Železniční nehody

Odpovědět
modrak
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1856
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Železniční nehody

Příspěvek od modrak » 23 črc 2020, 15:15

Platy - Nefunguje to preto, že nikto zo zainteresovaných to ani nechce riešiť. Systém funguje , tak čo riešiť. Až prestane, tak sa to rieši.

No, tích systémov na odstránenie zlého postavenia vlakovej cesty je niekoľko. A funkčných. Dokonca aj to prejdenie stop. Len to chce peniaze a záujem zainteresovaných.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 4575
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 23 črc 2020, 15:20

modrak píše:
23 črc 2020, 15:15
Systém funguje
Takže teď jsem zmatený tak systém podle tebe funguje a nebo nefunguje???
Snahou odborů je snad zvednout platy co nejvýše je to možné... A odbory jsou jedním vrcholem tripartity, tedy zainteresovaným... Nějak nechápu proč by jim měly vyhovovat nízké platy...

Všechny co se vyzkoušely funkční nebyly... A o těch, co se nevyzkoušely nelze tvrdit, že jsou funkční protože to neprokázaly v praxi (o těch co se zkoušely se také napřed tvrdilo, že budou funkční... A nebyly...)...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

modrak
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1856
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Železniční nehody

Příspěvek od modrak » 23 črc 2020, 16:06

Systém funguje, kým sa ucho neutrhne. To sa stalo teraz. Čo na tom k nepochopeniu. Keď sa jednala tripartita, bol funkčný, nikto platy zo zainteresovaných (zo strany štátu, nie odborov) neriešil. Na čo aj. Tak nejak typické riešenie problémov.

Jednoduché systémy, s ktorými som prišiel do styku funkčné sú. Je to postavené na závislosti cesty - signálu - ochrane. Na vlečkách a miestných tratiach je jednoduchá mechanická závislosť. Výkoľajku - ochranu neotvorím, kým nie je správne postavená výhybka, tá sa neprestaví, kým nie je na návestidle stop, čím sa blokujú ostatné návestidla a vyhýbky v danom smere. Zrušenie cesty opačne. Zavrieť výkoľajku, prestaviť výhybku, semafór a tím uvoľniť cestu. Odborníci prepáčia zjednodušenie. Dnes sú určite už sofistikovanejšie a super vylepšené systémy. To by v takom Přerove, Č Třebovej alebo Plzni mali mimoriadku každú hodinu. Preto ma tá mimoriadnosť v Kynžvarte prekvapila. To nemohol zpackať ani neviem ako ožralí mašinfíra či výpravca. Keďže sú tam 3 dopravné koľaje. To už musela byť nejaká systémová chyba.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 4575
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 23 črc 2020, 16:57

Nehoda v Kynžvartu je právě kupodivu relativně jasná... Na odjezdu (pro Regionovu) bylo stůj, protože byla postavena vlaková cesta pro Pendolino po rovné koleji...

Strojvedoucí Regionovy se ovšem rozjel a návěstidlo stůj projel, rozřízl výhybku a na ní vykolejil... Automaticky aktivovaná rychlobrzda už tu Regionovu nezastavila protože obvod výhybek začíná hned za odjezdovým návěstidlem... Rozříznutím výhybky se vlaková cesta pro Pendolino samozřejmě zrušila a Pendolino zastavilo dřív než vjelo do obvodu té říznuté výhybky... Zabezpečovací zařízení zafungovalo jak mělo...

Jediná nejasná věc je, proč strojvedoucí té Regionovy to návěstidlo projel...

Tady je problém, že místo klasické výpravy vlaku je povel k odjezdu dáván postavením odjezdového návěstidla na návěs povolující jízdu... Stanice není obsazena výpravčím, ale je dálkově řízena z plzeňského dispečinku...

Jistě se tady rozjede debata o tom, že by se měli zpátky nasadit výpravčí... Je to stejný systémový krok, jako začít řídit křižovatky znovu policisty... Jistě by se snížil počet nehod způsobení jízdou na červenou... Ale personálně už je to nerealizovatelné... Ty lidi už nejsou a nejsou na ně ani prachy...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Dewon
Redaktor
Příspěvky: 70
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Dewon » 23 črc 2020, 22:47

Presne toto sa stalo aj mne. Odišiel som z dopravne Bánov proti Stoj. Ani sám neviem ako sa mi to mohlo stať. Potom keď som si v hlave premietal (a pred vyšetrovateľom vypovedal), tak som vedel všetky návesti od Nitry až po ten prejdený Bánov. Výpravca tam síce je, ale ŽSR za výpravu vlaku inkasuje, tak je tam, ako takmer všade výprava iba vlakovým personálom. Pochybili sme obaja, on ma vypravil a ja som odišiel. Začínal som o 20:37 večer mal som tri vlaky NZ - Nitra - NZ - Nitra, tam som mal zbrojenie + pohotovosť a okolo piatej som odchádzal z Nitry. Toto sa stalo o 6:28 ráno. Zo Šurian som šiel zmeškaný, bol to môj posledný (fajrontový) vlak. Súhra náhod + únava + snaha skrátiť meškanie = prejdenie návestidla v polohe Stoj. Našťastie sa nikomu nič nestalo, predo mnou išiel manipulačný vlak. Chýbalo mi 20sek do odhlášky (aby mi mohli prestaviť návestidlo) a potvrdiť prijatie vlaku do N. Zámkov.
Samo sebou som si to vyžral (psychotesty + interaktívne školenie + mimoriadne preskúšanie, samozrejme na vlastné náklady). Takže nie je to len tak riešila to aj polícia, takže zápis trestný čin všeobecného ohrozenia. Hovorím, super robota, ale baví ma to a chcem to robiť, ale tuto si každú chybu odserieš a ten plat.... Ja som fanatik, (a napriek tomu sa mi stalo toto) začal som ako 6roč s TTčkom, ale poznám aj takých čo majú porekadlo "len do výšky platu"

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 4575
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 23 črc 2020, 23:17

Na Regionově je strojvůdce nezřídka sám... Instalovali do nich automat na jízdenky a když cestující nemá drobné(a nebo tam automat není), tak si kupuje lístek u strojvedoucího... Vlakové čety se na lokálkách (bohužel) stávají minulostí (A na hlavních tazích je vlaková četa měněna za stewardy/stewardky, které obsluhují cestující, ale na zabezpečení provozu se nepodílí)... Nejsou lidi, nejsou peníze na ty lidi... Takže většinou fíra ani nemá tu "pojistku" v podobě vlakvedoucího, který by ho vypravil...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Dewon
Redaktor
Příspěvky: 70
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Dewon » 23 črc 2020, 23:53

To sme sa teda dopracovali do peknej prd...
Aj u nás sú trate s SVSkou (natiahli trochu pobyt na zastávke, aby mal rušňovodič čas vydať, alebo skontrolovať lístky- napr.: SMSkové), ale na tých si väčšinou sám, prípadne máš v nejakej dopravni križovanie. Raz darmo "nejsou lidi"

modrak
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1856
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Železniční nehody

Příspěvek od modrak » 24 črc 2020, 10:05

Keď sme u tých platov a "nejsou lidi". Je zvláštne, ako to svojho času riešili v USA. Žiadne "štátne dráhy", samý súkromník. Neviem ako je to dnes, ale v 80 rokoch platil zákon pre strojvodcov, vlakvedúcich a komponistov o max. trase za deň. Normatív na deň bol určený pre železnicu 100 míľ - 160 km a pre kamionistu 600 míľ -970 km. Po prejdéni tejto trasy musel nasledovať oddych a zároveň denná norma. Tiež to prijali po sérii "nešťastí".

Uživatelský avatar
riho
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1364
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od riho » 24 črc 2020, 13:33

Aaron Goldstein píše:
23 črc 2020, 01:20
Možná by alespoň pomohlo mít jednoho monopolního dopravce spojit SŽDC a ČD do jednoho subjektu s většinovou státní účastí... Ale to je obrovské politikum a ne záležitost intervence Ministerstva dopravy...
No a práve toto nejde, lebo unbundling. To znamená oddelenie infraštruktúry od prevádzkovateľa. Teda koľajnice musia mať svojho majiteľa a dopravca iného. Ale nie je to prekliatím len v železničnej doprave. Tento paskvil sa počas predvstupových rokovaní zaviedol vo všetkých sektoroch dopravy a prepravy, od cestnej premávky po prepravu plynu či prenos elektriny. Oficiálnym odôvodnením bolo umožnenie vstupu súkromných firiem do jednotlivých sektorov. Neoficiálnym bol výpredaj ziskových častí formou privatizácie a straty neziskových socializovať formou štátneho rozpočtu. Keďže je to ale nariadené smernicou EK, tak je hocijaké spájanie SŽDC a ČD v ČR, či ŽSSK a ŽSR u nás aj u vás protizákonné. Čo už jaksik neplatí pre nemecké firmy, či už DB, alebo E.On.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 4575
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 24 črc 2020, 13:45

modrak píše:
24 črc 2020, 10:05
platil zákon pre strojvodcov, vlakvedúcich a komponistov o max. trase za deň.
U nás je to řešeno časovou normou... Stejně jako u řidičů kamionů...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 24 črc 2020, 13:55

https://filipfuchs.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=754499 :wink:
Další mimořádná událost na české železnici. Tentokrát přímo na Masarykově nádraží v Praze!
V posledních dnech a týdnech se na našich železničních tratích setkáváme s jednou mimořádnou událostí za druhou. Bohužel, ani středa 22. července 2020 nebyla v tomto ohledu žádnou výjimkou.

Že se tentokrát jednalo o skutečně závažnou událost, dokládá nejen osobní přítomnost samotného ministra dopravy, pana Karla Havlíčka, ale též přítomnost generálního ředitele ČD, pana Václava Nebeského a generálního ředitele SŽDC, pana Jiřího Svobody. O významu celé události svědčí i účast čestného hosta ze zahraničí, generálního ředitele Japonských národních železnic, pana Katashi Murakamiho. A co přesně se tedy včera v podvečer na Masarykově nádraží odehrálo?

Již přítomnost několika tisícovek slavnostně oděných občanů (a to nejen z Prahy, ale z celé naší země), kteří doslova obsypali všechna nástupiště na Masarykově nádraží, dávala tušit, že tato událost bude skutečně mimořádná. Ale nejen to, i odbavovací nádražní hala, lemovaná po celém svém obvodu švédskými stoly, doslova prohýbajícími se pod vahou všemožných laskomin, praskala ve švech. Několik desítek stánků s nabídkou piva zdarma a hudební doprovod živé kapely byly potom již pouze onou třešínkou na pomyslném dortu.

Ústředním "aktérem" celé mimořádné události se přitom stal obyčejný osobní vlak na trase Kolín - Praha. Vlak vyjížděl z Kolína přesně v 16:20 hodin a do Prahy měl dorazit přesně v 17:34 hodin. Od výjezdu vlaku z Kolína probíhalo vše bez nejmenších problémů a když vlak dorazil přesně na čas, v 16:58, do Českého Brodu, začala se tato mimořádná zpráva šířit mezi občany rychlostí blesku. Lidé z blízkého i ze vzdálenějšího okolí začali houfně opouštět svá zaměstnání a domovy a sbíhali se přímo k trati, aby byli přímými, očitými svědky této zcela mimořádné události.

Od stanice Úvaly byla již potom celá trať až do Prahy lemována z obou jejích stran špalíry nadšených občanů. Od stanice Praha-Libeň musel dokonce vlak jet doslova krokem, neboť celkové počty šťastných a mnohdy až k slzám dojatých obyvatel Prahy šly již do desítek tisíc. Když potom vlak přesně v 17:34, bez jakéhokoliv problému během jízdy na trati, dorazil na Masarykovo nádraží, nebralo nadšení přítomných občanů konce. Přítomný generální ředitel Japonských národních železnic, pan Katashi Murakami, byl dokonce v takovém šoku, že z nečekaného příjezdu vlaku samým překvapením na několik minut omdlel...

Když potom, po dvou hodinách od příjezdu vlaku, prvotní nadšení přítomných tisícovek občanů alespoň trochu opadlo, přistoupil přesně v 19:34 k mikrofonu ministr dopravy, pan Karel Havlíček, a do napětím a očekáváním ztichlé odbavovací haly Masarykova nádraží pronesl, dnes již památnou, větu:

"Vážení spoluobčané, sen se stal skutečností, osobní vlak z Kolína do Prahy skutečně dojel až do Prahy!"

modrak
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1856
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Železniční nehody

Příspěvek od modrak » 24 črc 2020, 14:23

Aaron Goldstein - im vyšlo, že únava a sústredenie nesúvisí s časom, ale s dĺžkou trasy a podmienkami na nej. Ale to už je pre odborníkov. Je to len ukážka, ako môže štát donútiť lepšie platiť personál, je ho počty u súkromníkov. Jednoducho zákon a basta. Teda ak ma záujem.

classix
Samostatný redaktor
Příspěvky: 2506
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Železniční nehody

Příspěvek od classix » 24 črc 2020, 19:14

Parní vlaky měli jednu výhodu, byli z dálky vidět


Na druhou stranu, systém nikdy modré armádě nedůvěřoval, nikdy nedostali k fasováni zbraně.
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 4575
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 24 črc 2020, 21:45

classix píše:
24 črc 2020, 19:14
nikdy nedostali k fasováni zbraně.
To není tak úplně pravda...

Železnice měla
V letech 1935 - 1939 OSOŽ (Ozbrojená stráž ochrany železnic)
V letech 1964 - 1964 OOŽ (Ozbrojená ochrana železnic)
V letech 1974 - 1992 SOOŽ (Sbor ozbrojené ochrany železnic)
V letech 1992 - 193 FŽP (Federální železniční policie)

Tyto jednotky podléhaly Ministerstvu dopravy byly řízeny vedením železničních stanic...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 13473
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Alchymista » 24 črc 2020, 21:50

A medzidobí mnohé bezpečnostné činnosti vykonávali jednotky Vnútornej stráže a "staničné" oddelenia SNB.

modrak
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1856
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Železniční nehody

Příspěvek od modrak » 24 črc 2020, 22:17

- systém nikdy modré armádě nedůvěřoval, nikdy nedostali k fasováni zbraně- dostali ich vždy, keď bola potreba. Jednak to boli preverený chlapíci a potom boli takpovediac verný "štátu", kvôli penzii. Takže v staniciach chodili ozbrojený eisenbohn už od roku 1914-1918, pri obsadzovaní územia 1918-19, niekde tvorili dokonca väčšinu ozbrojených síl :D , v mobilizácii 38, po oslobodení 45, zbrane cez vojnu dostali iba ríšsky Nemci u železnice, no a po oslobodení vzniklo dokonca železničné vojsko. Tam si odslúžili svoje väčšina železničiarov. To patrilo tiež pod MD. Takže by som povedal, že práve naopak, boli zmilitarizovaný až hrôza. :mrgreen:

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 4575
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 25 črc 2020, 00:22

modrak píše:
24 črc 2020, 22:17
po oslobodení vzniklo dokonca železničné vojsko. Tam si odslúžili svoje väčšina železničiarov. To patrilo tiež pod MD.
Železniční vojsko nespadalo pod MD... Bylo součástí armády a plně spadalo pod MNO...
viz např.
http://www.csla.cz/armada/druhyvojsk/ze ... vojsko.htm
http://zpravodaj.probit.cz/2018/2_18web ... chmaci.htm
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

modrak
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1856
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Železniční nehody

Příspěvek od modrak » 25 črc 2020, 07:41

Na odkaze čsla sa doslovne píše, citujem : Od 1. 1. 1957 je pak začleněno do rezortu dopravy a začíná být v rámci tzv. odborného výcviku využíváno jak na akcích pro národní hospodářství (ze zajímavých lze uvést spoluúčast na výstavbě mostu přes Nuselské údolí a přestavba budovy bývalého Federálního shromáždění v Praze), tak v působnosti ČSD. Šlo zejména o tyto tři oblasti: .........

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 4575
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 25 črc 2020, 10:32

Ale až od roku 1957...

Od svého vzniku 21. 11. 1918 až do roku 1957 (pochopitelně s výjimkou protektorátu) spadalo železniční vojsko normálně pod MNO...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

modrak
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1856
Registrován: 22 úno 2017, 16:50

Re: Železniční nehody

Příspěvek od modrak » 25 črc 2020, 10:36

To zas nič nemení na fakte, že spadalo pod MD a režim "modrej armáde" dal zbrane.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host