Flight752

Odpovědět
Fireman54
Redaktor
Příspěvky: 14
Registrován: 08 úno 2017, 11:37

Re: Flight752

Příspěvek od Fireman54 » 11 led 2020, 18:58

Možno to bude totálna nereálnosť no nemohol byť aj tento nechcený zostrel civilného lietadla práca REB (USA, Izrael...)
Proste za poslednú dobu je tých nechcených zostrelov obrých dopravákov akosi dosť. MH-17, v Sýrii Ruský Il myslím to bol zostrelený Sýrskou PVO a teraz tento Boeing.... Nemôže to byť nejaká cielená REB vojna nepriateľa voči konkrétnej PVO kde im na stanovišti skrátka dané prístroje alebo ako to nazvať a vidia iné niečo len nie obrovské civilné lietadlo???
Ozaj do tohto až tak nevidím len sa pýtam. Nejaký REB lietajúci aparát nepriateľa nad územím Iránu v tomto prípade zrejme nebol (nakoľko si myslím že Irán ho ma dobré pokryté). A neviem či sa dá trebárs REB lietadlom dajme tomu že by bolo napr. hmmm Perský záliv (asi nie-dosť veľká diaľka k Teheránu), tak napr. vo vzdušnom priestore Turecka, severný Irak(i keď aj tu je tá vzdialenosť dosť veľká)...oklamať v oblasti civilného letiska PVO stanovisko aby mali skreslené info na monitoroch...
Ozaj neviem len sa pýtam.....Hmmm?

Beda
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1130
Registrován: 01 úno 2017, 13:27

Re: Flight752

Příspěvek od Beda » 11 led 2020, 19:03

bacil píše:
11 led 2020, 15:41
viewtopic.php?p=126362#p126362

Ještě bych K42 chtěl doplnit, že nové auta mají telemetrickou wifinu (normálně v pásmu 2,4GHz) a pokud jedou kolem druhé takové (i po ČR je jich už jak máku), tak to obousměrně komunikuje. Do auta se tak může předat třeba teplota vozovky, optimální rychlost kolony a pod.
Skodovka dava take navigaci co hlasi i polohu, ma z vyroby SIMKU, hlasi jen zacatek cesty a konec, trasu ne, aby neslo spehovat manzelku......

nevadiii
Redaktor
Příspěvky: 36
Registrován: 01 dub 2017, 19:20

Re: Flight752

Příspěvek od nevadiii » 11 led 2020, 21:43

ok, a co teda kombo vsetkych vypovedi a teorii? REB? neda sa to "jednoduchsie"? ako zabezpecit, aby take lietadlo vyzeralo aspon na niektorych systemoch PVO ako strela? Co sa este spominalo? Kvoli comu si cast ludi tu myslela, ze doslo technickej zavade?
Tak podme este trochu zakonspirovat ...
Ehm, ako od k42 vieme, "je mozne" robit s lietadlom na dialku divy. Som z dajme tomu amik (sem sa da dosadit vela veci), ktory sa chce pomstit (sem sa da dosadit vela motivov) za predchadzajice divadelne predstavenie s raketami. Viem o lete, ktory by sa dal "pouzit". Necham vzlietnut lietadlo, na dialku mu pretazim motor (jednoducho sa postaram, aby z neho slahali plamene - "sci fi uvaha"), postaram sa o to, aby sa signal o probleme s motorom nedostal k pilotom (neblika im kontrolka / podtlak v kabine / len vypnuta komunikacia ...), preberiem riadenie stroja a nasmerujem lietadlo spravnym smerom. Pre beznych ludi sci fi scenar ale tak ostaneme pri tom, ze konspirujeme. Nestaci to k tomu, aby bolo mozne na niektorych (IR + optika v noci na 19km) prijimacoch vyhodnotit boeing ako strelu? Mozno detekcia a vyhodnotenie za utociacu strelu jedinym systemom vdaka ludskemu faktoru (10sekund na rozhodnutie v danej situacii), aj napriek tomu, ze radary kricia, ze ide len o nekomunikujuci boeing, staci a netreba ziaden prilis sofistikovany REB.
Hm? Bol by zo mna dobry sci fi autor?

Este je tu dalsia moznost, ze prehlasenie o tom, ze zostrelili objekt vyhodnoteny ako strelu je pre verejnost prijatelnejsie ako vedome zostrelenie plneho boeingu, ktory len nekomunikoval (za danych podmienok, na danom mieste a v danom case) a nevieme, ci predstavuje hrozbu alebo nie. To ze mu hori motor je len ceresnicka na torte k tomu.
Naposledy upravil(a) nevadiii dne 11 led 2020, 22:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10026
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Flight752

Příspěvek od puma » 11 led 2020, 21:55

Bývalý tajemník Rady bezpečnosti a obrany Ukrajiny Oleksandr Turčynov: "Ukrajina by měla okamžitě požadovat mimořádné zasedání Rady bezpečnosti OSN s cílem <...> postavit před soud nejen vedení Íránu, ale také jejich vojenského spojence, Ruskou federaci, která <...> je možné, že poskytla přímou pomoc při přípravě raketového útoku," napsal na svém facebooku.
https://iz.ru/963208/2020-01-11/turchin ... ane-boeing
Naposledy upravil(a) puma dne 11 led 2020, 21:56, celkem upraveno 1 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

1stCLJan
Výkonný redaktor
Příspěvky: 675
Registrován: 07 úno 2017, 20:33

Re: Flight752

Příspěvek od 1stCLJan » 11 led 2020, 21:55

Mě to pořád najde do hlavy, celou noc jim nad hlavou lítají dopraváci, ví ze maj za zahradou mezinárodní letiště ,který neprerusilo provoz a presto to letadlo který letí od letiště sundají a ještě dvěma raketama s časovým odtupem?
Museli mít odposlech frekvence letiště, který povoluje letadlu vzlet a nebo to letadlo muselo hlasit letiste armadě , pri takovy situaci ohrozeni statu.
Tohle nepochopím.

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10026
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Flight752

Příspěvek od puma » 11 led 2020, 21:58

nevadiii píše:
11 led 2020, 21:43
ok, a co teda kombo vsetkych vypovedi a teorii? REB? neda sa to "jednoduchsie"? ako zabezpecit, aby take lietadlo vyzeralo na systemoch PVO ako strela?
Kdyby to šlo, nemusel by se používat tvarový stealth. To nejde, střela s plochou dráhou letu má RCS kolem 0,5m2, dopravní letadlo má RCS kolem 100m2. Buď jej radar detekuje, nebo nedetekuje a pokud detekuje, tak jej detekuje v závislosti na reálném RCS objektu. Klíčové je, že podle íránského velitele byl PVO system rozvinut do bojové hotovosti o půnoci, od té doby jim proletělo nad hlavou 9 letadel startujících z teheránského letiště a až 10 sestřelí - přitom mají úplně stejné letové charakteristiky a detekují letouny už ve vzdálenosti 19km (uvedená detekce PS752), tedy 5km ~ 30 sekund po vzletu z letiště, tak logika by velela, že to musí být civilní letadlo.
Naposledy upravil(a) puma dne 11 led 2020, 22:07, celkem upraveno 4 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

nevadiii
Redaktor
Příspěvky: 36
Registrován: 01 dub 2017, 19:20

Re: Flight752

Příspěvek od nevadiii » 11 led 2020, 22:03

puma píše:
11 led 2020, 21:58
nevadiii píše:
11 led 2020, 21:43
ok, a co teda kombo vsetkych vypovedi a teorii? REB? neda sa to "jednoduchsie"? ako zabezpecit, aby take lietadlo vyzeralo na systemoch PVO ako strela?
Kdyby to šlo, nemusel by se používat tvarový stealth. To nejde, střela s plochou dráhou letu má RCS kolem 0,5m2, dopravní letadlo má RCS 100m2. Buď jej radar vidí, nebo nevidí, a pokud vidí, tak jej detekuje v závislosti na reálném RCS objektu.
a preto pisem:
"...Nestaci to k tomu, aby bolo mozne na niektorych (IR + optika v noci na 19km) prijimacoch vyhodnotit boeing ..." (sem doplnim kvoli kontextu, boeing s horiacim motorom ) "... ako strelu? Mozno detekcia a vyhodnotenie za utociacu strelu jedinym systemom vdaka ludskemu faktoru (10sekund na rozhodnutie v danej situacii), aj napriek tomu, ze radary kricia, ze ide len o nekomunikujuci boeing..."
Cely den som bol mimo ... priznali system, ktorym to sundali? Nemohlo to byt nieco pasivne (IR+optika+noc+plamen z motora+10 sekund+clovekofaktor)? Muselo to mat radiolokator?

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10026
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Flight752

Příspěvek od puma » 11 led 2020, 22:14

Ten Tor-M1 podle fotek i verze, co mají Íránci má jen TV kameru, takže v noci by s tím viděli max. záblesková světla na letounu (ty jdou vidět ze země prostým okem na cca 20-30km za dobrého počasí). Pak se ale vkrádá otázka, že i ta záblesková světla na letounu by jim měla dát jasnou informaci, že to na 99.999% nebude střela s plochou dráhou letu, že..
Obrázek
Obrázek
Ta kamera je vlevo dole vedle střeleckého radaru.
Obrázek
Naposledy upravil(a) puma dne 11 led 2020, 22:34, celkem upraveno 6 x.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

nevadiii
Redaktor
Příspěvky: 36
Registrován: 01 dub 2017, 19:20

Re: Flight752

Příspěvek od nevadiii » 11 led 2020, 22:16

puma píše:
11 led 2020, 22:14
Ten Tor-M1 podle fotek i verze, co mají Íráncí má jen TV kameru, takže v noci by s tím viděli max. blikající světla na letounu. Pak je se ale vkrádá otázka, že i to blikání světel na letounu by jim mělo dát jasnou informaci, že to na 99.999% nebude střela s plochou dráhou letu, že..
Obrázek
No a prave o tom pisem ... horel mu motor, ci nie? Ak mu horel, nemohlo to mat za nasledok, ze to blikanie akosi nevideli? Aj keby fakt teda horel kvoli chybnej kabelazi, ktora zaroven zrusila aj komunikaciu, tak nemohla ta "technicka porucha" vyradit aj svetla v lietadle?

Uživatelský avatar
puma
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 10026
Registrován: 17 zář 2017, 12:49

Re: Flight752

Příspěvek od puma » 11 led 2020, 22:23

Kde píšou, že mu hořel motor? Kdyby mu začal hořet motor, posádka by to pravděpodobně stihla nahlásit.
Nechť tě provází Síla! Není nevědomosti, pouze poznání. Co je politická korektnost? Temná strana Síly.

k42
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1626
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Flight752

Příspěvek od k42 » 11 led 2020, 22:38

nevadiii píše:
11 led 2020, 21:43
postaram sa o to, aby sa signal o probleme s motorom nedostal k pilotom (neblika im kontrolka / podtlak v kabine / len vypnuta komunikacia ...)
Co vím, tak takhle hluboko to dálkové ovládání nesahá. Umí to, aby šlo dálkově řídit směr a výšku letu - tj. všechny letové prvky včetně motorů, dálkově přeprogramovat FCS (letový traťový počítač), nastavit a zabezpečit přistání v součinnosti s LCS (Landing Control System), nastavovat/vypínat/zapínat režimy autopilota (což je vlastně zahrnuto pod ovládáním FCS). Prostě, aby to zabezpečilo převzetí letounu v případě únosu nebo neschopnosti pilotů.

Tohle všechno je v dopravních mašinách už cca 10 let. Co to umí nového od té doby, to můžeme leda hádat. Protože od té doby značně vzrostla komunikační kapacita těch družicových sítí, tím pádem to může umět řádově více.

nevadiii
Redaktor
Příspěvky: 36
Registrován: 01 dub 2017, 19:20

Re: Flight752

Příspěvek od nevadiii » 11 led 2020, 22:40

puma píše:
11 led 2020, 22:23
Kde píšou, že mu hořel motor? Kdyby mu začal hořet motor, posádka by to pravděpodobně stihla nahlásit.
OK, priznavam, rychle googlenie nachadza vacsinou "horiace lietadlo za letu" a zmienky o horiacom motore vacsinou v komentaroch a narychlo som nenasiel ani clanok hovoriaci o horiacom rovnakom type lietadla (lietadlo/motor) v izraeli pred/pri starte, nema niekto ulozene?
...
Ci? Prva raketa zapalila a druha dala ranu z milosti a moje scifi ostava cistym scifi? Neviem dohladat, ci sa niekde nepisalo o tom, ze horel skoro od startu ...mozno to bolo len niekde tu v ramci komentarov.

nevadiii
Redaktor
Příspěvky: 36
Registrován: 01 dub 2017, 19:20

Re: Flight752

Příspěvek od nevadiii » 11 led 2020, 22:49

k42 píše:
11 led 2020, 22:38
nevadiii píše:
11 led 2020, 21:43
postaram sa o to, aby sa signal o probleme s motorom nedostal k pilotom (neblika im kontrolka / podtlak v kabine / len vypnuta komunikacia ...)
Co vím, tak takhle hluboko to dálkové ovládání nesahá. Umí to, aby šlo dálkově řídit směr a výšku letu - tj. všechny letové prvky včetně motorů, dálkově přeprogramovat FCS (letový traťový počítač), nastavit a zabezpečit přistání v součinnosti s LCS (Landing Control System), nastavovat/vypínat/zapínat režimy autopilota (což je vlastně zahrnuto pod ovládáním FCS). Prostě, aby to zabezpečilo převzetí letounu v případě únosu nebo neschopnosti pilotů.

Tohle všechno je v dopravních mašinách už cca 10 let. Co to umí nového od té doby, to můžeme leda hádat. Protože od té doby značně vzrostla komunikační kapacita těch družicových sítí, tím pádem to může umět řádově více.
na to by stacil jediny kod na vyradenie komunikacnych systemov pocas preberania kontroly riadenia lietadla ... alebo dokonca to moze mat procedura uz sama v kode. Pride signal na prebratie kontroly a jeho vykonanie priamo vypne komunikacne systemy lietadla ... dovodov to moze mat niekolko. Samozrejme okrem tych riadiacich kanalov na satelit.

Flippy1905
Výkonný redaktor
Příspěvky: 746
Registrován: 16 úno 2017, 19:46

Re: Flight752

Příspěvek od Flippy1905 » 11 led 2020, 22:50

Několik stovek lidí dnes v Teheránu demonstrovalo proti íránské vládě a duchovnímu vůdci ajatolláhu Alímu Chameneímu.Agentura Reuters poznamenala, že o protivládních protestech nezvykle informovala i íránská polovládní tisková kancelář Fars, která má blízko k íránským revolučním gardám. Právě gardy přijaly za zničení civilního letadla plnou odpovědnost.

Aby to sestřelení ještě celé nebylo o vnitroíránském konfliktu. Někdo z Gard začal tušit, že zabití Sulejmána může smrdět i domácí zradou. Nebo Chameneí třeba nechtěl eskalaci. No může to být ještě zaímavé.

nevadiii
Redaktor
Příspěvky: 36
Registrován: 01 dub 2017, 19:20

Re: Flight752

Příspěvek od nevadiii » 11 led 2020, 23:09

nevadiii píše:
11 led 2020, 22:40
puma píše:
11 led 2020, 22:23
Kde píšou, že mu hořel motor? Kdyby mu začal hořet motor, posádka by to pravděpodobně stihla nahlásit.
OK, priznavam, rychle googlenie nachadza vacsinou "horiace lietadlo za letu" a zmienky o horiacom motore vacsinou v komentaroch a narychlo som nenasiel ani clanok hovoriaci o horiacom rovnakom type lietadla (lietadlo/motor) v izraeli pred/pri starte, nema niekto ulozene?
...
Ci? Prva raketa zapalila a druha dala ranu z milosti a moje scifi ostava cistym scifi? Neviem dohladat, ci sa niekde nepisalo o tom, ze horel skoro od startu ...mozno to bolo len niekde tu v ramci komentarov.
PS: ospravedlnujem sa za predchadzajuce komentare, neuvedomil som si, ze nie sme nad salkou caju ... to rozdelenie ma zmiatlo.

woxia
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1682
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Flight752

Příspěvek od woxia » 11 led 2020, 23:10

Dodal, že komunikácia s operátorom systému protivzdušnej obrany bola prerušená, nemohol sa spojiť a rozhodnúť sa. Podľa neho mal 10 sekúnd, aby sa rozhodol, či zostrelí cieľ alebo nie, a „urobil zlú voľbu“.

On ten sestřel za těchto podmínek vyvolává hodně spekulací. A k tomu ještě ukrajinci, kteří mají slušné zkušenosti s tím, jak zatloukat do poslední chvíle.
Aby se jím ta přehnaná snaha o mezinárodní vyšetřování nevrátila jako bumerang v MH17, protože svými požadavky vložili ve vyšetřování MH17 hlavu do oprátky - to je asi jasné všem, kromě nich. :snaha:

Jinak kdyby byla Kanaďanka, tak bych nechápala, proč mám držet státní smutek za lidi, co mají dvojí občanství. Já tento institut neuznávám, protože daný jedinec nemůže mít vztah ani k jednomu státu - například teď Kanada by měla jako člen NATO jít bojovat proti Íránu, pokud by USA po napadení základny použily článek 5. Už vidím ty kanadské vojáky s íránskými pasy, jak jdou střílet své příbuzné. :jo:
Když zde cenzura začala, tak tady 10.8.2020 Woxia skončila. Mějte se všichni dobře, se kterými se mi dobře povídalo.
SZ nevybírám - tak omluvte, že Vám na ně už neodpovím

k42
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1626
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Flight752

Příspěvek od k42 » 11 led 2020, 23:14

nevadiii píše:
11 led 2020, 22:49
dokonca to moze mat procedura uz sama v kode. Pride signal na prebratie kontroly a jeho vykonanie priamo vypne komunikacne systemy lietadla
Je to dost možné. Vážně nevím, dělal jsem kdysi pro tohle jen na síťových věcech (IP komunikace a cross-over při výpadku spojení a přepojení na jiný uzel - jestli někomu něco říká Multi-Path IP, no tak to je dnešní verze tohodle spojovacího "zázraku", kterým jsem to ojebal), podrobnosti toho ovládání znám jen zběžně (to jest dost minimálně). Je to už fůra let, ono to hrozně utíká.

Uživatelský avatar
kozlus
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1123
Registrován: 07 úno 2017, 17:55

Re: Flight752

Příspěvek od kozlus » 11 led 2020, 23:18

woxia: Tem by se musel vysvetlit rozdil mezi Teheranem a Torontem.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5962
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Flight752

Příspěvek od kenavf » 11 led 2020, 23:26

Tá teoria o schopnosti "diaľkovo ovládať údaje lietadla" sa mi zdá prehnaná.V dnešnej dobe keď okrem Bitcoinu už hackli skoro všetko by to bolo veľmi nebezpečné. Aj odolnosť kódovania a utajovania zadných vrátok do systémov má svoje medze.

Ohľadom tých moderných aut a ich vysielania údajov pri naštartovaní a odstavení je to obdobné, v dnešnej dobe "ochrancovia práv" protestujú a žalujú za rôzne drobnosti.Zdielané údaje o vozidle by bolo flagrantné porušenie práv, to by stálo automobilky miliony dolárov. Viď emisný škandál, bol to detail ktorý sa prejavoval len v určitom režime práce motoru ale aj tak sa to vyzradilo a padli miliardové pokuty.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Zvedavec
Redaktor
Příspěvky: 148
Registrován: 22 úno 2017, 15:07

Re: Flight752

Příspěvek od Zvedavec » 11 led 2020, 23:34

nevadiii píše:
11 led 2020, 22:40
OK, priznavam, rychle googlenie nachadza vacsinou "horiace lietadlo za letu" a zmienky o horiacom motore vacsinou v komentaroch a narychlo som nenasiel ani clanok hovoriaci o horiacom rovnakom type lietadla (lietadlo/motor) v izraeli pred/pri starte, nema niekto ulozene?
Myslim ze uplne prva sprava Irancov, ked hlasili, ze to spadlo kvoli technickej chybe, hovorila o horiacom motore. Zrejme sa ale jednalo o pokus o "damage control", neskor od tejto verzie upustili.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: hajny, PeterM a 3 hosti