Flight752

Odpovědět
Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Flight752

Příspěvek od Beda » 10 led 2020, 16:56

Iranci by si nechali na Iranem letat amicke UAV? To snad ne. Urcite cekali odvetum tak iranska PVO :sipka: byla v pohotovosti. A urcite cekaji co bude.

k42
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1626
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Flight752

Příspěvek od k42 » 10 led 2020, 17:02

Buldozery...

Už jen chybí, aby ukázali, jak mrtvým dětem z letadla IRGC ozbrojenci "kradou hračky", jako to ukazovali u MH17 s opolčenci (že se tam chlápek za ty oběti křižoval a plakal, to neukázali)...

MH17 přes kopírák.

1stCLJan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 675
Registrován: 07 úno 2017, 20:33

Re: Flight752

Příspěvek od 1stCLJan » 10 led 2020, 17:12

Vedoucí íránské organizace civilního letectva Ali Abedzadeh trvá na tom, že k žádnému raketovému útoku na ukrajinský Boeing 737 nedaleko Teheránu nedošlo.

„Můžeme s jistotou říci, že žádná raketa toto letadlo nezasáhla. Letadlo hořelo přes minutu a půl při letu, piloti se rozhodli pro návrat. Může existovat hodně příčin, proč piloti nemohli navázat kontakt (s pozemními službami). Museli v první řadě zachránit letadlo,“ řekl ve vysílání íránské televize.


Již včera vyvrátil verzi o sestřelení raketou a označil ji za „iracionální“.

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj přitom prohlásil, že tato varianta není vyloučena, i když nebyla zatím potvrzena. Kyjev zkoumá celkem čtyři verze incidentu: kromě zasažení raketou jde o explozi motoru, srážku s dronem a teroristický čin na palubě.

O tom, že letadlo mohlo být sestřeleno, mluvili také kanadský premiér Justin Trudeau a šéf britské vlády Boris Johnson.

https://cz.sputniknews.com/svet/2020011 ... 7-raketou/

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 3544
Registrován: 07 úno 2017, 19:59
Bydliště: Doma (většinou)

Re: Flight752

Příspěvek od Skeptik » 10 led 2020, 17:40

Podle debaty je zde hodně expertů na řešení sestřelů civilních letadel ... tak bych na ně měl jeden dotaz:

Co asi tak řekne ukrajinský pilot v okamžiku, kdy jeho letadlo zasáhne protiletadlová střela, a co bude povídat v průběhu další minuty pádu letadla?

Pokud toto víte, pak již stačí jen počkat na dekódování záznamu CVR a porovnat jej, zda souhlasí.
Teprve tehdy, když Íránci začnou tvrdit, že na záznamu z CVR nic není, tak to začne být podezřelé.

Jinak celé to vyjádření Trudoa a "zázračné" objevení se "záznamu sestřelu" přesně korespondenduje s prací tzv. "spin doktora".
Máme-li velký průser (a to USA vraždou Sulejmáního má), tak je třeba odvést pozornost médií a lidi na ještě větší průser, byť vymyšlený.
To že se za pár dní ukáže, že to byla hloupost nevadí. Na "náš průser" se mezitím zapomene a svět jde dál ...

Pozor, já netvrdím, že let 752 nemohla sestřelit íránská protiletadlová střela. Ale jen to, že dokud nebudou k dispozici záznamy z FDR a hlavně CVR, takže jde o nesmyslnou diskuzi.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 10 led 2020, 19:08, celkem upraveno 2 x.
"Když bludem trpí jeden člověk, říká se tomu šílenství. Když bludem trpí hodně lidí, říká se tomu náboženství."
-----------------------------------------
„Chovej v úctě ty, kdo hledají pravdu, ale pozor na ty, co ji našli." Voltaire

k42
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1626
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Flight752

Příspěvek od k42 » 10 led 2020, 17:49

Skeptik píše:
10 led 2020, 17:40
Podle debaty je zde hodně expertů na řešení sestřelů civilních letadel ... tak bych na ně měl jeden dotaz:

Co asi tak řekne ukrajinský pilot v okamžiku, kdy jeho letadlo zasáhne protiletadlová střela, a co bude povídat v průběhu další minuty pádu letadla?
Pizda, bljať, na chuj s ATC?
Je mnoho důvodů, proč jsou záznamy CVR při nehodách a katastrofách přísně důvěrné.

Ale o tom debata není. Jde prostě o to, že leteckou katastrofu - strašnou tragédii 170+ lidí - někdo zhovadile a zcela bez relevantních informací zneužívá k válečné propagandě (proti Íránu aktuálně).

