Čínské námořnictvo

Uživatelský avatar
skflanker_
Sponzor fóra
Příspěvky: 4224
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od skflanker_ » 19 kvě 2019, 15:39

Porovnanie námorníctva Číny a USA (iba Pacifická flotila) v počte jednotiek
_usa.jpg
Zdroj https://twitter.com/IndoPac_Info/status ... 8007772160 z 19.05.2019


Porovnanie námorníctva Číny a Japonska v počte jednotiek
_jap.jpg
Zdroj https://twitter.com/IndoPac_Info/status ... 3373292544 z 18.05.2019

Karsa Orlong
Redaktor
Příspěvky: 14
Registrován: 07 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Karsa Orlong » 08 čer 2019, 21:01

Čína nadále pokračuje v rychlé výstavbě velkých jednotek pro svoji námořní pěchotu. V Šanghaji byla na vodu spuštěna už osmá jednotka třídy Type 071. Stalo se tak pouhého půl roku po spuštění sedmé lodě, přičemž za poslední 2 roky se jedná již o čtvrtou spuštěnou loď. Tato třída velkých lodí je přitom stavěna prakticky v jedné loděnici, jedné hale, jednom suchém doku. To dokládá velkou efektivitu využívání výrobních kapacit.

Vlevo osmá jednotka, vpravo sedmá
Obrázek

Touto jednotkou však stavba výsadkových lodí Type 071 prozatím končí. Namísto nich již loděnice HDZH začaly se stavbou vrtulníkových lodí třídy Type 075. První trup už je ve vysokém stupni kompletace.

Letecký pohled na dok: vlevo osmá loď Type 071 ještě před spuštěním, vpravo od ní rozestavěný trup první lodě Type 075. Nalevo od Type 071 jsou pak uloženy bloky zatím neznámé lodě (možná druhý trup Type 075).
Obrázek

Karsa Orlong
Redaktor
Příspěvky: 14
Registrován: 07 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Karsa Orlong » 13 čer 2019, 17:03

Současný stav kompletace třetí letadlové lodě v šanghajských loděnicích JNCX.Obrázek

nine_mike
Výkonný redaktor
Příspěvky: 779
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od nine_mike » 13 čer 2019, 18:03

Ako ten trup potom dostanú na vodu?

Karsa Orlong
Redaktor
Příspěvky: 14
Registrován: 07 úno 2017, 20:23

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Karsa Orlong » 13 čer 2019, 18:59

Tahle loď se nestaví v celku, ale moderní metodou kompletace několika velkých superbloků. Ty se poté pomocí plovoucích doků dopraví do suchého doku, kde následně proběhne finální kompletace celého trupu.
Velkou zajímavostí je, že se teď superbloky prakticky nachází uprostřed staveniště několik stovek metrů od břehů řeky Jang-c’-ťiang. Jeřáby, přístup k řece a další infrastruktura se teprve budují.

Tady je např. vidět prohlubování přístupu k řece, ještě před rokem to byla louka
Obrázek

Uživatelský avatar
riho
Výkonný redaktor
Příspěvky: 740
Registrován: 08 úno 2017, 09:58

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od riho » 14 čer 2019, 08:40

Ako prvý s týmto spôsobom stavby začali asi taliani pri svojej lietadlovke Cavour, kde kvôli absencii dostatočne veľkého suchého doku boli postavené dva diely v dvoch rôznych lodeniciach a následne spojené. Výhodou je rýchlosť stavby a využitie menších lodeníc. Podobne som napríklad videl stavať podmorský tunel v Japonsku, kde v lodenici pozvárali úsek, pritiahli ho nad stavbu, tam potopili, upevnili a z vnútra iba odpálili prepážku.

kenavf
Sponzor fóra
Příspěvky: 3556
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od kenavf » 14 čer 2019, 18:38

Neboli tak robené aj Mistrály?

k42
Výkonný redaktor
Příspěvky: 657
Registrován: 09 úno 2017, 07:11

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od k42 » 14 čer 2019, 18:52

Modulární stavba lodí není vůbec nic nového. Už za WWII se takhle stavěly v USA ty "liberty ships" a v nacistickém Německu ponorky...

Juraj
Senior redaktor
Příspěvky: 4996
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Juraj » 14 čer 2019, 19:47

Priemerný čas výstavby Liberty ship bol 42 dní. Rekord bol necelých päť :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_ship

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 6904
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Čínské námořnictvo

Příspěvek od Alchymista » 14 čer 2019, 20:01

Treba brať do úvaha aj výtlak stavaných lodí:
nemecké ponorky - podľa typu od 270 ton cez ~1000 ton po 2200-2700 ton
lode projektu Liberty - 14 500 ton
LL Cavour - 27 100 ton
LL Mistral - 32 600 ton
LL type 001 - 70 000 ton, type 002 ~85 000 ton, type 003 ~108-110 000+ ton

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti