Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 20 črc 2018, 20:34

Můj typ, kvůli váze a zástavbovému prostoru použití soudečkových ložisek. Ty současně i tlumí kmity ale styk soudečků je stejně jako u kuliček bodový takže nejsou doporučované pro přenos velkých sil. Pro přenos velkých sil se používají válečková ložiska protože jejich styk je úsečkový a mají-li mít i tlumicí schopnost tak kuželíková resp. kuželíková do X. Toto zvolené řešení vyžaduje naprostou tvarovou přesnost i technologickou kázeň (vnitřní pnutí dílů) jak při výrobě tak i během provozu. Toto není výrobce schopen plošně garantovat. Měl by reduktor překonstruovat s přihlédnutím k tomu co je schopen při výrobě dlouhodobě garantovat.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2929
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 26 črc 2018, 14:04

Pri zrážke vojenských lietadiel vo Vietname zahynuli obaja piloti
Kolízia bombardérov sa stala na severozápade Vietnamu.
Dvaja piloti vietnamských vzdušných síl zahynuli pri zrážke dvoch lietadiel typu Su-22U, ku ktorej došlo vo štvrtok 26.07.2018 na severe Vietnamu. Informovala o tom agentúra DPA s odvolaním sa na vietnamské médiá.
Kolízia stíhacích bombardérov typu Su-22U sovietskej výroby sa stala v provincii Nghe An ležiacej na severozápade Vietnamu.
Príčina havárie nebola bezprostredne známa. Stíhací bombardér Su-22 bol vyvinutý koncom 60. rokov 20. storočia v bývalom Sovietskom zväze. Okrem Vietnamu sa tieto stroje v súčasnosti nachádzajú vo výzbroji peruánskych, poľských a sýrskych vzdušných síl...
Zdroj https://svet.sme.sk/c/20878726/pri-zraz ... iloti.html z 26.07.2018
Toť skvelý preklad na SMEtiach ...
Viď https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=213644
Jedná sa iba o 1 stroj Suchoj Su-22UM3-K v 2-miestnej verzii
Alebo https://www.reuters.com/article/us-viet ... SKBN1KG0QB z 26.07.2018

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1617
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 26 črc 2018, 14:11

Ajta krajta … nějaký dobrý oddíl ti SME. Asi z Jerevanu, ne?

1/ Zahynuli 2 piloti = srážka dvou letadel :blbec: Co na tom, že představitel vietnamského letectva říká, že k havárii došlo "ze zatím neznámých příčin) - viz Reuters

2/ Su-22, Su-22 ??? fotku nemáme, tak tam dáme třeba toto
Obrázek
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 2929
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 30 črc 2018, 20:06

Keď tu už je písmo o ťažkých transportných lietadlách (An-124) a vstup Boeing do Antonov, tak pripomínam udalosť z 16.08.2001, lietadlo Lockheed C-5A Galaxy pri štarte, letisko Travis, USA
20010816.jpg
Lockheed C-5A Galaxy
Viac info a viac foto https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=74420

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 01 srp 2018, 16:58

"Pánům mehanikům" se při výměně hydraulické kapaliny a současné kontrole těsnosti do tlumiče přední nohy musela dostat i trocha dusíku (jím se kontroluje těsnost systému) v tekutém v stavu který při své přeměně na plynný natlakoval tlumič tak, že při uvolnění po předchozím stlačení (zvednutí přední podvozkové nohy) explodoval a "vystřelil" vozík s koly před letadlo.

P.S. Je zajímavé, že přetlak vydržela manžeta a neprostřelila. Naopak díky ní byly zlikvidovány (překonány) mechanické dorazy (válce i nohy).

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 01 srp 2018, 17:07

VIDEO: Nepovedený start letadla. Pět desítek zraněných, ale naštěstí žádný mrtvý

Při nehodě letadla, které spadlo krátce po vzletu v úterý na severu Mexika, bylo zraněno na pět desítek lidí. Informoval o tom guvernér státu Durango, podle něhož havárii přežilo všech 99 pasažérů i čtyři členové posádky. Příčinou pádu letadla, které startovalo v bouři, mohl být podle něho silný náraz větru.
Stroj Embraer 190 společnosti Aeroméxico vzlétl v úterý odpoledne místního času (pozdě večer SELČ) z letiště ve městě Durango a mířil do více než 500 kilometrů vzdálené metropole Mexiko. Krátce po startu však začal klesat a spadl na nedaleké pole. Ze stroje se podle záběrů místní televize vyvalil sloup dýmu, avšak předtím, než jej pohltily plameny, stihli jej cestující i posádka opustit.
Mluvčí místního úřadu civilní obrany nejprve médiím řekl, že bylo zraněno zhruba 80 osob. Guvernér státu Durango José Aispuro později uvedl, že do nemocnic bylo převezeno 49 zraněných. Pilot a jeden další člověk jsou podle něho ve vážném, ale stabilizovaném stavu. Zranění většiny ostatních jsou lehčí.


https://echo24.cz/a/SkCKP/video-nepoved ... adny-mrtvy

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1617
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 02 srp 2018, 09:01

Naštěstí to není přímo Letecká nehoda, ale Vážný incident to je.
pardubice-letiste-letadlo-nedobrzdilo-srpen12018_denik-630.jpg
pardubice-letiste-letadlo-nedobrzdilo-srpen12018_denik-630.jpg (59.23 KiB) Zobrazeno 1426 x
B-737-800 americké společnosti, toho času létající pro Travel Service, vyjel na letišti Pardubice z RWY.
Bez zranění a bez poškození.
https://pardubicky.denik.cz/nehody/na-p ... 80801.html
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 1542
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Aaron Goldstein » 04 srp 2018, 12:26

Na Sibiři spadl vrtulník, zemřelo všech osmnáct lidí na palubě
U ruského města Krasnojarsk na Sibiři se v sobotu ráno zřítil vrtulník. Při nehodě přišlo o život všech 18 lidí na palubě. Informovala o tom agentura DPA s odvoláním na ruská média.
https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/ ... alube.html
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1172
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 05 srp 2018, 12:18

Ve Švýcarsku se zřítilo historické letadlo, obětí může být až dvacet
5. srpna 2018 9:11, aktualizováno 10:02
V sobotu se při vyhlídkovém letu nad Alpami v kantonu Graubünden zřítilo vyhlídkové letadlo. Na palubě mohlo být až dvacet lidí. Šlo o stroj Junkers Ju-52 z roku 1939, uvedla v noci na neděli firma Ju-Air specializovaná na vyhlídkové lety.
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/spadlo-historic ... anicni_nub
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Beda
Redaktor
Příspěvky: 402
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Beda » 05 srp 2018, 12:40

Asi zadne poskozeni, letadlo uz odletelo po prohlidce. To Gripen v Caslavi neustal, sel do srotu.

Nevite neco o srazce letadla s balonem u Chrudimi. Je tam letiste i zakladna balonu.

Dopsano:
Letiste tam melo namale, fesak vedle koupil pozemky nastavelo se par baraku a chtel letiste zrusit, dela kraval. Letiste tam bylo driv, tak to ustalo.
Naposledy upravil(a) Beda dne 05 srp 2018, 13:30, celkem upraveno 1 x.

kenavf
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2382
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 05 srp 2018, 13:21

Beda píše:
05 srp 2018, 12:40
Asi zadne poskozeni, letadlo uz odletelo po prohlidce...
Letoun sedl asi 20 metrů za prahem dráhy.
...
Už sa zistilo čo bolo príčinou incidentu? 20m za prahom dráhy by nemal byť predsa problém. Určite je tam rezerva v stovkách metrov.

QVAK
Zasloužilý redaktor
Příspěvky: 5671
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 05 srp 2018, 14:34

Hovořilo se i o silném dešti resp. vrstvě vody na Rw. Možná otázka jejího odvodnění.

Beda
Redaktor
Příspěvky: 402
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Beda » 05 srp 2018, 15:31

kenavf píše:
05 srp 2018, 13:21
Beda píše:
05 srp 2018, 12:40
Asi zadne poskozeni, letadlo uz odletelo po prohlidce...
Letoun sedl asi 20 metrů za prahem dráhy.
...
Už sa zistilo čo bolo príčinou incidentu? 20m za prahom dráhy by nemal byť predsa problém. Určite je tam rezerva v stovkách metrov.
Tak nam TV lze, vcera bylo ze odleteli. Mel to posadit nejakou stovku metru, od zacatku drahy, snad na polovicce. prselo, tak nedobrzdil. Ma to dlouhou drahu, pouzivali to rusove pri rotaci vojaku. Meli zajimavou proceduru. Nastoupili do rad, jedna rada udelala nejaky krok dopredu, vyndat vsechno ze zavazadel a kapes, sacunk. Slo jim o munici, zbrane, aby to netahali domu. Lital sem i Nezanedbatelnou položkou v provozu letiště jsou i nákladní lety; poměrně častými hosty jsou v Pardubicích velkokapacitní transportní letadla Antonov An-124 Ruslan, který se zde poprvé objevil v roce 2005 či Iljušin Il-76, kdyz nase armada nekam na mise tahala techniku.

Ta draha bude odvodnena dobre, tenkrat to stavela nejaka cizi firma, snad holandane, tady neumeli dat novou vrstvu betonu, aby se zarucene spojila stara s novou.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 1617
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 05 srp 2018, 18:45

Ten akcident z Pardubic je tu trochu pomotaný. Tk jen pár informací.
V Pardubicích je klasická "stíhací" dráha, tedy dráha pro stíhací a útočná letadla délky 2.500 m.
Standardní přistání se provádí na bod 400 m za prahem dráhy. Na brždění je tedy cca 2.000 m. Boeingu B-737-800 standardně stačí cca 1.000 až 1.200 m.
V tomto případě byla americká posádka o cca 1.000 metrů "dlouhá", první dotek byl cca 1.500 m za prahem.
Bohužel dráha byla mokrá, což samo o sobě snižuje brzdný účinek, navíc její povrch není nejnovější, takže jeho koeficient tření nebude nejlepší ani za sucha.
Další problem bylo, že sedali s mírným zádovým větrem, asi 3 kt. To je sice v povolené normě, ale také prodlužuje délku přistání - letadlo přistává s větší rychlostí vůči zemi.
Posádka evidentně dělala co mohla, aby svoji chybu napravila - reverz dle záznamu běžel 23 sekund !!! - al nestačilo to a letadlo vyjelo cca 60 metrů za konec dráhy.
Vojáci naštěstí mají dost tvrdé předpisy pro úpravu "předpolí RWY" které sahá právě minimálně do vzdálenosti 60 m za konec dráhy. Tato část je srovnaná a zhutněná. Navíc dlouho nepršelo a tak předpolí bylo "vyschlé na beton", což zabránilo poškození podvozku.
Takže štěstí v neštěstí.
Srovnávat to třeba s tím Gripenem je zcela mimo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Beda
Redaktor
Příspěvky: 402
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Beda » 05 srp 2018, 20:40

Skeptik píše:
05 srp 2018, 18:45
!!!
LPD neni nejdelsi, ale letaji sem i AN-124 IL76, dovezli sem treba z ruska vrtulniky a rusove si to vybrali pri rotaci vojaku, vozili nasi armadu na mise, tak to letiste bude vyhovovat pro provoz tezkych letadel, jinak by ho pro tezka letadla nepouzivali. Zkusim sehnat kamarada co bude vedet vic, slouzil tam a porad tam dochazi. Leta sem casto AWACS. Draha byla mokra, ale dest byl takovej zahradnicky, zadny lijak.

Pises:
V tomto případě byla americká posádka o cca 1.000 metrů "dlouhá", první dotek byl cca 1.500 m za prahem.

Pokud vedi ze potrebuji na zastaveni 1000m tak jim muselo vyjit ze nezastavi. Pises ze potrebuji az 1200 m na zastaveni, bylo mokro + 1500 dosednuti je 2700m, draha ma 2500m , teda meli prerusit pristani, ale mysleli ze to zvladnou, nezvladli. Chyba posadky. Vez, radary a vselijakou navigaci zajistuji vojaci, tak nejaky cas bude trvat vysetrovani.

Tak jsem volal kamaradovi co tam obcas pristava, podle lidi z letiste to byla chyba posadky, meli pristani opakovat, meli jit na dalsi okruh. Rika ze vojaci uchovavaji zaznam z radaru, tak bude videt kde byla chyba. Bude to pro posadku problem, uvidi se. Nejspis to bude vysetrovat i armada, jestli nepochybila armada, dispecer, obsluha radaru, jestli vsechna navigace fungovala jak mela. Kdyby pochybila armada tak by museli zaplatit vse co se delo okolo letadla.
Pristavaji tam i v zime, tak draha bude take mokra.

Gripen chyba posadky, tady nejspis take chyba posadky.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti