Železniční nehody

Odpovědět
Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 5419
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Železniční nehody

Příspěvek od skflanker_ » 06 bře 2019, 17:59

↑ Podobnosť s Poľským vojenským letectvom ohľadom strojov MiG-29 čiste náhodná - na Slovensku je to to isté, zatiaľ ešte nepadajú, ale po príchode F-16 to bude to isté ako v PL.
Nie je žiaden problém zlikvidovať prevádzku či lietadla alebo lokomotívy a podobne - veľa námahy to nestojí.
Názorná ukážka - do lokomotívy / lietadla cez verejnú súťaž (zákazku) inštalujeme zariadenie / súčiastku, ktorá sa už nevyrába a je iba na sklade v potrebnom množstve - súťaž vyhráva najnižšia cena, súčiastka / zariadenie sa inštaluje, a po roku už nie je žiaden náhradný diel ...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 06 bře 2019, 18:28

Ale ani u tých lokomotív a ani u tých Mig-29 nebola havária z technického dôvodu počas prevádzky.(ten posledný Mig spadol pri zalietavaní po oprave, takže možno zlá práca opravára). Takže to skôr vyzerá na nejakú systémovú chybu.
Aj keď štatistika je potvora, dlho nič a potom sa to nakopí za krátky čas.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11414
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 06 bře 2019, 19:03

Silné čtení: Znalec železnice se vyjádřil k posledním incidentům na kolejích. Ťok by měl vážně zpozornět

V posledních dnech se zdá, že jsou české železnice prokleté. Jednou se rozjede souprava s cestujícími bez strojvůdce, jindy se srazí dva vlaky přímo na nádraží. Ministr dopravy Dan Ťok uvažuje o zavedení bodového systému pro strojvůdce a chce je podrobit přísnějším kontrolám. Jindřich Berounský ze Svazu odborářů služeb a dopravy předložil svůj pohled na dění v posledních dnech. Na ministru Ťokovi nenechal nit suchou.
Vloni v červenci oznámil a velmi úspěšně v těchto dnech dokončil paralyzaci Českých drah (ČD), kdy ze státní akciovky a obchodní společnosti vyrobil bezbrannou příspěvkovou organizaci ministerstva, která ho musí poslouchat, ale v souvislosti se šňůrou nehod nemá komu vynadat, protože původní představenstvo nechal rozprášit. Vyjádřením v televizních výstupech o „přejíždění návěstidel“ (na železnici známe projetí) přesvědčil, že železnici stále nevstřebal. Jenže právě jím s úsměvem zastřešované ministerstvo a jeho odborníci v sekci dopravy, nepolíbení praktickými zkušenostmi ze železničního provozu, chroustali pouze skripta a dnes pod zaříkadlem liberalizace železnice vyrobili českou kolejovou džungli bez pravidel a prostředí nejistoty,“ napsal odborář ve vyjádření.
Ministrovi vyčítá, že se údajně v honbě za liberalizací železnice nestará o to, zda jsou vlakové soupravy soukromých dopravců kompatibilní se zabezpečovacím systémem, který funguje na českých železnicích.
Drážní inspekce se podle odboráře nechová jako nezávislá kontrolní instituce, ale jako lokajské uskupení, které je odhodláno ministrovi vyhovět. A to je problém.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... net-572924

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 07 bře 2019, 00:52

Dneska bola o tom debata na ČT24. Bol tam odborár, zástupca vlády a pod. ale nikto o tom že by bol problém s počtom prevádzkovateľov a nekompatibilitou vybavenia, nehovoril.
Celú dobu akurát spomínali že strojvodca toho má veľa na starosti, problémy s odpočinkom, problémy s evidovaním práce a odpočinku.
Je to zvláštne, nákladné auto za pár desiatok tisíc už musí mať tachograf a vodič čipovú kartu, ale niekoľko sto tonový vlak nemá tachograf a strojvodca nemá čipovú kartu. :???:
O tom že by každá lokomotiva mala GPS a vysielala/zobrazovala sa v nejakom centrálnom informačnom systéme a vedela o ostatných okolitých lokomotívach, to je asi náročný požadavok.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11414
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 07 bře 2019, 01:08

Mašiny mají tachografy od 70. let ale ty se používají jen na řešení nehod(soudní důkaz).

Strojvedoucí je někdy i vlakvedoucí, mechanik a uklízečka v jednom

Poslední případy mimořádných událostí na železnici mají jedno společné. Příčinou dramaticky rostoucího počtu nehod je selhání člověka. Důvodem může být přetížení strojvůdců - kvůli kumulaci prácovních úkolů i kvůli konkurenci, která se o ně přetahuje, takže jezdí i pro víc dopravců najednou. Někteří ale zmiňují i jiný faktor, a to rozptylování mobilními telefony.
Právo oslovilo několik strojvedoucích různých dopravců a dalších lidí ze železnice. „Příčinou může být únava, problémy doma, nepozornost, ale také nejrůznější výluky na trati a zmatenost kolegů kvůli malé informovanosti o změnách,“ řekl strojvedoucí. Nebyl sám, kdo kritizoval informace k výlukám a rozkazům, podle nichž se při jízdě řídí. Často prý neodpovídají skutečnosti. „Důvod? Špatná skladba směn, frustrace ze mzdy, bídný stav lokomotiv. Řešíme závady a to odvádí pozornost od řízení. A kumulace práce. Strojvedoucí je vlakvedoucím, mechanikem, výhybkářem a někdy uklízečkou v jednom,“ dodal další.
Hodně chyb dělají nezkušení lidé. „Za 14 dní signalista, za dva měsíce výpravčí, za půl roku strojvedoucí na koridoru,“ shrnul rychlý postup do zodpovědných funkcí jiný železničář. K tomu patří přesčasy vyvolané nedostatkem lidí a skladba směn. „Máme dvoudenní směnu, kde jezdíme v kuse tam a zpět, pak jdeme spát na šest hodin a další den zase jezdit bez pauzy,“ upozornil strojvedoucí. Výjimkou není patnáct hodin na lokomotivě, ovšem po odečtení formálních přerušení psaných jako dvanáct hodin. Pak má strojvedoucí teoreticky šestihodinový spánek, jenže musí odstavit vlak, dojít na nocležnu a fakticky spí čtyři hodiny a poté dalších patnáct hodin stráví na lokomotivě. Opět aby úředně odpracoval dvanáct hodin.
Čili platí kořenový důvod viewtopic.php?f=44&t=122&start=15#p87177

https://www.novinky.cz/ekonomika/499024 ... ednom.html

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3691
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 07 bře 2019, 01:18

kenavf píše:
07 bře 2019, 00:52
ale niekoľko sto tonový vlak nemá tachograf
Tachograf (na železnici se to jmenuje registrační rychloměr) má každé hnací vozidlo (tedy lokomotiva nebo motorový vůz)... Každé hnací drážní vozidlo, speciální hnací vozidlo s rychlostí vyšší než 40 km/h a každý řídicí vůz musí být vybaven registračním rychloměrem... Pouze mechanický registrační rychloměr místo na kotouč zapisuje na pásku... Většina hnacích vozidel však už po rekonstrukci obsahuje místo mechanického registračního rychloměru elektronické záznamové zařízení, které funkci registračního rychloměru plně nahrazuje (a rozšiřuje škálu zaznamenávaných dat)... Nejrozšířenější je TT - 43... Pouze místo čipové karty si záznamy stahuje příslušné depo pomocí notebooku, v případě nehody potom drážní inspekce přímo na místě...

Není pravdou, že by se pásky z tachografu a nebo záznamy ze záznamového zařízení vyhodnocovaly pouze při nehodě... Vyhodnocují se průběžně... Stačí se zeptat kteréhokoliv fíry... (A mimochodem... Mašiny mají tachografy od první poloviny 20. století a ne až někdy od 70. let... )
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 07 bře 2019, 01:37

Mal som na mysli tachografy ako sú v kamione, ktoré zároveň ukladajú údaje na vodičovu čipovú kartu, takže sa dá ľahko dohľadať ako čerpal odpočinok a ako mál prácu/výkon.
Mimochodom, v tej debate bolo spomenutých 28 "přejetí červené" a ani u jednej nebolo zistené nedostatočné čerpanie pauzy.(To asi nebolo zistené u žiadneho incidentu).
Možno by to chcelo kameru do interieru kabíny, či strojvodcovia "neťukajú" do mobilu.(Tie mobily vraj často používajú na komunikáciu s nádražím)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3691
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 07 bře 2019, 01:47

Na dráze je to jinak... Pokud je strojvůdce na hnacím vozidle, tak je v práci... Takže nejde jako v kamionu čerpat nějaký odpočinek... Odpočinek může čerpat pouze mimo hnací vozidlo... Takže není co zaznamenávat... Řidič, když je mimo vozidlo, tak mu tachograf také nic nikam nezaznamenává protože nemá jak...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 07 bře 2019, 02:21

Ale majú problém že strojvodcovia pracujú u viacerých spoločností tak je problém dokazovať/kontrolovať prácu, odpočinok,..
S čipovou kartou by to nebol problém. Na poctivosti strojvodcov sa to nedá zakladať, tak ako u kamionistov. Zároveň sú do toho "nútení" aj zamestnávateľmi.

Vodič kamionu, ak je mimo vozidla a na tom vozidle zvyčajne druhý vodič nejazdí, tak necháva kartu v tachografe, aby sa nemusel dokladovať týždenný odpočinok(bude tak na karte zaznamenaný). Tak je niekedy bežné že niektorý kamionista z tachografu kartu nikdy nevyťahuje.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3691
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 07 bře 2019, 02:53

Jenže na dráze když hnací vozidlo neobsluhuje jeden, tak s ním jezdí druhý... Je to tedy analogické, jako kdyby se na tom kamionu řidiči střídali... A v tom případě by si ten řidič tu kartu pochopitelně bral z kamionu sebou...

Navíc digitální karta řidiče není záležitostí dopravce, ale státu, potažmo celé unie a platné státní, potažmo evropské legislativy... Kartu vydává Obecní úřad s rozšířenou pravomocí, ale veškerou evidenci včetně ověřování provádí Ministerstvo dopravy... Ověřuje se např. zda-li žadatel již nemá vydánu kartu v jiném členském státě...

Pro zavedení čipové karty pro strojvůdce by se tedy musela přijmout patřičná legislativa a to nejen pro ČR, ale i minimálně pro okolní země, protože existuje přechodnost a strojvůdci okolních států zajíždějí až na naše území (a naopak)...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Uživatelský avatar
petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 5256
Registrován: 31 led 2017, 18:04
Bydliště: Černé/Rudé Kladensko

Re: Železniční nehody

Příspěvek od petrp » 07 bře 2019, 19:40

Co dodat? :lol:

Rychlík na jihu Čech projel návěst. Nikdo nebyl zraněn, trať u Tábora stojí
Rychlík z Českých Budějovic projel ve čtvrtek odpoledne návěst u obce Chotoviny. „Pozdě odpoledne projel jeden z rychlíků návěst stůj,“ řekl webu iRozhlas.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Nikdo nebyl zraněn. Provoz na trati z Prahy na České Budějovice je u Tábora přerušený, cestující převážejí autobusy. Podle webu Českých drah by měl být provoz obnoven kolem 18:30. Nehoda se vyšetřuje.

https://www.lidovky.cz/domov/rychlik-na ... _domov_ele
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod. - Jan Werich
Pravda a láska vyděsí... - nejmenovaný moderátor, nejmenované TV

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11414
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 07 bře 2019, 22:55

Od 70. let jsou mechanické lokomotivní a odvozené pro Metro tachografy(výrobek Metry Praha, konstrukce ing. Frič, syn zakladatele Fy.) cejchovány a zařazeny mezi měřidla. Před tím byly jen orientačními pomůckami(šíře tolerančního pole).

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3691
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 08 bře 2019, 00:45

QVAK píše:
07 bře 2019, 22:55
Od 70. let jsou mechanické lokomotivní a odvozené pro Metro tachografy(výrobek Metry Praha, konstrukce ing. Frič, syn zakladatele Fy.) cejchovány a zařazeny mezi měřidla. Před tím byly jen orientačními pomůckami(šíře tolerančního pole).
Opět uvádíš své mylné domněnky jako fakta...

Mezi nejstarší typy registračních rychloměrů u používaných u kolejových hnacích vozidel na územích bývalé ČSR patří registrační rychloměr Hausshälter od firmy Seidel &Neumann Dresden, který se používal u parních lokomotiv již v první polovině 20. století... Záznam se prováděl na papírový proužek o šířce 50 mm vpichováním ocelových jehel, umístěných v přímce kolmé na směr posuvu proužku...

Další generaci registračních rychloměrů, používaných v polovině minulého století především na parních lokomotivách, představuje rychloměr ČSD – Tb jehož předobrazem byly rychloměry HASLER – 9... Záznam se prováděl na papírový proužek o šířce 55 mm spojitým pohybem stříbrných pisátek, umístěných v přímce kolmé na směr posuvu proužku...

Pominu registrační rychloměr TEL – R10 od firmy Hasler A. G. Bern, který byl osazován jen na několika motorových vozech...

Všechny uvedené registrační rychloměry byly cejchovány a měly charakter oficiálního měřidla...

Navíc i ta konstrukce registračního rychloměru firmy Metra byla odvozená od registračních rychloměrů typu TELOC RT od firmy Hasler A. G. Bern. (a některá hnací vozidla byla vybavena originálními měřidly Hasler)...

(Já vím, že zase skončíme u toho, že jsi to někde četl a už nevíš kde....)
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 08 bře 2019, 01:46

Stále tu riešite záznamy parametrov jazdy vlakovej súpravy, tie sú poriešené ale na pretrase bolo ako kontrolovať pracovný režim strojvodcov a k tomu by bol vhodný ten systém čipových kariet ako u kamionistov. Potom stačí aby kontrolný orgán vsunul kartu do čítačky a vie ihneď všetko skontrolovať. A tie predpisy a zariadenia nemusia byť medzinárodne platné a povinné. Väčšina vlakov neopúšťa územie štátu a tých pár výnimiek sa dá podchytiť inak. Respektíve by mohol byť princíp, "náš vlak musí mať aj tachograf na vkladanie čipovej karty a strojvodca ktorý ho vedie musí mať kartu aj keby bol cudzinec"
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3691
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 08 bře 2019, 02:00

To se právě mýlíš... Zajíždějí k nám hnací vozidla DB, ÖBB,ŽSK a to nemluvím o hnacích vozidlech nákladních přepravců... A často jsou vedeny našimi strojvůdci... Tedy i tyto vozidla by musely být vybaveni příslušným zařízením... U kamionů to funguje právě a jenom kvůli tomu, že je to opatření na základě směrnice EK a toto opatření je platné ve všech členských zemích EU...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

QVAK
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 11414
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od QVAK » 08 bře 2019, 02:26

Arone, má dojmologie vychází z osobní praxe v nástrojárně Metry Praha kde jsem se při řešení tohoto úkolu ochomýtal. Takže zhruba vím jaké problémy se tehdy řešily aby tachograf splňoval podmínky Zákona o měření a normalizaci a FUNM ho zařadil mezi měřidla(do té doby nebyl zařazený žádný z provozovaných tachografů). Byl to závazný úkol z ministerstva na šetření deviz a i aby s českými tachografy mohly mašiny vyjet za čáru. Tento tachograf byl díky přesnosti měření jako prvý zařazený mezi soudní důkazy, ostatní nesplňovali podmínku přesnosti a opakovatelnosti měření třeba i tím, že v rámci šetření deviz se k nim nekupovali originální svitky na zapisování a hroty nebo u některých nevyhovovala přesnost hodinového strojku takže byly jen podpůrnými důkazy. Do FUNM šly kusy z 0 série po pololetí roku 1973 k nacejchování a za 1/2 roku zkušební praxe ke kontrole. Pak se začal sériově vyrábět a současně upravovat pro Metro. V RVHP byla určena výroba tachografů do NDR ale Ti začali exportovat až elektronický jež se zde neuchytil.

P.S. Dnes máme dokonce 3 druhy měřidel označených římskými číslicemi(stupeň přesnosti I - III), základní(etalony) s přesností <1,5%, stanovená, pracovní(pro styk se zákazníkem)s přesností <3% výjimečně až 5% dle druhu měření a orientační s přesností >5%.

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3691
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 08 bře 2019, 02:48

V tom případě jsi buď pozapomněl a nebo je tvá fabulace úmyslná... Registrační rychloměry jako soudní důkaz se užívají od svého prvopočátku (což lze dohledat ze zápisů soudních řízení železničních nehod na našem území pře rokem 1970)... Takže buď se mýlíš a nebo lžeš... Ostatně už samotná geneze tvých nesmyslných tvrzení,počínaje že se vyhodnocují pouze při nehodě (což je nesmysl), přes kličkování a ohánění se pokusem, že jde o konstrukci ing. Friče (což je nesmysl - jde o švýcarskou licenci registračního rychloměru TELOC RT) až po pokus se zaštiťovat svou údajnou praxí (s nesmyslným tvrzením o počátku použitelnosti jako soudní důkaz) ledacos napovídá...

A tak je to s tebou neustále... Je to vlastně jen jiná varianta "já to někde četl a už nevím kde..."
Sorry jako...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 5593
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Železniční nehody

Příspěvek od kenavf » 08 bře 2019, 10:20

Aaron Goldstein píše:
08 bře 2019, 02:00
To se právě mýlíš... Zajíždějí k nám hnací vozidla DB, ÖBB,ŽSK a to nemluvím o hnacích vozidlech nákladních přepravců... A často jsou vedeny našimi strojvůdci... Tedy i tyto vozidla by musely být vybaveni příslušným zařízením... U kamionů to funguje právě a jenom kvůli tomu, že je to opatření na základě směrnice EK a toto opatření je platné ve všech členských zemích EU...
To sa teda nemýlim.
To zachádzanie cudzích vozidiel netvorí asi až také percento prevádzky z celkového objemu, takže by nemuseli mať to vybavenie,riziko by bolo akceptovateľné(tiež nikto nezakazuje vstup angličanom na naše cesty s pravostranným riadením,... ale také auto u nás neprihlásiš). Nákladní aj osobní prepravci registrovaní na území Česka/Slovenska by však túto povinnosť mali, tak isto aj rušňovodiči v ich vlakoch. A tým by bolo možno pokryté 98% prevádzky(2% tí zahraniční prepravci-odhad).Legislatíva nemusí byť v rámci EU jednotná. Aj kamiony majú odlišnosti čo sa týka ich prevádzky na cestách v rámci EU(napríklad celková tonáž 40ton, nie je to všade rovnaké)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Redakční rada
Příspěvky: 3691
Registrován: 10 úno 2017, 22:29
Bydliště: Praha

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Aaron Goldstein » 08 bře 2019, 10:27

To procento je vyšší než se domníváš (kdykoliv se přijdeš podívat na Hlavní v Praze, tak hnacích vozidel zahraničních přepravců je tam tak polovina)... Takže to IMHO nejde tak jednoduše, jak ty si představuješ... Ale to už se točíme v kruhu... (A to nerozebírám, jak velké procento nehod vzniklo tím, že strojvůdce neměl předepsaný odpočinek, aby nějaký systém karet měl nějaký výrazný efekt na snížení nehodovosti...)

Kamiony možná mají odlišnosti, ale systém digitálních karet řidiče (o který ti jde) je jednotný pro celou EU...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...

Korzala
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 08 úno 2017, 12:13

Re: Železniční nehody

Příspěvek od Korzala » 09 bře 2019, 17:41

Skeptik píše:
05 bře 2019, 17:55
Je tady někdo z Eisenbahnu?
No jo, někdo by tu byl. Nicméně, přečet sem si celý vlákno a pánové, to je teda síla(kenafv, qvák). Takový hovadiny, to se jen tak nevidí. No nic, bavte se dál, až to vydejchám, možná vám k tomu něco napíšu.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host