Námořní nehody

Odpovědět
Dewon
Redaktor
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2017, 21:12

Re: Námořní nehody

Příspěvek od Dewon » 25 bře 2021, 22:48

Aj keď, adhézia je adhézia. Ani 8 remorkérov nemusí vyvinúť takú silu ako jeden tank cez pevne ukotvený kladkostroj. Darmo, vo vode sa nie je poriadne o čo oprieť. (aj cez Panamský ich v jednom úseku preťahuje ozubnicová železnica) Tým, ale nevravím, že to bude jednoduché. Toto by bolo na haldu "heverov" a kde ich v tom piesku kotviť? Samozrejme armáda plus sacie bagre atď...

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3948
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Námořní nehody

Příspěvek od El Diablo » 25 bře 2021, 22:53

Tak tak chce to pořádný čerpadlo a ten písek podemlet...
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Námořní nehody

Příspěvek od kenavf » 25 bře 2021, 23:53

Po bokoch toho kanálu sú servisné cesty. Zohnať niekoľko vyprošťovacích tankov na každú stranu a hneď máte stovky ton ťahovej sily.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3948
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Námořní nehody

Příspěvek od El Diablo » 26 bře 2021, 07:33

Kapitán lodi, která zablokovala Suez, si krátil čekání složitým manévrováním. Nakreslil obrazec genitálií
Dnes 5:47
ČTK

Kapitán obří kontejnerové lodi Ever Given, která zablokovala dopravu v Suezském průplavu, si čekání na povel ke vplutí do průplavu krátil tím, že manévrováním s plavidlem obkreslil obrazec, který připomíná obří penis. Ukazuje to video zachycující elektronickou stopu pohybu lodi, jak ji zaznamenala služba VesselFinder.
https://www.novinky.cz/zahranicni/blizk ... m-40355152
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Uživatelský avatar
Kalinac
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 5551
Registrován: 24 úno 2017, 20:23

Re: Námořní nehody

Příspěvek od Kalinac » 26 bře 2021, 08:48

Největší sranda je jak se čs média (na rozdíl od jiných) vyhýbají faktu že Operátorem lodi (čili tím sprostákem) je tchajwanská společnost Evergreen Marine :lol:
Pravda může být různá. Absolutní, relativní, částečná, úplná, krutá, sprostá, naprostá, veliká… A každý má tu svou.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Námořní nehody

Příspěvek od kenavf » 26 bře 2021, 11:35

:sipka: A lodivodka žena.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9848
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Námořní nehody

Příspěvek od homer » 26 bře 2021, 11:43

Vyproštění obřího kontejnerového plavidla, které po najetí na mělčinu již čtvrtým dnem blokuje Suezský průplav, si vyžádá minimálně dalších pět dní. Podle agentury Bloomberg to uvádějí zdroje obeznámené se situací.
To znamená, že 400 metrů dlouhá a 220 tisíc tun vážící loď bude v úzkém hrdle průplavu zaklíněná alespoň do středy
https://zpravy.magazinplus.cz/2296-blok ... prava.html

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Námořní nehody

Příspěvek od kenavf » 26 bře 2021, 17:12

Teraz tam majú už 11 remorkérov.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14393
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Námořní nehody

Příspěvek od martanus » 27 bře 2021, 10:00

Asi čtou AK - Jak budou postupovat

Nové satelitní snímky kontejnerové lodi Ever Given uvízlou v Suezském průplavu, která stále blokuje provoz kanálu.
Mají tam Bagry jak na moři tak na souši. S postu remorkérů a uvažují o jeřábu na odlehčení lodi. Nejhorší scénař je rozlomení lodi.
https://colonelcassad.livejournal.com/6656976.html


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3948
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Námořní nehody

Příspěvek od El Diablo » 27 bře 2021, 14:10

Další pokus o uvolnění lodi uvázlé v Suezu nevyšel
Včera 17:33
bož, Novinky, ČTK
Páteční pokus uvolnit kontejnerovou loď, která v úterý zablokovala Suezský průplav, nevyšel. Informovala o tom společnost Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), která loď Ever Given společně se společností Evergreen spravuje. Nizozemský vyprošťovací tým potvrdil, že v neděli operaci podpoří další dva remorkéry.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... l-40355258
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Námořní nehody

Příspěvek od kenavf » 27 bře 2021, 19:30

"Silný vietor a počasie neboli hlavnou príčinou, prečo loď narazila na plytčinu. Na vine je zrejme technická porucha alebo ľudské zlyhanie,"
"S týmto druhom pôdy je veľmi ťažké si poradiť, tak ako s prílivmi, ktoré ovplyvňujú plavidlo podľa jeho rozmerov a veľkosti nákladu,"
https://www.topky.sk/cl/11/2086191/Siln ... -prieplave

EDIT:
Za chvíľu bude tá loď "aj krátka". Momentálne sa tam k nej grupuje 15 remorkérov.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14393
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Námořní nehody

Příspěvek od martanus » 27 bře 2021, 20:13

Generálporučík Osama Rabie, předseda Úřadu pro Suezský průplav (SCA), uvedl , že nejméně 14 remorkérů a bagrovací loď nepřetržitě pracovaly na vysvobození uvízlé nákladní lodi „Ever Given“.
Rabie uvedl, že z lodi bylo odstraněno 9 000 tun balastní vody. Bagry odstranily do pátku kolem 20 000 tun písku kolem přídě a systém kormidla a vrtule plavidla byl restartován.

"Těžké remorkéry s celkovou kapacitou 400 tun dorazí tento víkend." Doufáme, že kombinace remorkérů, bagrování písku na přídi a přílivu nám umožní dostat loď na začátku příštího týdne . “
Navíc Reuters hlásí, že Boskalis a Smit Salvage varují, že použití příliš velk0 síly by mohlo poškodit loď a rozlomit ji.

https://www.zerohedge.com/markets/suez-crisis


Obrázek
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

classix
Senior redaktor
Příspěvky: 3359
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Námořní nehody

Příspěvek od classix » 27 bře 2021, 20:26

Než stavět jeřáb stačí použít Chinooky
Chinook-Underslung-ISO-Container.jpg
Chinook-Underslung-ISO-Container.jpg (37.7 KiB) Zobrazeno 5006 x
Vy nejstě špión, voják, uvažujetě pokrokovo. Vy stě marxista!

Uživatelský avatar
martanus
Redaktor - závislák :-)
Příspěvky: 14393
Registrován: 01 úno 2017, 10:16

Re: Námořní nehody

Příspěvek od martanus » 27 bře 2021, 20:29

Problém je že náklad musí odebrat rovnoměrně aby se loď nerozlomila nebo nepřevrátila. Tak odebraní nákladu bude podle mě poslední z možností.
Nikdy není pozdě udělat správnou věc.
Albert Einstein: „Logika tě dostane z bodu A do bodu B. Představivost tě dostane všude.“
Konfucius: " Můžete obětovat vojsko, hospodářství či blahobyt, ale nesmíte obětovat zdravý rozum!"

Uživatelský avatar
El Diablo
Senior redaktor
Příspěvky: 3948
Registrován: 07 úno 2017, 18:56

Re: Námořní nehody

Příspěvek od El Diablo » 27 bře 2021, 21:06

V Suezu se rodí obchodní krize světových rozměrů. Stovky lodí mohou čekat týdny, některé už obeplouvají Afriku

Suezský průplav/Praha V pátek zůstává obří kontejnerová loď Ever Given plující pod panamskou vlajkou stále uvězněna v Suezském průplavu a blokuje námořní dopravu. Žádnému z remorkérů ani bagrů se zatím nepodařilo plavidlo vyprostit, nehoda se přitom stala v úterý. V dlouhých frontách na severním i jižním konci kanálu čeká dohromady již více než 200 lodí.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/krize-v-sue ... ?foo-bar=1
Co cítíte, když střílíte teroristy?
Zpětný ráz.
http://www.eldiablo.webz.cz/
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 42270
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Námořní nehody

Příspěvek od Alchymista » 27 bře 2021, 23:26

:sipka:
Čína loni vystřídala Spojené státy na pozici hlavního obchodního partnera Evropy. Tento fakt podle agentury Reuters ní podtrhuje význam vazeb evropských spotřebitelů a průmyslu na Asii. Proluky v navracení prázdných kontejnerů do Asie podle Moody’s dál prohloubí jejich nynější globální nedostatek. Suezský průplav používají také američtí dovozci zboží vyrobeného v jihovýchodní Asii a v Indii, například bot a oděvů.
Na palubě byli v době nehody dva dispečeři průplavu. Počáteční šetření dle rejdařské firmy naznačují, že silně naložené plavidlo bylo strženo ze svého kurzu kvůli silnému větru. V Suezském průplavu se vypíná „autopilot“ a plavidlo se řídí manuálně, uvedl pro server Lidovky.cz kapitán velkých nákladních lodí, který si nepřál být jmenován.
plus k nedávnej debate na inom mieste:
Nejvíce blokáda podle analytiků zasáhne evropský zpracovatelský a automobilový průmysl. Vysvětlují to tím, že tato odvětví fungují na principu dodávek just-in-time, což znamená, že součástky jsou dodány ve chvíli, kdy je odběratel potřebuje, takže je nemusí nikde skladovat. „I kdyby se tato situace rychle vyřešila, nejde se vyhnout zácpám v přístavech a zpožděním v už tak omezeném dodavatelském řetězci,“ uvedla Moody’s.
COVID-19 nie je choroba, COVID-19 je globálny test inteligencie jedincov, spoločenstiev, národov a štátov.
Dinosauri sa venovali výhradne problémom vlastného rastu.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Námořní nehody

Příspěvek od kenavf » 27 bře 2021, 23:30

Navíc Reuters hlásí, že Boskalis a Smit Salvage varují, že použití příliš velk0 síly by mohlo poškodit loď a rozlomit ji.
IMHO: Taká loď počas búrky dostáva do konštrukcie podstatne väčšie námáhania(od svojej váhy), deformácie a kruty že nejaké ťahy remorkérmi je len "šteklenie".
V Suezu se rodí obchodní krize světových rozměrů. Stovky lodí mohou čekat týdny, některé už obeplouvají Afriku
Nákladná lodná doprava z Číny sa neplánuje na dni, takže nejaké týždňové oneskorenie vykládky by firmy nemali pocítiť.
Specializovaný časopis Lloyd's List denní ztráty v celosvětovém obchodu vyčíslil na 5,1 miliardy dolarů, zhruba 113,1 miliardy korun ve směru nákladu mířícího západním směrem a na 4,5 miliardy dolarů v opačném směru.
Poisťovacie spoločnosti majú silnú tendenciu nadhodnocovať reálne škody, keď už sa udalosť stala tak chcú vystrašiť klientov aby sa ich viacej a lepšie poisťovalo.

P.S. Podstatne väčšie škody spoločnostiam spôsobila taká "plíživá cholera" ako je napríklad ten nedostatok kontajnerov. Príkladom, na tejto lodi je cca 20000ks 20stopých kontajnerov, následkom nedostatku naskočila naviac cena prepravy toho kontajnera o 4000€. To znamená že len táto jedna loď skasíruje o 80 000 000€ viac za prepravu. A ďaľších 300lodí je pred Suezom a tisíce lodí na ceste. Takže "zdraženie" kontajnerov vyjde zákazníkov stovky miliard pretože stav trvá mesiace.
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

Uživatelský avatar
mzprx
Výkonný redaktor
Příspěvky: 684
Registrován: 31 srp 2019, 15:02

Re: Námořní nehody

Příspěvek od mzprx » 28 bře 2021, 08:56

Kontajnerovú loď v Suezkom prieplave neriadila žena.

Evergreen Ship Captain Isn't Marwa Elselehdar
https://misbar.com/en/factcheck/2021/03 ... elselehdar
Viac hláv - viac kapusty.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 11146
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Námořní nehody

Příspěvek od kenavf » 28 bře 2021, 12:09

Elselehdar recounted her educational experience and her current work as chief mate on the Aida IV.
Elselehdar zlepšila svoje vzdelávacie skúsenosti a svoju súčasnú prácu vo funkcii prvého palubného dôstojníka na Aide IV.
https://www.tradewindsnews.com/casualti ... 2-1-986801

Pohľad z lode Maers Denver, ešte že stačil dobrzdiť. :wink:
Obrázek
https://www.fleetmon.com/maritime-news/ ... uez-canal/
Z nejakého dôvodu politika priťahuje sociopatov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté síly k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 9848
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Námořní nehody

Příspěvek od homer » 28 bře 2021, 13:08

Odborník pojmenoval možný důvod „umělého“ zablokování Suezského průplavu.
Incident s blokováním Suezského kanálu mohl být použit ke konfrontaci mezi Washingtonem a Pekingem. Tento názor vyjádřil ekonom Michail Děljagin.
Tchajwanská loď Ever Given tento týden narazila na mělčinu v Suezském průplavu a blokovala průchod. Před tím provedla kontejnerová loď podivné manévry. Odborná komunita dospěla k názoru, že nehoda mohla být výsledkem úmyslné a účelové provokace. Verzi umělého blokování plavební dráhy podpořil také ekonom Michail Děljagin v programu Vremja Pokažet.
„Je možné, že nejprve na počítači vypočítali, co by se stalo, kdyby Suezský průplav„ nepropouštěl“ lodě po dva týdny, a poté se rozhodli provést přirozený experiment“, řekl Děljagin.
Podle Děljagina tento vývoj událostí hrál do rukou provokatérů, aby zkontrolovali přesnost jejich výpočtů a upravili plány v případě možného globálního konfliktu mezi USA a Čínou. Její ekonomika je vysoce závislá na správném fungování toků světového provozu.
Ekonom nepochybuje o tom, že rekonstruovaný incident v Suezském průplavu je cvičením. Děljagin zdůraznil, že nehoda bude odstraněna během několika týdnů a její následky nebudou mít negativní dopad na světovou ekonomiku.
Ne všechny lodě čekaly na zahájení provozu v Suezském průplavu, a mířily po trase kolem Afriky. Plavidla dorazí na místo určení s dvoutýdenním zpožděním, ale to nepovede k významným finančním nákladům, shrnul expert.
https://newinform.com/280358-ekspert-na ... ogo-kanala

Odpovědět