Přesně tak. Je to klasické odvedení pozornosti od zcela úchylného a všechna lidská civilizační pravidla porušujícího státního zločinu - státní teroristické vraždy.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10027
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Flight752

Příspěvek od puma » 10 led 2020, 17:58

Ruptly Verification Unit: Dnešní snímky z místa dopadu letounu, trosky jsou odvezené, válí se tam zbytky lidských pozůstatků a nikdo to místo nehlídá



Místo dopadu letounu je podstatně jinde než uvádí Bellingacat - jako přibližné místo dopadu (o 17km) a od "kameramana" údajné přilétající PLŘS je to daleko přes 19.5km


Místo dopadu je 15km severně od letiště z kterého ukrajinský letoun vzlétl, tedy letoun ještě po zásahu pravděpodobně MANPADem (s malou velikostí boj. hlavice), byl schopný udělat zatáčku větší než 90 stupňů a vracet se velkým obloukem ku letišti, buď byly piloti už mrtví a letoun neřiditelný a ta trasa letu s pokusem o návrat je náhodná, nebo se o to piloti snažili.


Trasa a zatáčka - přibližně (jestli to točil více prudčeji či méně to těžko říct, ale víme z jakého směru naletěli mezi to hřiště a žlutý domek, takže to bude +- odpovídat realitě), kterou musel ukrajinský letoun absolvovat od místa zásahu PLŘS z videa, aby mohl dopadnout tam, kde dopadl. Poslední rychlost na FR24 má 509km/h, tak pokud budeme počítat s rychlostí 500km/h (138m/s), byl ve vzduchu po zásahu PLŘS ještě minimálně kolem 210 sekund než se dotkl země v místě dopadu. Pokud by po zásahu zrychloval na nějakých 800km/h byl by do nárazu ve vzduchu ještě kolem 130 sekund.
2.jpg
Naposledy upravil(a) puma dne 10 led 2020, 19:16, celkem upraveno 15 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Flight752

Příspěvek od Beda » 10 led 2020, 18:10

Kamarad letal na TUckach jako radista, rikal ze ze zaznamniku si mohl data stahnout, bez rozdelani.
Na tom hlasu asi nic sifrovaneho nebude.


Data z motoru a dalsi informace se prenasi z letadla na zem


33Přenos údajů zaznamenaných na palubě letadla do oddělení odpovědného za jejich zpracováníse provádípomocí Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS). ACARS je infrastruktura pro datovou komunikaci vzduch-země používaná stovkami leteckých společností po celém světě pro komunikaci sřízením letového provozua výměnědat s leteckou společnosti. Letecké společnosti používají pozemní stanice ACARSVHF a HF, stejně jako družicovou komunikaci. Zprávy obsahující informace o letadle jsou přesměrovány na server leteckéspolečnosti, odkud mohou být data shromažďována pro další zpracování a analýzu. Tyto zprávy mohou zahrnovat informace o navigaci, hlášení o poloze letadel, odletech, oceánských vzdálenostech, podmínkáchdráhy, údajícho počasí a dokoncepřenášízprávy o stavu motoru.[1

mauler
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2175
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Flight752

Příspěvek od mauler » 10 led 2020, 18:37

Skeptik píše:
10 led 2020, 17:40

Máme-li velký průser (a to USA vraždou Sulejmáního má), tak je třeba odvést pozornost médií a lidi na ještě větší průser, byť vymyšlený.
Aspoň máme stejný názor v tomhle,já to psal už včera.....



Měl by tam být slyšet výbuch,překvapení co se děje a pak výstrahy engine failure a fire alarm.Komunikace pilotů na snížení tahu motoru,uzavření přívodu paliva a spuštění hasícího zařízení,dále výstraha přechodu do stallu a výstraha blížící se země,křik a nadávky,Snad sem to popsal "věrohodně"
Naposledy upravil(a) mauler dne 10 led 2020, 19:02, celkem upraveno 2 x.

1stCLJan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 675
Registrován: 07 úno 2017, 20:33

Re: Flight752

Příspěvek od 1stCLJan » 10 led 2020, 18:45

Puma ,
jak moc věříš tomu ze to sestřelil raketou a kdo?

tomisa007
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 03 bře 2017, 13:07

Re: Flight752

Příspěvek od tomisa007 » 10 led 2020, 18:50

Ali Hashem: Nové video, na kterém letadlo hoří přibližně 56 sekund, než dopadne na zem.


Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10027
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Flight752

Příspěvek od puma » 10 led 2020, 18:50

Těžko říct, podle mě by si posádka Toru u raketové základny, pokud by si zaměnila cíl omylem, tak by jej (PVO čekala už 6h americké letecké protiúdery) - považovali by jej v takové blízkosti za ultra-kritické ohrožení a kdyby to byl Tor-M1, tak v takovém případě po něm pošlou salvu dvou PLŘS (protože to podstatně zvedne pravděpodobnost zničení cíle), co jej okamžitě pošle k zemi (tam je přesně daný časový rozestup mezi první a druhou PLŘS 3-4 sec , a na tom videu zásahu není žádná druhá explodující PLŘS 3-4 sec po první) a dvě 9M330/1 by jej podle mě poslali okamžitě k zemi. Takže spíše si myslím, že to byl MANPAD (s 15x menší bojovou hlavicí) z toho kopce, co jsem tu postoval, kdy je přeci jen podstatně větší pravděpodobnost, že letoun bude schopný ještě chvilku letět, a zde letěl minimálně ještě 2 až 4 minuty, ale uvidíme, zas ta velikost exploze PLŘS na tom videu moc na MANPAD nevypadá, ale to zas může být způsobené jen kamerou.
Naposledy upravil(a) puma dne 10 led 2020, 19:10, celkem upraveno 2 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

k42
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1626
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Flight752

Příspěvek od k42 » 10 led 2020, 19:01

puma píše:
10 led 2020, 17:58
...buď byly piloti už mrtví...
Když už spekulovat, tak alespoň konzistentně, ne skákat volně od jednoho nepotvrzeného předpokladu ke druhému: pokud by letadlo zasáhl MANPAD (tepelně naváděný na trysky motorů), nedovedu si představit, jak by to mohlo zabít piloty.

Pokud by letadlo zasáhl MANPAD, šla by jim dál elektřina (i kdyby zasáhl motor s generátorem, vyklopil by se nouzový vrtulí poháněný generátor nebo by naběhlo APU nebo to má velké akumulátory nebo jak vlastně Boeing 737-NG řeší nouzovou dodávku elektřiny) a mohli by normálně komunikovat s ATC - něco by určitě řekli, vyhlásili stav nouze, požádali o nouzák, ...

Pokud by něco zabilo piloty, muselo by to být něco většího než MANPAD a naváděného na kabinu letounu... což by zároveň s největší pravděpodobností ihned "ukončilo let" a mašina by spadla neřízeným pádem od bodu zásahu - nedělala by zatáčku a klouzavé klesání, navíc by zásah něčím větším asi zapálil palivo, celé by to vybuchlo rovnou ve vzduchu.

Ale obě možnosti dohromady jsou zkrátka nemožné. Tj. MANPAD by nezabil piloty a neznemožnil komunikaci, a jestli něco piloty zabilo a/nebo znemožnilo komunikaci, nebyl to MANPAD.

Držel bych se tedy normálně "Occamovy břitvy" a nevymýšlel si "obřího mořského loďožravého hada", když se loď potopila nárazem na ledovec, třeba.
Tedy jelikož Boeingy 737-NG trpí fatálními poruchami motorů (den po katastrofě v Teheránu u jednoho izraelského stroje) a dle FAA chybnou kabeláží, dokud nebude dokázán opak - zavinění zvenčí nějakými teroristy - držel bych se prostě "katastrofy z technických příčin".

Protože MANPAD to být nemohl - to by piloti dál normálně komunikovali - a větší raketa také ne, to by to šlo k zemi hned od bodu zásahu. Ergo, žádná raketa to nebyla.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10027
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Flight752

Příspěvek od puma » 10 led 2020, 19:06

Ja si nemyslím, že byly piloti mrtvý, ta dlouhá zatáčka a "rozumné" klesání svědčí o tom, že to řídili. Jen je tu vždy malá pravděpodobnost, že mohli být už mrtvý třeba z toho důvodu, že jim vysokoenergetické elementy praskly sklo při rychlosti 500km/h a to je zabilo a trasa je dílem náhody.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

k42
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1626
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Flight752

Příspěvek od k42 » 10 led 2020, 19:20

Sorry, ale to mi zní jako "mořský had to být stejně mohl, ačkoliv na lodi nebyly obří škrábance od pařátů, anžto tenhle had měl na pařátech rukavice". To je prostě argumentace, no jako s jehovistou, omlouvám se za tu analogii. Snažíš se obhajovat zásah raketou, jako nějaký "advocatus diaboli", a čím více se to rozvádí, tím více je jasné, že tahle teorie je nemožná.

