Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
false_flag
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1641
Registrován: 27 čer 2017, 23:20

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od false_flag » 27 zář 2019, 07:02

Ruští turisté se vraceli do své vlasti z Vietnamu. Boeing 767-300, na jehož palubě bylo 334 turistů a 10 členů posádky, provedl let Camran - Barnaul. Ve středu 25. září ve 21 hodin letadlo přistálo, když hořela pneumatika pravého zadního podvozku. Letoun nouzově brzdil. Evakuace byla provedena za několik minut pomocí nafukovacích ramp.

https://cz.sputniknews.com/video/201909 ... raneno-56/

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2852
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 27 zář 2019, 07:59

Americká UH-60A havarovala v Luisianě při MEDEVAC akci. Zatím z neznámých příčin. Počasí dobré, žádné dráty vysokého napětí.
Na palubě 4 vojáci - jeden mrtvý, tři zranění. Mašina na odpis.
https://aviation-safety.net/wikibase/229366
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1929
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 28 zář 2019, 22:26

Na Slovensku se zřítila vojenská stíhačka MiG:
Na Slovensku se během cvičného letu zřítila vojenská stíhačka MiG-29. Pilot se katapultoval, jeho stav není znám, informovalo ministerstvo obrany.
https://www.novinky.cz/
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

mzprx
Redaktor
Příspěvky: 83
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od mzprx » 28 zář 2019, 22:27


DJW
Redaktor
Příspěvky: 115
Registrován: 16 dub 2018, 11:45

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od DJW » 28 zář 2019, 23:17

Podľa poslednách správ mu údajne došlo palivo :shock:
Zdroj: https://www.bystricoviny.sk/mimoriadna- ... apultoval/

honzajan
Redaktor
Příspěvky: 331
Registrován: 19 úno 2017, 13:13

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od honzajan » 29 zář 2019, 06:42

Když vynecháme poruchu palivoměru a signalizace stavu paliva , tak šlendrian nejhrubšího zrna . Vždyt mu tam muselo svítit půl kokpitu červeně , když to přeženu , nemluvě o zvukové signalizaci do přilby . Má ji ? A celkem pochybuji , že si personál nevšimnul , že dotankovali málo paliva , i když... Stát se to může , ale pořád je tam pilot a budíky . Si nevšimnul , že už pul hodiny poletuje a budíky ukazují pořád plné nádrže ?
Když jsme lítali nad Balt , tak se nám mašina vracela se zbytkem +/- 800l z 6400 l ( 4600 základ + 2x800 baky ) a kvičelo to na něj někde od 1500 l .Berte z rezervou , je to už dávno .

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2852
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 29 zář 2019, 07:27

MiG-29 má dva motory a striktně rozdělenou palivovou soustavu. Pokud zhasly oba, tak nejspíš opravdu došlo palivo, nebo bylo něco s palivem.
Uvidíme.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Jarosvk
Redaktor
Příspěvky: 67
Registrován: 17 úno 2017, 12:25

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Jarosvk » 29 zář 2019, 07:46

No pilot mal vraj nalietanych 1200 let hodin cize ziadny novacik.. ten by neignoroval hlasenia o nedostatku paliva...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2852
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 29 zář 2019, 09:26

Nejblbější chyby dělávají nejzkušenější piloti.

Ale mohlo se jednat o závadu měření. Ukazovalo to dost paliva - paliváři to nedorazili - pilot si nevšiml, že se za letu stav paliva nemění - motory zhasly ...
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4558
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 29 zář 2019, 16:58

Ako už bolo uvedené, v sobotu 28.09.2019 o cca 21:30 hod. spadlo stíhacie lietadlo MiG-29AS, trupové číslo 6526 z ostrej hotovosti (OH) pri cvičnom lete = vyzbrojená raketami R-60M
Do vzduchu išli 2 mašiny, a podľa ministra Obrany (ak neklame - lebo v dosť veciach klame):
Štart o cca 18:10 hod., po vykonaní cvičného letu na letisku Sliač padla hustá hmla, jeden z dvojice pristál o cca 19:12 hod. = 1 hod a 2 min cvičného letu, druhý nepristál a išiel na záložné letisko.
O 21:30 hod. = po 2 hod. a 18 minútach po pristátí prvého, po 3 hodinách a 20 minútach od štartu došlo k havárii.
Viac info a ďalšie odkazy https://aviation-safety.net/wikibase/229469

Ad novinári - páni, stalo sa v sobotu večer, v nedeľu je deň pokoja - už sa tu niekoľko krát riešilo že novinári idú po senzáciách a trepú sprostosti ktorým nerozumejú. Kým nebude vyšetrovacia správa nedá sa povedať čo sa stalo, všetko to sú len domnienky. Zajtra je pondelok, vyjadria sa k tomu kompetentnejší, bude viac info.

Pravda ale je - čo ukázali naši novinári aj s ministrom, že toto im veľmi padlo vhod aby pre ovečky daňových poplatníkov zdôvodnili nákup nových strojov presne tých ktoré si "oni vybrali".

Ja osobne sa čudujem že sa také niečo nestalo už skôr - 20 rokov do údržby nedáte ani halier, vyhovárate sa na sankcie, hádžu Vám polená pod nohy, a potom sa tu niekto čuduje že lietadlo držané vo vzduchu kanibalizmom iných lietadiel raz padne. Za týchto podmienok takto padne aj Gripen alebo F-16 = ešte skôr bo iba jeden motor a oveľa oveľa drahšie náhradné diely.

Chvála pánu bohu - pilot to prežil, ešte že pyropatróny v K-36 fungovali ako mali - ktoré tiež na sklade vďaka našim politikom chýbali. Teraz len dúfať že to jeho chrbtica zvládla. Prajem pilotovi všetko dobré.

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1708
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od classix » 29 zář 2019, 17:28

Je to nějaké divné, to záložní letiště mělo být jako kde ? Jako v Trenčíně ? Protože ten směr je mimo.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4558
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 29 zář 2019, 17:41

Podľa doposiaľ zverejnených info bol plán Bratislava - neviem čo mu na to povedala veža Bratislava a kam ho poslali. Pripadá ešte do úvahy vojenské letisko Kuchyňa.
Neviem ale presne na túto otázku zodpovedať, nepočul som komunikáciu veža/veže - pilot.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 2852
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 29 zář 2019, 18:30

Divné, divné. Že by za 2 a 1/4 nenašel MiG-29AS na Slovensku záložní letiště?
Dost času i na let do Košic a zpět.
V tom bude ještě něco jiného ... musíme počkat.

Dle RUSLET rozdíl mezi MiG-29A a MiG-29AS:
- instalace přijímače VOR/ILS/GS/MB typu Rockwell Collins AN/ARN-147 (toto zařízení využívá čtyři různě tvarované mosazné mřížové antény, které jsou připevněny k vnitřní straně příďového dielektrického krytu antény radiolokátoru)
Tedy nevím jaké s tím má MiG-29AS minima, ale víc jak 350 m to nebude.
https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... /mig-29as/

Mimochodem METARy ze včerejška z Bratislavy z 20:00; 20:30; 21:00 a 22:00 LT :
METAR LZIB 281800Z 22007KT 9999 FEW010 BKN090 15/14 Q1018
METAR LZIB 281830Z 21008KT 9999 FEW012 BKN093 15/14 Q1018=
METAR LZIB 281900Z 12004KT CAVOK 25/20 Q1017=
METAR LZIB 282100Z 22006KT CAVOK 14/13 Q1018=

Ano, do 20:30 je tam "dohlednost nejistá" (kód 9999) byť FOG uveden není. Ale od 21:00 je již CAVOK = jasno, dohlednost > 10 km
Pozn. Nemám přímé napojení na LPS SR, tak jsem to bral z našich dat ... a SPECI jsem nenašel (ale moc se v tom neorientuje, nejspíš tam někde je)
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 29 zář 2019, 18:47, celkem upraveno 1 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4558
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 29 zář 2019, 18:43

Takže nakoniec minister nevie čo je UTC ... ach jáj ... preto treba byť trpezlivý a neveriť novinárom a ministrom už vôbec.
Štart oboch z letiska Sliač bol o 20:10 hod. miestneho času.
Prvý pristál o 21:12 hod. miestneho času na Sliači (let trval 1 hod a 2 minúty)
Druhý bol vežou nasmerovaný do Bratislavy. V okolí Zlatých Moravciach zistil problém, vežou bol nasmerovaný do Piešťan. Pilot ohlásil neovládanie stroja, veža dala pokyn ku katapultáži, lietadlo padlo 21:30 hod miestneho času ( = 18 minút po pristátí prvého pilota, 1 hod a 20 min. od štartu)
Stále otázka, prečo druhý nepristál - 650 letových hodín na MiG-29 ...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4110
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 29 zář 2019, 20:00

S tým palivom. To by musel pochybiť aj palivár ktorý tankoval lietadlo že má na počítadle cisterny divné číslo a tak isto aj pilot by musel pochybiť pri kontrole palubného palivomera.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti