Stránka 17 z 18

Re: Flight752

Napsal: 14 led 2020, 21:54
od kenavf
bacil píše:
14 led 2020, 20:23
.. Teprve až by tento radar zahučel, rozložil by se náhradní sovětský analogový, plně elektronkový, který by přežil i bízký výbuch jaderné zbraně.
To je otázne pretože už aj vtedy bolo do niektorých okruhov zabudovaných aj pár tranzistorov a integrovaných obvodov. My sme napríklad mali v kamerovom(optickom) systéme použité plošné spoje s integrovanými obvodmi. A div sa svete boli to SMT (povrchová montáž integrovaných obvodov). Bolo to v roku 1988/89, koľko rokov to tam už bolo zabudované to netuším. :?:

Re: Flight752

Napsal: 15 led 2020, 01:16
od puma
Nové video s odpalem dvou střel na PS752
https://twitter.com/eha_news/status/1217128489234636807

První PLŘS letí 18 sekund, a zasáhne letoun ve vzdálenosti 10-11km od Toru, druhá letí 12 sekund.

Zajímavé na tom je, že íránský velitel letectva říkal, že obsluha měla na rozhodnutí o střelbě jen 10 sekund, ale také říkal, že letoun sledovala od dálky 19km, takže pak těch 8km - do vypálení první PLŘS, letoun uletěl rychlostí 400-500km/h za cca 64 sekund. Pak obsluha měla reálně tak minutu na rozhodnutí o střelbě, když už jej sledovala od dálky 19km přehledovým radarem.

Re: Flight752

Napsal: 15 led 2020, 06:14
od Skeptik
Není divné, že podle ostatních videí jde ten zasazený Boeing hned "do fagule", zatímco tady ani po druhém zásahu nehoří? Hořet začne až po cca 50 sekundách od zásahu druhou střelou.

A taky v pravém horním rohu je datum 2019 / 10 / ??

Jen jestli je to skutečně video z ledna 2020 ??

Re: Flight752

Napsal: 15 led 2020, 10:05
od puma
puma píše:
11 led 2020, 08:37
Druhý odpal PLŘS na letoun, letěla 5 sekund, letadlo bylo od komplexu daleko 2.5-3km a na výšce 2.5km - pokud to teda byl Tor-M1.
Třeba na tomto videu je vidět vertikální odpal PLŘS a ta letí jen 5 sekund než exploduje, takže otázka je, pokud to je v době sestřelu toho PS752 a není to střelba na něj, po čem zde střílí? třeba nějaký UAV?

Re: Flight752

Napsal: 15 led 2020, 21:31
od k42
Našel jsem zajímavý článek od Russela Bentleye (alias opolčenec "Texas" z Doněcku - "tenhle Bentley") http://www.informationclearinghouse.info/52851.htm. Co na to zdejší znalci letectví/PVO/rad

V krátkosti, předkládaný příběh o záměně ukrošského B737NG za křídlatou střelu je fake.

Re: Flight752

Napsal: 15 led 2020, 22:23
od kenavf
k42 píše:
15 led 2020, 21:31
Našel jsem zajímavý článek od Russela Bentleye (alias opolčenec "Texas" z Doněcku - "tenhle Bentley") http://www.informationclearinghouse.info/52851.htm. Co na to zdejší znalci letectví/PVO/rad

V krátkosti, předkládaný příběh o záměně ukrošského B737NG za křídlatou střelu je fake.
Námátkou:
Boeing 737 aircraft are equipped with two IFF transponders
"737 má IFF odpovedač"
Nie je dôvod aby civilné lietadlo malo IFF odpovedač. Civilné lietadlá majú civilný ADS odpovedač. A civilným ADS odpovedačom sa maskovali aj vojenské RC-135 u Venezuely, čo je v rozpore s medzinárodným právom a Irančania o tejto US taktike vedeli.
the SA-15 has another detection/ID/targeting system – an automatic all weather day/night NV/IR Electro Optical Targeting
"SA-15 má automatický deň/noc infračervený optický zameriavací systém"
SA-15 má optický systém(kameru) ale asi to nieje infračervený systém, takže v noci cez to neuvidí nič.
PS-752 had 15 different lights, steady and strobe, some very high power, and all illuminated when it was hit at 8,000 feet. It could have been identified by the naked eye
"Lietadlo malo 15 rôznych svetiel trvalých alebo blikajúcich, svietiacich, museli byť viditeľné aj prostým okom"
Za určitých okolností také lietadlo uvidíš, ale operátori sedia v kabinách takže nič také nevidia. A i keby niekto vybehol von sa pozrieť tak by nevedel potvrdiť že to čo v určitom smere vidia je to čo majú na obrazovke.

Re: ☕ Sýrie, Jemen, Irák, Turecko nad šálkem

Napsal: 16 led 2020, 20:35
od strojmir
puma píše:
09 led 2020, 22:43
Zajímavé je, že cca 5km severozápadně od místa zásahu letounu je tajná výzkumná základna raket IRGC - viz, a ještě okolo je raketová základna a sila s mezikontinentálními balistickými raketami.[/b]

Na záznamu FR24 jde vidět, že ten ukrajinský Boeing směřuje přímo nad tu tajnou výzkumnou základnu raket IRGC - je od ní vzdálený 8km v momentu, kdy byl zasažen.
https://www.flightradar24.com/data/flig ... 2#23732569

Pokud byla PVO raketové základny rozvinutá v terénu a měla rozkaz sestřelit každý podezřelý a neidentifikovaný letoun (to zcela jistě byla a měla, bylo jen 6h po úderu Íránců a čekali na protiútok), pak je to jasné, civilní letoun by byl na IFF neidentifikovaný = nepřátelský, a buď lidský faktor, nebo byl Tor na automatu a prostě jej sejmul, protože se blížil přímo nad bráněnou oblast.
Pumo jsi sice bezbřehý spekulant, ale tohle bylo naprosto přesné :trefa :tlesk

Re: Flight752

Napsal: 18 led 2020, 16:17
od woxia
Kdo to neviděl v ruském originálu, tak je zde s vysoce kvalitním překladem od paní Ireny. Konkrétně věcí týkající se letu 752 od času 52.00


Tj. pokud se budete pídit po nějakých informacích, už dostanete pouze ty "správné". :snaha:

Re: Flight752

Napsal: 19 led 2020, 16:15
od skflanker_
Na Ukrajinu previezli telá obetí zo zostreleného lietadla z Iránu
Medzi ukrajinskými obeťami je deväť členov posádky a dvaja pasažieri.
Rakvy s telami 11 Ukrajincov, ktorí zahynuli v lietadle omylom zostrelenom iránskou armádou na pozadí zvýšeného napätia s Washingtonom, sa v nedeľu 19.01.2020 vrátili do vlasti. Na vážnej ceremónii na kyjevskom Medzinárodnom letisku Boryspiľ sa zúčastnili ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj, premiér Olexij Hončaruk a ďalší činitelia, ktorí sledovali, ako vojaci vykladajú z lietadla rakvy zabalené v ukrajinských zástavách...
Zdroj https://svet.sme.sk/c/22305470/do-ukraj ... iranu.html z 19.01.2020

Telá obetí zo zostreleného lietadla previezli z Iránu do vlasti
...Medzi ukrajinskými obeťami je 9 členov posádky a 2 pasažieri. Na ponurý rituál sa so slzami v očiach a kyticami v rukách prizerali aj zamestnanci leteckej spoločnosti Ukraine International Airlines (UIA), ktorej zostrelený stroj patril. Dopravné lietadlo typu Boeing-737, smerujúce do Kyjeva, sa zrútilo krátko po štarte z Teheránu 08.01.2020, pričom zahynulo všetkých 176 ľudí na palube, väčšinou iránskych a kanadských občanov...
Zdroj https://www.hlavnespravy.sk/tela-obeti- ... ti/2022109 z 19.01.2020

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 09:34
od puma
Íránská organizace pro civilní letectví uvedla, že ukrajinské civilní letadlo, které havarovalo krátce po vzletu z Teheránu 8. ledna, bylo zasaženo dvěma raketami krátkého dosahu z komplexu TOR-M1.
https://twitter.com/ians_india/status/1 ... 6833678337

Pak je ale opravdu záhadné toto video s odpalem této PLŘS, která evidentně vyletí z Toru-M1 vertikálně a pokračuje strmě do výšky a za 5 sekund exploduje (ten její výbuch je tam v odrazu na terénu a budovách jasně patrný). Za pozornost na tom videu stojí, že už dvě auta na parkovišti mají spuštěné alarmy před odpalem této PLŘS (a majitel bílého vozidla jej vypíná a vypnul, ale PLŘS co následně vyletí mu jej zas zapne - pokud ten alarm zapnul zvuk z odpalu PLŘS - letěl 11 sekund a odpalovací vozidlo je ve vzdálenosti cca 3,5km, pokud by alarm aktivovala až exploze PLŘS, pak zvuk letěl 5 sekund a explodovala by ve vzdálenosti cca 1.8km od vozidla), takže toto není první PLŘS velice pravděpodobně, protože ty alarmy na dvou autech zapnula předtím už nějaká hodně hlasitá exploze.
https://twitter.com/OrlandoWilson1/stat ... 7032058882
Pokud je toto autentické video z doby letu PS752, pak buď museli postřelovat ještě jeden vzdušný cíl přímo nad "svojí hlavou", otázkou je kdy a co to bylo, pokud to tedy nebyla třetí střela na PS752, další možnost je, že si až teď uvědomili po odpalu třetí PLŘS, že postřelují asi civilní stroj a zničili ji příkazem k autodestrukci po 5 sekundách letu.

Doba letu PLŘS výše totiž vůbec neodpovídá těm dvěma PLŘS se zásahem letounu a době letu PLŘS na tomto videu, kdy první PLŘS letí 18 sekund do své exploze a druhá 12 sekund.
https://twitter.com/eha_news/status/1217128489234636807

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 13:07
od kenavf
puma píše:
21 led 2020, 09:34
.. a zničili ji příkazem k autodestrukci po 5 sekundách letu.
..
Tam by nemal byť/existovať povel "autodeštrukcia". Bývalo to tak že sa na raketu poslal povel "věrch" a na základe toho si to raketa namierila smerom hore a autodeštrukcia sa spustila na konci jej maximálneho dosahu. Aby sa tak zmenšilo riziko vlastných škôd na zemi.(spotrebované palivo a výbuch hlavice vysoko, tzn. nie je tak nebezpečná)

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 13:31
od Alchymista
Raketa je riadená povelovo, takže toto "odklonenie" nie je žiadny problém

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 13:41
od kenavf
Odklonenie nie je problém, ale zmieňuje sa o autodeštrukcii na základe povelu po 5 sekundách. To sa mi nezdá pravdepodobne možné. Pretože po tom povele "věrch" letí raketa na max dosah a vybuchne tam. To je najskorej za cca 20 sekund?

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 13:46
od pks
Já mám teorii, že rakety byly 3. První byl nějaký manpad, který trefil motor a posádka se rozhodla pro návrat na letiště. Toto nečekané manévrování včetně klesání a nekomunikace způsobilo překvalifikování cíle a dvojitý zásah TORu, který měl okamžité explosivní nasledky.

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 13:51
od Skeptik
A na čem je ta tvoje "teorie" založená?

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 22:28
od pks
Teorie o 3. raketě
1. video - https://www.novinky.cz/zahranicni/blizk ... u-40309463
Vypadá na zásah menší raketou, ale může to být vzdáleností. Než se Írán přiznal, tak snad převládal názor, že je to zásah manpadem. Ale může to být let setrvačností po vyhoření motoru. Zdánlivá rychlost rakety vypadá asi na 1.5 násobek zdánlivé rychlosti cíle po zásahu, což je celkem pomalé. Skutečná rychlost ale může být značně zkreslena 3. rozměrem.
2. video:
https://twitter.com/eha_news/status/1217128489234636807
start 1. rakety TORu - 0:01s = záblesk
zásah 1. rakety TORu - 0:20s = záblesk ve vzduchu

start 2. rakety TORu - 0:33s = záblesk
zásah 2. rakety TORu - 0:44s = záblesk ve vzduchu

1:24 - požár na palubě
1:36 - hoří hodně
2:04 - pořád nedopadl - konec videa

TOR zásahy - 24 sekund rozestup, 1:20 minimálně od posledního zásahu do pádu

Toto video spíše odporuje "3. raketě", protože po zásahu TORu je zdokumentován dlouhý čas do dopadu, takže není už moc času před odpálením 1. TORu na to, aby tam někdo stihnul odstartovat z letiště, zasáhnout MANPADem a ještě udělat s letadlem zatáčku k návratu.
video - viewtopic.php?f=43&t=693&start=160#p126283
58 sekund před dopadem - hoří celou dobu, rovnoměrně - bez viditelných dalších zásahů.
Původně jsem měl dojem, že pár sekund před koncem dojde k explozi ve vzduchu a že to je zásah TORu, a po něm už jde strmě dolů. Ale asi je to celé jedna exploze při dopadu.
mapa viewtopic.php?f=43&t=693&start=140#p126238 ve mě vyvolávala dojem, že se posádka rozhodla pro návrat a ten byl řízený, zatímco záběry trosek naznačují, že kokpit dostal spršku střepin a piloti byli hned mrtví.
Trochu té mojí teorii odpovídá vyjádření, že TOR to klasifikoval jako střelu s plochou dráhou letu, ale je možné, že prostě Íránci mlžili.

Bohužel všechna ta videa se nedají moc srovnat, protože na nich vždy něco chybí - poprvé je tam jen 1 zásah,potom chybí dopad, potřetí zásah. Video se strmým výstřelem a explozí 5 sekund po výstřelu (posting.php?mode=reply&f=43&t=693#pr127565) bych asi zařadil někam úplně jinam (čas,místo,cíl) - je to jiná raketa než TOR 1. a 2. a není to nic slabého, jako MANPAD.

Re: Flight752

Napsal: 21 led 2020, 22:31
od puma
Ta třetí PLŘS, je to 9M331/2 na 99.9% kvůli tomu vertikálnímu odpalu (to moc íránských PLŘS nemá) a je to natočené v největší blízkosti k odpalovacímu vozidlu ze všech videí cca 3-4km (ale ty tam byly tou dobou aktivní minimálně čtyři v jedné baterii okolo té základny), kdyby to byl jiný typ PLŘS krátkého nebo středního dosahu bez studeného vertikálního startu, dráha po odpalu bude podstatně šikmější, než se PLŘS "rozběhne", 9M331/2 se natočí po vyhození do směru, kde je cíl a i takové prudké vertikální stoupání hned po startu značí, že cíl byl blízko od vozidla na dálce 3-4km a na výšce 2-3km. Vzhledem k těm alarmům na dvou vozidlech už před odpalem, to nemůže být první PLŘS a není to ani jedna z těch dvou PLŘS z videí se zásahem letounu.

V pozadí je tam vidět kopec a jen dva paneláky + nějaké dvě menší budovy, na tom kopci je vidět budova (svítí v/u ní světlo a jak bouchne ta PLŘS tak je tam jasně vidět na kopci), nejspíš to bude jedna z těchto a ta druhá je za ní schovaná. Ta kamera je někde v této oblasti (a kouká směrem k té základně před kterou je kopec s těmi budovami), zde jsou jedině vysoké paneláky a jsou tam i černě vyasfaltovaná parkoviště vypadající nově.
1.jpg
1.jpg (32.39 KiB) Zobrazeno 6843 x

Re: Flight752

Napsal: 22 led 2020, 20:43
od maluto
Opravdu to Pumo nemůže být stejná raketa? Letí směrem ke kameře,a jen zdánlivě vypadá,že letí vertikálně.

Re: Flight752

Napsal: 22 led 2020, 20:49
od puma
A jak by mohla být stejná, když po pěti sekundách exploduje? (to ozáření velké plochy na snímku výše je z její exploze, odraz její exploze je vidět i v čelním skle auta). Ty dvě PLŘS na videu letí násobně déle než explodují, je tu i rozepsáno jak dlouho.

9M331/2 letí max. rychlostí 870m/s, za 5 sekund než exploduje mohla uletět do dálky od odpalovacího vozidla maximálně něco kolem 4km a to by musela ještě letět jen rovně.

Re: Flight752

Napsal: 22 led 2020, 20:58
od maluto
Velkou část letu je schovaná za kopcem. Prostě není ten odpal a několik prvních vteřin letu vidět. Tím pádem by nebyla odpálena ze základny hned za kopcem,ale někde z větší vzdálenosti.