 13 úno 2018, 18:20

Za pád An-148 mohou patrně piloti. Nechali zamrznout snímače rychlosti

Pád letadla An-148 u Moskvy se 71 oběťmi na životech nejspíše zavinila chyba pilotů, kteří opomněli zapnout vytápění pro odmrazování snímačů měřících rychlost letounu. Chybné údaje o rychlosti pak vedly k pádu stroje. Podle agentury AP se to uvádí v předběžném závěru, k němuž na základě informací z černé skříňky a analýzy obdobných havárií dospěl Mezistátní letecký výbor (MAK). Ten v postsovětských státech vyšetřuje letecké katastrofy. „Předběžná analýza zaznamenaných údajů, stejně jako analýza analogických případů z minulosti umožňuje předpokládat, že faktorem, který vedl k vývoji mimořádné letové situace, se mohly stát nepřesné údaje o rychlosti letu zobrazené na přístrojích v pilotní kabině,“ uvedl MAK. Tyto chybné údaje podle něj souvisely se zamrznutím snímačů, protože systém jejich vyhřívání byl vypnutý.

https://echo24.cz/a/SdkxA/za-pad-an-148 ... -rychlosti

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 791
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 13 úno 2018, 21:19

Koukal jsem přímo na stránky MAK, a bohužel to tak skutečně vypadá.

Piloti před odletem "zapomněli" zapnout vyhřívání všech tří snímačů tlaku. Je zde sice stále možnost technické závady, ale dle rozboru zápisů předcházejících 15-ti letů, posádka vyhřívání všech snímačů před letem zapnula a po letu vypnula. Vše fungovalo.

Po vzletu, v cca 150 metrech byl zapnut autopilot. Ve 1.300 metrech se začaly rozcházet údaje ze snímače č.1 (kapitán) a snímače č.3 (záložní) o více než 30 km/h. To vedlo k vypnutí autopilot a piloti přešli na ruční řízení do výšky cca 2.000 m.
Tam se začaly údaje opět rozcházet a zatímco snímač. č.1 hlásil nulovou dopřednou rychlost, snímač č.3 hlásil naopak rychlost větší. V této výšce následně došlo k prudkému potlačení do klesání pod úhlem cca 30° (v kabině vznikl stav beztíže - 0g). Tímto klesáním letoun pokračoval až do země. Těsně před střetem se zemí snímače rychlosti "naskočily" a ukázaly rychlost > 800 km/h.

Takže to vypadá na podobnou příčinu jako LN A330 společnosti Air France nad Atlantikem pár let zpět = zamrznutí snímačů tlaku s následnou chybnou indikací rychlosti a ztrátě prostorové orientace posádky :sad:

Uvidíme, co ukáže CVR (hlasové záznamy z kabiny), který zatím nebyl zpracován. Záznamy z FDR (letová data) již byl 100% zpracován.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

QVAK
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2946
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 13 úno 2018, 23:07


bacil
Redakční rada
Příspěvky: 555
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od bacil » 13 úno 2018, 23:51

Pokud by se toto stalo, tak by zřejmě informovali i dispečera, že mají problém. To ani nemusí říkat pusou, na to mají tlačítka.

Pitotovy trubice nejsou v dnešní době jediným měřičem rychlosti u letadel, v době GPS, Glonass... Argumentovat tím, že neví jak to letí rychle, je trochu mimo, když mu to můžou nahlásit i z věže z dat radarů - pokud budou vědět že má problém. Taky má uši a slyší jak to sviští kolem kabiny, neletí poprvé, ale má nalítáno přes 2000 hodin na tom letadle, tak ho zná jako svoje boty, zná co znamená každé vrznutí a dokáže odhadnout rychlost ikdyž nic nevidí. Výškoměr mu fungoval a pro přechod na střemhlav nebyl důvod.

Poslouchal jsem posledních pět minut toho audiozáznamu, co jsem sem dával, ale nic takového nebylo hlášeno (čemu jsem rozumněl, nemám trénované ucho na kvalitu vysílačky). V 28:45 dispečer vyzývá Saratov 703, v 29:05 dispečer ohlásí ostatním co zavazí na kanále ať neotravují, že mu neodpovídají.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 791
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 14 úno 2018, 08:52

bacil, ono se to jinak vyhodnocuje následně a jinak v kabině letadla, když se to děje.

V těch 2.000 m, když najednou začala kapitánovi padat rychlost z cca 550 km/h až na nulu (za 34 sekund = dost rychle, jako při přetažení) tak posádka začala řešit, co se děje. V tom okamžiku začala padat i rychlost na druhém rychloměru. Když spadla na 200 km/h, posádka prudce potlačila. Evidentně ztratili pojem o své orientaci. Pravděpodobně se domnívali, že se dostali do tzv. Střihu větru (prudká změna rychlosti a směru větru). A ztráta rychlosti je to nejhorší, co se letadlu může stát. Čas na volání ATC tam nebyl.
A nevím jaké "tlačítko" máš na mysli. Datalink? To trvá dlouho, a přiznám se, že ani nevím, zda je jím moskevská Approach vybavena.

Pitotovy trubice jsou jediným měřičem rychlosti. Neexistuje jiný spolehlivý způsob jak změřit rychlost letu vůči vzdušné mase.
Argumentovat tím, že neví jak to letí rychle, je trochu mimo, když mu to můžou nahlásit i z věže z dat radarů - pokud budou vědět že má problém. Taky má uši a slyší jak to sviští kolem kabiny
Nikdy jsi nepilotoval letadlo.
Když nevidíš horizont nebo zem (např. v mraku nebo sněhové přeháňce) tak bez přístrojů nevíš, zda letíš rovné či na zádech, natož jakou rychlostí.
GPS udává rychlost vůči zemi což je pro pilota druhotná informace. Navíc letíš-li střemhlav rychlostí 1.000 km/h tak GPS ukazuje 0 km/h.
Služba řízení letového provozu má údaje o rychlosti letu že sekundárního radarů = hlášení z letadla. Pokud je informace špatná ... :(
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 555
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od bacil » 14 úno 2018, 10:31

Velké letadlo ne, jen RC. Nemám takového macka, abych tam měl pitotky, takže se řídím jen okem - a tak nemám představu, jaký vítr fouká o 20 metrů nade mnou, prostě motor musí vrčet a tím zajišťuje tah. Občas se to propadne nabo nadskočí a zpomalí, tak musím udělat manévr na získání rychlosti, ale prostě se to v tom luftě udrží.

Dejme tomu, že mi přístroje rychlost ukazují nulu. Když nevím co se děje, kouknu z okna, vidím motory motorují, kouknu na umělý horizont a zatáčkoměr a pro jistotu přidám plyn nebo ještě udělám malý manévr na zvýšení rychlosti. Nic co by vedlo ke střemhlav pádu s gravitací 0g v kabině, to by bylo jasný když mi tam bude poletovat kafe v luftě, že to asi mířím dolů i bez kontroly horizontu.

woxia
Výkonný redaktor
Příspěvky: 886
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 14 úno 2018, 11:29

Skeptik píše:
14 úno 2018, 08:52
Služba řízení letového provozu má údaje o rychlosti letu že sekundárního radarů = hlášení z letadla. Pokud je informace špatná ... :(
V Rusku mají takový bordel, že nemají už také primární radary?

Jinak u nás mají dispečeři rychlosti letadel z Věry a určitě mají někde v programu zadrátované, že vyskočí alarm, když se to začne silně lišit od vysílaných údajů.

QVAK
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2946
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 16 úno 2018, 20:04

Další verze pádu letadla u Smolenska. Atentát to prý nebyl

Havárie polského vládního letounu u Smolenska nebyla atentátem a zásadní vinu za ní nesou piloti, kteří vědomě nedodrželi bezpečnostní zásady. Podle dnešní zprávy listu Gazeta Wyborcza (GW) to vyplývá ze závěrů znalců připravujících podklady pro vládní vyšetřovací komisi. Zjištění expertů jsou v rozporu s loňským tvrzením členů komise, že křídlo letounu před nárazem poškodil výbuch.

https://echo24.cz/a/SnRaq/dalsi-verze-p ... -pry-nebyl

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 791
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 16 úno 2018, 20:46

QVAK píše:
16 úno 2018, 20:04
Další verze pádu letadla u Smolenska. Atentát to prý nebyl

Havárie polského vládního letounu u Smolenska nebyla atentátem a zásadní vinu za ní nesou piloti, kteří vědomě nedodrželi bezpečnostní zásady. Podle dnešní zprávy listu Gazeta Wyborcza (GW) to vyplývá ze závěrů znalců připravujících podklady pro vládní vyšetřovací komisi. Zjištění expertů jsou v rozporu s loňským tvrzením členů komise, že křídlo letounu před nárazem poškodil výbuch.

https://echo24.cz/a/SnRaq/dalsi-verze-p ... -pry-nebyl
Neuvěřitelné!!!!

HEUREKA !!! :blbec:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."

Uživatelský avatar
Polite
Výkonný redaktor
Příspěvky: 946
Registrován: 07 úno 2017, 21:48

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Polite » 16 úno 2018, 21:55

To povedali..experti! Teraz to požuje politicka komisia a vypľuje vysledok: Rusi su na vine! Stavil by som sa.
Chcel by som byť Stalinom. Nie preto aby som bol ako on. Ale preto, aby som vedel, či mohol konať inak...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 17 úno 2018, 19:56

V Mexiku havaroval vrtuľník s ministrom vnútra, najmenej trinásť ľudí zahynulo
Najmenej 13 mŕtvych a 15 zranených si vyžiadala v piatok večer miestneho času havária vojenského vrtuľníka v štáte Oaxaca ležiacom na juhu Mexika. Na palube helikoptéry sa nachádzali aj mexický minister vnútra Alfonso Navarrete Prida a guvernér štátu Oaxaca Alejandro Murat, ktorí si chceli urobiť obraz o situácii po piatkovom 16.02.2018 zemetrasení s magnitúdom 7,2.
Podľa prvých informácií stratil pilot krátko pred pristátím kontrolu nad vrtuľníkom, ktorý sa zrútil z výšky asi 30-40 metrov, pričom dopadol aj na niekoľko odstavených vozidiel.
Nehoda sa stala v prímorskom mestečku Santiago Jamiltepec.
Všetkých 13 obetí, vrátane 3 detí, sú zrejme osoby, ktoré čakali na zemi na príchod ministra. Prida i Murat nehodu prežili bez vážnejších zranení.
Zdroj https://svet.sme.sk/c/20763079/v-mexiku ... ynulo.html z 17.02.2018

Doplním
išlo o vrtuľník Sikorsky UH-60M Black Hawk patriaci mexickej armáde
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=206271

Uživatelský avatar
El Diablo
Výkonný redaktor
Příspěvky: 891
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 18 úno 2018, 10:46

V Íránu se zřítilo letadlo s 66 lidmi. Nikdo nepřežil, tvrdí aerolinky
18. února 2018 9:01, aktualizováno 10:35
V Íránu se zřítilo dopravní letadlo s 66 lidmi na palubě. Informovala o tom místní média. Stroj společnosti Aseman Airlines, který letělo z Teheránu do Jásúdže, havaroval v hornaté oblasti na jihozápadě země. Aerolinky uvedl, že nehodu nikdo nepřežil.
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/iranske-dopravn ... anicni_ale
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 1775
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 18 úno 2018, 10:57

Upresním typ lietadla, v článku síce rodinu lietadla uviedli:
ATR 72-212 patriaci leteckej spoločnosti "Iran Aseman Airlines", registrácia EP-ATS (foto), prvý let 26.10.1993 (vek 24 rokov a 4 mesiace), motory Pratt & Whitney Canada PW127, číslo letu EP3704
Nehoda sa stala v sobotu 18.02.2018 o 09:26 hod. miestneho času
https://aviation-safety.net/database/re ... 20180218-0 + ďalšie odkazy + METAR + Mapa
Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 18 úno 2018, 11:07, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti