Letecké nehody všeobecne

Odpovědět
Jarosvk
Redaktor
Příspěvky: 109
Registrován: 17 úno 2017, 12:25

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Jarosvk » 01 říj 2019, 09:45

Este ako decko som cital clankok L+K “ Jak leta mig-29” od pana HULEKA kde sa vyjadroval v style ze Mig-29 ma autipolota (autoland) ktory dokaze pristat bez zasahu pilota ( zdravotny stav pilota) za pomoci radiomajakov....

Este otazka... prva sadla na prvy pokus alebo opakovala pristatie? Kolko druha cakala a robila okruh kym prvy sadla?

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5665
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 01 říj 2019, 09:54

Skeptik píše:
01 říj 2019, 09:33
..
Ano, sestup je tam strmější než standard - 3,5°(6,1%) oproti 3°(5,2%) - ale to je ještě plně v normě pro autoland.
..
Práve že tie geografické podmienky a nutné manévrovanie tomu autolandu má zabraňovať.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5313
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 01 říj 2019, 09:57

Pro autloland je potřeba CATIII-C, kde je výška rozhodnutí a dohlednost na ranveji 0m. Švec jen obecně plká a ohřívá si svou polívčičku. Alespoň se postavil za mechaniky a toho chlapa, co v tom seděl. Takže víme, že nic nevíme. A jak už to tak vypadá v českých a slovenských armádních hájích, tak ani se nedozvíme...
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod. - Jan Werich
Je těžké býti debilem, protože konkurence je obrovská. - Miroslav Horníček

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5665
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od kenavf » 01 říj 2019, 09:59

Ani Mig-29, ale ani F-16 týmto systémom nedisponujú a nemajú prečo. Aj keby ním disponovali, letisko Sliač má terénnymi prekážkami spôsobený nadlimitný uhol zostupovej osi, ktorý využitie automatického pristátia neumožňuje ani dopravným lietadlám.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... cerpadiel/
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5313
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od petrp » 01 říj 2019, 10:10

Tady je tabulka s možnostmi jednotlivých tříd ILS. Navíc nejde jen o zařízení na zemi, ale i v éru, včetně zaškoleného pilota. Ale tyto letadla už by měly mít AN/ARN-147, tedy to co ostatní slušné military éra. :idea:

Kategorie - Výška rozhodnutí - Minimální dráhová dohlednost
CAT I - 200 ft/60 m - min. 550 m (právě tohle mají Tri Duby)
CAT II - 100 ft/30 m - min. 300 m
CAT III A - méně než 30 m - min. 200 m
CAT III B - méně než 15 m - min. 75 m
CAT III C - 0 m - 0 m
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod. - Jan Werich
Je těžké býti debilem, protože konkurence je obrovská. - Miroslav Horníček

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 01 říj 2019, 12:21

petrp
Pro autoland není nutná CAT IIIC, ostatně tu nemá žádné letiště světa.
Autoland je nutný pro CAT III, ale běžně se používá i při CAT II.
Protože, jak jsem již psal, dnes už nikdo nevyrábí ILS jen na CAT I, tak prakticky každý ILS má schopnosti podporovat autoland.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
El Diablo
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2274
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od El Diablo » 02 říj 2019, 22:39

V Connecticutu se zřítila létající pevnost z druhé světové války

2. října 2019 22:30
Na mezinárodním letišti Bradley v americkém Connecticutu havarovalo letadlo z druhé světové války. Bombardér Boeing B-17 se zřítil k zemi, když se po zjištění problému na palubě snažil o nouzové přistání. Havárie si přitom vyžádala několik obětí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ ... anicni_tho
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Juraj » 03 říj 2019, 11:24

Testovací let MS-21 skončil núdzovým pristátím. Vzlet začal normálne, potom sa však vyskytli problémy s hydraulikou, ktoré zabránili zatiahnutiu podvozku. Lietadlo núdzovo pristálo na letisku Žukovské. Nikomu sa nič nestalo, príčiny nehody bude výrobca analyzovať
https://tass.ru/proisshestviya/6958226
Kommersant písal o tom, že došlo k dolámaniu sa lietadla, ale mali to len v nadpise, v texte nič také nespomínali
https://www.kommersant.ru/doc/4112009

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 03 říj 2019, 22:10

Jen drobnost, ale pro někoho možná zajímavá.
V tomto případě se nejednalo o nouzové, nýbrž bezpečnostní přistání.
Nouzové je to, kdy musím přistát, neb letadlo již neletí ... typicky vysazení motoru.
Bezpečnostní je to, kdy mohu letět, ale nemuselo by to
být bezpečné, tak raději přistání ... případ tohoto úniku hydraulické kapaliny, nebo známý let TVS na jeden motor z Turecka
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 04 říj 2019, 11:24

Dnes ráno v 6:48 havaroval An-12BK ukrajinské cargo společnosti Ukraine Air Alliance cca 1,5 km před prahem dráhy letiště Lvov.
Z 8-mi lidí na palubě zahynulo 5.
K havárii došlo za snížené dohlednosti … RVR 800 m, vertikální 200 m
https://aviation-safety.net/database/re ... 20191004-0
An-12 Ukraine Air Alliance.jpg
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 04 říj 2019, 12:00

:sipka: https://rusvesna.su/news/1570170611
В итоге самолёт аварийно сел (фактически рухнул) между стадионом «Арена Львов» и кладбищем в Сокольниках.
V skutočnosti dôsledku lietadlo núdzovo pristálo (prakticky dopadlo) medzi štadionom "Arena Ľvov" a cintorínom v Sokolnikach
toto nemôže byť pravda - to by lietadlo muselo dosadnúť medzi domy, pretože "Arena Ľvov" a cintorín sú na opačných koncoch Sokolnikov - tu je cintorín a tu je arena
a jediným miestom, ktoré by ešte približne mohlo zodpovedať fotkám je dostihová dráha hneď vedľa areny.
-> https://www.google.sk/maps/@49.7801165, ... a=!3m1!1e3

z miesta len fotky


Obrázek
Obrázek
Obrázek

Vbehol medzi dospelé stromy...

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 04 říj 2019, 12:41

Téměř ukázkový CFIT (controlled flight into terrain) na přiblížení.

RWY 31 má ILS CAT II … otázkou je, co měl na palubě ten An-12BK. Originální An-12BK samozřejmě ILS neměly.
Pokud ho neměl ani tento "komercializovaný" kus tak nechápu co tam vyváděl … evidentně to samé co polský Tu-154 ve Smolensku = pokus o sebevraždu. I v tomto případě úspěšný :palecdolu:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 11628
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Alchymista » 04 říj 2019, 14:18

podľa nasledujúcich - 1.5km pred dráhou (niekde vedľa cintorínu), predbežná príčina "nedostatok paliva", lietadlo malo vo Ľvove tankovať pre let do Turecka




https://nv.ua/ukraine/events/avariynaya ... 46270.html

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 04 říj 2019, 14:44

No, pokud mu došla šťáva pár kilometrů od letiště, tak to nasere.
Letěli ze Španělska, a pokud měli sucho v nádrzích, tak proč proboha nepřistáli v Košicích nebo jinde cestou.
Na dokonaném pokusu o sebevraždu to nic nemění :palecdolu:
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Hektor
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1033
Registrován: 16 úno 2017, 06:53

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Hektor » 04 říj 2019, 14:53

A už sa našla Ruská stopa?

Juraj
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 6282
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Juraj » 04 říj 2019, 15:01

Skeptik píše:
04 říj 2019, 14:44
... tak proč proboha nepřistáli v Košicích nebo jinde cestou
...zeby boli na suchu nielen nadrze, ale aj dopravnej spolocnosti, ktorej lietadlo patrilo?
Cize moja otazka - o kolko sa predrazi neplanovane pristatie a tankovanie mimo letiska v domovskej krajine?

Uživatelský avatar
gandalf
Sponzor fóra
Příspěvky: 1292
Registrován: 07 úno 2017, 18:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od gandalf » 04 říj 2019, 15:14

A ví se co vlastně vezli? Možná proto nemohli jinde přistát.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3473
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od Skeptik » 04 říj 2019, 15:18

Bezpečnostní přistání je zdarma, přibližovací a přistávací poplatky se neplatí.
Reduta Resurs letadla ... no, letadlo bylo ročník 68 ... takže fakticky taky nula.
Zbývá rozdíl v ceně paliva.

Takže to nejspíš také nebyl důvod. Tipoval bych klasický "slovanský" přístup ... To zvládnem.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 9170
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od puma » 05 říj 2019, 06:30

Indie přiznala sestřelení vlastního vrtulníku při letecké přestřelce s Pákistánem na začátku roku.
Jak vyšlo najevo, vrtulník byl sestřelen 10 minut po vzletu indickým systémem protivzdušné obrany Spyder. Vojáci, kteří komplex obsluhovali, přijali vrtulník za raketu letící ze strany Pákistánu.
https://sptnkne.ws/9WQ3
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5500
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecké nehody všeobecne

Příspěvek od skflanker_ » 08 říj 2019, 20:03

IgorT píše:
08 říj 2019, 17:30
V Nemecku sa zrútila stíhačku typu F-16: Pilot sa stihol katapultovať ...
V utorok 08.10.2019 o cca 15 hod miestneho času v Nemecku pri obci Zemmer havarovalo lietadlo General Dynamics F-16CM, registračné číslo 90-0833 patriace United States Air Force (USAF)
Pilot sa pri / po katapultáži zranil a bol prevezený do nemocnice. Štart lietadla bol z Spangdahlem Air Base
Viac info https://aviation-safety.net/wikibase/229809 + ďalšie zdroje + letová trasa + výškový a rýchlostný profil letu

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti