Železniční nehody

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 2636
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 13 srp 2019, 13:37

Nevím jak se to řeší dnes, ale za mých let u dráhy se řešilo vyrozumění o omezení na trati "rozkazem" o pomalé jízdě, kde se píše
(příklad)
Pomalá jízda: Mariánské Lázně - Chodová Planá
km 32,0 – 32,3 = 30 km/h.
Tento "rozkaz (v písemné podobě) dostane vlakvedoucí (je-li na vlaku zařazen - není-li, tak ho dostane přímo strojvůdce) proti podpisu (nelze se tedy dohadovat zda ho dostal a nebo ne)... Vlakvedoucí je povinen zpravit strojvůdce a ten potvrdí přijetí rozkazu do vlakopisu (a nebo to strojvůdce ví protože obdržel rozkaz přímo)

Km pozná strojvůdce podle kilometrovníků...

Mě tento systém (oproti stanovisku Federace strojvůdců) přijde jako dostatečný a plně zajišťující, aby byl strojvůdce zpraven o případné pomalé jízdě... Stejně tak nerespektování návěsti předvěstníku je pochybení strojvůdce (je to jako kdyby řidič obhajoval nereagoval na značku omezení rychlosti)...

Pokud tedy nějakým zásadním způsobem nezměnili systém rozkazů, tak je chyba jednoznačně na straně strojvůdce...

EDIT: Toto se týká samozřejmě dočasného omezení na trati.... Trvalé omezení na trati (z důvodu traťových poměrů) se řeší klasickými návěstmi a omezení je uvedeno v "sešitovém jízdní řádu" což je speciální jízdní řád (pro vlakvedoucí a strojvůdce) pro danou trať,kde jsou uvedena všechna omezení, sklonové poměry, přejezdy, jízdní doby a podobně (a je-li vzpomínána návěst tak možná šlo o tento případ)... Každý vlakvedoucí a strojvůdce musel mít tzv "seznání trati" kdy trať kterou měl obsloužit/obsluhovat si musel napřed projet "mimo službu" aby poznal traťové poměry.... Strojvedoucí dokonce dvakrát ve dne a dvakrát v noci (vlakvedoucí pouze jednou ve dne a jednou v noci)...

Na výše uvedeném závěru (že systém (tentokrát) není na vině a šlo jednoznačně o chybu strojvůdce) to nic nemění...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4068
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 13 srp 2019, 14:51

QVAK píše:
13 srp 2019, 13:04
..
Nehoda vlaku u Mariánských lázní. Potvrzeno z rychloměru: strojvůdce svištěl na třicítce devadesátkou
..
To že tadial išiel niekoľko násobnou rýchlosťou sa vedelo okamžite.

Že nedodržal rýchlosť je chyba jednotlivca(ak bol predpisovo inštruovaný)

Ale každá systémová chyba sa prejaví chybou jednotlivca. Preto je to tendencia zvádzať na tie chyby jednotlivca, ale keď sa to deje stále tak je to systémová chyba.
-neefektívne školenia a predpisy
-pripustenie do služby ľudí ktorí majú problém s kázňou a pozornosťou

Na pozície strojvodcov už asi nie je taký tlak a výber, pretože to asi finančne veľmi neláka, zároveň aj systém nastavujú ľudia ktorí nemajú správne schopnosti.(ale to je asi problém viacerých pozícií so zodpovednosťou)

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 2636
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 13 srp 2019, 15:40

Že systém na železnici pozvolna kolabuje je (bohužel) neoddiskutovatelný fakt... Ale omlouvat překročení rychlosti špatným systémem je poněkud "úkrok stranou"...

Je to stejná situace jako nedodržování rychlosti na silnicích.... Zatím se nenašel způsob jak to "vymýtit"... Nefunguje "zastrašování" následky... Nefungují pokuty ani ostatní represe... Drakonické represe (např. že by ti sebrali papíry třeba na rok) jsou zcela neprůchodné a nedá se tedy predikovat, zda-li by vůbec pomohly....A překračování rychlosti na silnici není obecně společností vnímáno nějak negativně, ale naopak jako určitý standard (kdo z vás někdy nepřekročil rychlost)...A pak padají výmluvy jako "jezdím rychle ale bezpečně" a podobně....

Situace dokonce došla do takového absurdna, že na nějaký úsek přidávali kamery s radarem a byla k tomu anketa (celé to bylo jako reportáž v televizi)... A drtivá většina řidičů odpovídala ve stylu, že to je nebezpečné, protože doteď koukali po značkách a teď budou koukat po radarech... Nad tím, proč by měli koukat po radarech pokud pojedou "předpisově", se nikdo nepozastavil... Vzato do důsledku se v té anketě řidiči pohoršovali, že jim ztěžují porušovat zákon (Pravidla silničního provozu)...

Že se to příliš nedaří vymýtit ani v profesní sféře jsou spojené nádoby (a to jsou zde ty možnosti represe podstatně vyšší, což opět jen potvrzuje, že nefungují ani represe).... Kdo trochu trochu víc jezdí, tak jistě potvrdí, že denně potká minimálně jednoho řidiče z povolání, který nedodržoval rychlost...

No a strojvůdce je takový "řidič z povolání" na železnici.... Není tedy důvod, aby tam neplatily stejné mechanismy porušování nějakých pravidel a předpisů....
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 4068
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 14 srp 2019, 00:31

Aaron Goldstein píše:
13 srp 2019, 15:40
Že systém na železnici pozvolna kolabuje je (bohužel) neoddiskutovatelný fakt... Ale omlouvat překročení rychlosti špatným systémem je poněkud "úkrok stranou"...
..
..
No a strojvůdce je takový "řidič z povolání" na železnici.... Není tedy důvod, aby tam neplatily stejné mechanismy porušování nějakých pravidel a předpisů....
Zas taký úkrok stranou by som to nepovažoval. Ide o to že by systém mal byť schopný vybrať len strojvodcov s vyšším chápaním zodpovednosti a povinnosti.
Skôr by som povedal že kulhá to tvoje porovnanie s nedodržovaním rýchlosti na ceste, čo tým strojvodca vlaku získa? Predbehne iný vlak?
Ale viem na čo narážaš.
Mne to pripadá že dnes dajú papiere na vlak každému.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11017
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 14 srp 2019, 19:59

Možná i způsob komunikace SŽDC, dopravce, mašinfíra. Nevím jak nyní ale dříve mašinfíra dostával i výstrahy(i na trati od výpravčích) což viníka neomlouvá ale mohlo by fungovat jako zvýšená prevence. Tak jsem poznámku myslel.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 2636
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 14 srp 2019, 20:30

Výstrahu strojvůdci na trati šlo dát pouze návěstidlem (to tam bylo a nerespektoval ho), dnes již neexistující možnost návěsti praporkem při průjezdu kolem strážního domku (používalo se pouze při mimořádných událostech - toto musela být trvalé nebo dlouhodobé omezení, protože tam bylo zřízeno návěstidlo) a nebo signálem na vlakový opakovač, pokud trať byla kódovaná (což zrovna tento úsek není dodneška)... Dnes k tomu naopak ještě přibyla možnost radiostanicí a nebo mobilem...

V každém případě o tom omezení věděl dopředu buď z rozkazu, který obdržel v poslední obsazené stanici před úsekem s omezením nebo SJŘ v případě trvalého omezení (kdy je omezení součástí traťových poměrů) a dále mu to ještě bylo připomenuto bezprostředně před samotným úsekem s omezením návěstí... Oboje ignoroval...

Nejsem přesvědčen, že jakékoliv další navýšení počtu upozornění by zvýšilo pravděpodobnost, že by je ignorovat přestal....
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11017
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 27 srp 2019, 15:55

V Chebu ujel strojvedoucím vlak, nekontrolovaně ujel v Německu téměř sto kilometrů

Po bavorské železnici se minulý týden podle německých médií řítil nákladní vlak, který nikdo neřídil. Po zhruba sto kilometrech nebezpečné jízdy se zastavil u města Schwarzenfeld, které leží asi 50 kilometrů západně od Domažlic. Kontrole strojvůdců německé soukromé společnosti se přitom vymknul už na nádraží v Chebu. O případu v úterý informoval server listu Münchner Merkur.
Nákladní vlak se dřevem, který patřil soukromé firmě K-Rail a měl namířeno do hornofalckého městečka Wiesau, stál minulý čtvrtek odpoledne v Chebu. Před vagóny byly zapojeny dvě dieselové lokomotivy – Siemens ER20 a Vossloh G 1700. Při spojování obou lokomotiv zřejmě jeden ze strojvůdců udělal chybu, po které se vlak rozjel. Podle listu Münchner Merkur byli oba strojvůdci přitom po celou dobu na přední z obou lokomotiv, vlak ale nedokázali zastavit. Na železničním úseku z Chebu do Schirdingu, který vede z kopce, se přitom jízda soupravy zrychlila.
Drážní inspekce ani policie incident vyšetřovat nebudou, čeští inspektoři o události zatím nemají informace Případem se začala zabývat německá policie i drážní inspekce, která ovšem už rozhodla, že nezahájí formální vyšetřování.

https://echo24.cz/a/SgbTC/v-chebu-ujel- ... -kilometru

valouch
Redaktor
Příspěvky: 60
Registrován: 21 kvě 2017, 13:26

Re: Železniční nehody

Příspěvek od valouch » 04 zář 2019, 07:05

Výstrahu strojvůdci na trati šlo dát pouze návěstidlem (to tam bylo a nerespektoval ho)
Rychlostniku a predvestniku tam byl cely les, zadny z nich ale nemuze davat navest Vystraha.
toto musela být trvalé nebo dlouhodobé omezení, protože tam bylo zřízeno návěstidlo
To jako ze (docasne) pomale jizdy se nenavesti?
a nebo signálem na vlakový opakovač, pokud trať byla kódovaná (což zrovna tento úsek není dodneška)...
Odkdy navestni opakovac signalizuje tratove rychlosti a pomale jizdy?
V každém případě o tom omezení věděl dopředu buď z rozkazu, který obdržel v poslední obsazené stanici před úsekem s omezením
Nevedel, pomala jizda tam (uz) nebyla.
nebo SJŘ v případě trvalého omezení (kdy je omezení součástí traťových poměrů)
Ani to ne, tratove rychlosti se v SJR opravdu ale opravdu neuvadeji.

Tolik ke zpravam Radia Jerevan.

---------------------------------

V danem miste je - z duvodu stavebnich praci - docasne trat vedena ostrymi protismernymi oblouky (dvojite esicko) tak, aby se stavbe vyhnula. Potrebne docasne snizeni rychlosti bylo puvodne navesteno tabulkou Z s odpovidajicim predvestnim stitem a strojvedouci byli zpravovani o pomale jizde rozkazem. Prestoze jde o docasnou upravu (oprava mostku), byla ze strany SZDC prekvalifikovana z pomale jizdy na omezeni tratove rychlosti. V tomto pripade se samozrejme zadny rozkaz nedava, jen se tratova rychlost uvede v Tabulkach tratovych pomeru a osadi se rychlostniky misto navestidel pomalych jizd.

Tim vznikla past na strojvedouci, kteri se na trat dostanou po delsi dobe; jelikoz nedostanou rozkaz s pomalou jizdou, automaticky jim naskoci "tak uz to konecne narovnali". V aktualnich TTP neni zmena nijak zvyraznena a pri zbeznem projeti ve spechu na tabletu se snadno prehledne (tablet nezobrazuje vice dokumentu soucasne, je potreba se prepnout z jizdniho radu na tratove pomery a zase zpatky). A protoze strojvedouci uz snizeni rychlosti neocekava, staci ze zrovna obsluhuje radiostanici nebo tablet (uz davno neplati "Nespoustej oci z trati"), nezaregistruje predvestnik u ktereho ma zacit brzdit a nestesti je hotovo.

Az potud je samozrejme striktne podle zakona vina plne na strane strojvedouciho (neseznamil se dostatecne s TTP, nedodrzel tratovou rychlost), byt mu k tomu jini hodne pomohli (jednak prekvalifikovanim pomale jizdy na snizeni tratove rychlosti byt jde o casove omezenou opravu, jednak neexistenci aplikace, ktera by vsechny informace potrebne k vedeni vlaku soustredila na jeden screen tabletu a nejlepe se zvyraznenim zmen). Jenze to neni vsechno; v useku mezi predvestnikem a k nemu se vztahujicim rychlostnikem (snizeni tratove rychlosti dvojitym esickem) se nesmi nachazet jiny rychlostnik (D1 cl. 1331-1334: "Návěst Očekávejte traťovou rychlost předvěstí strojvedoucímu snížení rychlosti od nejbližšího následujícího rychlostníku." Ale ten rychlostnik tam byl a stoji tam zrejme jeste dnes... jinak receno hrube poruseni predpisu D1 ze strany SZDC, kdy neni jasne, ktera navest plati - "vlozeny" rychlostnik s vyssi rychlosti vlastne rusi platnost predvestniku. Jsem zvedav na zpravu Drazni inspekce a vyrok soudu, v tomhle pripade ale doufam, ze se z toho - s rozumnou obhajobou - strojvedouci dostane bez trestu nebo jen s nejakym symbolickym.

A ne, opravdu nejsem od drahy. Ale predtim, nez o necem zacnu zvanit, snazim se o tom - narozdil od nekterejch Brouku Pytliku co maj vzdycky a na vsechno hotovej nazor - aspon neco malo dozvedet.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 7754
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 06 zář 2019, 18:50

https://video.aktualne.cz/z-domova/sraz ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... 47ab5f122/
Toto už fuckt nepochopím...
To tam ten kamionista zastal schválne, ako islamský atentátnik?...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11017
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 07 zář 2019, 02:18

Lidská blbost je nekonečná. Závory konstruované tak aby se daly lehce prorazit(bez jakékoli další škody na nich) a upozorňuje se na to povinně při každém doškolování šoférů. Dvě půlcoulová prkna.

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11017
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 31 říj 2019, 13:36

Přes 70 obětí po požáru vlaku v Pákistánu. Neštěstí patrně způsobil vařič

Při požáru vlaku ve východopákistánské provincii Paňdžáb dnes zahynulo nejméně 71 lidí a 43 dalších bylo zraněno. Novou bilanci oznámily podle agentury AP místní úřady, které se obávají dalšího zvýšení počtu obětí, neboť 11 zraněných je v kritickém stavu. Hořet začalo údajně od jednoho z plynových vařičů, na nichž si cestující vařili snídani.
Požár nedaleko města Rahímjár Chán podle agentury Reuters zničil tři vagony. „Dva vařiče vybuchly. Vařili, používali olej, což požár ještě přiživilo,“ řekl televizi Geo pákistánský ministr železnic Šajch Rašíd Ahmad. Většina obětí uhořela, mnoho mrtvých ale tvoří i lidé, kteří skočili z vlaku ve snaze zachránit se před plameny.
https://echo24.cz/a/SPjeJ/pres-70-obeti ... obil-varic

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 2636
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 07 lis 2019, 16:52

Hasiči z HS-Košice zasahujú v Košiciach pri zrážke 2 vlakov, ku ktorej došlo na železničnej stanici Košice-Staré Mesto. Následkom nehody sa osobný vlak vykoľajil.Na mieste jednotka v spolupráci so záchrannou zdravotnou službou ošetrila 2 zranené osoby.
Obrázky
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
https://www.facebook.com/hasicihasiciko ... 8588380053
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host