Mašiny mají tachografy od 70. let ale ty se používají jen na řešení nehod(soudní důkaz).
Strojvedoucí je někdy i vlakvedoucí, mechanik a uklízečka v jednom
Poslední případy mimořádných událostí na železnici mají jedno společné. Příčinou dramaticky rostoucího počtu nehod je selhání člověka. Důvodem může být přetížení strojvůdců - kvůli kumulaci prácovních úkolů i kvůli konkurenci, která se o ně přetahuje, takže jezdí i pro víc dopravců najednou. Někteří ale zmiňují i jiný faktor, a to rozptylování mobilními telefony.
Právo oslovilo několik strojvedoucích různých dopravců a dalších lidí ze železnice. „Příčinou může být únava, problémy doma, nepozornost, ale také nejrůznější výluky na trati a zmatenost kolegů kvůli malé informovanosti o změnách,“ řekl strojvedoucí. Nebyl sám, kdo kritizoval informace k výlukám a rozkazům, podle nichž se při jízdě řídí. Často prý neodpovídají skutečnosti. „Důvod? Špatná skladba směn, frustrace ze mzdy, bídný stav lokomotiv. Řešíme závady a to odvádí pozornost od řízení. A kumulace práce. Strojvedoucí je vlakvedoucím, mechanikem, výhybkářem a někdy uklízečkou v jednom,“ dodal další.
Hodně chyb dělají nezkušení lidé. „Za 14 dní signalista, za dva měsíce výpravčí, za půl roku strojvedoucí na koridoru,“ shrnul rychlý postup do zodpovědných funkcí jiný železničář. K tomu patří přesčasy vyvolané nedostatkem lidí a skladba směn. „Máme dvoudenní směnu, kde jezdíme v kuse tam a zpět, pak jdeme spát na šest hodin a další den zase jezdit bez pauzy,“ upozornil strojvedoucí.
Výjimkou není patnáct hodin na lokomotivě, ovšem po odečtení formálních přerušení psaných jako dvanáct hodin. Pak má strojvedoucí teoreticky šestihodinový spánek, jenže musí odstavit vlak, dojít na nocležnu a fakticky spí čtyři hodiny a poté dalších patnáct hodin stráví na lokomotivě. Opět aby úředně odpracoval dvanáct hodin.
Čili platí kořenový důvod
viewtopic.php?f=44&t=122&start=15#p87177
https://www.novinky.cz/ekonomika/499024 ... ednom.html