Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
halftrackus
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 10 bře 2017, 17:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od halftrackus » 07 čer 2019, 14:48

Letecký incident s vrtuľníkom Sikorsky CH-53E Super Stallion amerického námorníctva

6. júna 2019,údajne počas letu, došlo k požiaru na palube vrtulníku Sikorsky CH-53E Super Stallion 465. Marine Heavy Helicopter Squadron amerického námorníctva . Vrtuľník vykonal núdzové pristátie na letisku Imperial County v Kalifornii. Požiar bol uhasený miestnym hasičským zborom. Uvádza sa, že v dôsledku incidentu nie sú obete.
Na stránke zdroja je mimo fotiek nižšie aj video z hasenia požiaru.
Na stránkach https://aviation-safety.net/ sa o udalosti nepíše.
Zdroj: https://vk.com/milinfolive?w=wall-123538639_1118258
fLFpZnkwr6s.jpg
icrKyvL4dA0.jpg
Přílohy
UBxeaH4Ex84.jpg

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3833
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 09 čer 2019, 15:12

↑ doplním ďalší článok https://www.aviation24.be/military-airc ... g-mission/ z 07.06.2019 kde je priložené aj video požiaru
Príjazd hasičov = rotor sa nehýbal, celá mašina blízko budovy - môj názor: mašina bola na zemi (ak ide o video z daného incidentu lebo foto a video asi nie sú z toho istého miesta = tá budova za mašinou na foto nie je vidno)

https://youtu.be/yFsx1aq1vjo zverejnené 07.06.2019, dĺžka videa 1:09 min.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 6360
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2019, 17:33

pozícia kamery a fotografa sú výrazne odlišné, uhol pohľadu sa líši asi tak o 90 stupňov (podľa pozície hasiaceho vozidla) - to urobí dosť

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3833
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 09 čer 2019, 17:55

asi to bude v tom - zatiaľ nik to video nespochybnil, ale potom kým prišlo hasičské vozidlo a rotor už nehybne stál tam bol dlhší čas od popisovaného núdzového pristátia. O časoch sme tu písali pri Moskovskom letisku a SSJ100.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 6360
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 09 čer 2019, 17:57

Staliony sú hodne používané na lodiach - nemajú kvôli tomu náhodou aj (automatické?) rotorové brzdy? Aby mohli spustiť motory bez pohybu rotorov...

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 3833
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 11 čer 2019, 20:40

↑ Našiel som videá kde štartuje motory .. ale je veľmi málo videí kde pristáva a vypína motory - z časových dôvodov som to vzdal, ale na palube LDP bez problémov 3 mašinky a rotory točia.

skflanker_ píše:
07 kvě 2019, 23:12
Našli trosky a čierne skrinky "zmiznutého" F-35A...
Po 2 mesiacoch našli pozostatky Japonského pilota
K strate lietadla s pilotom došlo 09.04.2019 nad morom - v stredu 05.06.2019 našli pozostatky hľadaného pilota.
Už sa našli motory + časti krídel, nemajú údaje z "čiernych skriniek" - v lokalite kde našli telo pod vodu pošlú drony s kamerami, ale pravdepodobne celé pátranie už ukončia. Z dôvodu že nemajú letové zapisovače / nevedia ich prečítať analyzujú iba údaje z radarov.
Zdroj https://www.japantimes.co.jp/news/2019/ ... off-aomori z 07.06.2019 + video

https://youtu.be/RihQTWqjzY0 zverejnené 06.06.2019, dĺžka videa 50 sek. (japonsky)

Podľa https://tass.ru/proisshestviya/6532617 z 10.06.2019 pilot stratil orientáciu v priestore (nad morom v noci) a chybu pripisujú pilotovi a nie technike.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2232
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 11 čer 2019, 21:37

Ve vší úctě k pilotovi, o mrtvých jen dobře, ale kdo to v tom Japonsku pilotuje bojové stroje?

Letí ve FL315 (9.600 m) a dostane pokyn, aby se vyhnul americkému stroji letícímu 1.700 metrů nad ním (FL370) ... OK
Převede mašinu do strmého (prakticky kolmého) klesání ... OK
Po dobu 30-ti sekund si nevšimne, že mu vario (head-up display) ukazuje klesání > 1.000 ft/s (300 m/s), výškoměr (head-up display) rotuje dolů jak zběsilý, rychloměr (head-up display) ukazuje nárůst rychlosti z 900 km/h až na rychlost zvuku ... a v neposlední řadě umělý horizont (head-up display) ukazuje střemhlavý let ???

Sorry, ale to skoro vypadá, jako že za letu psal SMS :shock: a nebo mu něco fááákt nefungovalo.
Japonský noviny píšou že letové zapisovače se nepodařilo rozšifrovat a závěry jsou pouze na základě radiokomunikace a záznamech radarů. Ještě bych s finálními závěry počkal ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1150
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od woxia » 12 čer 2019, 15:37

L-410 při startu v Nepálu sjelo z dráhy a zlikvidovalo dvě helikoptéry - tři mrtví:



Sestřih:
Předchozí nehoda v roce 2017, již zde zpomínaná - přistání pod prahem dráhy:
Kde cenzura začíná, tam Woxia končí...

Rado Info
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1514
Registrován: 08 úno 2017, 15:48

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Rado Info » 15 čer 2019, 09:15

Vyšetřování tragédie hořícího letadla v Moskvě: Autopilota vyřadil blesk
Letoun Suchoj Superjet 100 společnosti Aeroflot, v jehož troskách zahynulo 5. května po nouzovém přistání na moskevském letišti Šeremetěvo 41 lidí, zasáhl blesk, který vyřadil autopilota. Uvádí to v pátek zveřejněná předběžná zpráva ruských vyšetřovatelů, o níž informovala agentura TASS. Posádku stroje zpráva vyšetřovatelů přímo neviní, jsou z ní ale patrné některé chyby pilotů.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... blesk.html

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti