Britské námořnictvo
Napsal: 23 led 2018, 12:34
Britské námořnictvo momentálně probíhá změnami , které byly původně velmi ambiciózní, ale pod tlakem nedostatečných financí musely být tyto ambice postupně redukovány.
Teď pominu nově stavěné britské letadlové lodě, a budu se věnovat torpédoborcům a fregatám.
Torpédoborce .
Bylo pořízeno 6 torpédoborců Daring -type 45. https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99%C ... g_(typ_45)
Zajímavý je fakt, že podle původních plánů jich mělo být 12, pak 8, a nakonec jich bylo postaveno 6..........
Těchto 6 torpédoborců nahrazuje dvojnásobek torpédoborců třídy Sheffield, které se účastnily již války o Falklandy. https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99%C3%ADda_Sheffield
Nutno dodat, že nové torpédoborce jsou větší než ty staré. ( Daring výtlak 7350 , Sheffield 4100 )
Jejich hlavním úkolem je obrana námořních svazů ( včetně letadlových lodí ) proti leteckým a raketovým útokům, a zdá se, že tuto úlohu budou schopny plnit.
Co se zdá problémem je to, že i když již fungují, stále jsou to nedodělky. Zatím nemají žádnou protilodní a protizemní raktovou výzbroj, i když se prý jejich montáž plánuje během několika let.
Ne ovšem u všech , údajně jen u 4 kusů.
Moje osob
ní teorie ( a nemusí platit ) je, že cena těchto torpédoborců stoupla tak vysoko, že než je postavit komplet bylo zvoleno toto řešení , a že se doufá , že další náklady formou oprav a úprav později víc ujdou pozornosti britské veřejnosti, nehledě na to, že stejně momentálně nejsou peníze.
Finanční náklady na stavbu těchto torpédoborců téměř současně s náklady na stavbu dvou letadlových lodí jsou enormní.
Dalším problémem jsou motory těchto lodí. V horkém podnebí chlazení nestíhá, motory selhávají a budou třeba úpravy, které budou něco stát.
Fregaty
Dosavadní typ , rovněž již postarší typ 23 ( Norfolk ) s výtlakem 4200 tun, má být nahrazen typem 26 s výtlakem 6900. I tady bylo původně plánováno 13 kusů, nakonec jich má být objednáno jen 8, a dalších 5 kusů má být nahrazeno typem 31, o kterém se zatím neví vůbec nic, jen to, že mají být podstatně lacinější, a méně vybavené.
Informace o výzbroji, zatím se ví, že mají nést 48 PL střel typu Camm https://cs.wikipedia.org/wiki/MBDA_CAMM , kterými mají být modernizovány i některé fregaty typu 23, které budou vyřazeny nejpozději, dále 24 vertikálních sil pro protizemní a protilodní střely. A samozřejmě obvyklé 5 palcové dělo na přídi, dva Phalanxy , dva 30 mm automatické kanony a nějaké Miniguny.
Co je zajímavé - oba nové typy neobsahují žádnou palubní protiponorkovou výzbroj. Tíha protiponorkového boje je zřejmě výhradně na protiponorkových vrtulnících, ktere nese každá loď obou typů a protiponorkových etadlech Poseidon, kterých má Británie objednáno 9 kusů. ( počet je kritizován v odborných kruzích jako nedostatečný)
Co mě zaujalo - nejasná typologie. Mezi novým typem torpédoborce a fregaty je minimální rozdíl ve výtlaku... a tedy ve velikosti.
Stavba první fregaty typu 26 byla začata loni v červenci.
Teď pominu nově stavěné britské letadlové lodě, a budu se věnovat torpédoborcům a fregatám.
Torpédoborce .
Bylo pořízeno 6 torpédoborců Daring -type 45. https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99%C ... g_(typ_45)
Zajímavý je fakt, že podle původních plánů jich mělo být 12, pak 8, a nakonec jich bylo postaveno 6..........
Těchto 6 torpédoborců nahrazuje dvojnásobek torpédoborců třídy Sheffield, které se účastnily již války o Falklandy. https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99%C3%ADda_Sheffield
Nutno dodat, že nové torpédoborce jsou větší než ty staré. ( Daring výtlak 7350 , Sheffield 4100 )
Jejich hlavním úkolem je obrana námořních svazů ( včetně letadlových lodí ) proti leteckým a raketovým útokům, a zdá se, že tuto úlohu budou schopny plnit.
Co se zdá problémem je to, že i když již fungují, stále jsou to nedodělky. Zatím nemají žádnou protilodní a protizemní raktovou výzbroj, i když se prý jejich montáž plánuje během několika let.
Ne ovšem u všech , údajně jen u 4 kusů.
Moje osob
ní teorie ( a nemusí platit ) je, že cena těchto torpédoborců stoupla tak vysoko, že než je postavit komplet bylo zvoleno toto řešení , a že se doufá , že další náklady formou oprav a úprav později víc ujdou pozornosti britské veřejnosti, nehledě na to, že stejně momentálně nejsou peníze.
Finanční náklady na stavbu těchto torpédoborců téměř současně s náklady na stavbu dvou letadlových lodí jsou enormní.
Dalším problémem jsou motory těchto lodí. V horkém podnebí chlazení nestíhá, motory selhávají a budou třeba úpravy, které budou něco stát.
Fregaty
Dosavadní typ , rovněž již postarší typ 23 ( Norfolk ) s výtlakem 4200 tun, má být nahrazen typem 26 s výtlakem 6900. I tady bylo původně plánováno 13 kusů, nakonec jich má být objednáno jen 8, a dalších 5 kusů má být nahrazeno typem 31, o kterém se zatím neví vůbec nic, jen to, že mají být podstatně lacinější, a méně vybavené.
Informace o výzbroji, zatím se ví, že mají nést 48 PL střel typu Camm https://cs.wikipedia.org/wiki/MBDA_CAMM , kterými mají být modernizovány i některé fregaty typu 23, které budou vyřazeny nejpozději, dále 24 vertikálních sil pro protizemní a protilodní střely. A samozřejmě obvyklé 5 palcové dělo na přídi, dva Phalanxy , dva 30 mm automatické kanony a nějaké Miniguny.
Co je zajímavé - oba nové typy neobsahují žádnou palubní protiponorkovou výzbroj. Tíha protiponorkového boje je zřejmě výhradně na protiponorkových vrtulnících, ktere nese každá loď obou typů a protiponorkových etadlech Poseidon, kterých má Británie objednáno 9 kusů. ( počet je kritizován v odborných kruzích jako nedostatečný)
Co mě zaujalo - nejasná typologie. Mezi novým typem torpédoborce a fregaty je minimální rozdíl ve výtlaku... a tedy ve velikosti.
Stavba první fregaty typu 26 byla začata loni v červenci.