No dobře, jediná logická skulinka je, že zásah MANPADu zároveň poškodil - primárně fragmenty hlavice nebo sekundárně úlomky turbíny - kabelové rozvody, způsobil zkrat elektroinstalace a případně něco v letadle zapálil, takže pilotům nešla elektrika ani komunikace a letadlo spadlo. Ale pravděpodobnost tohoto vývoje vidím jako docela mizivou.

Mám normálně pumo Tvoje vývody moc rád, je to chytré a zábavné, takže promiň, jestli jsem se Tě nějak dotkl, no ale tohle je fakt mimo.
No jasně, mohly jim vysokoenergetické elementy od zásahu MANPADem zezadu do motorů prasknout sklo - když by to celý obletěly a šouply to do skel. Stejně tak jim mohly při vzletu letušky při felaci ukousnout z leknutí ptáky a ti chlapi mohli z šoku omdlít a vykrvácet. Stát se může fšecko.
:D
Naposledy upravil(a) k42 dne 10 led 2020, 19:47, celkem upraveno 4 x.

mauler
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2175
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Flight752

Příspěvek od mauler » 10 led 2020, 19:24

Neví někdo kdo to přesně pilotoval a kolik měl nalétáno?Evidentně jestli nebyly přeškolený z jiného typu letounu nedávno?To by hodně napovědělo :wink:

BartH8
Redaktor
Příspěvky: 144
Registrován: 16 dub 2018, 18:16

Re: Flight752

Příspěvek od BartH8 » 10 led 2020, 19:30

Tady někdo nečte oficiální zpravodajství. Byla to přece ruská raketa, tak je logické že ji vystřelil Putin. Proto byl na výletě...

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 1782
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Flight752

Příspěvek od homer » 10 led 2020, 19:43

mauler píše:
10 led 2020, 19:24
Neví někdo kdo to přesně pilotoval a kolik měl nalétáno?Evidentně jestli nebyly přeškolený z jiného typu letounu nedávno?To by hodně napovědělo :wink:
Posádce velel kapitán Volodymyr Gaponěnko (11 600 nalétaných hodin na letounech Boeing 737, z toho 5 500 jako kapitán), druhým pilotem byl Oleksij Naumkin (12 000 nalétaných hodin na letounech Boeing 737, z toho 6 600 jako kapitán), prvním důstojníkem Serhij Khomenko (7 600 nalétaných hodin na letounech Boeing 737).[19]
https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Ukrai ... rlines_752

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2368
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Flight752

Příspěvek od classix » 10 led 2020, 19:47

Dneska pokud se něco stane s pilotama, tak se ani posádka nedostane do pilotního prostoru.

Proč se nemůžu za letu podívat do pilotní kabiny?
Poděkujte Muhammadu Attovi a jeho kumpánům, kteří provedli útoky z 11. září. Do té doby bylo na rozhodnutí kapitána, koho a kdy do kokpitu pustí. Následné změny předpisů měly za cíl nepřipustit průnik nepovolaných za žádných okolností, ale jak ukázal případ sebevražedného pilota Andrease Lubitze, i nedobytnost kokpitu se může někdy obrátit proti bezpečnosti cestujících.


Může se letadlo udržet ve vzduchu jen s jedním motorem?
Dokonce musí. Předpisy stanovují, že i po vysazení jednoho motoru v nejkritičtější fázi vzletu si musí letadlo zachovat minimální stoupavost, která mu umožní přeletět překážku stanovené výšky ve stanovené vzdálenosti od prahu přistávací dráhy.
https://www.euro.cz/light/22-otazek-o-c ... n=copylink
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
Kolja
Výkonný redaktor
Příspěvky: 880
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Flight752

Příspěvek od Kolja » 10 led 2020, 19:51

Zajímavý je malý počet Ukrajinců vzhledem k cílové destinaci.2+9 posádka. Vypadá to opravdu na evakuační let sluníček.

mauler
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2175
Registrován: 08 úno 2017, 13:40

Re: Flight752

Příspěvek od mauler » 10 led 2020, 20:03

Homer - díky tak ty by měli vědět co dělají tudy cesta nepovede.....

classix píše:
10 led 2020, 19:47
Může se letadlo udržet ve vzduchu jen s jedním motorem?
Ano letadlo se udrží s jedním motorem ale nepočítá se s požárem který nelze uhasit nýbrž pouze s poruchou motoru......
Naposledy upravil(a) mauler dne 10 led 2020, 20:06, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti