
Ako hovoria starý rušňovodiči: jednou nohou v kriminálne a druhou v hrobe.
Ktorý systém zlyhal keď toľko strojvodcov urobilo problém "na červenej"?Aaron Goldstein píše: ↑23 črc 2020, 01:12Zase odpovídáš na něco jiného... Ptám se tě, který systém (dle tebe) kterého subjektu selhal...
Ale zastavím se u té tvojí odpovědi... Jak by sis to angažmá představoval???
Už třeba hned u toho prvního bodu...
(1) nekvalitný personál (za tie peniaze lepší nezoženieš))... Jde soukromé subjekty... (byť tedy ČD je s účastí státu)... Jak chceš nařídit soukromému subjektu kolik mají platit svým zaměstnancům a obecně koho přijmout???
dvojka je taky dobrá... Jak chceš soukromým subjektům nařizovat (a kontrolovat) koho zaměstnají jako managera???
Napríklad tým aby ministerstvo zabezpečilo aby tam nemohli prijímať "pekárov a cukrárov". A nejako systémovo zabezpečiť aby kritické pozície mali takú mzdu, aby sa na ne hlásilo viacej ľudí ako je potreba a aby sa potom dalo vyberať. Niektoré veci sa na trh práce asi nemôžu nechať.Dakedy si musel mať maturitu z elektrotechniky ideálne z dopravnej priemyslovky (ja ju mám) , teraz môžeš byť aj pekár-cukrár,
To ako sa znižujú kritéria pri skúškach ti tu už vypisoval Dewon(zdravotné, inteligenčné,..) a vyzerá že vie o čom hovorí a zhoduje sa to aj so všeobecnou známou situáciou.Aaron Goldstein píše: ↑23 črc 2020, 02:00.
Nevím jak u vás na Slovensku, ale u nás fíra musí mít ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření... Jestli k tomu je navíc pekař nebo cukrář není podstatné...
Zase se ukazuje tvá neznalost problematiky... Navrhuješ věci buď nesmyslné a nebo věci které už existují...
Neoháním se (v tomto případě) zkušenostmi z oboru, ale konkrétními právními předpisy... Tady to máš černé na bílém... Bod 4 odsek b)
Průměrná mzda strojvůdců u velkých dopravců loni vzrostla o osm procent zhruba na čtyřicet tisíc korun. Na tiskové konferenci to v úterý uvedl předseda Drážního úřadu Jiří Kolář.
Ak sa postavy zle vlaková cesta, ak strojvedúci - vlakvedúci nemá v 21. storočí spojenie s dispečerom, ak predpisy dovoľujú jazdu na červenú a pod. ako sa ukazuje pri vyšetrovaní, tak niečo smrdí od hlavy - Ministerstva a Dražneho úradu. A pokiaľ ide o životy, tak je povinnosťou štátu nariaďovať a kontrolovať súkromníkov. Je to tak na celom svete. Aj v ČR. A nie len na železnici. Taký vysoký počet mimoriadnych udalosti, aj keď spolu navonok nesúvisiacich ukazuje na systémove chyby. Nie som od eisenbonu, aby som tvrdil to alebo ono ,ale to už nie je náhoda. Skôr kolaps systému.Aaron Goldstein píše: ↑23 črc 2020, 00:44
Jenže z neznalosti problematiky se tady míchají všechny nehody dohromady jako jablka a hrušky... Je to to samé jako kdyby se hledalo proč vznikají dopravní nehody a míchaly se všechny příčiny dohromady... Alkohol, spánek, nepozornost, nekázeň, technický stav, stav komunikace (který je tedy na silnici obejit paragrafem, že řidič musí přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky, což na železnici nejde)...
Ne všechny nehody byly způsobené špatně postavenou vlakovou cestou... Ne všechny nehody byly způsobeny absencí spojení s dispečerem... Předpisy dovolují jízdu proti stůj už od počátku železnice a to všude na světě....modrak píše: ↑23 črc 2020, 09:11Ak sa postavy zle vlaková cesta, ak strojvedúci - vlakvedúci nemá v 21. storočí spojenie s dispečerom, ak predpisy dovoľujú jazdu na červenú a pod. ako sa ukazuje pri vyšetrovaní, tak niečo smrdí od hlavy - Ministerstva a Dražneho úradu. A pokiaľ ide o životy, tak je povinnosťou štátu nariaďovať a kontrolovať súkromníkov. Je to tak na celom svete.
Nedostatek personálu jsme měli, ale žádné interní předpisy stanovující kritéria jsme neměli... (Určitě by se dala někde dohledat historie drážních předpisů)... U nás se skutečně na kvalifikační kriteria nesáhlo osm let od roku 2012... Nedostatek personálu se řešil různými náborovými příspěvky a podobně a řeší se tak vlastně doteď... Arriva (nejčerstvější příchozí dopravce) nabízela novým fírům příplatek díky kterému by se dostali na nějakých 58 tisíc...Dewon píše: ↑23 črc 2020, 07:50Nedá mi to, ale aj u Vás sa tie predpisy trochu upravili. (teda nie samotný zákon - o dráhach, ale aj u Nás máme zákon v medziach ktorého sa pohybujeme, ale nad tým boli ešte naše interné predpisy, ktoré boli prísnejšie a tie sa vypustili, alebo upravili presne na úroveň zákona. (Viem, že aj tam ste mali nedostatok personálu).
Vyjmenuj alespoň jeden nástroj jakým nařídíš soukromníkovi aby zvýšil plat strojvedoucímu... Zkoušeli to u řidičů autobusů u soukromých společností, které měli smlouvy s krajem... Pominu-li, že to zvýšení bylo z erárních peněz (systém měl fungovat tak, že kraj dá navíc peníze a dopravce je dá na platy), tak to stejně nefungovalo... Peníze z eráru se dostali k řidičů a soukromník jim za to odebral z platu jiné položky, takže ten řidič zůstal víceméně na svém... Některé kraje dokonce díky tomu smluvní dopravu zrušili a zavedli vlastní pod vedením kraje... A dodnes se to soudí....modrak píše: ↑23 črc 2020, 12:17Tích nehôd bolo veľa. A je úplne jedno z akých príčin. Jednoducho sú tu a akumulované. A nariaďovať mzdy súkromníkom môže tiež. Má na to x nástrojov. Priamych aj nepriamych.
Miešať jablka a hrušky - železničné a cestné je možno napohľad pekné, ale je to blbosť. Vlaky jazdia v podstate na rozkaz, takže teoretický, okrem "technických príčin" by nemali byť žiadne nehody, na rozdiel od anarchistickej cestnej premávky. Preto aj séria nehôd, k tomu rôznych je skôr systémova, ako chyby jedincov. Je to ako s chlebom. Ak je nechutný jeden deň, môže to byť nejaké "zaváhanie". Ak týždeň, niečo sa posralo v pekárni. A to, že je chlieb nechutný z x príčin, iba dokladá, že je to systémová chyba.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti