Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 07 kvě 2019, 20:56

kenavf píše:
07 kvě 2019, 00:53
Zlepenec? A myslíš že iné lietadla nie sú zlepence. Myslíš že firma Boeing si vyrába motory "Boeing" na svoje lietadlá? Alebo že si vyrába brzdy?
Ano, je to slepenec. Výrobce je prázdná skořápka bez nějakého know-how výroby letadel dané velikosti a střetávají se zde zájmy těch, kteří chtějí ovládnout potenciál ruského trhu - až ty stávající stroje ze SSSR dolétají, tak je bude nutné něčím nahradit. A levnější verze Boeingu seskládaná ze západních dodavatelů a nacpaná do ruského výrobce má při správném politickém zadání dveře otevřené.
A když Boeing ohnul FAA, tak má páky v EU, natož v Rusku (a už jede damage control a vina pilotů)

A nebo mi chcete tvrdit, že Rusko je schopné dělat jen stíhačky a toto ruský průmysl nezvládne? :snaha:
Obrázek
Obrázek

A raději bude dělat západní skládačku? Uvědomujete si, jak bude Rusko dojeno na servisu těchto letadel?
Obrázek
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Juraj
Senior redaktor
Příspěvky: 4343
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Juraj » 07 kvě 2019, 21:32

Rusi to vedia, preto urobili MS-21, kde je vacsina komponentov ruska

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2164
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 07 kvě 2019, 21:48

Ano, z laického pohledu je to skládačka.
Ale skládačka z toho nejlepšího co je na trhu. Všichni zde uvedení subdodavatelé jsou renomované firmy, které patří ke špičkám ve svém oboru. Takhle vznikají všechna dopravní letadla, Boeing, Airbus či Embraer nevyjímaje.
Přístup ... vše z domácích zdrojů ... je možný snad jen u vojenských letadel, kde se vyvíjejí zcela nové komponenty, ale vlastně ani tam ne.

A že Suchoj není klasickým výrobcem dopravních letadel?
Není, ale to v Rusku za posledních 25 let není nikdo.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8293
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 07 kvě 2019, 21:54

Tak jednoduché to zase není. Nejkvalitnější kancelář(Il zprivatizoval Boeing a degradoval na kresliče sestav a podsestav) a ostatní v maxi úsporném režimu dělali čtvrt století jen vojenská éra které mají naprosto rozdílný důraz na parametry i pořadí a význam požadavků(nejen celkově ale i dílčí) než dopraváky. Takto ztratili technickou kontinuitu(ztráta postupně získaných schopností a zkušeností) díky chybějící min. jedné generace techniků a konstruktérů kterou nejdříve musí vychovat na bázi vojenských programů. To pár let potrvá a nejkratší cestou je na oprášených minulých projektů. Suchoj Sj 100 je důkazem kam měl tento obor v RF směřovat. Vyrobit(lacině a kvalitně) obálku(drak) a nacpat ji naším(možná i předraženým) zbožím(i laciná finální montáž) jež by fungovalo u chudých kteří nemají na naše plnohodnotné zboží. V ekvivalentu os. aut taková Dacia(dříve J. Korejec).
Je pilotním projektem který ale místní již k hrůze a vzteku Západu přepracovávají do plnohodnotné domácí verze a tudíž naší konkurenci na trhu. Již jedny vidle se do projektu pokusili hodit(atesty Ti).
Takže bych počkal na oficiální zprávy MAKu a nespoléhal se na masmédia ani jedné strany.
Naposledy upravil(a) QVAK dne 07 kvě 2019, 22:07, celkem upraveno 1 x.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2164
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 07 kvě 2019, 22:06

Juraj píše:
07 kvě 2019, 21:32
Rusi to vedia, preto urobili MS-21, kde je vacsina komponentov ruska
Elektrický systém ... Hamilton Sunstrand
Avionika ... Rockwell Collins a Avionika
Palubní deska ... Thales, Honeywell, Elbit
Systém řízení (aktivní sidestick a FBW) ... UTC Airspace Systems
FMS ... Goodrich Corporation a Aviapribor
Interiér ... Zodiac Airspace
další subdodavatelé ... Eaton (hydraulika), Meggit (brzdový systém) ...
APU ... Honeywell nebo Aerosila (dle výběru zákazníka)
Motory ... Pratt & Whitney nebo Aviadvigatel (dle výběru zákazníka)

Ne, není. To fakticky dnes už nejde.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

lasib
Sponzor fóra
Příspěvky: 3485
Registrován: 01 úno 2017, 10:55

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od lasib » 07 kvě 2019, 22:12

Komunikácia pilota SSJ-1000 s dispečermi v Šeremeteve, konci viac ako 2 min. pred haváriou ....
https://m.ren.tv/novosti/2019-05-07/sam ... We_NN2AilY
-
Pilot pomoc nepytal
Диспетчер: Аэрофлот 1492. Вправо курс 160. Какая-нибудь помощь необходима будет?
Пилот: Вправо 160. Нет, пока все нормально. Штатно. Аэрофлот 1492.
Диспетчер: Только проблемы со связью, вас правильно понял?
Пилот: Связь и потеря автоматического управления самолетом.
Диспетчер: Вас понял.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3746
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 07 kvě 2019, 22:41

Na margo novinárskych kačíc sa k udalosti mimo vyšetrovania vyjadrilo aj samotné letisko:
05.05.2019 г.
По материалам данных производственных систем, радиоданных переговоров (время московское):

18:02 – Рейс SU1492 авиакомпании «Аэрофлот» вылетел по маршруту «Москва. Шереметьево – Мурманск».
18:12 – Командир ВС (КВС) доложил диспетчеру ОрВД о возврате в аэропорт вылета по причине отказа радиосвязи.
18:13 – КВС повторно доложил диспетчеру ОрВД о потере радиосвязи и дополнительно о потере автоматического управления ВС.
18:14 – Руководитель полетов ОрВД сообщил Сменному начальнику аэропорта (СНА) Шереметьево о возврате с воздуха рейса SU1492. По докладу КВС, причина - отказ радиосвязи и потеря автоматического управления ВС, заход и посадка ВС происходят в штатном режиме.
18:30 – Посадка ВС на ИВПП 24С. После посадки произошло возгорание ВС.
18:31 – Руководителем полетов ОрВД объявлена «Тревога».
18:31 – Выпущены аварийные трапы, производится эвакуация пассажиров из самолета силами экипажа.
18:32 – Прибытие первого пожарного расчета аварийно-спасательной команды аэропорта Шереметьево (далее – АСК), начало тушения ВС.
18:32 – Прибытие второго пожарного расчета АСК, спасение и эвакуация пассажиров и членов экипажа силами АСК Шереметьево.
18.33 – Прибытие дополнительных 4-х расчетов АСК.
18:35 – Спасатели АСК аэропорта вошли в горящий борт.
18:48 – Пожар на ВС полностью потушен.

Примечание: согласно РПАСОП ГА-91 нормативное время прибытия пожарно-спасательных расчетов – 3 минуты с момента объявления сигнала «Тревога».

Задействовано спасательных расчетов Шереметьево:

- 26 спасателей на 6 аэродромных пожарных автомобилях
- 1 дополнительный резервный АПА использовался для создания резерва огнетушащего состава.
- 1 автомобиль газодымозащитной службы (ГДЗС) для создания звеньев ГДЗС по тушению пожара внутри фюзеляжа и проведения аварийно-спасательных работ.
- 4 кареты скорой помощи.
- 73 тонны огнетушащего состава из них 6,5 тонн пенообразователя.

Правовая и профессиональная оценка деятельности всех лиц, причастных к данному событию, будет дана Следственным комитетом России и Межгосударственным авиационным комитетом.
18:30 MSK pristátie
18:31 MSK vyhlásený Poplach (keď veža videla oheň)
18:31 MSK na lietadle nafúknuté núdzové sklzy
18:32 MSK príjazd prvého hasičského vozidla
18:32 MSK príjazd druhého hasičského vozidla + evakuácia a záchrana pasažierov (zbierali ich na dráhe)
18:33 MSK príjazd ďalších 4 hasičských vozidiel
18:48 MSK požiar úplne uhasený
Podľa normy / predpisu je limit na príjazd hasičov od vyhlásenia poplachu 3 minúty

Celkovo tam pôsobilo:
- 26 hasičov a 6 hasičských vozidiel
- 2 špeciálne podporné vozidlá na hasenie (špeciálna hasiaca zmes + hasiaci plyn)
- 4 sanitky
- 73 ton hasiacej zmesi z toho 6,5 tony peny

Všetky údaje boli odovzdané vyšetrovateľov a oni rozhodnú .. a nie novinári ...
Zdroj https://www.svo.aero/ru/press_center/pr ... komandy-sh

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2164
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 07 kvě 2019, 23:06

Přesně jak jsem říkal, prvotní informace nikdy nejsou správné.

Jinak v překladu ti chybí jeden velmi podstatný údaj
18:35 ... hasiči vstoupili do trupu ještě hořícího letadla.

Stejně zajímavé bude, co vlastně myslel pilot tím, že nefunguje automatické řízení, a že přistává v nouzovém režimu.
Zatím se to překládá jako že nefungoval autopilot, ale to není nouzový režim.
Nouzovým režimem u digitálního FBW se většinou nazývá režim, kdy povely na serva nejdou přes řídící počítač, který je koriguje, ale napřímo. Pilot tedy nemá zpětnou vazbu a jeho řídící pokyny jsou "velmi hrubé". Uvidíme.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3746
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 07 kvě 2019, 23:12

puma píše:
09 dub 2019, 15:31
F-35A japonských sebeobranných sil zmizel z radaru nad Tichým oceánem...
Našli trosky a čierne skrinky "zmiznutého" F-35A
Na dne mora pátracie zložky USA a Japonska našli trosky zmiznutého lietadla F-35A Japonských vzdušných síl. Čierna skrinka je ale vážne poškodená, nepodarilo sa z nej stiahnuť údaje na spracovanie.
Telo pilota sa stále nepodarilo nájsť.
Zdroj https://ria.ru/20190507/1553314547.html z 07.05.2019

V blogu http://charly015.blogspot.com/2019/05/l ... izado.html sú aj odkazy na články ako tam USA a Japonsko nasadilo veľké množstvo lodí na pátranie a aj na "vyháňanie" Ruských a Čínskych lodí aby nič z trosiek nenašli oni

Uživatelský avatar
puma
Senior redaktor
Příspěvky: 4574
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od puma » 07 kvě 2019, 23:19

Havárie letadla SSJ-100 mohla být způsobená nárůstem napětí v generátoru, když se letoun dostal do bouřkové fronty spolu s neopodstatněnými kroky pilotů. O tom píše "Interfax" s odkazem na zdroj obeznámený s průběhem vyšetřování.
První data z parametrických a zvukových rekordérů letadla jsou již zkopírovány a analyzovány.

Zdroj také uvedl, že po vzletu se SSJ-100 dostal do bouřkové fronty, kterou se piloti letadla pokoušeli obletět. V tomto případě je pravděpodobné, že v generátoru došlo k nárůstu napětí, po kterém došlo k sérii poruch systémů letounu.
https://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire ... lv7FA.html
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2164
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 08 kvě 2019, 05:40

Takovýchto "teorií a zaručených zpráv z dobře informovaných zdrojů" se teď objeví mnoho :sad:

Dovolil bych si upozornit, že dle oficiální informace MAK byly data z CVR (voice recorder) stažený a předány k analýze, zatímco FDR (flight data recorder) je silně poškozen ohněm a není jasné, zda se data podaří získat.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

MiB
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 16 úno 2017, 13:00

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od MiB » 08 kvě 2019, 08:38

Na Britských listoch je už všetko vyriešené. Oni MAK nepotrebuju.
https://blisty.cz/art/95449-kdyz-chcete ... ruska.html

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8293
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 08 kvě 2019, 11:43

Skeptiku, přeci víte, že nejdříve musím vyvinout(původní certifikované mají o -2-3 generace) pak ocertifikovat a až následně uvést do provozu. Mají však jednu velkou přednost a to, že jim s financováním velmi ráda pomůže Čína. Je to postupný proces na roky. Komparativní výhodou pro ně je, že se výzkum a vývoj na Západě prakticky zastavil, byl zmražený.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8293
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 09 kvě 2019, 11:39

Letadlo společnosti Biman havarovalo na letišti, po vyjetí z dráhy se rozpadlo

Letadlo bangladéšské společnosti Biman havarovalo na mezinárodním letišti v Myanmaru. Podle posledních údajů byly zraněny čtyři osoby. Informuje portál Xinhua. Portál dodává, že letadlo s údajně 33 cestujícími sjelo z přistávací dráhy, když kolem 18:20 přistávalo. Novinářka Reuters napsala, že letadlo v důsledku silného děště sjelo z dráhy a následně se rozpadlo na tři části. Další lety nemohou přistát a krouží ve vzduchu.
Mezinárodní letiště Yangon bylo po nehodě uzavřeno.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 8293
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od QVAK » 09 kvě 2019, 11:44

Let Air France z Paříže zmizel nad Íránem z radarů

Podle informací portálu Flightradar24 vypustil Airbus A-340-313 společnosti Air France směřující z Paříže do Bombaje nouzový signál.
Íránské úřady potvrdily mimořádné přistání francouzského letu AF218, který směřoval z Paříže do indické Bombaje, když letoun zmizel z radarů. Mansoor Glass, generální ředitel krizového úřadu Isfahánu, sdělil IRNA, že všichni cestující na palubě jsou v pořádku. Letoun odstartoval z Paříže v 11:21, podle plánu měl do Bombaje dorazit o půlnoci.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti